VM 2022

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4441
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2870
Liker mottatt: 9465

For min del så er det helt fair å ta det i denne tråden her. Om man ønsker å ta det i den andre tråden så får det være greit også. Jeg skal likevel si at jeg er litt enig med @GBailey med at det er de samme argumentene som går igjen og saken er i stor grad ganske ferdig diskutert, de aller fleste syntes dette VM-et her er totalt idiotisk. Dukker det opp noe nytt som at Infantino dukker på en ny PK så er det selvsagt greit å ta det opp.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Can2, Pink Final, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2595
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13452
Liker mottatt: 8690

@GBailey Eg trur at det sportslege vil dominere tråden så snart mesterskapet er i gang.
post liked by: messilingard, RedTrafford, Can2, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3949
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17287
Liker mottatt: 11033

@messilingard 👍
Skal gjøre mitt beste.

Det tror jeg også @Pancho P
post liked by: Pancho P

Deleted User 595

Da kan vi og hvile trygt med at Martial forblir i Manchester, iflg. Deschamps.

Varane er dog klar som meldt allerede i for to dager siden. Får kanskje spilletid i første kamp, og spiller høyst sannsynlig f.o.m. andre kamp.
post liked by: messilingard, Pancho P, Pink Final, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4441
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2870
Liker mottatt: 9465

Pancho P wrote: 20 Nov 2022, 11:54 Kommentaren til Esten O. Sæther om eit mogleg europeisk opprør mot FIFA er interessant og truleg ikkje heilt urealistisk. Ikkje at eg vil ha ein "superliga" for landslag. Mykje av sjarmen med VM er å sjå litt obskure lag frå ulike verdsdelar som yppar seg mot dei dei store landa. Men når konkurransen skjer i regi av ein pill råtten og gjennomkorrupt organisasjon som FIFA, som i tillegg beveger seg i stadig meir autoritær retning, er det ikkje usannsynleg at VM slik vi kjenner det no snart er historie.
For min del så er dette den beste løsningen. Uten å være voldsomt arrogant og lite mottakelig for andre kulturer, men måten FIFA er bygd opp på er å gi vel mye tillit og ansvar til en hel rekke nasjoner som ikke er i stand til å håndtere det. Ved å heller bare invitere en hel rekke nasjoner inn i EM så ville FIFA nærmest blitt umyndiggjort. For å si det slik, det hadde ikke vært en eneste stor sponsor som hadde vært interessert i å sponse et mesterskap hvor de største europeiske nasjonene samt Argentina og Brasil ikke hadde vært med.
post liked by: Pancho P, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2595
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13452
Liker mottatt: 8690

For så vidt einig i det, @messilingard, men eg trur fort eit VM i regi av dei store landa fort kunne ha blitt eit Champions League for landslag der det hadde vorte ekstremt vanskeleg for dei mindre landa å få innpass. Men at FIFA bør veltast, det er opplagt.
post liked by: messilingard, Can2, RedTrafford, Pink Final, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 595

Hasan Al Haydos starter for Qatar.

Vi har tidligere vært innom fysiognomikk;
Al Haydos ser ut som Bruno Fernandes' litt mindre velsignede storebror.

Laget vant Asiamesterskapet i 2019, da de overrasket stort ved å slå Japan 3-1 i finalen. For øvrig spiller samtlige i troppen på Qatar i hjemlig liga. De er oppfostret og skolert (både sportslig og akademisk) på Qatars statlige fotballakademi, ledet av tidligere Barcelona-folk. Treneren er og tidligere trener fra Barcelona.

Den største sportslige utfordringen er det lave antallet Qatariske innbyggere; Det finnes kun 7 000 registrerte fotballspillere i Qatar -- medberegnet alle aldre. Til sammenligning har Spania 3 millioner spillere. Selv lille Norge har over 250 000 registrerte mannlige spillere.

Nytt for meg dette, men interessant innslag fra TV2 om et landslag litt utenom det vanlige.
Last edited by Deleted User 595 on 20 Nov 2022, 16:43, edited 2 times in total.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3949
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17287
Liker mottatt: 11033

Og litt fotball @GBailey 😬
Jeg skal ikke se kampen, men jeg liker sør-amerikanske lag.
Flere gode spillere på Ecuador også, håper på tosifret her😬
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14636
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23328
Liker mottatt: 19305

Qatar 0 avslutninger på mål, Valencia har nå scoret Ecuadors 5 siste mål i VM, Eusebio, Rossi og Salenko deler rekorden med 6 på rad.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14636
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23328
Liker mottatt: 19305

Frankrike og England flopper? De kan gjøre det bra au selvfølgelig. England uten seier i Nations League. 3 U, 3 tap der. Ungarn ble for sterke.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4441
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2870
Liker mottatt: 9465

Mine abstinenser ble for sterke uten fotball så krøp til korset og ser England-Iran her. England dominerer greit på Iranerne nå. Shaw og Maguire med hver sin assist.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1907
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13438
Liker mottatt: 5128

Jeg må også innrømme at jeg også ser England-Iran akkurat nå.
Blir nok veldig selektiv hvilke matcher jeg kommer til å se i dette VM'et. Kanskje jeg kikker litt på Nederland sin kamp etterpå.
Har egentlig bestemt meg for å ikke se mye, men kamper som United-spillere er med i blir prioritert foran andre.
Og det blir nok mer når utslagsrundene starter.
post liked by: messilingard, Pink Final, RedTrafford, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4441
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2870
Liker mottatt: 9465

Maguire av med skade. Rashford med sitt første mål. Bra produksjon fra røde djevler med andre ord.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, RedTrafford, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1907
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13438
Liker mottatt: 5128

Bra mål av Rashford etter bare noen få sekunder på banen.
Synd med skade på Maguire etter en bra kamp for hans del.
Shaw har også bidratt bra synes jeg.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14636
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23328
Liker mottatt: 19305

Blodfink wrote: 21 Nov 2022, 00:21 England flopper
tok feil der gitt :hah: men de kan fortsatt floppe :hah:

Maguire gjorde sakene sine bra, det er hyggelig for fyren, absolutt. Og de andre United-spillerne au, Rashford med en kjølig venstrefot. Jeg rakk ikke å se noe live, men så et sammendrag nå.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Belfastboy
LUHG!
Post Reply