Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7627
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27391
Liker mottatt: 17896

Godt poeng @M.r. Brownstone.
Ukultur starter på toppen.
Jeg klarer ikke å se at denne gruppa ikke fortjener respekt.
Tre topp tre plasseringer på de siste fire sesonger.
Vi er i vår åttende semifinale på de samme fire sesongene og kan kvalifisere oss til vår fjerde cupfinale i epoken.
Den ene virkelig svake sesongen var i 21/22.
Jeg kjøper ikke Rangnicks rant.
post liked by: Andtho01, Pwint, M.r. Brownstone, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2946
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13696
Liker mottatt: 8798

Jeg syns det står respekt av måten du ser på spillerne våre @Pink Final. Og jeg er enig: Ukulturen har nok hatt gode vilkår på toppen. (Uten at jeg tenker det utelukker at det er noe i det Ragnick sa.)

Når det er sagt så har vi hatt trøbbel siden sir Alex forsvant og på den tiden har vi ikke bare gått gjennom bra managere, men vi har byttet ut så og si alle spillerne og trenerne. Det tilsier for meg at vi i alle fall ikke kan legge all skyld på spillerne.

Jeg fratar dem ikke all skyld likevel. Syns flere av dem svikter oss litt for ofte.
post liked by: Jan Erik, Pink Final, M.r. Brownstone, Belfastboy, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7627
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27391
Liker mottatt: 17896

Arsenal, som historisk er blant de tre store har i samme periode vunnet FA cupen, og spilt ytterligere to semifinaler.
De har blitt nummer 8, nummer 8, nummer 5 og nummer 2 i PL.
De er i god stand nå.
Men vi har gjort det bedre enn dem sett under ett siden 2019/20.

Jo, vi har en hel haug av forferdelige resultater, spesielt siden høsten 2021.
Men jeg klarer ikke å se at et lite antall spillere skal ha skylda for dette.
For det blir jo sånn om man skal høre på Rangnick.
Selvfølgelig vet han mye mye mer enn meg om spillerne våre.
Han har vært med dem.
Jeg er sofa manager 😂.
Sitter bare med en motsatt følelse enn de fleste av dere.
At Rangnick ikke var rettferdig/ærlig.
Han sa ikke et ord om ledelsen vår.
Selv om han bare var på korttidskontrakt.
Hadde han vært ærlig så hadde han nevnt dem i samme slengen.
Men det turte/ville han ikke.
Lettere å peke på spillerne.

Noe annet er at vi har ikke mange spillere igjen fra 19/20.
Vi har 9 mann igjen som spiller regelmessig.
Lindelöf, Maguire, Wan-B, Shaw, Dalot, McTominay, Fernandes, Rashford og Martial.
Hvem her fortjener ikke respekt?
Er det Rashford med sine 30 mål i fjor, og med 20% av våre mål siden 2015/16?
Er det Martial?
Eller har vi kjøpt spillere med ukultur?
Martinez, Onana med flere?
Vi har jo snart foretatt den berømte åpne hjerte operasjonen.
Kjøpt et halvt lag på to sommer vinduer.
Er det virkelig noen få enkelt spillere som har skylda?
Da må det vel være Sancho og Martial som klarer å forgifte hele troppen?
Rashford, er det han?
Fernandes?

For å holde meg bittelitt til tema så har Ten Hag en stor jobb.
Det var ikke så mye oppstuss da Arsenal, den tredje største klubben i landet tok to strake 8 plasser.
Hos oss skal det fordeles skyld og utpekes syndebukker.

Solskjær uttalte seg nylig om spillerne våre.
Han navnga en del av dem som var til å stole på.
David de Gea bl.a, som fikk mye tyn.
Også var det noen han ikke navnga som ikke ville være kaptein i enkelt kamper.
Noen som skuffet ham.
Så at det er visse problemer er det ikke tvil om.
Men jeg har så mye mer tro på og respekt for Solskjærs framstilling enn Rangnick’s.
post liked by: Pwint, LoveBruno&Rashford, M.r. Brownstone, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2513
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7799
Liker mottatt: 8199

@Pink Final, et trofé. Ligacupen. Det er det eneste vi har. Og vi er den største klubben. Pogba, Ronaldo, Sancho, Rashford, Greenwood, Maguire, Bailly, Lingard, Williams, Cavani, Henderson og andre har beviselig gjort eller sagt ting som enten er uprofesjonelt, lite smart eller til og med muligens kriminelt. I tillegg til dette er det sikkert mye vi ikke får vite. I andre klubber også, for all del. Men uansett. Det har vært for mange som ikke tar det priveligiet de har hatt seriøst nok.
post liked by: Pink Final, Pwint, RedTrafford
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7627
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27391
Liker mottatt: 17896

At vi underpresterer er klart @Jan Erik.
Bl.a derfor er manager trådene blant de mest aktive her inne.
Vi har vært en klubb som blir vanstyrt fra toppen.
Det fritar ikke manager fra ansvaret for taktiske disponeringer.
Eller spillerne fra å oppføre seg som folk.
Vi har våre problemer, helt klart.
Av de du lister opp over her vil jeg si at noe er flisespikk konstruert av media.
Cavani saken feks.
Kunne forresten lagt til Antony på den lista også.
Uten at vi vet om det han beskyldes for er sant.
Jeg tenker vi ville blitt desillusjonert om vi visste mye om mange av disse spillerne på privaten.
Men er det verre enn i andre klubber?
Når snakket manager i Arsenal, Liverpool, Man City eller Spurs sånn om egne spillere som Rangnick gjorde?

Dette sa btw Solskjær nylig:
Ingen sa nei til å bli klubbkaptein. Men det gjaldt for enkelte kamper, påpeker han.
– Men de ville ikke si det selv. De hadde andre folk som kom opp til meg og sa det, sier Solskjær.
Det er smålig og viser manglende ambisjoner.

Nordmannen forteller også om andre tilfeller der han ble overrasket over enkelte av spillerne.
– Det er rart, for det er flere spillere som sa nei til å gjøre intervjuene før kamp, og svare på de tre spørsmålene.
Bruno gjorde det alltid, Maguire gjorde det alltid, Lindelöf gjorde det, McTominay gjorde det, De Gea gjorde det, Shaw gjorde det.
Solskjær forteller også om problemer.
Men for meg virker han mer troverdig enn Rangnick, som omtrent ifbm hver kamp kunngjorde hvor mye spillerne våre kom til kort.
Solskjær har rett og slett mer klasse enn Rangnick, og har bl.a derfor større autoritet i min bok.
Blir litt som supportere med agenda mot spillere, til slutt tror man ikke på noe av det dem skriver.

Forresten artig at Solskjær roser flere av spillerne som fikk passet påskrevet av supporterne.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2513
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7799
Liker mottatt: 8199

Der er vi nok forskjellige, @Pink Final. Når spillerne tydelig ikke gjør det de blir bedt om, er det greit å ta det offentlig. Syns jeg. Å stadig beskytte de og så la de få sende brødre eller agenter eller assistenttrenere for å si at de ikke vil bære kapteinsbindet eller snakke i en mikrofon sier meg alt om hvor ille det er. Det er egentlig litt pinlig. Og de bør ikke slippe unna med det.

Jeg har egentlig sansen for måten du 'beskytter' spillerne våre på...hadde de bare fortjent det. Det er så lite som skal til...knallhard innsats, normal høflighet og en erkjennelse av hvor heldige de er. For meg har vel den illusjonen av kjendiser forsvunnet for lenge siden. Og det forklarer nok også litt av hvorfor interessen min er veldig 'her og nå' når det er kamp. Ellers er det ikke så viktig lengre.
post liked by: Andtho01, RedTrafford, Pwint, 10Hag
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7627
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27391
Liker mottatt: 17896

Jan Erik wrote: 06 Apr 2024, 18:08

Jeg har egentlig sansen for måten du 'beskytter' spillerne våre på.
Tenker vel at manager, spillere og hardcore supporterne fortjener positiv omtale så lenge som mulig.
Jeg pleier å være treg med å kaste meg på fordømmelse av våre egne.
Bl.a forsvarte jeg Ronaldo en stund her inne.
Helt til det ble så tydelig at han motarbeidet klubben.
Så jeg ble kalt både Ronaldo lover boy og Ronaldo hater her 😂😂😂
post liked by: Pwint, Jan Erik, Belfastboy, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2513
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7799
Liker mottatt: 8199

Ja, ser den @Pink Final. Det er jo gjerne sånn det burde vært, men så vet vi jo hvilken PR-maskin United har blitt, og spillerne er til tider ikke noe bedre. Så da blir det litt 🤷‍♂️

Jeg 'holder' på en måte med laget, ikke så mye enkeltspillere eller selve klubben lengre. Om det gir en slags mening. De har på en måte kommersialisert seg bort i fra det.
post liked by: Pwint, Pink Final, Blodfink

M.r. Brownstone
Posts: 89
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 356
Liker mottatt: 450

Pink Final wrote: 06 Apr 2024, 17:07 Arsenal, som historisk er blant de tre store har i samme periode vunnet FA cupen, og spilt ytterligere to semifinaler.
De har blitt nummer 8, nummer 8, nummer 5 og nummer 2 i PL.
De er i god stand nå.
Men vi har gjort det bedre enn dem sett under ett siden 2019/20.

Jo, vi har en hel haug av forferdelige resultater, spesielt siden høsten 2021.
Men jeg klarer ikke å se at et lite antall spillere skal ha skylda for dette.
For det blir jo sånn om man skal høre på Rangnick.
Selvfølgelig vet han mye mye mer enn meg om spillerne våre.
Han har vært med dem.
Jeg er sofa manager 😂.
Sitter bare med en motsatt følelse enn de fleste av dere.
At Rangnick ikke var rettferdig/ærlig.
Han sa ikke et ord om ledelsen vår.
Selv om han bare var på korttidskontrakt.
Hadde han vært ærlig så hadde han nevnt dem i samme slengen.
Men det turte/ville han ikke.
Lettere å peke på spillerne.

Noe annet er at vi har ikke mange spillere igjen fra 19/20.
Vi har 9 mann igjen som spiller regelmessig.
Lindelöf, Maguire, Wan-B, Shaw, Dalot, McTominay, Fernandes, Rashford og Martial.
Hvem her fortjener ikke respekt?
Er det Rashford med sine 30 mål i fjor, og med 20% av våre mål siden 2015/16?
Er det Martial?
Eller har vi kjøpt spillere med ukultur?
Martinez, Onana med flere?
Vi har jo snart foretatt den berømte åpne hjerte operasjonen.
Kjøpt et halvt lag på to sommer vinduer.
Er det virkelig noen få enkelt spillere som har skylda?
Da må det vel være Sancho og Martial som klarer å forgifte hele troppen?
Rashford, er det han?
Fernandes?

For å holde meg bittelitt til tema så har Ten Hag en stor jobb.
Det var ikke så mye oppstuss da Arsenal, den tredje største klubben i landet tok to strake 8 plasser.
Hos oss skal det fordeles skyld og utpekes syndebukker.

Solskjær uttalte seg nylig om spillerne våre.
Han navnga en del av dem som var til å stole på.
David de Gea bl.a, som fikk mye tyn.
Også var det noen han ikke navnga som ikke ville være kaptein i enkelt kamper.
Noen som skuffet ham.
Så at det er visse problemer er det ikke tvil om.
Men jeg har så mye mer tro på og respekt for Solskjærs framstilling enn Rangnick’s.
Der treffer du blinken Pink. Et halvt lag er jo byttet ut siden Rangnick uttalte dette. Og går vi enda noen år tilbake da det også var fokus på vår "råtne" spillergruppe er det snart ingen igjen. Rashford som alle elsket i fjor? Den engelskfødte skotten😉 McTominay som av Solskjær og andre managere blir hyllet for sin mentalitet?
Vi har en drøss unge spillere som jeg synes viser en helproff mentalitet Mainoo den spanskfødte Argentineren😉 Garnacho,Højlund. Kambwala ser også lovende ut.
Maguire ble jo også nevnt av Solskjær som en leder av spillergruppa i positiv forstand.
Litt ironisk at nettopp Maguire og McTominay er 2 som flere villet bli kvitt i flere år nå.
Og hekt riktig hvorfor tok ikke Rangnick et oppgjør med ledelsen hvis han var så ærlig? Egne interesser i å få fortsette kanskje?
post liked by: Pink Final, Pwint, LoveBruno&Rashford, Belfastboy
User avatar

Jan Erik
Posts: 2513
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7799
Liker mottatt: 8199

Ragnick snakket også om mangel på struktur i United, og Arsenal-eierne og Arteta fikk absolutt gjennomgå da de ikke lyktes de første årene. De er bare en mye mindre klubb enn oss, sånn mediainteresse-messig. Ingen brydde seg da Cole Palmer var full på nattklubb tidligere i sesongen, men Rashford får veldig mye negativitet ut av det. Sånn er det i United, og da må de være mentalt sterkere og mer seriøse for å lykkes. Og ja, Martial er en av grunnene til at det ikke har vært godt nok. Både Solskjær og Mourinho ville selge ham, han ble lånt ut, men er helt klart en type som ikke jobber hardt nok. Hadde han gjort det det, hadde han vært helt der oppe i Mbappe-klassen. Så talentfull tror jeg han er. Og hvis man har noen av de i troppen, så får man ikke en prestasjonsgruppe.
post liked by: 10Hag, Pwint, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1516
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3631
Liker mottatt: 4933

Mange kloke ord her fra mange, men og noen direkte faktafeil.

Anbefaler å gå tilbake og se pressekonferansene til Rangnick om igjen. For det er fullstendig feil at han ikke kritiserte United som organisasjon. Det gjorde han mer enn noen andre har gjort mens de fortsatt har vært ansatt, og grundig. Noe som implisitt er kritikk av Uniteds ledelse.

Han snakket ei heller aldri stygt om enkeltspillere, slik det hentydes til. Men han sa rett ut hvis laget ikke spilte bra. Nøyaktig slik Ten Hag også gjorde x antall ganger i fjorårssesongen, men som han har nesten sluttet med ("unacceptable, didn't follow the rules" etc). Ten Hag har jo faktisk gått så langt at han har offentlig kritisert enkeltspillere flere ganger (Sancho, Antony, Garnacho, Rashford) for å nevne noen. Alle ganger har og vært fullt fortjent. Så litt morsomt hvor feil man kan huske, når faktum er at Rangnick aldri faktisk gjorde dette. Hver gang han fikk spørsmål om enkeltspillere, svarte han veldig diplomatisk. Så her må man nesten bare se pressekonferansene om igjen om man ikke husker, evt. ikke vil huske.

Rangnicks nå kjente uttalelse om åpen hjertekirurgi handlet om klubben som helhetlig organisasjon. Om man går tilbake og ser pressekonferansen, er det helt tydelig hva han snakker om, og at det gjelder United som organisasjon. Han trekker og paraleller til hvordan bl.a. Liverpool og Red Bull-gruppen opererer som organisasjon, og at dette er en struktur som mangler hos United.

Så uttalte han og at han regnet med det måtte mange utskiftninger til. Opp i mot 7-11 nye spillere inn. Dette er jo heller ikke feil. Se på samtlige av storlagene siden den gang, og tell antall nye spillere inn. Det er fort i den gata, og av og til mer. Det betyr ikke at man legger all skylda på spillerne, som det hentydes til. Det betyr at man har et veldig realistisk bilde på klubbdrift.

Kanskje man har latt bitterheten av at Solskjær fikk sparken gå ut over og farge synet på Rangnick i kampens hete? Hvem vet. Men det blir veldig feil å revisjonere hva som faktisk ble sagt av mannen. Han satt aldri og raljerte om hvor dårlige spillere vi har, slik det fremstilles av noen. Og han gjorde nettopp det som nevnes at han ikke gjorde; kritiserte United som organisasjon. Og der var han nådeløs, i alle fall så nådeløs man kan være uten å bryte div. klausuler om lojalitet til sin arbeidsgiver. Han sparket faktisk oppover, det er fakta. Og det er nok hovedårsaken til at majoriteten likte det han sa, og husker tilbake på det som velmenende, nødvendige ord.
Last edited by 10Hag on 06 Apr 2024, 20:23, edited 1 time in total.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Pwint, Blodfink
User avatar

Jan Erik
Posts: 2513
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7799
Liker mottatt: 8199

Helt enig, @10Hag. Jeg tror Ragnick ganske kjapt så hvor problemet var. Og vi sliter med det ennå. Ingen av de bye har begynt i jobbene sine enda, det er bare en mann som er bekreftet. Og det sier en del om hvor langt unna vi er.

Vi kan selvsagt vinne FA cupen denne sesongen, og kvalifisere oss for CL igjen neste sesong (altså 25/26-sesongen...), men å bli et stort lag igjen? En stund til.
post liked by: 10Hag, Pwint
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2092
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9272
Liker mottatt: 8519

For meg er det ikke så nøye om Rangnick hadde rett. Det er fortid, og offentlig skittentøysvask er sjelden en god løsning uansett. Hvem som har skylda for at klubben er vanstyrt er egentlig ganske åpenbart. Heldigvis ser det ut til at de som bestemmer nå har en plan. Det kan forhåpentligvis løse Manchester Uniteds problemer, selv om det vil ta litt tid.

Nå har vi en stall som ligner et lappeteppe. Satt sammen av et halvt dusin managere, alle med ulik tilnærming. Vi kan ikke bare bytte ut sjefen og forvente underverker. Det fungerer ikke. Det er omtrent det eneste vi vet med sikkerhet.

United er en dysfunksjonell klubb som det er vanskelig å lykkes i, uansett om man er spiller eller manager. Klubben kjøpte i sin tid Verón, en veldig god spiller som ikke levde opp til forventningene. Det ble som en parentes å regne fordi laget fungerte likevel. Problemene er mer sammensatte enn at manageren stinker eller den eller den spilleren ikke er god nok.

Vi er heller ikke en selgende klubb. For 99% av spillerne vil et salg bety minst ett steg ned på karrierestigen. Det er vanskelig å gi spillere skylda for at de har takket ja til en stor kontrakt i Manchester United. De som har tatt beslutninger har vært mer opptatt av draktsalg og markedsføring enn av sportslig suksess.

United har ikke rævva spillere eller en ubrukelig manager. Vi har en dårlig sammensatt stall og en manager som gjør så godt han kan. Under et umenneskelig press.

Klubben vil tjene på at spillere og ledere får bedre arbeidsvilkår, det er det viktigste i min bok. Ikke hvem som er venstrekant eller hvem som er ansvarlig for taktikk og kampplan.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, M.r. Brownstone, Pink Final, Alf banan, RedTrafford, Pwint, Belfastboy, LoveBruno&Rashford, red
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7627
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27391
Liker mottatt: 17896

Synes å huske at han tok på Ronaldo med silkehansker etter Brentford matchen.
Der Ronaldo helt tydelig opponerte fra benken.
Mot et mindre navn som Jesse Lingard derimot var han ikke like beskyttende.
Han avslørte konfidensielle opplysninger offentlig.
Så hvem som husker feil er nok ikke helt spikret.
Han respekterte ikke spillerne sine.
Og da mister man garderoben.
Som natt og dag, Rangnick og Solskjær mener jeg.

Men enig med @Rød Pølse.
Et fint innlegg.
Å lete opp enkelt personer å gi skyld er vel ikke spesielt fruktbart.
Vi underpresterer som klubb.
Og det er sammensatt hvorfor.
Det største problemet er helt på toppen.
Vi må bare håpe på en kultur endring nå som INEOS forhåpentlig får retta skuta.
Det vil bli en lang prosess.
Og det viktigste er at de aller fleste, og helt alle drar i samme retning.
post liked by: Andtho01, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 1516
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3631
Liker mottatt: 4933

Om Ronaldo: Da kan han jo ikke vinne med deg, uansett. Hvis han hadde tatt Ronaldo, hadde han jo gjort nøyaktig det du kritiserer ham for. 🫢

Om Lingard: Husker den saken godt. Både hva Rangnick, Lingard, og ikke minst broren til Lingard sa. I mine øyne, kom Lingard definitivt verst ut av det hele. Rangnick sa at Lingard hadde bedd om litt fri for å klarne tankene.

Så var det saken om hva Lingard sa om United-garderoben til Scholes Og hvordan Rangnick responderte da. Igjen, Rangnick kommer godt ut av det. Sier bare at han ikke følger med på sosiale medier. Ferdig.

Vi må ikke glemme at Ten Hag lakk konfidensiell info om Sanchos mentale helse. Og at Sancho var misfornøyd med det i etterkant. Neppe vondt ment det heller. Men så og si nøyaktig samme sak som med Lingard.

Så hvorfor denne dobbeltstandarden da? Når det gjelder Ronaldo, skal man altså kaste prinsippene? Og når det gjelder Lingard/Rangnick og Sancho/Ten Hag, skal ikke Ten Hag holdes til den samme standarden som Rangnick?

Alle gjør feil. Er vel ingen som sier Rangnick var perfekt.

Men hvordan man kan påstå at han konstant snakket stygt om spillerne, og ikke kritiserte United som organisasjon, er jo bare ikke korrekt.

Det er helt fair det fekd Rød Pølse skriver, btw. Mye jeg er helt enig med der.

Men når man prøver å ta Rangnick (en enkeltperson btw) på falske premisser. Og så blir man konfrontert med det, og så skal fokuset plutselig vekk fra enkeltpersoner igjen.
Da blir det litt kluss i systemet.
Man kan ikke få i både pose og sekk.
Last edited by 10Hag on 06 Apr 2024, 22:04, edited 2 times in total.
post liked by: Pwint
Post Reply