Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2042
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7562
Liker mottatt: 4326

Tror Erik ten Haag out nok er større andre plasser enn her.
Er jo alltid for å gi Manageren tid, men det endel statistikker er ikke bra.
Og alle skadene, er det tilfeldig eller trenings regimet.
Hvis neste sesong fortsetter med samme antall skader, ja da begynner jeg å lure.
Uansett så blir det spennende å se hva INEOS gjør.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Pancho P, Blodfink, RedTrafford, Belfastboy, Pwint
User avatar

Jan Erik
Posts: 2467
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7671
Liker mottatt: 8028

@Pink Final, jeg TROR det er en plan i spillet vårt...det er bare det at uten Martinez, Shaw, Højlund (og ett alternativ til ham), muligens Mount og en Casemiro som ikke er like god lengre, så blir det vanskelig. EtH vil gjerne spille en slags 3 2 5 offensivt med ball, og da må man ha ballsikre, raske, fysisk sterke spillere...har vi det?
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink, Rød Pølse, RedTrafford, Buchan, Belfastboy, Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19274

Fornuftig post det der @Pink Final.

Jeg har ikke peiling selv. Er veldig sliten av MUFC for tiden jeg altså.

Tenker at uten skader så ville vi hatt kontakt med topp 4, samtidig er skader en del av fotballen.

EtH er som du nevner helt sikkert en flink fyr. Litt usikker på karismaen hans. Er det inspirerende å spille for ham eller er det kjedelig? Men det finnes ikke en manager som snur dette kjempefort antageligvis.

Men det finnes kanskje noen som implementerer en gjenkjennbar stil på kortere tid. Og det finnes garantert managere med litt mer livat personlighet.


Roy Keane snakker om at uansett hva du synes om manageren din så må du gå i krigen uansett.
Det håper vi troppen gjør ut sesongen.
post liked by: Pink Final, Jan Erik, RedTrafford, Rød Pølse, Buchan, Belfastboy, Pancho P, Pwint
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17258
Liker mottatt: 11013

Jeg står bak vår manager enda, men må innrømme at strikken er ferdig tøyd.
At det meste taler i mot, er det noe som sier meg at han bør få neste sesong på seg.
Da skal pila peke rett opp😀
post liked by: Blodfink, Pwint, Buchan, Rød Pølse, Pink Final, UnitedWeStand
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19274

Topp 4 sementert fra august tenker jeg må bli kravet. At vi aldri er ute av topp 4 neste sesong. Titler tror jeg ikke på. Jo, kanskje en cup.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Buchan
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19274

Jeg vota "få han ut" i pollen på siden her btw. I vill frustrasjon, mente det ikke :blush: :hah: :ghost:
post liked by: RedTrafford, Pwint, Buchan
LUHG!
User avatar

King Eric
Posts: 59
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 76
Liker mottatt: 363

Tja...usikker. Er mange formildende omstendigheter, men er han rett mann? Tja...
Er uansett villig til å gi han et år til under ny og, håper jeg, mer kompetent ledelse.
post liked by: Jan Erik, Buchan, Blodfink, RedTrafford, Belfastboy, Rød Pølse, Pink Final
User avatar

selje
Posts: 139
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 40
Liker mottatt: 399

En ting jeg misliker veldig sterkt med Ten Hag er at han åpenbart sliter med å få ut noe av reservene våre. Han klarer liksom ikke understreke nok gang på gang at "hvis han hadde hele laget tilgjengelig så hadde vi vunnet" atferd. Dette er noe jeg stusser over, og han snakker da ned samtlige mann på benken og de som faktisk må frem med brystkassa og levere når førstelagsspillerne er ute med skade.

Quote fra dagens PK: – Så nei, gapet mellom oss og City er ikke så stort og spesielt ikke når vi har alle spillerne tilgjengelige. Da er vi konkurransedyktige.

Se for deg Sir Alex Ferguson si dette. Kan ikke akkurat slå i bordet og si at Ji Sung Park, John O' Shea og Darren Fletcher var verdensklassespillere, men han fikk de til å fungere for det. Dette ser vi jo med alle andre managere også. Selv om en viktig spiller er ute, så får de det beste ut av reserven som må ta over. Laget er ikke kun de 11 beste spillerne som han foretrekker på banen. Det er faktisk en hel tropp, og den snakker han ned, indirekte, hver eneste gang han får muligheten til å klage over skadesituasjonen.

Også til en av mine største problem, fyren har faen ikke et fnugg karisma. Sorry as, men jeg er så lei av stone-face nede på linja der. Vis noen følelser for guds skyld :hah:
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Cola2, Spirograf1, Ryder, Pink Final, UnitedWeStand
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19274

Det er et poeng det ja @selje, gir ikke boost til reservene å snakke om de skadede hele tiden. Samtidig er det jo sant at kvaliteten er så som så etter spiller nr. 12-13-14. Men enig i at Ferguson var flink til å skvise saft ut av troppen.

Guardiola nevnte faktisk Højlund og Martinez i sitt post-match intervju. At man merker det når formspillere er utilgjengelige.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Rød Pølse, Pink Final
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9095
Liker mottatt: 8380

Det er definitivt flere spørsmål enn svar ang manageren. Syns han skal ha kred for måten han har integrert Garnacho og Mainoo i laget. To enorme talent som har god grunn til å være fornøyde med både spilletid og utvikling. Likte godt at Mainoo ble hvilt fra start mot Forest. Det viser at man har en plan. Højlund er også et stort pluss, selv om vi mangler en backup for den fantastiske dansken. EtH har nylig sagt at han pushet for det i januar, men at det ikke var mulig å få til.

Overgangen fra Ajax til United har antageligvis vært større enn EtH så for seg. Det er nok mye lettere å jobbe med en stall som består av 90% unggutter som har vært skolert i en spillestil siden de gikk i bleier. Der fikk han også jobbe mer dedikert med laget, i United har han vært nødt til å kompensere for et sportslig apparat med store mangler. Det har han fått til med varierende hell.

Tror det er stor forskjell på å jobbe inn en spillestil i en medium stor klubb og en klubb som United. Et enormt beist av en dysfunksjonell fotballklubb som er preget av minst et tiår med vanskjøtsel.

Har tro på å gi manageren tid, men man må se visse glimt av fremgang med jevne, eller ujevne, mellomrom. Det har stort sett vært mangelvare denne sesongen. Kryssser fingrene for at disse «best i klassen»-gutta finner ut av managersituasjonen før vi drar på preseason-tour til sommeren. Sånn som ting ser ut nå er det vel 50/50 sjanse for at det er EtH som reiser til USA med laget.
post liked by: Belfastboy, Andtho01, Blodfink, Ryder, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Håper vi får inn en ny manager, uten at jeg tror det blir noen mirakelkur. Kan til og med bli verre. Det er litt lotto om en manager passer i en klubb, og om spillergruppa har de taktiske og tekniske ferdighetene som matcher managerens stil.

Spillergruppa må uansett forbedres kraftig, uansett hvem som leder laget, og det lar seg ikke gjøre over sommeren.

Sir Jim sier det vil ta minimum 3 år før vi er der vi skal være. Det høres realistisk ut, og det kan til og med ta enda lengre tid.
post liked by: RedTrafford, Andtho01, Blodfink, Ryder, Tringe
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

"Jeg synes ikke denne kampen viste at det er så stor forskjell mellom lagene"

Formildende omstendigheter (skader ++), til tross; Å forholde seg seriøst og håpefull til en manager som for ørtende gang kommer med uttalelser som virker å være fra et eller annet personlig bakvendtland kun han eksisterer i, er ikke lenger gangbart. Toget gikk før jul for min del, men med slike uttalelser så rives i tillegg både perrong og skinner.

Sitter igjen med fullstendig motsatt bilde etter kampen; Vi er milevis bak City, og forskjellen har sjeldent vært større i nyere tid, bortsett fra når de var nede i League One og surret purreløk og kantarell på svak varme.

Kampen i seg selv er grei. Vi kjemper og gjør det vi kan, og kampplanen er rimelig fornuftig. Det som svir er at vi spillemessig er så langt unna, og at det per i dag er opplest og vedtatt at vi ikke kan holde på ballen og faktisk gjøre noe annet enn å kontre. Og at manageren vår allikevel skal få oss til å tro at det betyr at avstanden mellom lagene er nærmest neglisjérbar... Det er et mektig kakestykke å bli servert.

Hvis han gikk ut etter kampen og sa det rett ut som det er; "City slår oss fordi de kontrollerer store deler av kampen, og vi ønsker å utvikle oss til å kunne kontrollere kamper på samme nivå", så hadde det vært så mye enklere å ha tillit til det han driver med. At han ikke skjønner selv at det han sier er fullstendig frakoplet fansens virkelighetsoppfatning, er nesten ikke til å tro.
Last edited by 10Hag on 04 Mar 2024, 00:38, edited 1 time in total.
post liked by: Ryder, Blodfink, RedTrafford, UnitedWeStand
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19274

Reagerer jo på dette jeg au. Det er virkelighetsfjernt å mene at forskjellen ikke er stor, for den er stor. Og vi får nesten ikke låne ballen. Om vi hadde vunnet kampen på godt og kompakt forsvarsspill, og produsert gode og effektive overganger/kontringer så greit.

Men det ga litt mening når han satt det inn i kontekst, med cupfinalen som jo ikke var så ille av oss, og seieren i ligaen på Old Trafford januar i fjor. Men da slapp vi til svært lite.

Men denne sesongen står det 1-6 i ligaen og to klare tap. Selv om begge kamper hadde et redusert United pga skader og et toppet City.

Jeg er veldig usikker på om det vil hjelpe på noe fortere å bytte manager jeg også. Det plager meg ikke om det blir et skifte. Spennende med sånt. Grunnen til at man nøler litt er vel den optimismen man kjente på i første sesong, selv om det ikke gikk på skinner da heller. Tenker da på den elendige bortestatistikken, som jo ikke er noe særlig nå heller.

Perioden der han ble ansatt var jo også preget av tro og optimisme.
post liked by: 10Hag, RedTrafford
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17258
Liker mottatt: 11013

Mulig han sikter til antall minutter som City ikke ledet😬.
Ikke at det gjør det mindre skremmende asså.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Ikke at jeg er enig i at forskjellen mellom lagene ikke er stor.
Men hadde han sagt at vi ønsker å bli som City ville han også fått kritikk.
Vi husker David Moyes og fansens reaksjon på SoMe etter tapet for dem da.
Moyes var ærlig, det slo ikke heldig ut.
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply