Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Jeg vet virkelig ikke hva som foregår i denne klubben. Alt jeg vet er at jeg har kjempestor tro på ten hag som trener, men at han kan ikke fikse klubben på egenhånd.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Pancho P, Can2, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Tenker likt @Mr H.
Sett utenifra minner dette om inkompetanse fra Murtough eller hvem det nå er som har ansvaret.

Skal ikke svartmale eller trekke for raske konklusjoner.
Men Murtoughs ansettelse stoppet ikke Casey Stoney i å si opp United jobben.
(Ja vet det var mangel på fysisk infrastruktur som også spilte inn der).

Må bare håpe at disse gutta er flinkere enn Woodward, Judge & Co.

Ten Hag i likhet med våre tidligere managerer får ikke samme faglige støtte som hos våre to største rivaler.
Men det er jo alltid manager som må ta støyten når det har gått ett par år.
post liked by: Mr H, Pancho P, RedTrafford, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

bojochris på Twitter skrev nettopp en fin tweet som kanskje forklarer noe av problemet, utenom Glazers selvfølgelig.
post liked by: Pink Final, Pancho P, RedTrafford, Can2, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Har vel vært skuffet, sint og oppgitt helt siden Brighton tok ledelsen igår merker jeg. Føler absolutt null håp for denne klubben.
Etter det værste har lagt seg, så får man prøve å se litt lysere på det i den grad det er mulig.
Etter 3-1 tap for Palace I første runde gjorde vi jo en god sesong og endte på 2th plass. Det var ikke all verden innsats der heller. Så litt tidlig å svartmale alt selvom vi så en reprise fra slutten av forrige sesong.

Litt usikker hvor mye Ten Hag har sett av Uniteds kamper tidligere, håper og tror på null egentlig.
Da skal jeg prøve å være positiv å tro at han nå har sett hva som absolutt ikke fungerer, særlig med tanke på McFred + + +
Da er det kanskje like greit at det kom fram først som sist, sett med egne øyne istedenfor det skal putre og gå.

Så får vi se hva som entrer banen mot Brentford.
post liked by: Pancho P, Pangaea, Pink Final, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Så ikke kampen men prøver å lappe sammen et inntrykk fra diverse kommentarer - og uten å legge FOR mye vekt på resultatet (som gjerne former oppfatningen mer enn sunt er).

Virker ganske tydelig at midtbanen var problem nr én, og det er selvsagt ikke overraskende for noen som har sett laget over noen år.
Desto merkeligere er det at vi (United, Murtough, ETH) ikke har adressert posisjonen i sommer. Selv med Frenkie er det i mine øyne et gapende hull på DM-plassen, der vi trenger en taktisk smart og kynisk spiller - som ikke trenger å være verdensmester i kreativitet men som må kunne slå trygge pasninger og beholde roen under press.

Frenkie er god langt nede i banen når vi har ball, men ikke den som balanserer laget og hindrer kontringer. Selv med ham vil vi være fryktelig sårbare, all den tid vi ikke kommer til å ha 90 prosent possession.
post liked by: Pangaea, Pink Final, Pancho P

Deleted User 595

Kanskje litt off-topic, men poster det her, da det er relevant til hva EtH kan og kanskje må foreta seg av valg ila sesongen.

Ser at flere allerede etterspør at vi må bruke unggutta mer. Og det skjønner jeg. De kan vel umulig gjøre det stort dårligere enn hva vi har levert de siste årene.

Men, og det er et stort men, jeg tror ikke det nødvendigvis er lurt for deres utvikling å kaste de til ulvene per nå.

Vi er en klubb med stolte tradisjoner for å fostre talent. Og per nå, har vi flere lovende talent i stallen. Men om man ser på Class of '92, samt de øvrige talentene som virkelig har lyktes i United i nyere tid, har de aller fleste blitt gradvis faset inn i en allerede sterk og vinnende stall, med sinnsyk vinnerkultur og krigersk mentalitet.

Dette er nærmest fraværende per dags dato. Kanskje kan det delvis forklare hvorfor eksempelvis Elanga, eller Rashford ikke har hatt den utviklingen de burde hatt? Jeg tror ikke vi er godt tjent med å hive Garnacho, Iqbal, Elanga eller Garner inn for ofte. Ikke før de faktisk kan slotte inn i et velfungerende lag, som det i tillegg er gøy å spille fotball i.

Tror faktisk at Rashfords utvikling har stagnert delvis fordi han har spilt for mye. Har til og med spilt over lengre tid med alvorlig skade. Det minner om rovdrift. Så er det selvfølgelig bare en liten del av et stort og komplekst årsaksbilde. Men tenker det er greit å ha i tankene.

Jeg er svært positiv til disse spillerne, og ønsker virkelig at de skal lykkes. Tror bare at vi minimerer sjansene for at nettopp det skjer, ved å kaste de til ulvene slik tilstandene er nå.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Can2, Pancho P, messilingard, Pangaea
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Det høres fornuftig ut @GBailey. Sikkert lurt å gi unggutta en halvtime som innbyttere e.l, og heller øke på når/hvis de lykkes. Jeg tenker at en av de store fordelene de har, er at de ikke har den negative mentale ballasten førstelaget har blitt belemret med gjennom et par år.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pink Final
Kong Eric Cantona
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Godt innlegg @GBailey. Dersom vi ser litt på alderen til våre unggutter så er James Garner den eldste per dags dato på 21 år. Han er der at enten så må han lånes ut ellers så må han satses på hos oss. Når vi ser hvor forferdelig for eksempel McTominay var i går så er jeg der at James Garner bør få sjansen. Jeg sliter med å se at han vil prestere noe særlig dårligere. Han må nok tilpasse seg PL, men for min del så har jeg egentlig kommet dit at jeg syntes det er bedre å gi han sjansen fremfor Fred eller McTominay. Om ikke annet for signaleffekten av at ræva prestasjoner ikke skal bli belønnet med fornyet tillit i det uendelige.

Ellers så er jeg enig i at de fleste unggutta bør matches forsiktig. Helst bør de byttes inn når vi leder kamper og har kontroll på situasjonen, men det er jammen ikke ofte at vi er i det scenarioet så vi må kanskje utsette unggutta for situasjoner med større press.

For å komme litt tilbake til hva jeg skrev i går, men får vi fikset midtbanen nå så bør det gi bedre arbeidsforhold for alle andre på banen også. Det kan kanskje bidra noe til at unggutta kan få flere sjanser også.
post liked by: Pancho P, Pangaea, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Godt innlegg og helt enig @GBailey. Har prøvd å dempe forventningene til Garnacho noen ganger, selv om det brister hjertet litt. Steget opp til PL, selv fra Championship, er så ekstremt stort, og det er veldig sjelden spillere går rett inn fra akademiet (hopper over utlånsfasen). Greenwood gjorde det, men han var eksepsjonelt talentfull, mer enn Garnacho. Elanga hadde spesielle omstendigheter. Det vanlige, ikke bare i United, er flere år med utlån, før man får sjansen på førstelaget hvis man er god nok i tidlig 20-årene. Garnacho blir nok holdt i United denne sesongen ettersom han er så ung, men jeg synes vi bør være litt forsiktige og ikke forvente for mye av disse unggutta for tidlig. Og det gjelder også Iqbal, Savage, McNeill og sikkert også Garner. Dessuten er det som du sier neppe lurt å kaste de til ulvene nå. Spiller de én dårlig omgang (eller 10 minutters innhopp), er de tross alt verdens dårligste spiller og bør aldri ikle seg drakta igjen. Sånn fungerer i stor grad fankulturen i dag, med tilsvarende brutal kritikk i asosiale media. Selv Ryan Giggs ble beskyttet da han slo gjennom, men den type beskyttelse er praktisk umulig med det medielandskapet vi har i dag. Men han kom heldigvis inn i et lag som i mye større grad fungerte enn dagens United gjør, så det hjalp nok.
post liked by: Can2, Pancho P, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

RaoulDuke wrote: 08 Aug 2022, 15:40 bojochris på Twitter skrev nettopp en fin tweet som kanskje forklarer noe av problemet, utenom Glazers selvfølgelig.
Jaahh! Det diskuterte vi litt i en tråd her inne når hhv. Murtough, Arnold og Fletcher fikk stillingene sine.

Jeg var i hvert fall skeptisk til alle 3, og så har jeg latt det være greit i ettertid. Fordi det har vært enormt med positive rapporter etter at EtH kom inn. Men nå begynner man jo å lure litt igjen; Har de nok/god nok kompetanse?
post liked by: Pancho P
LUHG!
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Vi er mer og mindre oppgitte over hele supporter-fjøla. Noen mer enn andre. Her inne er de aller fleste reflekterte. På United.no så har du noen (Den svenske stemmen) som er så oppgitte at de kaller Manchester United "Hopkok av loosers". Han fortsetter med at "United er et konsekvent usselt fotball-lag". Drøye påstander, synes jeg. Takk for støtte @Pink Final 👍 Du har nok rett i at de skal vise bredde, og at Svensson kan møtes med et skuldertrekk. Jeg har venner og kolleger som holder med Liverpool, Leeds og Arsenal. Ingen av disse omtaler Man. United like nedsettende som "Medel-Svensson" og dertilhørende ekko-kammer av et kommentarfelt.

Grunnen til at jeg tar dette i denne tråden er Svenssons uttalelse om Ten Hag; "Det her er det United som har senket større og tyngre managere enn deg". Det kan vanskelig tolkes som noe annet enn at han ikke levner Ten Hag noen reell mulighet. Han kaster han rett og slett under bussen. Etter en seriekamp.
post liked by: Pangaea, RedTrafford, Pink Final, Pancho P, Pwint
Kong Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

En av ikke så mange fordeler med å for tiden ikke være medlem der borte, er at jeg slipper fristelsen til å lese de surmaga oppstøtene fra 'svensken'. Hadde glidd fint inn i dommedagsprofetiene på RedCafe, hvis han ikke allerede er aktiv der.

Nettopp hørt på siste Talk of the Devils podcast. Interessant, men ikke særlig oppløftende. Rabiot og Arnautovic har det vært interesse for en stund, og det var ikke en reaksjon etter tapet mot Brighton. Mitten er litt mer positiv til at De Jong kan havne i United, og insisterer på at han vil bli presset ut av Barcelona. Personlig mening her, men jeg må klø meg i øynene av hva som skjer. Jeg håper med hånden på hjertet at klubben går konkurs og blir flyttet ned til 112. divisjon, for å bli belønnet for den måten å oppføre seg på er bare helt jævlig! Hadde jeg vært spiller i Barcelona og sett hva de gjør om dagen, hadde jeg bedt agenten om å jobbe dag og natt for å få meg til helvete bort fra en slik egoistisk drittklubb. Og vi må huske på at De Jong er langt fra den eneste de skylder en halv pengebinge med gryn, han er bare den mest omtalte fordi de faktisk kan få mye penger for han. Og nå skal de saksøke ham, på toppen av alt det andre? Totalt sinnsykt. Sikkert del av presset som Mitten snakker om, og drittpakker som blir levert til pressen, men makan altså!!

Tilbake til podcasten, så gjør Ten Hag mye for å bedre miljøet og vinnersjanser, og er høyt respektert av andre toppmanagere. Det lover godt. Samtidig er jeg dypt bekymret for at United nok en gang gjør de samme hjernedøde feilene på overgangsmarkedet som nær sagt hver sesong de siste 15-20 årene. Ja, dette begynte før Sir Alex ga seg, og har veldig mye med vampyrene på toppen av næringskjeden å gjøre. Fra det både Mitten sa her, og jeg har lest og hørt mange andre steder, så har United et godt og proft speidernettverk, som anbefaler gode, unge spillere jevnt og trutt. Men de blir "aldri" signert, og ender så opp i andre store klubber og gjør det godt der. Sikkert ulike grunner til det, men vanskelig å unngå å tenke at mye av det har med eierskapet å gjøre, at det tar fryktelig lang tid å ta avgjørelser, at vi har hatt en for dårlig sportslig ledelse. Hadde håpt det var bedre nå, men hittil ser det ut som akkurat de samme feilene gjøres igjen. Murtough har gjort en veldig god jobb tidligere for kvinnelaget og akademiet, og hele tiden vært forhindret av Glazers, så mulig det er urettferdig å prøve å skylde for mye på ham nå. Ikke så godt å si. Men det som er hevet over enhver tvil er at andre store klubber vi (håper å) konkurrere med har svært dyktige "directors of football" som jobber tett med manager og rekrutteringsavdeling, med gode nettverk til agenter osv. Mulig det er her det skorter litt i United med Murtough og andre.

Uansett, så sitter vi her nå, sesongen har begynt, vi har ikke fått inn de spillerne vi sårt trenger, og det er bare tre uker til vinduet stenger. Og nå er vi altså ute etter spillere som vi sikkert hadde ledd av om midt-på-tabellen klubber i PL var etter, og ikke minst om Liverpool, Chelsea og City var det. Rabiot kan jeg til nød forstå, vertfall hvis vi prøver å ignorere den tunge "baggasjen" hans, men Arnautovic?!? Sorry altså, men er det nivået vi er ute etter, selv på backups, så kan vi bare glemme å komme oss til CL i overskuelig framtid.

For å prøve å avslutte på litt mer positivt vis, så er det lille håpet om De Jong fortsatt til stede, men jeg tror ikke den sagaen blir avgjort før på deadline day. Vi skal spille fire seriekamper til før den tid, og så kommer Arsenal rett etterpå. Om De Jong kommer 1. september, blir han neppe klar til den kampen heller. Men HVIS han blir klar, så blir det vertfall en veldig viktig spiller for oss.

Hittil har denne uka vært som å svømme i et basseng med dritt. Slik sett har det vel ikke så mye å si om man driter på leggen, men det er likevel ikke digg :(
post liked by: Can2, Blodfink, RedTrafford, Pink Final, Pancho P, Mr H, Pwint, EivindfromNorth, Lingard
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Can2 wrote: 08 Aug 2022, 23:05 Svenssons uttalelse om Ten Hag; "Det her er det United som har senket større og tyngre managere enn deg". Det kan vanskelig tolkes som noe annet enn at han ikke levner Ten Hag noen reell mulighet. Han kaster han rett og slett under bussen. Etter en seriekamp.
Er jo forsåvidt en grunn til at jeg og mange andre stort sett aldri har likt svensker :-|
post liked by: Can2, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Blir han en parantes? Ja...Han er også lojal mot eierne.
LUHG!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Skal vi gå etter folk fordi de har vært lojale mot arbeidsgiveren sin? Da får vi ta de som selger paier på OT og står i billettluka også.

Når det gjelder Ten Hag så må han få tid. Og han må få støtte, både fra fans, spillere og klubb. Erik ten Hag er ikke problemet. Det sagt så bør han finne frem pragmatikeren i seg og skru ned ambisjonsnivået sitt for øyeblikket. Den troppen her trenger mye jobb før vi kan spille slik Ten Hag ønsker.
post liked by: Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply