[PL] Everton-Manchester United (09.04.2022)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4414
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2832
Liker mottatt: 9372

Problemet ditt @Pink Final er at du ikke har gitt opp sesongen før nå(?). Jeg ga opp allerede før landslagspausen så er på mange måter ferdig med sorgen. Jeg skulle gjerne sett bedre prestasjoner, men jeg forventer egentlig veldig lite. Det blir ganske tydelig at denne stallen og RR ikke passer særlig godt sammen. Ting ser veldig tilfeldig ut spør du meg. Ikke noe særlig plan, hverken offensivt eller defensivt.

Når det gjelder tiden videre så velger jeg å være optimist dersom ten Hag signerer. Det verste som kan skje nå er at ten Hag ender opp med å ikke komme. Da blir det nok brukt en tusenlapp eller to på nærmeste vinmonopol.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy, RedTrafford, Pangaea, Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7576
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27078
Liker mottatt: 17638

Haha @Belfastboy.
Gode sitater.

Du leser meg som ei åpen bok @messilingard.
Ga først opp sesongen i 2 omgang i dag.
Har alltid vært sånn at jeg tror på seier, selv om det er managerer (les van Gaal) eller enkeltspillere jeg ikke har hatt trua på.

Må bare gjenta at jeg håper Erik (med K 😉) ten Hag er en kar som får oss på rett spor.
Hva definert spillestil angår tror jeg han er vårt beste kort post Fergie.
Håper bare han klarer å hamle opp med spillere og topplederne.
Må bare håpe at Arnold, Murtough og Fletcher hjelper ham å trekke i samme retning.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, RedTrafford, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Deleted User 430

Hopper, i det minste, ikke etter Wirkola han som kommer inn..

post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Belfastboy wrote: 09 Apr 2022, 16:12 En jeg kjenner sa følgende om dagens United-lag:
Å se United spille mot etablert forsvar er som å se sjakk, minus hastigheten og bevegelsen….

Og en annen fulgte opp med dette svaret:
I sjakk består heller ikke det ene laget kun av dronninger og det andre bare av bønder
:joy: Fantastiske kommentarer! Føles litt feil å le av eget lag, men nå lever galgenhumoren her. Ellers blir alt bare mørkebrunt og svart, og det har det vært nok av i det siste.

PS: Og mens vi tapte mot dumpekandidat Everton, så ledet Chelsea 4-0 etter en halvtime mot Southampton, borte. Fint å se Arsenal slite, men det har liksom ingenting å si, føler jeg. Nesten mer relevant hva Wolves gjør, så vi kan holde oss foran dem, vertfall. Vi får se....
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1895
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13250
Liker mottatt: 5074

Jeg registrerer at noen sier vi er "bare" tre poeng bak 4.plassen.
Og jo, det er sant det, selv om de to lagene der har en kamp til gode.
Men det fordrer at United MÅ vinne kamper for at vi skal komme opp der og de MÅ tape (noe Arsenal ser ut til å gjøre i øyeblikket), men det tror jeg ikke hjelper da United er sjanseløse på å vinne kamper. Kan hende vi tar Norwich neste helg.

Vi har ikke et lag, som jeg ser det, som kan ta poeng fra verken Liverpool eller Arsenal når vi møter dem. Der tror jeg vi får nok med å forsvare oss.

Jeg kjenner at lufta er i ferd med å gå helt ut av meg når det gjelder denne sesongen. Det er bare irriterende å se laget i kamper nå. Jeg ga opp sesongen for 2-3 kamper siden. Nå sitter jeg heller og ser om det er noe som kan overraske meg positivt, men nei, det har heller ikke skjedd. Alt har vært bekmørkt, og ingen spor av lys i enden av tunellen.
post liked by: Pwint, Pancho P, Pangaea, RedTrafford
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Sesongen hadde sikkert gått av skinnene med Solskjær likevel, og til tross for elendig form i det siste har Rangnick likevel noe bedre poengfangst enn Solskjær hadde. Da Solskjær fikk fyken hadde "han" tatt 17 poeng på 12 kamper, eller 1.41 i snitt. Etter at Rangnick tok over (mao, jeg tar ikke med de to kampene under Carrick), så har laget tatt 30 poeng på 17 kamper, eller 1.76 i snitt. En del bedre, men det spørs jo hvordan vi avslutter sesongen slik som vi spiller nå, og skal møte en del "kanoner". Kan fort ende opp med relativt likt poengsnitt.

Jeg skal derimot ikke si at det var feil å sparke Solskjær. Følelsen var at klubben hadde støttet ham så lenge det var mulig, men med det sviende tapet mot Watford av alle lag, så var det umulig. Men likevel sitter vi her 5 måneder etterpå, og ligger fortsatt på 7. plass, samme som United lå på når Solskjær fikk fyken. Revolusjonerende forbedringer har det ikke akkurat vært. Men som mange av oss har vært inne på både i dag og de siste ukene, så ligger problemer heller hos spillerne enn hos manager. Veldig begrenset hva en manager kan oppnå når spillerne ikke gidder, eller evt ikke evner.
post liked by: RedTrafford, Blodfink

Topic author
Deleted User 402

Forferdelig kamp...pinlig!
Jeg savner Solskjær, jeg. Jada, jeg vet, men da var det i alle fall gøy til tider og vi scoret mål. Nå er det bare trist.

Over og ut...
post liked by: Pangaea

Topic author
Deleted User 595

@Pangaea: Helt enig. Solskjær burde fått fyken rett etter Liverpool-tapet... eller før. United vant noen kamper i starten av sesongen, men det har vært helt krise spillmessig hele sesongen.

Vi spilte ikke bra i de kampene vi knuste Newcastle og Leeds heller i starten. Bare å se kampene igjen om man har glemt hvor lite overbevisende vi spilte da. Resultatene løy en god del, og reflekterte ikke prestasjonene.

Syns egentlig aldri vi spilte spesielt bra under Solskjær, selv om vi hadde noen gode kamper her og der. Unntaket er den første perioden der han var interim. Da var det helt vilt i perioder. Så kom PSG, hvor vi spilte skikkelig dårlig, men vant på tidenes heldigste straffespark. Etter det, var det Solskjær-fotball i 2 sesonger. Kontringer, enkeltprestasjoner, og komplett manglende evne til å bryte ned lag. Det funket tidvis greit, spesielt når vi møtte lag som lå høyt og mindre kompakt. Da var det Bruno og Rashford som briljerte.

Selv når vi tok en bisarr andreplass, laaaaangt bak City, og foran et Liverpool som hadde en katastrofesesong, spilte vi ganske traust fotball. Må selvfølgelig sies at jeg ikke kan fordra den type fotball han liker å spille.
Forstår at noen syns det var bra.

For å være mer objektiv, er vel Solskjær sin totale vinnprosent og heller traurig.
Last edited by Deleted User 595 on 09 Apr 2022, 18:36, edited 1 time in total.
post liked by: RedTrafford, messilingard, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3930
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17142
Liker mottatt: 10976

Støttes 100% her @GBailey
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4414
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2832
Liker mottatt: 9372

Ronaldo i trøbbel

Våre beste menn gjør det i alle fall ikke vanskelig å kritisere.
LoveUnitedHateGlazers

Topic author
Deleted User 595

@messilingard: Jeg så den videoen, men fikk ikke helt med meg hva som skjer? Vanskelig å tyde for mine øyne. Kaster han leggskinnet sitt på bakken?

Hvis han kaster telefonen til en fan, tipper jeg han har råd til boten 😅

Uansett, virker som storm i vannglass. Hvis jeg ikke har gått glipp av noe i videoen.

Skjønner uansett Ronaldos frustrasjon, selv om jeg ikke synes han skal reagere barnslig. Må være vondt å spille med disse spillerne per nå. Ronaldo får lite til, men han prøver. Blir aldri frispilt eller servert innlegg.
post liked by: Pangaea, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Vertfall en som bryr seg om at vi spiller rævva. Han blir sikkert ikke å se på byen i kveld, dansende på et bord eller noe slikt.

Men ja, skulle ikke skjedd, bla bla bla.

Han er ikke i nærheten like god som han var, og vi kjøpte ham tilbake for seint, men klarer ikke helt å kaste ham på bålet når han faktisk er en av de få i dette laget som bryr seg. Det er altfor langt mellom dem. Når det går tritt, så ønsker jeg spillere som prøver og som bryr seg. Ronaldo kan beskyldes for mye, men ikke at han gir blanke i om vi vinner eller taper.
post liked by: Blodfink, Pwint, Pancho P

Topic author
Deleted User 595

Igjen, helt enig.

Ronaldo er ikke problemet i dette laget, langt fra.
post liked by: Pangaea, Blodfink, Pwint, Pancho P
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3930
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17142
Liker mottatt: 10976

Blir i hvertfall dårlig med innlegg fra AWB, noe han aldri har fått til.
post liked by: Blodfink, messilingard, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7576
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27078
Liker mottatt: 17638

Solskjær hadde vel nådd taket, i hvert fall taktisk.
Har aldri sett oss så utspilt som i 0-2 mot City.
0-5 mot Liverpool, på papiret ser den verre ut.
Men der produserte vi sjanser.

@GBailey
Solskjær har tredje høyeste seiersprosent av alle Uniteds managerer gjennom hele historien.
Viktig med rett fakta 😉.
For egen del var Solskjær i særklasse beste manager post Ferguson.

Ser liksom ikke for meg at vi ikke hadde produsert sjanser under Solskjær.
Nå er det helt dødt i angrep.
post liked by: Pancho P, Pangaea, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply