[PL] Manchester United - Norwich City

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Da er det Anfield neste, det kan bli jævlig stygt dersom vi skal holde på som i dag. Er det en ting jeg vil starte med der så er det tre stoppere. Helt absurd hvor ubalanserte vi var i dag. Pogba helt malplassert som anker. Maguire startet OK og fullførte håpløst. Lindelöf OK. Dalot og Telles hadde heller ikke lyst til å forsvare seg. Det er vidåpent bak begge backene.

Ronaldo fortjener skryt. Ellers er det her en rett og slett for jævlig dårlig prestasjon mot ligaens dårligste lag. Jeg er faktisk usikker på om det er noe vits å beholde Rangnick ut sesongen, kanskje vi heller skal ringe Carrick å spørre om han har lyst?
post liked by: Pink Final, Pwint, Belfastboy
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 402

Jævlig stort problem han der Ronaldo-fyren, gitt...
post liked by: Pink Final, Pwint, Pangaea

Deleted User 480

Synes ikke Krul kan lastes der. Det er så knallhardt det frisparket!
post liked by: Pink Final, Pwint

Deleted User 595

Vi sliter med nøyaktig de samme tingene som vi gjorde før Ronaldo kom. Allikevel blir han av mange (ikke her) omtalt som problemet. Latterlig...

Uten Ronaldo og de Gea i år hadde vi vært faretruende nært 15. plass, eller verre...
post liked by: Pink Final, messilingard, Pwint
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Kan ikke si jeg ser noen endring fra Solskjær i spillet vårt.
Vi henger ikke sammen i det hele tatt.
Nå må vi være ferdige med has beens både i manager stolen og hva spillerkjøp angår.
(Ja jeg ser at jeg stiller meg for hugg når Ronaldo scorer hattrick).
Rangnick er en svakere manager enn Solskjær taktisk, null tvil.
post liked by: messilingard, Pwint, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Ronaldo fortjener skryt i dag. Han er ikke problemet i mine øyne heller. Han er riktignok ikke løsningen heller. Vi må ha inn en yngre spiss med sine beste år foran seg. Og jeg tviler på at Ronaldo er villig til å godta en rolle som backup. I tillegg til at lønnskostnaden absolutt kan bli brukt andre steder på banen i stedet for.
post liked by: Pink Final, Pwint, Belfastboy, RedTrafford, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

GBailey wrote:16 Apr 2022, 17:51 når jeg skryter av de Gea i denne tråden, mener jeg det
Sånn for å avslutte uten videre misforståelser så har jeg aldri tenkt at du ikke mener det når du skriver noe positivt. Sånn i tilfelle det ble tolket dithen.
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

For en sprø sesong. Skulle tro 4. plass førte til conference league eller nedrykk. Når noen lag kommer i god posisjon til å sikre den, så begynner de å tape. Mon tro om Spurs får 3 tap på rad nå? :D

Har dessverre fortsatt ikke særlig ståltro på at vi klarer det, men uansett herlig med en seier i dag, selv om vi gjorde det vanskelig for oss selv (som vanlig). Digg med Ronaldo hattrick igjen, den mannen vet hvor målet står! :P

Fint innøvd cornertrekk også. Elanga tar et løp ut, som åpner rom for Ronaldo.

Til tross for at vi nå kanskje kan klare å snike oss til 4. plass likevel, så står jeg likevel på at jeg heller skulle ønske å se spillere som Mejbri få noen sjanser, heller enn Lingard, Mata og Pogba. For en manager som liksom har en historie med å satse på ungdommen, så er det jaggu ikke lett å komme til i United for de yngre rekker.

Egentlig komisk at Arsenal klarer å "arsenale" igjen. Trodde de var bedre enn det nå, men plutselig har de 4 tap på 5 kamper. Og leverer "fuck it up, please" pinnen videre til Tottenham :joy:
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Vet ikke om dette er i overkant strengt, men jeg blir litt matt av å se Telles i forsvar. Synes han er skyld i begge målene. To enkle løp der han burde være, og to enkle mål. Så står han og slår oppgitt ut med hendene. Kanskje strengt som sagt, det er for så vidt overganger, men det blir for lett å score på oss ned venstresiden.
post liked by: Pink Final

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Etter å ha sett denne kampen og semifinalen i FA-cupen parallelt, er jeg mildt sagt ikke optimistisk til hva som kan forekomme på Anfield på tirsdag.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

pixma wrote: 16 Apr 2022, 16:37 Nu når Ronaldo har 2 mål så må jeg tenke på han gutten som fikk mobilen ødelagt han får vel noen grusomme traumer nu, ellers herlig med mål har ikke vært så mye av dem i det siste.
Ifølge siste nyhetsoppdateringer så var han såvidt ute av koma i går kveld. Legene kjemper på, og det er fortsatt håp. Tror jeg.

Deleted User 430

Anbefaler deg å ta en raskt søk på guttens medfødte utfordring, @Pangaea, og gjøre deg en tanke om du skal slette det siste innlegget eller ikke..

Deleted User 480

Nå har jeg ikke fått med meg hele historikken, men kunnne/burde ikke Ronaldo kjøpt top-notch mobil til denne gutten?
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

GBailey wrote: 16 Apr 2022, 17:48
Belfastboy wrote: 16 Apr 2022, 17:42 Nå holder det vel?
Nei. Jeg statuerer et poeng som jeg mener er viktig, og sant.

Dere rotter dere sammen mot folk som gir saklig kritikk av favorittspillerne deres. Det er ikke greit.

Jeg tåler det fint. Synes bare det er moralsk feil.
Seriøst, altså. Du har i realiteten kjørt en kampanje mot DDG her inne i lengre tid. Vi vet alle at han ikke er den perfekte keeper, og ikke er en sweeper keeper. Men han er også vår beste spiller denne sesongen. Han har holdt oss inne i et utall kamper. At andre ikker blir med på "hatet" mot DDG handler ikke om at han er en favorittspiller eller vi er blinde. Synes rett og slett det blir litt useriøst når du hele tiden skal hakke på DDG for ting som i realiteten i beste fall er småfeil. Og så kommer det sveipende generaliseringer om resten av oss her inne når vi ikke er enig i din kritikk.

Jeg synes du skriver mye fornuftig ellers, men har nå blitt så lei av denne kampanjen (klarer ikke kalle det noe annet, gitt konteksten av hvor godt DDG har spilt denne sesongen) at jeg faktisk skriver noe om det. Det blir rett og slett litt surrealistisk når forsvaret og laget foran gjør feil, spillere kommer 1v1 mot DDG, og så er det hans feil at det blir mål? Sorry altså, men den kjøper jeg ikke. Vi har øyne vi også.

En tangent, men synes det tidvis er det samme av mange fans mot Maguire. Noen presterte til og med å legge skylden på Maguire for målet vi slapp inn mot Everton, som han altså prøvde å blokkere, men gikk inn via en kroppsdel. Jeg klarer ikke å ta den type "over-the-top" kritikk seriøst heller. Selv om vi sikkert alle er enige i at Maguire ikke har hatt en god sesong.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Steinar Stenseth wrote: 16 Apr 2022, 18:54 Anbefaler deg å ta en raskt søk på guttens medfødte utfordring, @Pangaea, og gjøre deg en tanke om du skal slette det siste innlegget eller ikke..
Fullt klar over det, og har null planer om å slette det innlegget. En liten fillesituasjon har blitt melket til det uendelig av både moren og media, og jeg synes det blir helt sinnsykt. Derav sarkasmen over.
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Seier, men minst like elendig prestasjon som i de andre kampene i det siste. Framstår fullstendig uten struktur, 11 mann som løper på måfå, og Norwich spaserer seg til sjanser kampen gjennom. Skal ikke være mulig å være så åpne og naive.
Selv på slutten når vi har trøkk, løper spillerne i veien for hverandre som hodeløse høns.

Ronaldo er vel eneste som får godkjent for dette.

Eneste sjanse mot Liverpool: Parkere bussen og kontre. Om vi prøver å flytte opp laget, vil det være kjørt etter et kvarter.
post liked by: Pink Final

Deleted User 595

Pangaea wrote: 16 Apr 2022, 19:14
GBailey wrote: 16 Apr 2022, 17:48

Nei. Jeg statuerer et poeng som jeg mener er viktig, og sant.

Dere rotter dere sammen mot folk som gir saklig kritikk av favorittspillerne deres. Det er ikke greit.

Jeg tåler det fint. Synes bare det er moralsk feil.
Seriøst, altså. Du har i realiteten kjørt en kampanje mot DDG her inne i lengre tid. Vi vet alle at han ikke er den perfekte keeper, og ikke er en sweeper keeper. Men han er også vår beste spiller denne sesongen. Han har holdt oss inne i et utall kamper. At andre ikker blir med på "hatet" mot DDG handler ikke om at han er en favorittspiller eller vi er blinde. Synes rett og slett det blir litt useriøst når du hele tiden skal hakke på DDG for ting som i realiteten i beste fall er småfeil. Og så kommer det sveipende generaliseringer om resten av oss her inne når vi ikke er enig i din kritikk.

Jeg synes du skriver mye fornuftig ellers, men har nå blitt så lei av denne kampanjen (klarer ikke kalle det noe annet, gitt konteksten av hvor godt DDG har spilt denne sesongen) at jeg faktisk skriver noe om det. Det blir rett og slett litt surrealistisk når forsvaret og laget foran gjør feil, spillere kommer 1v1 mot DDG, og så er det hans feil at det blir mål? Sorry altså, men den kjøper jeg ikke. Vi har øyne vi også.

En tangent, men synes det tidvis er det samme av mange fans mot Maguire. Noen presterte til og med å legge skylden på Maguire for målet vi slapp inn mot Everton, som han altså prøvde å blokkere, men gikk inn via en kroppsdel. Jeg klarer ikke å ta den type "over-the-top" kritikk seriøst heller. Selv om vi sikkert alle er enige i at Maguire ikke har hatt en god sesong.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Steinar Stenseth wrote: 16 Apr 2022, 18:54 Anbefaler deg å ta en raskt søk på guttens medfødte utfordring, @Pangaea, og gjøre deg en tanke om du skal slette det siste innlegget eller ikke..
Fullt klar over det, og har null planer om å slette det innlegget. En liten fillesituasjon har blitt melket til det uendelig av både moren og media, og jeg synes det blir helt sinnsykt. Derav sarkasmen over.
Hei, Pangea. Takk for tilbakemeldingen. Skal forsøke å svare deg så godt som mulig.

For det første, takk for positiv tilbakemelding. Og, takk det samme. Dine innlegg er kvalitet i mine øyne. Før jeg fortsetter:
1. Har ingen personlige problemer med deg, eller noen her inne. Liker alle sammen. Dette er kun sak, ikke personlig.
2. Off-topic, men jeg er enig med Pangea ang. den kommentaren om den autistiske gutten. Synes det lages storm i vannglass av den saken, av media, og Steinar her. Har noen med autisme selv i familie, og det endrer ikke mitt syn på den saken.

Jeg har ikke kjørt noen kampanje mot de Gea. Jeg har derimot vært vokal om hans mangler, og hvorfor jeg mener han er antitetisk til hvordan vi ønsker å spille. Dette står jeg ved, og kan gjerne gjennomgå igjen. Er trygg på at min mening her er kvalifisert, og kan backes opp med statistikk, noe jeg og har gjort.

Men, jeg har og vært veldig tydelig på at de Gea er årets spiller i mine øyne, såfremst ikke Ronaldo egenhendig karrer oss til CL. Og jeg vet veldig godt hva han er kjempegod på, og fremhever gjerne det.

Grunnen til at jeg vil ha en annen keeper, og i dette tilfelle, Dean Henderson, er ikke fordi jeg liker Henderson eller misliker de Gea.
Hvis jeg ser at de Gea blir god på de tingene jeg mener han er dårlig på, vil jeg mer enn gjerne ha de Gea. Derfor ble jeg så glad når han i første omgang viste pro-aktiv styrke og mentalitet.

Så kommer målet. Det er gjennomgått til det kjedsommelige i denne tråden. For å oppsummere: Jeg er helt enig i alle som sier at skylden ligger på laget. Pukki skulle aldri fått den muligheten. Så analyserer jeg videre, og ser at de Gea burde posisjonert seg bedre for å styrke muligheten for å avverge målet. Har tidligere grundig redegjort for hvor svak de Gea er i nettopp disse situasjonene. Har vist til flere eksempler på dette, under kamp, i kamptrådene. Blir egentlig bare latterliggjort hver gang. Men om noen kritiserer Maguire, Sancho, Fred, Dalot, eller hvem som helst andre. DA ER DET GREIT! Forstår allikevel argumentene dere kommer med.

Så hvorfor fokuserer jeg på de Gea? Flere svar på det:

1. Jeg har lang fartstid som målvakt selv, og har trenererfaring på feltet. Elsker posisjonen, og føler jeg har en viss erfaring og kunnskap om keeperfaget. Da vil hovedfokuset mitt i alle United-kamper (og andre kamper) ligge på målvakt, uavhengig om det er Lee Grant, Dean Henderson, eller David de Gea som står. Så er det jo kun de Gea som har stått så lenge jeg har vært medlem her. Så da går mange av mine kommentarer på han. Når det er sagt, er jeg og kjempeinteressert i resten av spillet, og ser gjerne kamper med argusøyne på spillere jeg føler er aktuelle eller interessante av forskjellige grunner. Og hvis jeg føler fokuset mitt har vært feil, ser jeg gjerne kampene om igjen. Det gjør jeg stort sett uansett.

2. Jeg ser en total mangel på nyansert debatt om de Gea per nå her inne. En nyansert debatt som er tilstede hos andre spillere, finnes ikke på han. @Pink Final nevner at det var annerledes før, når han hadde sin formdupp. Og videre argumenterer han for at dette er naturlig da han er sesongens beste spiller, som jeg og forstår. Jeg synes det blir for dumt om jeg skal late som jeg er enig med folk, om jeg ikke er det. Mine bidrag må være ærlige, og fylle ett rom som jeg anser som ledig. Slik jeg foretrekker det i alle fall. Om det blir en populær eller upopulær mening, er ikke i tankene. Skriver kun det jeg oppriktig mener, uten noen agenda, skjult eller åpenlys.
Det kan hende at det var mer kritikk av de Gea her før, noe som gir fullstendig mening. Men jeg mener at pendelen har svingt så langt den andre veien at man blir nesten uthengt om man tør våge å påpeke svakheter i spillet, og analysere disse. Og det synes jeg vi ser tydelige eksempler på i denne tråden. Alle mine innlegg i denne match-tråden er saklig, og jeg kan stå for de. At reaksjonene blir slik, synes jeg er ugreit. Men som sagt, jeg tar meg ikke personlig nær av det. Blir bare skuffet, for jeg ville ikke reagert mot noen av dere på den måten om dere var saklig.

3. Jeg tipper mange av dere tror at jeg har en agenda: Inn med Deano, ut med DDG. Dette er utelukkende feil. Min eneste agenda er at vi har en best mulig målvakt, på alle ferdigheter, uavhengig navn. Jeg tipper og at mange av dere tror at jeg ikke vil være like krass med Henderson om han får sjansen, og gjør feil. Dette er og feil. Jeg kommer til å fortsette å analysere og være ærlig om hva jeg mener om den posisjonen, uavhengig hvem som står.

Dette er kanskje noe anekdotisk, men det illustrerer en stor del av poenget mitt: United-fans har i årevis latterliggjort Spania for å droppe de Gea.
Hvorfor er det ingen, eller som få, som våger å analysere og forstå hvorfor han faktisk blir droppet? Er Spanias manager og keepertrenere gale? Tvilsomt. De ser hans svakheter.
Det går i alle fall ikke på innsats og holdning, for de Gea er ytterst profesjonell. Ingen kan ta han på det.

Jeg er altså enig i at de Gea er årets spiller. Men måten du hentyder til at det kontekstuelt blir feil å kritisere han på grunn av dette, er jeg fundamentalt uenig i.
Og at du leser mine kommentarer som en kampanje mot de Gea, er jo dumt. Men det er det altså ikke. Jeg ønsker ikke de Gea ut, eller vekk. Jeg ønsker at de Gea fortsetter å være helt vill på redninger, samtidig som han forbedrer sine mangler. DA har vi verdens beste keeper.

Grunnen til at jeg mener Henderson bør få sjansen, er fordi jeg anser det som usannsynlig at de Gea vil endre spillestil. Og det er ikke rart, man kan ikke forvente at en keeper med hans erfaring og alder, skulle bli en ny type spiller. Det skjer nesten ikke, og spesielt ikke på keeperplassen.

Når @Pink Final sier at vi kommer til å være dårlig stilt når de Gea er ferdig, er det et lite informativt spark mot keeperfaget. Da følger man ikke med på utviklingen, og ser hvor mange vitterlig gode keepere det er der ute. Da lar man seg faktisk blende av de Geas sinnsyke enkeltferdigheter. Ja, han er verdens beste på en ting. Men han er ikke topp hundre i verden på mange av de andre tingene som er like, eller enda viktigere. United-fans lever gjerne i en boble angående de Gea, og tror han er verdens beste keeper. Det stemmer bare ikke, og har aldri stemt. Selv ikke når han var på sitt beste, var dette i nærheten av å stemme. Det som derimot stemmer, er at han er en av tidenes beste skuddstoppere. Keeperrollen er så sinnsykt mye mer, og spesielt i dagens fotball. Jeg forstår at man rent subjektivt kan synes at de Gea er verdens beste. Men rent objektivt, holder det ikke vann. Det er ingen statistikk eller analyse av keeperrollen som kan støtte et slikt perspektiv. Og hvis jeg tar feil, vil jeg gjerne pekes i retning så jeg kan opplyses.

Det blir som om noen skulle påstå at AWB er verdens beste høyreback. Et noe flåsete eksempel, kanskje. Men det gir fullstendig mening. Det var en periode hvor United-fansen mente vi hadde signert en av verdens beste høyrebacker, og MINST ligaens beste. Jeg skjønner ikke at det er mulig, all den tid han er nøyaktig den samme spilleren nå, som han var da, og før det igjen i Crystal Palace. Han har noen ytterst få ekstremferdigheter, der ja, han er en av de beste i verden. Men totalpakken er så langt fra god nok, at det burde vært åpenlyst etter tre kamper.

Keeper-rollen har et stigma om at det kun er redninger som teller. Eller, at redninger teller mest. Dette var sant, helt frem til keepere som Neuer og ter Stegen i Barcelona forandret rollen. I dag er de beste keeperne som utespillere, som har lov å bruke hender. De har like god teknikk, ballbehandling, posisjonering og inngripsevne som de beste utespillerne. De utgjør en femte eller sjette mann i backrekka til de fleste lag, som skaper overtall i gjennomspillet av første ledd. Keeperen brukes hyppig, hurtig og høyt, for å frispille.
Det er disse ferdighetene som muliggjør den spillestilen Liverpool og City spiller. Uten så allsidige og offensive keepere, ville det ikke vært mulig å opprettholde et høyt press. Helt umulig ville det vært. Da måtte backrekka stått betydelig lavere, noe som betyr at midtbanerekka, og angrepsrekka, måtte igjen stått lavere. Hele laget blir lavtstående, om keeper er lavtstående. Du må gjerne vise meg hvordan du tenker United skal evne å spille slik, med de Gea i mål. Da må i så fall de Gea endre hele sin profil. Sannsynligheten er lav. Hvis han mot formodning gjør dette, så vil han genuint være en kandidat til verdens beste keeper.

Sånn. Har ikke mer å si. Nå har jeg vært så saklig som det lar seg gjøre. Så får de som bare velger å lese dette som at jeg hater de Gea, og har en kampanje mot han, gjøre det.
Da mener jeg at du ikke leser hva jeg skriver skikkelig, eller er ærlig med deg selv eller andre.
post liked by: Mr H, Pangaea, messilingard
Post Reply