Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Ikke at det er revolusjonerende tanker - men det er så klokkeklart at Glazer’s og Ed Woodward ikke har/hadde peiling på å drive en fotball klubb.
Ed sa jo at vi ikke var avhengig av resultater for å kunne kjøpe spillere.

De har tenkt så ufattelig mye NAVN og så utrolig lite fotball de gutta der.
Og våre managerer må lide, også få de skylda til syvende å sist.
Det er så dumt alt sammen 😩.

På den positive siden skinner sola i Manchester ☀️.
Rashford eller Forson fikser spissplassen i ettermiddag og vi slår Fulham 3-2 😁.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Belfastboy, Rød Pølse, Blodfink, red
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2903
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13507
Liker mottatt: 8675

Ingen tvil om at sjefen er presset nå. Jeg ser han blir indignert når han konfronteres med kritikk og sier ting som"ubeseiret i to måneder" og ser ut som han mener vi har vært gode siden nyttår. Jeg er ikke helt enig med ham her. Ja vi har hatt en poengmessig god periode, men syns ikke vi har vært spesielt overbevisende. Jeg syns ikke det er betryggende at han ser ut til å være fornøyd med det vi har prestert, men kanskje det bare er en taktikk av noe slag.
post liked by: 10Hag, Blodfink, Cola2, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4697
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2624
Liker mottatt: 10680

Han er nok fullstendig klar over at 6. plass (eller verre) setter ham i fare, noe han ville vært selv uten INEOS. Han er på jobbintervju fram til mai, og det vet han godt.

Tonen på pressekonferansene og intervjuene har jo endret seg fra i fjor. Selv etter gode kamper i fjor var det hele tiden «dette er ikke bra nok, vi kan og skal bli bedre», nå er det «vi er egentlig gode, ingen ting å se her» selv etter de merkeligste forestillinger.
post liked by: Pwint, Blodfink, Cola2, Spirograf1, RedTrafford

28FPellistri
Posts: 446
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 468
Liker mottatt: 1565

Skal jeg være dønn ærlig så er det kun 1 kamp etter nyttår hvor jeg har følt meg relativt trygg så og si i hele kampen. Det var i bortekampen mot Wigan når vi vant 2-0. Selv om vi er litt heldige som ikke slipper inn et mål etter få minutter der. Selv en kamp mot West Ham hvor vi vinner komfortabelt 3-0, så blir vi tidvis utspilt. Så der var jeg aldri trygg, der var vi overraskende effektive.

Så går man da gjennom og tilbake hele sesongen, så er det vel fortsatt kun 3-0 seieren mot Palace i ligacupen som er kamp nummer 2 som jeg følte vi hadde god kontroll kampen i gjennom.

Personlig tror jeg fortsatt at jeg holder første 20 borte mot Bayern som vårt sesongbeste. Det sier jo en del.

SÅ ser man litt bak det, så er det fullt kaos og nesten ren bingo hver eneste kamp hvordan resultatet skal ende. Og det speiler seg greit på tabellen og målforskjellen også. Syns selv at vi har fått veldig godt betalt poengmessig i forhold til spillet.
post liked by: Ryder, Pwint, Blodfink, Cola2, 10Hag, RedTrafford
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4697
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2624
Liker mottatt: 10680

Noen flere bra omganger her og der. Borte mot FCK før Rashford ble utvist. Hjemme mot Chelsea var det mye bra angrepsspill (men fortsatt åpent bak). Første omgang borte mot Spurs var bra.

Men det er langt mellom drammene, ja. Og i stor grad de samme problemene i kamp etter kamp.
post liked by: Pwint, red, Blodfink

Bruviking
Posts: 39
Joined: 25 Feb 2023, 10:29
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 126

Rapporteres at spillerne hadde bedt om en dag fri etter tapet mot Fulham uten av ETH visste om dette, fatigue er visst årsaken.
Synes de så tunge ut allerede i sesongåpningen, mulig de blir kjørt for hardt på trening.

Men jeg kan ikke se for meg at noen i det medisinske apparatet ikke hadde tatt grep og formidlet dette om de så en trend og økt skaderisiko om det var tilfellet.
post liked by: Pwint, Jan Erik
User avatar

10Hag
Posts: 1500
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4884



Man snakker jo ikke om dette pga ett isolert tap, slik Ten Hag sier her.

Man snakker om det fordi vi har tapt ca. halvparten av kampene våre i alle turneringer, og fordi det spillemessig har vært skikkelig dårlig over lang, lang tid.

Jeg ser en manager som er i full fornektelsesmodus om dagen. Og jeg liker det ikke.
post liked by: Pwint, Spirograf1, Jan Erik, Rød Pølse, Cola2, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2903
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13507
Liker mottatt: 8675

Jeg skjønner jo hvor utrolig kjipt det er med så mange spillere ute. Kanskje kan man si at det bare er uflaks, men kanskje er det et poeng det som har kommet opp her og der, at det har med et for rigid treningsregime å gjøre? Uansett så klarer jeg ikke tro at det bare er uflaks. Ikke når det er så ekstremt som det er nå. Men han får selvsagt ekstra tålmodighet når han mangler så mange viktige spillere.

Spørsmålet jeg stiller meg er: Når var vi sist skikkelig gode (styrte store deler av kampen) i for eksempel tre kamper på rad? Når følte vi at vi hadde en lengre periode med fremgang? Jeg syns vi har hanglet helt siden Carabao cupen (og endel før det også), og selv i perioder der vi har vunnet endel, så er det sjelden jeg føler meg trygg på laget, eller tror på at de virkelig er på gang.
post liked by: 10Hag, Jan Erik, Rød Pølse, Cola2, Ryder, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2059
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9059
Liker mottatt: 8359

Siden alle ser hvilke taktiske endringer som bør gjøres lurer jeg på om sjefen har en langsiktig plan. Vil vi på sikt tjene på å fortsette i samme spor? Kanskje vi bare mangler noen viktige elementer i laget. Det er i så fall ikke helt ulikt Liverpool i fjor. De var ganske rævva med Henderson og Milner på midtbanen. Bortsett fra de siste ukene av fjorårssesongen var det ikke mye med scouserne som minnet om et topplag. Jeg skal innrømme at det var morsommere da det var de som stinket, men se på de nå...

Jeg vet ikke. Har bare litt problemer med å tro at «alle» andre er bedre taktisk enn Manchester Uniteds manager. Vi er flinke til å si at vi er villige til å gi en ny manager tid, men det stemmer ikke hvis ikke utviklingskurven peker stabilt oppover. Er vi for utålmodige? Må vi tåle å bite i det sure eplet til vi har gjort flere endringer i stallen? Helt usannsynlig er det ikke.

At vi trener med høyere intensitet enn vi gjorde før nederlenderen kom føler jeg meg rimelig sikker på. Da får man gjerne flere skader i en overgangsperiode. Vi har heller ikke tidenes beste medisinske apparat. Det ble vel fastslått i en rapport som kom for en stund siden.

EtH gjorde beviselig en strålende jobb i Ajax, i samarbeid med en kompetent sportslig ledelse. Store deler av Arsenalfansen ville kvitte seg med Arteta for et par år siden. Nå er det ingen som vil bytte han ut. Kloppetiklopp var heller ikke fantastisk de første sesongene. I fjor hadde han opparbeidet seg nok goodwill til at han overlevde en sesong med mange svake prestasjoner.

Man blir fort sjarmert av De Zerbi og Ange Postecoglou. Førstnevnte har ikke vært like imponerende denne sesongen og Spursmannen har vært PL-manager i et kvarter. Emery har gjort det bra i Villa, men har vi glemt hvordan det gikk i Arsenal? På denne tiden i fjor var det ingen som snakket om å bytte ut ten Hag heller.

Har det noensinne vært en manager som har måttet håndtere flere utenomsportslige saker i løpet av de første 18 månedene i en klubb? Det er mange pundits og youtubere som analyserer og påpeker mangler i Uniteds spillestil, men det er tross alt en mye enklere jobb enn å være manager for Manchester United.

Guardiola kom til dekket bord og byttet ut store deler av stallen, Arteta har ikke mange spillere igjen av de som var der før han kom og Kloppetiklopp har vært på Merseyside så lenge at han er utbrent. Kan legge til at tidenes manager brukte 6 år på å stable et vinnerlag på beina. Det var i en annen tid, men ingen skal fortelle meg at Ferguson ikke var et geni. Et geni som trengte tid.

Jeg er ikke overbevist om at EtH er riktig mann, men jeg er helt sikker på at han har mer peiling enn meg og alle andre her inne. Det er helt greit hvis Jimbo, Brailsy, Ashy og gjengen finner ut at vi bør satse på noen andre, men inntil videre støtter jeg Erik ten Hag. På tross av svake prestasjoner og varierende resultater.
post liked by: Pink Final, Pwint, King Eric, Ryder, Belfastboy, RedTrafford, LoveBruno&Rashford, Jan Erik, Buchan
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

God post @Rød Pølse.
Selvfølgelig kan Ten Hag mer fotball enn samtlige her inne, selv meg 😉😉.

Å sitte på et forum å fortelle hva som bør gjøres er lett og moro.
Å få ting til å skje irl krever nok mer enn ren teorikunnskap.
Det sagt så er det ikke lett å se frukter av den jobben som blir gjort foreløpig.
Men at Erik ten Hag har en plan på hvor han vil er jeg overbevist om.

Ang den tweeten så skjønner man svaret sett fra hans side.
Hvordan hadde vi reagert om noen kritiserte jobben vår foran millioner av mennesker?
Og spurt om vi frykta for sparken.
Han vet bedre enn noen hvor mange tap vi har.
Han gir et svar som kanskje står litt i stil med kvaliteten på spørsmålet.
Også har han kanskje ikke talegavene til sir Alex, Ian Holloway, Brian Clough eller Bill Shankly.
post liked by: Pwint, Belfastboy, Rød Pølse, RedTrafford, LoveBruno&Rashford, Jan Erik, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

LoveBruno&Rashford
Posts: 44
Joined: 26 Feb 2024, 22:59
Liker gitt: 86
Liker mottatt: 169

Tror dette blir en viktig uke for Ten Hag.
Tåler han å ryke ut av cupen i dag og bli slakt på Etihad? Jeg tror dette blir en mørk uke for Ten Hag, Manchester United og fansen. Kjenner at jeg mistet litt gløden etter Fulham kampen. Mai kommer ikke tidsnok i år.....
post liked by: Pink Final, Pwint, Rød Pølse, Andtho01, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Den 16 januar 1951 hadde bladet ALL FOOTBALL følgende overskrift;
I’M NOT GETTING THE SACK.
Under overskriften sto navnet til Matt Busby.
United hadde tatt plasseringene;
46/47 2 plass
47/48 2 plass
48/49 2 plass
49/50 4 plass

Manchester United var helt nede på 9 plass, 8 poeng bak 1 plassen den 16 januar 1951.
Vi hadde tre strake tap, men vant den 13 januar.
I datidens analoge verden var nok artikkelen laget før 13 januar.

United gjorde 14-2-1 på de 17 siste og ble nummer 2, igjen.
Sesongen etter, 1951/52 ble vi Champions.

Selv den gang spekulerte pressen i sparken, t.o.m på en manager med enormt gode resultater.
post liked by: Rød Pølse, Pancho P, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19271

Bruviking wrote: 28 Feb 2024, 08:34 Rapporteres at spillerne hadde bedt om en dag fri etter tapet mot Fulham uten av ETH visste om dette, fatigue er visst årsaken.
Synes de så tunge ut allerede i sesongåpningen, mulig de blir kjørt for hardt på trening.

Men jeg kan ikke se for meg at noen i det medisinske apparatet ikke hadde tatt grep og formidlet dette om de så en trend og økt skaderisiko om det var tilfellet.
Her vet jeg ikke sannheten, om det er for hard trening eller for myke spillere...Jeg heller mot det siste...Men aner ikke som sagt.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Jan Erik, Pwint
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2903
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13507
Liker mottatt: 8675

Dette var mer fornuftige ord fra sjefen:

– I enhver prosess kommer man til å oppleve tilbakeslag. Det er sånn du blir bedre. Vi er selvfølgelig ikke fornøyde med å være på 6.-plass i ligaen. Fra nyttår var vi inne i en god flyt, og så ble den brutt. Ting var ikke perfekt, men du så at det var fremgang, sa Ten Hag.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Jan Erik, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Kanskje lite mening i denne posten?
Fordi jeg skal skrive at jeg ikke vet helt hva jeg mener om Erik ten Hag.
Jeg er usikker på hvor langt han kan ta oss.

At han kan teorien og har en plan er jeg 100% overbevist om.
Å materialisere teori til praksis er ikke alltid enkelt.
I United har vi problemer utenfor banen han må håndtere.
Greenwood, Ronaldo, Sancho - og det har vært ting med Antony og Rashford.
Så er det skadene.
Så er det dommerne, ja vi har åpenbart dommerne mot oss.
Så er det presset, det finnes ikke noe større press i en britisk klubb.
Pluss eiere som tydeligvis ikke alltid drar i samme retning som manager.
Det er ikke lett å være Erik ten Hag, det er ikke lett å være manager i United.

Men det er betenkelig at vi ikke ser noen utvikling i spillet denne sesongen.
Snarere resesjon.
Det er fristende å peke mot manager når vi spiller dårlig fotball.
Da tenker jeg ikke etter bortematch mot City eller Liverpool for den saks skyld.
Men hvordan vi ikke ser ut til å ha en plan ifht de nye spillerne som er kjøpt.
Onana får riktignok nå så smått vist hva han kan, og hvordan det gagner laget.
Martinez har overbevist, spesielt med ball.
Men vi får ikke utnyttet Antony.
Han er en arbeidssom spiller, men det blir ikke effektivt for laget.
Mount, hva er planen der?
Casemiro, han er innhentet av alder allerede.
Højlund har et potensiale og har fått vist mye.
Men jeg savner en helhet.
En rød tråd i spillet vårt.

Erik ten Hag bør være 100% trygg ut 23/24.
Men hva gjør vi til sommeren?
post liked by: Jan Erik, Buchan, Blodfink, Pancho P, Rød Pølse, messilingard, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply