Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Mykje positive signal frå spelarane no, sjølv om ein kanskje ikkje skal legge for mykje i akkurat dét. Ten Hag krever nok ikkje mindre enn Rangnick, men har tydelegvis ei heilt annan tilnærming enn den tyske professoren. Det kan hende laget vil prestere betre om dei ikkje får høyre offentleg kor dårlege dei er frå manageren sin eigen munn. Om Ronaldo kjem tilbake, kan han også ta lærdom av dette.
post liked by: Can2, Cola2, Pink Final, Pangaea, Belfastboy, RedTrafford, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

De kan også prestere bedre om de gidder å løpe og å gjøre en innsats. Det var det ikke mange som gjorde forrige sesong. Håper de har det i beina også, og ikke bare kjeften. Jeg er uansett veldig fornøyd med at valget falt på Ten Hag og ikke Pochettino. Han er jo for øvrig ledig på markedet nå, så det blir vel heftig med spekulasjoner når de første PL-managerne sitter utrygt i stolen i september eller noe slikt.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Blodfink, Pink Final, Can2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

No har vi fått ein manager som er ekstremt tydeleg på spelestil og korleis kvar enkelt skal operere i systemet, nesten ned til eit absurd mikronivå. Ikkje tar han skittentøyvasken i full offentligheit heller. Det må vere 'no eller aldri' for fleire av desse spelarane.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Cola2, Pink Final, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Ser litt klipp fra treningene nå. Erik ten Hag lar det ikke være mye tvil om hvordan han ønsker at spillerne skal spille. Veldig tydelig med høy utestemme, jeg liker det!
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Blodfink, Cola2, Pangaea, Pink Final, Can2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Yep, det er liten tvil om at de har fått inn en manager og trenere som VIL noe, og også jobber steinhardt for å få det til. Morro å se de tekniske øvelsene og den med å hoppe, vende og løpe i riktig retning. Alltid noen som ikke henger med. Tror EtH blir for krevende for en del av disse spillerne, de kan jo sluses ut.
post liked by: Can2
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Nå er det selvsagt ingen - selv ikke hos CL-vinnerne i sutring - som ønsker å snakke ned manageren etter to uker.

Men synes likevel signalene er veldig positive. Vi ser på videoene at det terpes både på spill i pressede situasjoner og på angrepsmønstre. Det som går igjen i sitatene fra spillerne, er at de setter pris på å få tydelige, forståelige, direkte instruksjoner og tilbakemeldinger, samt at det settes krav.
Det setter også et par andre managere i et litt dårlig lys, det må være lov å si.
post liked by: Blodfink, Pangaea, Pink Final, Pancho P, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Deilig å høre manager nevne blant annet intelligens!

"Når du møter motstandere som også er villige til å gå i angrep er det noen ganger lettere, men når motstanderen legger seg defensivt og kompakt, må du løpe mye, ha motsatte bevegelser, mer ballkontroll og intelligens til å skape noe", legger United-manageren til.
post liked by: Can2, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Større intervju med ETH formidlet på United.no:

https://www.united.no/nyhetsarkiv/jeg-h ... gene-mine/

Må si jeg liker det jeg leser, spesielt det han sier om å stille krav og at spillere må holdes ansvarlige. Leser det også som at selv kaptein Maguire må prestere for å beholde plassen på laget og at han ikke vil nøle med å sette ut spillere som ikke fungerer.
post liked by: Pangaea, Can2, Pink Final, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Godt intervju og jeg beit meg særlig merke i det her:
– Han [Martinez] er ikke hentet for å styrke stallen, men laget.
Altså, som forventet egentlig, er han tiltenkt startplass i 11eren.
post liked by: Can2, Pink Final, Blodfink

Deleted User 595

Det var et overraskende dypt intervju...

Kan ikke huske sist en United-manager snakket så inngående om strategi og metoder. Rangnick tildels, men det ble jo fort litt for negativt, selv om det kanskje var nødvendig for å bringe oss dit vi er i dag med ten Hag?

Dette var herlig lesning. Virker som vi endelig har fått den type manager en klubb som oss behøver. Full strukturering på alle plan 😄
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Så må jeg legge til:
Vi er fort uenige innad, vi United-supportere.

Men er det ikke herlig at vi står samlet bak vår manager? Jeg ser mye optimisme omkring trenervalget, og det smaker godt. Selv om vi kanskje ikke når til topps på kort tid, så er det tydelig at vi endelig har en trener med fotballfaglig tyngde, og forståelse for hva som kreves for å vinne. Det er få lag forunt.
post liked by: Pangaea, Can2, Pink Final, Ryder, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Her er fra et annet intervju med Ten Hag, der han omtaler Christian Eriksen.
https://www.united.no/nyhetsarkiv/spiss ... tra-glade/
— Jeg synes han er en fantastisk spiller og jeg tror fansen vil like å se på ham spille, fordi han er kreativ og han har ideer. Jeg tror spesielt spissene våre vil være ekstra glade fordi han er [en] som kan involvere dem i kampene.

– Det handler ikke om å bare hente spillere. Det handlet om å få tak i de rette spillerne. At vi nå har fått ham, at han er en del av laget vårt, forteller derfor alt. Vi var veldig selektive, og jeg er veldig fornøyd med at vi lyktes med å få ham, sier United-manageren.
Dette låter veldig bra. Personlig tror jeg han blir en veldig bra signering, vertfall hvis pumpa holder rytmen :yikes:
post liked by: Can2, Pink Final, Blodfink, Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ingen "kjære mor" ser det ut til...
Part of Ten Hag’s strategy to management is strict discipline and when players err, the consequences are significant. During the 18-day trip, one player was twice late for team meetings. Ten Hag had been planning to use him in a game but dropped him by way of punishment, a reminder to everyone in the squad that punctuality is important.
https://theathletic.com/3444889/2022/07 ... -hag-tour/

La spekulasjonene ta av? :-|
post liked by: Pancho P, Can2
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

For å hive meg på spekulasjonstoget, AWB og Bailly sto begge over hver sin kamp.

Uansett så er det på høy tid at manageren setter standarden for hva som kreves. Det å møte opp til tiden bør ikke være en vanskelig oppgave heller. Fint at det får konsekvenser i alle fall.
post liked by: Pancho P, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Mange muligheter, Garnacho fikk 0 minutter spilletid. Kanskje unggutten sliter med punktligheten?
post liked by: Can2, Pancho P
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Det slo meg også, @Blodfink, men jeg heller likevel mer mot spillere som Bailly, Wan-Bissaka eller kanskje til og med Varane? Han spilte ganske lite. Mulig det var pga skade, men det kan også være det her. Umulig å vite hvem selvsagt, med mindre det blir avslørt på et senere tidspunkt. Jeg lurte også på om det kunne være Mejbri, siden han spilte ganske lite.

Så kan vi lure på hva straffen til Ronaldo da blir, som ikke har møtt opp til trening eller kamp eller noe som helst.
post liked by: Can2, Pancho P, Blodfink
Post Reply