[PL] Everton-Manchester United (09.04.2022)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18968

Pink Final wrote: 09 Apr 2022, 15:17 Vi sluttet å score mål mot slutten av 2021…😒
OGS hadde 21-21 i MF på sine 12 ligakamper i fjor høst, 9 av de 21 scorede kom i to kamper. Trenden startet før Rangnick...
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Steinar Stenseth wrote: 09 Apr 2022, 15:32 Lov å håpe at selv RR innser at sesongen er over nå, og at noen topp 4 er ren og skjær utopi, sånn at vi kan få gleden av å se noen unggutter på banen neste helg.

Taper heller de siste 7 kampene med spilletid til Hannibal, Shoretire, Fernández osv enn et par seire med Matic, Mata og Pogba..
Vi er fremdeles bare 3 poeng bak 4 plassen så er langt i fra å være ute av topp 4 kampen enda.
post liked by: Blodfink
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

Det gikk vel som forventet.
Mata Uniteds beste, sier sitt. Hvis det i hele tatt går ann å utnevne United beste spiller for tiden.

Nå som våren kommer, da tror jeg ikke United kamper blir min første pri resten av sesongen, En del spillere er så svake, så man skulle neste tro de spiller dårlig med vilje.
Da er det mye annet å bruke tiden på.

Everton skal jaggu stå på resten av kampene for å unngå nedrykk, ingen flere gratis poeng å hente nå.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pangaea
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Uten tvil den tyngste sesongen å være United supportert etter Fergie det her.
messilingard wrote: Ellers så er det greit å huske på at mange av våre spillere ikke kommer til å være i klubben i september. Tror ikke vi får ryddet vekk alt, men jeg skal være villig til å hevde at det vil bli fler enn vanlig som forsvinner.
Grant, Cavani, Mata, Lingard og Pogba forsvinner i hvert fall (kontraktene går ut).

Spørsmålstegn vil jeg si er Martial, Bailly, Jones, Ronaldo, Matic, Donny (får vel kanskje en siste sjanse?) og Henderson (som ikke kan fortsette å sitte på benk. Det må tas et valg angående han vs DDG).

De som nok er her uansett neste sesong er:
  • De Gea, Heaton
  • Lindelof, Varane, Maguire, Shaw, Telles, Dalot, AWB
  • Fred, McT, Bruno, Garner, Mejbri
  • Rashford, Sancho, Elanga
Det blir litt av en oppgave for den som skal ta over dette laget...
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pangaea
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18968

Vi kan være med i topp 4, både Arsenal og Spurs er ujevne. Håpet er ikke ute. Kanskje Brighton finner målet mot normalt mot Arsenal etterpå. Spurs og West H har tunge bortekamper.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Pink Final wrote: 09 Apr 2022, 15:08 Moyes var for naiv.
Van Gaal for rigid.
Mourinho for sur.
Solskjær for snill.
Rangnick for teoretisk.
Vi fans skylder på manager.
Spillerne her har lært at å kaste manager under bussen er ok.
Styret og CEO er med på det, med et lite unntak for Solskjær en periode.
Det virket å være harmoni i deler av fjorårssesongen.
Beklager, men har vanskelig for å tro at ten Hag skal endre alt.
Men håper 🙏
Ser det store flertall har tro på ham.

Vi må uansett ha endret mentalitet i hele klubben.
Fra Florida til Littleton Road.
Alle er enige at klubben hadde vært bedre uten Glazers. Vi får likevel gjort absolutt null med de. Vi kan protestere så mye vi vil, slutte å følge klubben og la vær å bruke penger på effekter, billetter eller TV-Pakker. Glazers kan uansett sitte på klubben så lenge det passer dem å gjøre det. Jeg ønsker absolutt at vi blir kvitt Glazers, håper for guds skyld at den dagen kommer så lenge jeg lever også. Men vi kan ikke forklare alle problemer med Glazers.

Når det kommer til spilleropprør så er det greit å huske på at spillerstallen har endret seg underveis. Det har også vært perioder hvor klubben har vært i harmoni under de andre managerne også. Stort sett alle managere har fått fyken som følge av for dårlige prestasjoner. Spør du meg så har vi ikke hatt en sikkelig manager siden Ferguson. Viktig å huske på at trenere som Ferguson, Klopp eller Pep ikke vokser på trær. De er rett og slett fryktelig vanskelige å identifisere, ikke minst å få tak i.

Angående den sportslige ledelsen nå så har Murtough hatt jobben i litt over et år. Vi har en ny adm. direktør i Arnold som det virker som om ikke har det samme markeringsbehovet som Woodward. Jeg sier ikke at dette vil fungere, men jeg mener at vi må ta tiden til bruk og se hva som skjer. I verste fall så må vi starte på nytt.

Når det kommer til ten Hag så er jeg positiv fordi vi får en moderne manager med en tydelig offensiv spillestil. Dagens spillerstall driter jeg rett og slett i. Det er for mange av de som enten er for dårlige, eller for gamle, for late eller uten kontrakt. Ten Hag har mer eller mindre et blankt lerret. Hvis vi spør oss hvem som er i klubben om 3-4 år så er det ikke mange jeg føler meg sikker på at fortsatt befinner seg i klubben.

Jeg er fullstendig klar over at ten Hag kommer med risiko. Alternativet er Poch som jeg forbinder med den samme kjedelige fotballen som vi hadde under Mouinho og Solskjær. Vi vet heller ikke om ten Hag vil lyktes. Men å skulle basere seg på hva ex-reds i media mener bare fordi ten Hag ikke har vært i PL tidligere eller fordi de har møtt Poch ved en anledning blir i mine øyne og starte på feil sted. Hva Tony O’Neill mener er i mine øyne enda mindre interessant. Vi snakker om en dørvakt med en bråkete fortid uten noe som helst form for kunnskap om moderne fotball som ikke den gjennomsnittlige supporter også innehar.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Blodfink, Mr H, Pangaea, Pancho P, Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

Hahaha @messilingard.
Ditt siste avsnitt om O’Neill fikk meg til å le høyt - takk, trengte den humoren nå 👍
Håper du og alle dere andre har rett om ten Hag.
Når jeg får tid skal jeg lese meg grundig opp om hele karrieren hans.
Finne ut mer, granske og grave.
Da kommer forhåpentlig entusiasmen for meg også.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pangaea, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18968

messilingard wrote:09 Apr 2022, 15:41 Ten Hag har mer eller mindre et blankt lerret.
Ja, det må bygges helt nytt, viktig at ten Hag får blanke ark, men får han det? Der er jeg fryktelig bekymret. Kommer Antony, Richarlison og flere slike energibunter inn skal jeg være positiv.
post liked by: RedTrafford, Pancho P
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4931

Pink Final wrote:09 Apr 2022, 15:26 Ingenting er bedre med Rangnick.
Ikke helt enig i dette, men ja, i det siste så har alt blitt helsvart. Virker som Rangnick prøvde å gjøre endringer i starten, fokusere mer på press-spill osv, men så ble alt kastet på sjøen når spillerne ikke klarte å ta det til seg -- eller ikke ville ta det til seg. Nå virker alt kaotisk igjen, og jeg ser svært lite på banen av det som Rangnicks lag typisk har vist.

Tror ærlig talt ikke managerne har vært hovedproblemet, uansett hvem det er (med unntak av Mourinho, han var for uspiselig for alt og alle i United). Det er lite håndgripelig, men det har befestet seg en ukultur i United der det er helt greit å gi faen, ikke gjøre sitt beste, heller skylde på andre, og (sikkert) føle synd på seg selv. Alt har sikkert blitt verre av interne stridigheter, slik at "arbeidsmiljøet" har blitt elendig. Men nå har vi vært gjennom ørten managere, og i stor grad med samme spillergruppe. For meg har det blitt tydeligere og tydeligere at vi har et spillerproblem, ikke et managerproblem.

Så er selvsagt det aller største problemet helt på toppen, og det påvirker mye i organisasjonen. Men rent sportslig så tror jeg hovedproblemet ligger med spillerne og gruppen vi har. Eneste måten å virkelig gjøre noe med det, er å rive opp driten med roten. En hel haug av disse er ikke gode nok, eller bryr seg ikke nok, og må vekk. Vi fikk enda flere eksempler i dag, som bare kan legges til i bunken. Hver eneste en der ute burde spille for sin framtid i klubben. Men i stedet er det knapt en kjeft som spiller i det hele tatt. De er en skam for klubben. Kan ikke vente med å få sett ryggen til en del av dem.

I de neste 7 kampene skulle jeg ønske vi spilte med et drøss av ungdommer. Nesten litt synd at U18-laget har så mange kamper å "ta igjen" i ligaen, for jeg hadde pokker meg heller sett Mejbri, Shoretire, Mainoo og en haug med andre utpå der. Selv om de hadde blitt knust og sikkert tapte hver kamp 10-0. Er så mektig drittlei av å se en haug med overbetalte primadonnaer som bryr seg mer om mote og følgere enn å legge ned en innsats på fotballbanen.

Tror søren meg Paul Scholes og Michael Carrick kunne gjort en bedre jobb i dagens fysiske form enn noen av disse her. De hadde vertfall brydd seg, som hadde vært frisk luft i lungene til oss supportere.

Hvis ten Hag er gal nok til å si ja til tilbudet, så får han en KJEMPETØFF jobb med denne gruppa her. Håper de fleste blir sendt på dør, uansett navn, lønn og "status". Skal vi bli en seriøst sportslig organisasjon igjen, så kan vi ikke godta så uprofesjonell oppførsel, uke inn og uke ut.

Interessant nok så var Solskjær i harnisk etter et Everton-tap for 3-ish sesonger siden. Jeg skulle gjerne vært flue på veggen for å høre hva Rangnick sier internt etter en slik opptreden, mot et Everton-lag som er mye dårligere enn det vi tapte 4-0 (?) mot under Solskjær.
Last edited by Pangaea on 09 Apr 2022, 16:01, edited 1 time in total.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pink Final, messilingard
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Pink Final wrote: Hahaha @messilingard.
Ditt siste avsnitt om O’Neill fikk meg til å le høyt - takk, trengte den humoren nå.
Håper du og alle dere andre har rett om ten Hag.
Når jeg får tid skal jeg lese meg grundig opp om hele karrieren hans.
Finne ut mer, granske og grave.
Da kommer forhåpentlig entusiasmen for meg også.
Et veldig bra sted å starte er denne reddit tråden her: Why you should watch out for FC Utrecht's Erik ten Hag. Den er skrevet høsten 2017 (altså før suksessen med Ajax) av en Utrecht fan som argumenterer hvorfor han tror ten Hag kommer til å bli den neste virkelig store trenerprofilen. Veldig interessant analyse, som tar for seg kvaliteter ved ten Hag langt utover bare spillestil.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Pangaea, messilingard, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

Enig i det du sier i siste post @Pangaea .

Jeg ønsker også Glazers langt vekk, så om det måtte være graven.
Men er det virkelig det store problemet når vi ser hva den spillergruppa vi har viser oss.
Det er tross alt ikke Avram eller Joel som daffer rundt uten vilje på banen eller står i hoftetak stilling.
post liked by: Belfastboy, messilingard, Pink Final, Pangaea
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13320
Liker mottatt: 8515

Steinar Stenseth wrote: 09 Apr 2022, 15:32 Lov å håpe at selv RR innser at sesongen er over nå, og at noen topp 4 er ren og skjær utopi, sånn at vi kan få gleden av å se noen unggutter på banen neste helg.

Taper heller de siste 7 kampene med spilletid til Hannibal, Shoretire, Fernández osv enn et par seire med Matic, Mata og Pogba..
100% einig. Eg trur dessutan at spelet og resultata ikkje hadde vorte særleg verre med kidsa på bana. Sesongen er over og eg nektar meg sjølv å henge håp i hengande snork.
post liked by: Pink Final, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4931

red wrote: 09 Apr 2022, 15:54 Et veldig bra sted å starte er denne reddit tråden her: Why you should watch out for FC Utrecht's Erik ten Hag. Den er skrevet høsten 2017 (altså før suksessen med Ajax) av en Utrecht fan som argumenterer hvorfor han tror ten Hag kommer til å bli den neste virkelig store trenerprofilen. Veldig interessant analyse, som tar for seg kvaliteter ved ten Hag langt utover bare spillestil.
Takk for linken, kom over den her en dag og det var veldig interessant lesning. Samme bruker har visst skrevet et nytt innlegg, som jeg fant nå. Bare noen timer gammelt ser det ut til. Skal lese det nå :)


Edit: Dette vil aldri fungere i United :joy:
Even in his native tongue he was mocked by fans and journalists for his 'provincial accent'
Last edited by Pangaea on 09 Apr 2022, 16:19, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, messilingard, Pancho P, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

Takk for tips @red.
Ser hva du mener @Pangaea.
Jeg ble bare så frustrert utover i matchen i dag.
Ikke vært så gretten over et United tap siden i fjor høst.
Pleier egentlig å se ganske lyst på det, selv etter tap.
Edit: Takk for posten over @Pangaea
post liked by: Pancho P, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1880
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13094
Liker mottatt: 5013

En jeg kjenner sa følgende om dagens United-lag:
Å se United spille mot etablert forsvar er som å se sjakk, minus hastigheten og bevegelsen….

Og en annen fulgte opp med dette svaret:
I sjakk består heller ikke det ene laget kun av dronninger og det andre bare av bønder
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pink Final, Pangaea, Blodfink
Post Reply