Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

EivindfromNorth
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2018, 09:16
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 30

Ja, jeg har tatt av som en rakett etter ansettelsen av Erik Ten Hag. Innrømmer at jeg blir irrasjonell, og allerede nå drømmer om pokaler i neste sesong, og et lag som gir meg det jeg fortjener som United supporter. Kun en liten down i juni da det gikk latterlig tregt på overgangsmarkedet, men ellers, sykt positiv til det som skjer. OG, i denne euforien har inntreden til Arsene Wenger i Arsenal i 96 dukket opp som en parallell til ansettelsen av ETH. Tar ikke en dyp sammenligning mellom ETH og Wenger.
Men- ETH som Wenger har klokketro på sin egen filosofi, og er går all in for den. Treningskultur og garderobemiljøet skal være 100%, og er du ikke lojal til dette finnes det andre klubber.
Og så til overganger. Wenger hentet også flere spillere fra nettopp sitt hjemland, og spillere han i stor grad kjente fra før. OG, det kan ikke sies annet enn at det ble suksess. Blant de første spillerne han hentet er blant annet: Anelka(PSG), Overmars(Ajax), Grimandi(Monaco), Petit(Monaco).
Meget tynn suppe jeg har levert her. Men fader. Det kan jo være vi nå skal tre inn i den samme suksessen Arsenal hadde under Wenger. Men, med flere ligatitler.
post liked by: Pangaea, RedTrafford, Cola2, Pancho P, Can2, Pink Final, Blodfink

Deleted User 595

Fin sammenligning med Wenger.

Ser EtH får litt kritikk for å fokusere på nederlandske spillere. Og det er forståelig. Men... :D

Flere av våre aller beste spillere har jo vært nederlandske.
Jaap Stam, van Nistelrooy, van der Sar, og ikke minst, van Persie.

Van Nistelrooy kom rett fra Eredivisie og PSV, og er kanskje den beste rendyrkede spissen vi noensinne har hatt. Etter min mening en av tidenes beste spisser, i tillegg.

Ser man til Arsenal, hentet jo de også noen fremragende, nederlandske spillere; Bergkamp og Overmars.
post liked by: Pancho P, Can2, Pink Final, EivindfromNorth, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Er det ikkje irrasjonalitet og overoptimisme som er hovudingrediensane i livet som supportar, @EivindfromNorth? 😉 Synest det er herleg at du slår på stortromma!
post liked by: Can2, Pink Final, Cola2, EivindfromNorth, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Så god lesing i denne tråden! 😀👍
For det ene synes jeg det er supert med optimismen som formidles. Viktig å
ha trua i bunn. Ten Hag
(ble det riktig? 😁) virker å ha en god og riktig tilnærming.

Så blir man også både informert og underholdt. 😇 Navnehistorikk og språkleksjoner! Dessuten en tuch naturfag -Og sannelig dukker ikke en trippel Ole Paus og Homer Simpson opp
også! 😂

Jeg er heller ikke skremt i utgangspunktet av å hente nederlendere. Som det nevnes gode eksempler på, så har de i hovedsak vært en suksess både i PL , og hos oss. Det er vel ev. Franske og Spansk/Portugiskisk-talende som kan konkurrere mtp. suksess.

Kanskje Ten Hag kan gjøre gråstein til gull. Etter min oppfatning finnes det også uforløst potensiale i egne rekker, som forhåpentlig Ten Hag kan finne nøkkelen til. Så kan vi håpe Ten Hag henter min. 3 forsterkninger. (Noenlunde realistisk?)
post liked by: Pink Final, Cola2, Pangaea, Pancho P, EivindfromNorth
Kong Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Å være positiv til det motsatte er bevist er strålende @EivindfromNorth.
Håper også ten Hag finner gull blant mindre profilerte kjøp.
Og at han kan bidra til at flere av spillerne vi allerede har utvikler seg til å bli nyttige spillere.
Ser ikke helt hvorfor vi ikke kan ta 3 plass og et cup trofé kommende sesong.
post liked by: Can2, Cola2, Pancho P, EivindfromNorth, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

I første omgang tror jeg det er riktig av ETH å få inn spillere som
1) Kjenner måten å spille på, som ikke må lære alt helt på nytt, og
2) Har sterk «no bullshit»-mentalitet.

Det vil være en god start. Bli vanskelige å spille mot. Så får vi drysse på med stjernestøv etter hvert.
post liked by: Cola2, Pancho P, EivindfromNorth, JørgenT, Blodfink
User avatar

EivindfromNorth
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2018, 09:16
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 30

Pancho P wrote: 02 Jul 2022, 17:03 Er det ikkje irrasjonalitet og overoptimisme som er hovudingrediensane i livet som supportar, @EivindfromNorth? 😉 Synest det er herleg at du slår på stortromma!
Jo, og er vel derfor vi lever med et latent hjerteinfarkt fra august til mai :D
post liked by: Blodfink, Can2, Pancho P

Deleted User 595



Vår kleine, og stolte manager, med sin første signering!

Det har jo blitt nevnt her og der at ten Hag er en smule klein og sær. Og det stemmer nok fint. Van der Sar spøkte jo med det i takketalen sin.

Personlig må jeg si at jeg virkelig har sans for fyren. Han virker dønn seriøs, profesjonell og intelligent, til tross for å være litt utypisk sosial. Minner meg om enkelte sjakkspillere, i så måte.
post liked by: Can2, Cola2, Pancho P, Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

God sammenligning med sjakkspillere. Han er sikkert fotballnerd av dimensjoner, og ikke så flink eller naturlig til det sosiale, vertfall foran kameraer og masse folk. Han virker derimot dyktig i mindre grupper, eller mann-til-mann med spillerne -- vertfall fra det jeg har lest om han. Tror det blir bra, og nok en gang håper jeg på en lys framtid med han ved roret i maaaaange år. Optimismen lenge leve! :yikes:

(får prøve å glemme at hans langtidsambisjon sikkert er å ta over Bayern)
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Pancho P, Can2

Deleted User 595

La meg starte med å si at jeg virkelig liker ten Hag. Var stor pådriver for at vi skulle velge ham, fremfor Pochettino. Jeg tror vi har gjort et korrekt valg.

I dag ble jeg imidlertid skuffet, og litt bekymret.

Ten Hag svarer følgende på spørsmål om Maguire:
"Harry Maguire is the captain. He's an established captain, he's achieved a lot of success, so I don't doubt this issue."

Dette synes jeg er urovekkende av flere årsaker, deriblant:
1. Maguire er ikke suksessfull. Han har aldri vunnet ett trofé, i noen klubb eller på landslag. Hans periode i United har på ingen måte vært suksessfull. Verken for han eller klubben. Om noen vil påstå noe annet, så er det en virkelighetsoppfatning jeg tror mange vil slite med å forstå.
2. Det viser at ten Hag er villig til å si noe "alle" United-fans vet er feil, og løgn. Han fremstår som en Glazer-lakei, på linje med Solskjær på sitt verste. (Av og til fikk vi den frittalende Solskjær, som sa det han virkelig mente. Men det ble sjeldnere og sjeldnere.)

Jeg forstår veldig godt at det er lurt av manager å backe sine spillere, og ikke henge de ut.

Men, dette kan og gjøres, uten å direkte lyve, eller på lang vei foreslå at United har null behov for en evaluering av kapteinsrollen.

Jeg tror 90 prosent av fansen er helt uenig, og synes disse uttalelsene er ren PR-propaganda fra klubben. Synes det da er ekstra skuffende at det tok så kort tid, før EtH viste seg som såpass tilbøyelig for lakei-rollen.

Avslutter med at jeg ikke mister troa på ten Hag pga noe slikt. Ord er ord. Er mer interessert i spillestil og resultater på sikt. Men det forsterket heller ikke min beundrelse, på noen måte. Tror aldri Klopp eller Pep ville sagt noe lignende. De hadde heller latt vær å kommentere det, eller skrytt av Maguire, samtidig som de sa at ingen avgjørelse er tatt.
post liked by: Cola2, Schmeichel
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Har sett intervjuet nå og skulle linke videoen her, men den har allerede blitt blokkert av United fordi de er pengehorer. Men Erik sa ikke noe særlig interessant, kanskje bortsett fra det nevnte om kaptein Maguire, og svarte på det meste med bare noen få ord. Ikke en stor orator, men det visste vi fra før.

Stort sett tåpelige spørsmål også må jeg si, og det eneste interessante var et spørsmål om hva som var beste posisjon for Rashford og Martial. Han svarte egentlig ikke på det, men det var i det minste et interessant spørsmål.

Erik ten Hag har for øvrig ikke snakket med Ronaldo etter at han lekte at han ønsker seg bort, men han sa at Ronaldo ikke er til salgs, og at klubben planlegger for Ronaldo den kommende sesongen. Ikke at han kunne sagt noe annet, men uansett greit å få med seg.
post liked by: Schmeichel

Deleted User 595

Noen av spørsmålene var relevante, og måtte komme.
Utenom Maguire, synes jeg han svarer greit, selv om jeg gjerne skulle sett litt mer utfyllende svar. Har sett langt verre, og noe bedre. Lever greit med at han ikke er en orator.

Maguire-svaret kan jeg ikke bare la gå, dog.
Her setter han agendaen for neste sesong, og legger unødig press på en midtstopper vi ikke engang er sikker på er god nok til å være fast inventar.
Merkelig å la en spiller som Maguire beholde kapteinsbindet, all den tid han hadde det under den verste garderobekulturen og dårligste sportslige sesongen vi har hatt i nyere tid.

Hvis Maguire ikke har en meget god sesong nå, er fallhøyden gjort unødig høyere, enn den var forut.
Om man nå gambler, og det viser seg at Maguire er den fødte leder, og unektelig spiller fast hele sesongen, vil det kanskje kunne genierklæres. Det er en risiko jeg ikke helt ser behovet for akkurat nå. Men håper jeg tar inderlig feil.
post liked by: Pangaea, RedTrafford, Cola2
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

For min del så tror jeg det er lurt å ha litt is i magen. Ten Hag har vært sjef i to uker nå og alle vet at det er et stort skritt opp fra Ajax og til United. Spesielt med media og blant supporterne hvor hvert eneste ord blir analysert og tolket i forskjellige retninger. Han har naturligvis fortsatt en del ting å finne ut av. Ukjent tropp, ukjent land, ukjent media og ukjente motstandere. I mine øyne så har vi aldri hentet en ferdig utviklet manager, men heller en som har et potensiale for å vokse sammen med klubben. Men med det så vil det være noen voksesmerter, spesielt den første sesongen.

Jeg mener at Ten Hag burde være åpen for et bytte av kaptein, men dersom han har landet på at han vil gi Maguire en sjanse så aksepterer jeg det. Mest sannsynlig så finner han ut at Maguire ikke kan være på banen dersom han vil stå høyt med laget, og da er problemet løst.
post liked by: Pangaea, Pink Final, Cola2, Belfastboy
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Foreløpig velger jeg å være noe avventende, for Maguire har gode egenskaper også, selv om han var helt på trynet egentlig forrige sesong. Men hvis vi klarer å bli mer stabile og ballbesittende, står litt høyere i banen og dominerer banespillet mer, så kan Maguires gode pasningsfot bli mer framtredende. Vi vet alle at han ikke har sine beste sider springende tilbake mot eget mål på overganger, og den svakheten vil alltid være der, naturligvis også hvis United skal stå noe høyere og det kommer overganger imot. Men mellom Maguire, Varane, Lindeløf og evt Martinez, så har vi mange pasningssikre midtstoppere. Jeg tror en del av planleggingen er at vi skal diktere spillet mer, og dermed bli mindre sårbare for overganger pga svakt pasningsspill i oppbyggende spill og i midtbaneleddet. Så selv om jeg også er kritisk til Maguire, så skal vi ikke se bort fra at han kan få en helt annen sesong når laget blir stående mer på "framfoten".

Samtidig, så er nok mitt foretrukne stopperpar Varane + Martinez, hvis sistnevnte kommer, og Varane holder seg relativt skadefri. Og den største svakheten vår er på høyreback mener jeg, samt sentral midtbane. Får vi "fikset" sentral midtbane gjennom De Jong + Eriksen, så kan ting se mye bedre ut. Vertfall når jeg er i det optimistiske hjørnet! :-|
post liked by: Can2, Pancho P

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Ser litt videosnutter av treningsøktene i Bangkok på sosiale medier nå. Skal selvsagt ikke dra store konklusjoner fra noen få små klipp, men etter å ha sett en "angrep mot forsvar"-øvelse var det noen ting jeg bet meg merke i.

Angripende lag stilte opp slik:

Martial
Rashy-Bruno-Sancho
Fred-Donny
Shaw - - - - - - - -Dalot

- Selv med 8 mann ser det ganske tydelig ut som det er en 4231-variant som drilles
-Rash på venstre og Sancho på høyre(slik de fleste av oss håpet/trodde på da Sancho ble signert)
-Donny som en de to dype på midten
post liked by: JørgenT, Ryder, Pink Final, Cola2, Can2, Pancho P, Pangaea, Belfastboy
Post Reply