VM 2022

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4084
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17886
Liker mottatt: 11587

Der traff du @Can2 :D
post liked by: Pwint, Pancho P, Can2, Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3058
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14334
Liker mottatt: 9316

Enig meg folket her. Har aldri vært så likegyldig til et VM. En skam hele greien. Kan ikke si jeg ikke kommer til å se noe, men det blir langt mindre enn ellers. FIFA ødelegger alt med korrupsjonen sin.
post liked by: Pancho P, Can2, Pink Final, Cola2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Pwint wrote: 17 Nov 2022, 17:29 . FIFA ødelegger alt med korrupsjonen sin.
Og begrunnar det med at fotball skal ut til alle. Problemet blir at alt blir falskt og systemet rundt meisterskapa og forsåvidt samfunnet ellers ikkje speglar verdiar, normar eller etikk som høyrer til i ein "fotballfest" som skal vere for ALLE.
Gleda blir heilt falsk og konstruert, og det er jo heilt på sidan av den humanitære tragedia.
post liked by: Can2, Pancho P, Pink Final, Pwint
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 897
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 8081
Liker mottatt: 2666

RedTrafford wrote: 17 Nov 2022, 16:12 Der traff du @Can2 :D
:hah: Endelig! :wink:
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pwint
Kong Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4084
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17886
Liker mottatt: 11587

@Can2
😂😂😂
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Det er jo helt riktig at det er den eneste viktige datoen som du nevner. :D
post liked by: Can2, Pink Final, Pwint
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4084
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17886
Liker mottatt: 11587

En god erstatning for PL denne mnd vi går inn i, er Unied damene. Mye flott å se på, og de kan spille fotball også.
Møter Arsenal i kveld.

Har ikke sett noe sende skjema enda, men kunne tenkt meg å se Sheff. Wed og Ipswich kamper.
Av den enkle grunn det er to klubber jeg har sans for og som jeg er oppvokst med.

VM💩
post liked by: Ryder, Pancho P, Can2, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2624
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13772
Liker mottatt: 8901

Infantino sin infantile rant om hykleri og hans lett latterlege forsvar av Qatar, viser kor langt ut på viddene F*FA har hamna. Lurer på korleis NRK og TV2 skal balansere mellom indignert kritikk av VM-vertane og den overstadige hyl(l)inga dei serverer oss til vanleg under sportsarrangement. Eg svergar heldigvis ikkje til lineær TV, så eg har ikkje tenkt å finne ut av det.
post liked by: Pwint, Can2, RedTrafford, Pink Final, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 897
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 8081
Liker mottatt: 2666

RedTrafford wrote: 19 Nov 2022, 10:17 En god erstatning for PL denne mnd vi går inn i, er Unied damene. Mye flott å se på, og de kan spille fotball også.
Enig! I begge deler 😄 Kampen i kveld går på V sport 2 så jeg. 👍


@Pancho P Godt sagt. Det var jo så en ble sittende å måpe. 😲
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Pancho P, Blodfink
Kong Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7728
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27930
Liker mottatt: 18506

RedTrafford wrote: 19 Nov 2022, 10:17 kunne tenkt meg å se Sheff. Wed og Ipswich kamper.
Av den enkle grunn det er to klubber jeg har sans for og som jeg er oppvokst med.

VM💩
Enig @RedTrafford.
Tenkte å se lavere divisjons fotball under VM.
Ikke noe nytt for min del.
Har sett Ipswich, Sheff Wed, Portsmouth, Sunderland, Port Vale osv osv i flere år under landskamp pauser.
Har mistet nesten all interesse for landslag.
Men blir vel til å se litt VM.

Tenkte meg Burton - Plymouth kl 16 i dag, på Viasat.
Og kanskje Australia - Samoa i Rugby League VM fra Old Trafford i morgen.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Can2, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4084
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17886
Liker mottatt: 11587

At Fifa har ett alkohol fiendtlig land som arrangør av vm er jo en ting, men når Budweiser er en sponsor så sier det litt om dissa folk med dress.🤡🔫
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink, Can2

Deleted User 595

Legger inn en post som ikke handler om hvor ræva årets VM er, i VM-tråden 😜 Jeg er enig i kritikken, men vi trenger vel ikke gå i rundgang og skrive det samme igjen og igjen?

La VM-tråden handle om fotballen, så kan man enten opprette en Korrupsjonstråd eller Politikk-tråd, selv om vi ble enige for noen måneder siden å kutte ut politikk her inne(?)

Anyway, back on topic!

En potensiell "gladnyhet" for Martial:
Benzema er nå skadet, og Martial får kanskje plassen hans i dag. (Kilde: L'Equipe)
post liked by: messilingard, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4084
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17886
Liker mottatt: 11587

Ser heller for meg at han trener seg opp i
Manchester jeg.
Desto mindre spilletid på United spillere jo bedre er det.
Særlig Varane håper jeg blir kun turist, det kan Rash være også.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Dessuten syns jeg all drit passer bra i vm tråden,
Vm 2022 er jo symbol på drit.
post liked by: messilingard, Can2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4479
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2932
Liker mottatt: 9681

Jeg ser helst at Martial holder seg i Manchester også. Han har så absolutt ikke grunnlaget til å gå løs på et mesterskap nå. Får han derimot litt over en måned med trening + et par treningskamper så kan han være en forsterkning inn mot romjulen.

Bortsett fra det så har Frankrike virkelig fått litt av en skadeliste nå: Benzema, Nkunku, Kimpempe, Pogba og Kanté. Forhåpentligvis så ryker de tidlig slik at Varane kan få litt fri før juleprogrammet.
post liked by: RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2624
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13772
Liker mottatt: 8901

@GBailey Så lenge fotball og politikk er så tett samanvevd som i tilfellet FIFA, synest eg det er heilt på sin plass å kommentere det. Om det passar betre inn i tråden om "tvilsomme forhold" kan kanskje diskuterast.

Kommentaren til Esten O. Sæther om eit mogleg europeisk opprør mot FIFA er interessant og truleg ikkje heilt urealistisk. Ikkje at eg vil ha ein "superliga" for landslag. Mykje av sjarmen med VM er å sjå litt obskure lag frå ulike verdsdelar som yppar seg mot dei dei store landa. Men når konkurransen skjer i regi av ein pill råtten og gjennomkorrupt organisasjon som FIFA, som i tillegg beveger seg i stadig meir autoritær retning, er det ikkje usannsynleg at VM slik vi kjenner det no snart er historie.

https://www.dagbladet.no/sport/fotball- ... r/77804145
post liked by: RedTrafford, Can2, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 595

Ok, men så gøy da for de som faktisk vil snakke om kampene og selve fotballen her inne i denne tråden.

RedTrafford: Du har jo gjentatt ad infinitum nå hvor drit du synes VM er. Tror vi alle har skjønt det nå 👌

Varane blir etter alle solemerker ikke noe turist i årets VM.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pancho P wrote: 20 Nov 2022, 11:54 @GBailey Så lenge fotball og politikk er så tett samanvevd som i tilfellet FIFA, synest eg det er heilt på sin plass å kommentere det. Om det passar betre inn i tråden om "tvilsomme forhold" kan kanskje diskuterast.

Kommentaren til Esten O. Sæther om eit mogleg europeisk opprør mot FIFA er interessant og truleg ikkje heilt urealistisk. Ikkje at eg vil ha ein "superliga" for landslag. Mykje av sjarmen med VM er å sjå litt obskure lag frå ulike verdsdelar som yppar seg mot dei dei store landa. Men når konkurransen skjer i regi av ein pill råtten og gjennomkorrupt organisasjon som FIFA, som i tillegg beveger seg i stadig meir autoritær retning, er det ikkje usannsynleg at VM slik vi kjenner det no snart er historie.

https://www.dagbladet.no/sport/fotball- ... r/77804145
Absolutt, ikke uenig.

Men de siste sidene er jo kun tre-fire personer som gjentar seg selv og snakker i ring. Når alle har gjort det klinkende klart hva de synes om VM, er vel den saken biff?

Kan ikke da de som faktisk ønsker å snakke om det sportslige få bruke nettopp VM-tråden til dette?

Så kan vi ta det politiske/menneskerettslige i en annen tråd?
Last edited by Deleted User 595 on 20 Nov 2022, 12:04, edited 2 times in total.
Post Reply