Drakter 2022/23

Diskusjon rundt nyhets hendelser som er mer dagsaktuelle enn det som diskuteres i Generelt forumet.

Topic author
Deleted User 595

Synes det er en av de flotteste bortedraktene våre på lang tid 😄
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Da er hjemmedrakta offisiell.

https://www.united.no/nyhetsarkiv/her-e ... medrakten/

Vet ikke jeg ass. Synes kragen blir altfor dominerende, og mønsteret på den hjelper ikke.

Topic author
Deleted User 402

Sikkert delte meninger om denne drakten. Nå har ikke jeg kjøpt en drakt siden tidlig 90-tall så skal vel ikke ha så sterke meninger, men den har krage og da går minnene tilbake til Cantona og da er jeg fornøyd!
post liked by: Buchan, Pink Final, Cola2, Can2
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Jeg liker krage på draktene, og her går minnene tilbake til Cantona med oppbrettet krage. Og det er gode minner 😊
post liked by: Pink Final, Cola2, Pancho P, Can2

Topic author
Deleted User 430

Adidas har følgende å si om drakta:

– Uansett om den er brettet opp eller ikke, så har den diskré polokragen


Adidas og jeg har tydeligvis enormt forskjellig syn på hva som er diskret og ikke. En mer malplassert og "skrikende" krage skal man lete lenge etter, i mine øyne..
post liked by: Ryder, Cola2, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16744

Krage på drakta minner om da United begynte å dominere under Fergie.
Og det minner om da Liverpool og Forest spilte med V/rund hals, og VI hadde Krage 😍
Og ser man klipp av feks FA cup finalen 1948 - Krage og skjold rundt klubbmerket 👏
(Ja, vet United spilte i blått i den finalen fordi Blackpool har orange drakter, og de spilte i hvitt.
Begge spilte i bortedrakt).
post liked by: Pancho P, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Steinar Stenseth wrote: 08 Jul 2022, 11:09 Adidas har følgende å si om drakta:

– Uansett om den er brettet opp eller ikke, så har den diskré polokragen


Adidas og jeg har tydeligvis enormt forskjellig syn på hva som er diskret og ikke. En mer malplassert og "skrikende" krage skal man lete lenge etter, i mine øyne..
Enig, den er langt fra «diskret». Krage er helt greit, men burde hatt smal(e) stripe(r) i rødt og/eller svart i stedet for de rare trekantene.
post liked by: Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Kragen var i overkant dominerende, men ellers synes jeg drakten ser flott ut. Liker 'crest' rundt logoen veldig godt. Herlig minner om oppbrettbar krage, men litt synd de gjorde den så enorm. 40% av stoffet på drakten går jo til kragen! :joy:
post liked by: Pancho P

Topic author
Deleted User 430

Ryder wrote: 08 Jul 2022, 13:56 Krage er helt greit, men burde hatt smal(e) stripe(r) i rødt og/eller svart i stedet for de rare trekantene.
Dette er fasit for meg også, ja. Overhodet ikke noe imot krage i seg selv, men de trekantene.. 😱
post liked by: Pancho P, Cola2, Pangaea
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Får håpe at det ikke skal symbolisere varseltrekant da :hah:
post liked by: Pancho P, Can2

Topic author
Deleted User 595

https://www.united.no/nyhetsarkiv/bruno ... r-spilt-i/

Noen småting å pirke på her, just for laughs 😅

1. Bruno og United har aldri spilt i denne drakta. Så her er overskriften og Brunos uttalelser mildt sagt merkelige!

2. Rashford nevner at han gleder seg til å bruke drakta borte mot City. Her skal vi selvsagt spille i rødt og svart 😬

3. Bruno nevner videre at han gleder seg til å bruke drakta mot Leeds. Her spiller vi og, naturlig nok, ikke i hvitt. Han korrigerer seg selv da.

Må si jeg synes det var en rotete seanse, med mange uviktige feil 🤣 Som sagt, påpeker det kun fordi det er litt gøy. Kunne ikke vært mindre alvorlig!

Drakta er for øvrig skikkelig flott! Kanskje en av de beste noensinne, vil nok en del synes? Den er på nivå med de hvite bortedraktene på 80-tallet. Tydelig og inspirert av den hvite bortedrakta fra Treble-sesongen, ironisk nok fra Umbro. Både med tanke på klubblogoen i skjold, samt både røde og svarte striper. Dog var stripene på Umbro-drakta ikke på ermene, men på front.
post liked by: Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Liker også denne veldig godt. Litt bråkete krage her også, men ikke like ille som hjemmedrakten. Ellers er den nydelig, veldig fan av både rød og svart stripe på skuldrene. Er generelt fan av svart/rødt-komboen, selv om jeg er klar over at mange fans foretrekker rød/hvit med minst mulig svart.
Post Reply