[PL] Manchester United - Norwich City

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Vidar Dale Fjeld

Synes du skriver mye bra jeg, jeg trakk meg tilbake når det ble for mye fokus på mine meninger, om jeg i det hele tatt var Unitedsupporter...jeg var visst litt for kritisk til ting og tang. Og jeg gidder ikke svare på tilbakemeldinger på dette.
Last edited by Vidar Dale Fjeld on 16 Apr 2022, 20:54, edited 1 time in total.

Deleted User 595

Takk @Vidar Dale Fjeld, det setter jeg pris på.

Deleted User 430

GBailey wrote:16 Apr 2022, 20:40og Steinar her
For det første, skal du først omtalte meg her inne så er det greit å tagge meg😉
For det andre, er et ønske om å beskytte gutten fra harselering å bidra til stormen i vannglasset? At moren, media og eventuelt politiet får gjennomgå har jeg null problem med og det støtter jeg fullt ut. Jeg syns dog vi skal holde oss for gode til å skrive ting som kan fremstå som at vi harselerer med et menneske med medfødte utviklingsforstyrrelser. Det er det eneste jeg har reagert på..
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26858
Liker mottatt: 17368

Først av alt.
Dette er stilet til alle og ingen.
Ikke noe stikk eller noe underliggende motiv.
Håper dere tror meg.
Min mening er at det alltid har vært god stemning her inne.
Noen har valgt å trekke seg bort, det er greit.
Har faktisk vurdert det et par ganger selv.
Synes det har vært lite personfokus.
Men når man kritiserer andres meninger, bør man tåle å motta kritikk selv.
Sånn, det var hva jeg ville si.

Så til keeper.
@GBailey.
Jeg tror du undervurderer oss om du mener vi (jeg) kun tror keeperrollen omfatter å stoppe skudd.
Vil anta de fleste av oss 20-30 som skriver her inne alle har en viss forståelse av spillet.
Senest for 2 dager siden skrev jeg med @Jan Erik på United.no.
Vi er ytterst uenige om keeperne våre.
Jeg er pro de Gea, men skrev der at han aldri har vært en komplett keeper.
Hans største svakhet slik jeg leser ham er ikke sweeper spillet.
Han er ute å rydder opp i nesten hver eneste match.
Svakheten hans er felt arbeidet med armene.
Han går ikke ut på høye innlegg.
Hva fotarbeidet angår, står jeg på at han er minst like god som Henderson.
Men selvsagt ikke på nivå med Ederson.
Skal City målvakten være målestokken kan man ikke komme med Henderson som vårt svar.

Det jeg mener med at vi ville savnet de Gea er de ekstreme defensive kvalitetene han besitter.
Du skal ha en veldig proaktiv keeper for å veie opp for det.
Jeg ville knapt byttet de Gea mot noen i PL, bortsett fra Ederson, Mendy og kanskje Allison.
Sistnevte gjør imidlertid tabber og nesten tabber med beina jevnlig og ofte.
Senest i dagens semifinale.
post liked by: RedTrafford, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

Steinar Stenseth wrote:16 Apr 2022, 21:14 Jeg syns dog vi skal holde oss for gode til å skrive ting som kan fremstå som at vi harselerer med et menneske med medfødte utviklingsforstyrrelser. Det er det eneste jeg har reagert på..
Og hvem i svarteste huleste er det som har påstått det?!?!? Er så lei av hersketeknikker og stråmenn.

Jeg har kritiserte den mediestormen som har vært, og at moren gjør det hun gjør. Har ikke sagt en dritt om ungdommen. Hele saken er helt sinnsykt overblåst, og det står jeg 100% inne for. Samme pokker om det hadde vært noen andre som gjorde det også, fra et annet lag eller noen vi nesten er programforpliktet til å "hate".

Seriøst, liksom. En MOBILTELEFON har blitt klasket ut av HÅNDEN til en person som fra det jeg har forstått er altfor nær på spillerne uansett. Og snart blir vel Ronaldo sendt til Haag. Jada, nå satte selv jeg det på spissen, men er så lei av denne dritten.

Det finnes faktisk reell kriminalitet i England, som politiet heller burde fokusere på, heller enn en fuckings telefon som har fått knust skjerm eller noe slikt.

Storm i vannglass. Dette kunne vært definisjonen i ordboka.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

3 poeng på en dårlig dag. Det begynner å bli en del av disse...

Først og fremst. Hva tenker egentlig Rangnick på når han setter opp laget? Jeg skal ikke gå så langt å si at dette kunne Solskjær gjort bedre, men ja.. dette var virkelig frustrerende å se på. Hvis vi utelukker de Gea, så startet vi med to spillere som har et snev av defensive fibre i kroppen og det var midtstopperne våre. Dalot og Telles er friske offensivt, men defensivt kan de ikke stoles på.. og det samme gjelder Pogba. De siste årene har vi (alt for mange ganger) sett det gå dårlig når Pogba spiller som 1 av de 2 dype - og da har som regel makkeren vært en defensiv type. Selvfølgelig. SELVFØLGELIG kan man ikke da starte med Bruno OG Pogba dypt på midtbanen.
Det går bare ikke. Selv ikke mot det dårligste laget i ligaen.
Jeg kan ikke skjønne annet enn at Rangnick undervurderte Norwich.

Målene vi scorer er egentlig også av den heldige sorten. Først en grusom forsvarsfeil, men det skal være lov å få belønning av høyt press. Deretter cornermål og det scorer vi på 1 av 100. Og til slutt frisparkmål fra Cristiano, det skjer kanskje 1 av 1000? Neida, jeg skal ikke høres bitter ut, men litt surt er det å ikke eie portugiseren på FPL.

Matic burde utvilsomt startet kampen. Vi lider noe voldsomt når både Fred og McTominay er skadet og på tirsdag skal vi til Anfield. Det er i utgangspunktet den siste stadion jeg ønsker å se Matic fra start, men vi har ikke noe annet valg. Der må man bare kjøre på med tre midtstoppere og med Matic foran.. og forhåpentligvis unngå mer enn 3 baklengsmål.
"Too easy, we are the only team in the league who concedes goals like this." - Rangnick
Jeg kan love Rangnick at om han velger de samme 11 fra start i samme formasjon, så kommer det minst 10 mål imot på tirsdag.
Så ja, vi slipper utvilsomt inn alt for enkle mål og det har vært en gjenganger denne sesongen, men det må gå an å sette opp en lagoppstilling med litt balanse i.

Baklengsmålene kommer så enkelt at man skulle tro det var snakk om norsk 3. divisjon. På det første målet kom Norwich på venstresiden med 3 spillere mot våre Elanga, Maguire og Dalot. 5 sekunder senere var plutselig Pukki fri og fikk flere sekunder inne i vår 16-meter til å sikte på pannebrasken til Dowell.

På baklengsmål nummer to skjer det feil etter feil, men det var neppe lett å være forsvarsspiller i denne kampen når man til tider nesten spilte uten midtbane.

Jeg har lest gjennom tråden og sett at det har vært litt forskjellige meninger om keeperspillet på denne scoringen. Og hvis man ser scoringen i reprise, så kunne de Gea utvilsomt gjort en bedre jobb. Men når en spiller, Pukki i dette tilfellet, får så god tid til å legge ballen til rette på ca 10 meter. Ja, da har det skjedd så mange feil tidligere at jeg nesten ikke tenker på at dette kunne vært keepermat.

Men så skjønner jeg fra ditt ståsted @GBailey, som har en bakgrunn som keeper, at du vektlegger (eller tenker på) dette mer enn andre. Jeg har selv kamerater som har stått i mål og de er akkurat likens. Midtstoppere også for så vidt. Hvor mange ganger har jeg ikke hørt fra tidligere midtstoppere, om hvor mye feil Maguire gjør... :|
post liked by: messilingard, Pink Final, pixma, Belfastboy, Ryder
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26858
Liker mottatt: 17368

Eric Arthur Blair skrev i 1948 framtidsromanen 1984 under pseudonymet George Orwell.
1984 handler om å tenke to tanker på en gang, og begge kan være riktige.

Slik er det vel med David de Gea også.
Han er ingen komplett keeper om Allison, Ederson, Mendy og kanskje Sánchez er målestokken.
Dette er keepere som er med i det oppbyggende spillet, hos klubber som har et velfungerende pasningspill over hele banen.
Manchester United er ikke der.
Vi prøvde under Solskjær, men ble aldri gode i frispillingsfasen.

Ok, de Gea er ikke en keeper som deltar i det oppbyggende spillet.
Enig så langt?
Betyr det at han er håpløs med ballen i beina?
Tallenes tale sier han har femte høyeste treffprosent på pasninger av keeperne i PL.
Ta tall for hva det er - det gir ikke hele bildet.
Altså, statistikk forteller ikke alt.
Men David de Gea treffer ganske ofte når han spiller ut ballen.

Et moderne lag ønsker å stå med tette avstander, både defensivt og offensivt.
David de Gea er limt til streken høres titt og ofte.
Det er ikke helt usant, han holder seg ofte innenfor fem meteren.
Men, at han aldri kommer ut å avverger er direkte feil.
Han gjør en slik inngripen i omtrent hver kamp, senest i går.
Og har vel gjort det siden match nummer to i høst, mot Wolves.
Han er ute og avverger, men han står ikke høyt når vi har ballen.
Det er en svakhet.
Er det de Gea selv som bestemmer det, eller manager?
Trolig bestemmer keeper selv, og bl.a derfor spilte Henderson mange matcher i fjor.
Her utelater jeg bevisst å nevne noe om å stå høyt i gjenvinningen.
Denne delen av spillet fungerer ikke i det hele tatt for United.
Alle fra Solskjær, til Rangnick, til Ronaldo til de Gea fått fordelt skylda for denne mangelen i spillet vårt.
Laget evner ikke presse høyt, vi er litt gravide mer enn noengang.
Vi lykkes med det i deler av fjorårssesongen, bl.a på Anfield.

Andre svakheter som påstås er manglende evne til å kommandere sitt forsvar.
Den er ikke helt enkel å mene noe om så lenge man ser match på tv og ikke på stadion.
Har i hvert fall sett de Gea peke, og hørt ham rope ordre flere ganger fra tv stolen.

Komme ut i feltet å plukke crossballer.
Her har aldri de Gea vært god, og dette er hans største minus i min bok.

Som shotstopper er han uovertruffen.
Redder flest ‘sikre mål’ av alle keeperne i PL.
Her lener jeg meg både på tallmateriale og min egen beskjedne evne til å lese spillet.
Jeg er ikke keeper, og har ikke noen faglig tyngde å slå i bordet med.
Observerer at han plasserer seg godt, står lenge oppreist, holder armene passe høyt (hvilket har betydning for både kroppsbalanse og rekkevidde, noe man ikke trenger å være keeper for å tenke ut) og har stor styrke i håndleddene.
Det siste ser man på hvordan han evner å slå knallharde skudd vekk.
Dette er vesentlig for hvor retur ballen havner.

Så kan jeg legge til at han gjør ting enkelt med ballen i beina.
Begynner aldri å drible slik feks Allison så ofte lar seg friste til.

George Orwell tenkte dobbelt, og David de Gea kunne jo vært en perfekt person å omtale for Orwell.
Om Eric Arthur Blair hadde vært født i 2003, og ikke i 1903.

Sporer litt mer av her i matchtråden.
Vi har en god keeper til i stallen.
Dean Henderson.
Som ble foretrukket i deler av 20/21, da vi forsøkte et mer oppbyggende spill.
Tallene viser at han kommer oftere ut i feltet, er mer en sweeper.
Men i fotarbeidet finnes ikke tall som underbygger at Henderson er vesentlig bedre enn de Gea.
Langt mindre på nivå med Ederson.
Men igjen, tall forteller ikke alt.
Det gjelder også for Deano, både fordelaktig og motsatt.

Jeg skrev over her, og har skrevet i mange år at vi vil savne de Gea om han forsvinner.
Si at Dean Henderson tar over.
Og laget kan stå høyere.
(Hele laget må skoleres her, ikke bare Ronaldo eller de Gea).
Kanskje avverges flere potensielle muligheter i mot av den grunn?
Fordel Deano, og fordel United.
Men, så var det George Orwell og 1984.
To tanker i hodet, dobbelttenke.

Vet ikke hvor mange som har gått i dybden på den kritikken Deano får på strek?
At han plasserer seg skjevt i målet, at han gjerne holder armene lavt og litt bakover.
Hvilket gir ham lengre reaksjonstid, dermed kortere rekkevidde og mindre balanse.
Dette har han feks fått kritikk for på U landslaget, og disse svakhetene førte direkte til bl.a et 2-4 tap for England u21 mot Romania u21.
Man så mye av det samme i fjorårssesongen, feks i 2-4 tapet v Liverpool.
Der så man også et eksempel på den store forskjellen i hvor retur ballene går når Deano må gi retur ifht de Gea.
Om man skal være pirkete ser man også det med å ikke holde armene høyt nok da Milan scorer mot United i EL i fjor.

Jeg er enig i at de Gea ikke er en komplett keeper.
Men vi har ingen bedre i stallen.
Og om han blir borte, vil han derfor savnes sårt.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Framifrå analyse, vanskelig å være uenig i noe der!
Eneste jeg kan tilføye er 1v1, hvor de Gea slipper inn unødvendig mye pga feilposisjonering hver sesong, selv de skikkelig gode sesongene. Han er passiv når han blir løpt mot. Unntaket var i 1. omgang, da han gjør en skikkelig sterk inngripen 1v1. Håper han gjør det oftere.

Nå har jeg sett Norwich-kampen om igjen, og han står altså tydelig på halvdistanse og feilvinklet på målet. Gjør det enklere for Pukki å velge hvor ballen skal gå.

Så er jeg videre hundre prosent enig om svakhetene til Henderson.

De Gea og Ronaldo har, uansett hva man mener, reddet oss gang på gang i år. De er ikke unnlatt kritikk, men fortjener og mye honnør. Årets spillere, med fordel de Gea.
post liked by: Pink Final

Deleted User 402

Til noe helt annet.
Jeg forstår hvorfor, men jeg synes uansett det var litt vondt å høre hvor "toxic" stemningen på tribunen tidvis var i går.
Vi har hatt et par år nå hvor fellesskapet mellom fans og spillere har vært bedre enn på årevis og det samme gjelder stemningen på Old Trafford.
Og nå er vi altså her.
Som sagt, jeg forstår følelsene og kjenner på det samme, men synes det er litt vondt.
post liked by: Mr H, Pancho P, Ryder, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10424

Enig, det er fælt å høre. Takhøyden bør være stor for diskusjoner fans imellom, men på stadion under kamp bør det være full backing.

Likevel: Tror dessverre spillerne i stor grad har gravd sin egen grav med all sytingen i media denne sesongen (og i Pogbas tilfelle gjennom flere år). Fansen, i alle fall de som går på kamp, krever ikke seier i hver kamp, men de krever å se spillere som i alle fall utad virker som de ønsker å spille i den røde drakta. Når avisene er fulle av saker om at spillerne mistrives, vil vekk, ikke orker å høre på trenerne, danner klikker og generelt klager og syter over hvor fælt det er å spille for Manchester United, gjør det noe med vårt forhold til dem. Hvorfor elsker ikke de klubben slik vi gjør? Hvorfor skjønner de ikke hvor heldige de er?

Det er i alle fall min teori. Dette laget, disse spillerne, er vanskelige å bli glade i og vanskelig å støtte helhjertet. Og det har for min del lite med hvor dårlig de spiller å gjøre - men alt å gjøre med hvordan de takler motgangen gjennom å skylde på alle andre enn seg selv.
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

For min del så er det absolutt fullt fortjent at Pogba blir behandlet elendig av oss supportere. Fyren har hatet å spille for United siden han kom fra Juventus. Det er uttalelser i øst og vest enten fra Pogba eller fra Raiola. Når prestasjonene stort sett er under pari og innsatsen aldri har vært noe særlig god heller så mener jeg at hans opptreden ikke fortjener noe støtte.

Jeg kan virkelig ikke vente med å få Pogba ut av klubben. Han er på mange måter et perfekt bilde av hva som er galt med klubben. En spiller som kun bryr seg om lønnssjekken, seg selv og hvordan han ser ut i sosiale medier.
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Jeg forstår og buingen. Ville ikke buet selv, da jeg syns det er litt smålig og barnslig.

Vil nok ikke fordømme det heller. Skjønner godt at de som betaler blodpris for kampbillett er luta lei enkelte spillere, Pogba inkludert.

Litt buing må de kunne leve med, så latterlig mye som de tjener, og offentlige personer som de er. Noen mer enn andre. @messilingard oppsummerer Pogba treffende godt i posten over.

Har trua på at denne buingen er mer spillerne enn fansen sin skyld, og at vi om noen år ikke vil se dette lenger. Ser ikke for meg at ten Hag vil tillate spillere som ikke er hundre prosent dedikert å beholde en plass i laget. Men først må vi få noen overgangsvinduer og de rette spillerne ut, før vi kan se den fulle effekten av dette.

Når det er sagt, er nok dagens supportere noe mer kynisk enn den eldre garde. Både på godt og vondt... Så en del ufortjent buing kan ha blitt en uheldig del av dagens kultur. Mener allikevel at i dette tilfellet er det fortjent, og vel så det.
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10424

Det kan være så fortjent det bare vil, i mitt hode hører det ikke hjemme under kamp. Det skader bare laget og prestasjonen der og da.

Ingen ting tyder på at Pogba blir, og jeg vil også være glad for å bli kvitt ham. Men jeg får vond smak i munnen av at det er fansen som jager etter ham med fakler og høygafler - det er klubbens ansvar å se at han ikke bidrar med det vi betaler ham for.
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

I utgangspunktet så mener jeg at Pogba burde vært solgt for lenge siden. Så er det klart at pandemien gjorde ting komplisert, det ble vanskelig å flytte spillere med høye lønninger og dyre agenter. Og jeg vil i utgangspunktet aldri akseptere noen form for buing rettet mot enkeltspillere. Men når man regelrett gir så faen i både klubb og supportere som Pogba gjør så er det vanskelig å mene noe annet enn at Pogba høster som han sår. Dette tilfellet med Pogba er på mange måter den eneste måten hvor jeg mener det er innafor med andre ord.
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply