Noen som føler seg kallet?

Alt som ikke passer andre steder.
Post Reply
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

https://www.united.no/nyhetsarkiv/vi-so ... -stilling/

(Sorry for clickbat, haha :hah: Men til min unnskyldning, så var det vanskelig å ikke legge til en "s" i siste ordet)
post liked by: Pink Final, Pancho P

Deleted User 595

Tenkte fort på @Pink Final og @Pancho P når jeg leste den :D

Ser en del ting som kanskje ikke frister så med stillingen. Men det må jo være en drømmejobb for mang en journalist som ikke har noe imot å jobbe i Oslo, og heller ikke heve spesielt konkurransedyktig lønn.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Hehe, føler meg verken kallet eller (s)kallet 😄.
Men takk for forslaget @GBailey.

Fikk jo lyst å gå gjennom ansettelses kriteriene her i plenum for å gi dere litt ekstra å lese på😃.

1 Du elsker Man United ✅
2 Du har mange års erfaring med å jobbe med lyd og bilde ❌
3 Flere års erfaring med lyd og bilde i mediehus ❌
4 Du vet hva Copyright og Vær varsom innebærer ✅
5 Du vet hva Final cut er ✅
6 Flere års erfaring som skrivende journalist ❌
7 Du kan vise til konkrete resultater som nyhetsjeger ❌❌Dobbeltnei 😅
8 Du er ikke blant dem som legger deg før du har full kontroll på United ❌
9 Du vet at fotball er følelser ✅
10 Du har jublet mye med United ✅
11 Du har gått med et imaginært knyttneveslag i magen når United svikter ✅
12 Du har gjort deg noen vurderinger på hvordan vi kan spille enda mer på følelser ✅✅ Dobbeltja 😅
13 Du er villig til å jobbe helg og kveld ❌
14 Du vet fornavnene på Baty og Pye ✅
15 Du har erfaring som journalist ✅ ja hvis skoleavisa i 1983 teller
16 Du trives i team ✅
17 Lønn ❓💸
Konklusjon - Ikke kvalifisert ✍️
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Pangaea, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12954
Liker mottatt: 8243

Takk, men nei takk @GBailey. Trur ikkje innlegga underteikna postar her inne har allverdens appell på united.no😅
post liked by: Pink Final, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pink Final wrote:23 Mar 2022, 16:43 5 Du vet hva Final cut er
Og det er @Pink Final ?
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Når jeg leste gjennom annonsen, så fikk jeg litt inntrykk av at dette hørtes ut som umulige krav, de er rimelig mange tross alt, fint oppsummert av Pink over her. Men godt mulig det finnes så mange United-frelste journalister rundt om kring med mye erfaring at det renner inn kompetente søknader likevel. Ellers er det vel kanskje som en del andre jobbannonser: man skriver alt man ønsker i en perfekt og ideell kandidat, men er villig til å lempe en del på kravene. Alt er neppe absolutte krav.

Kanskje folk kan kose seg med å skrive en søknad av typen "hadde suksess i Football Manager", som når klubber trenger manager? :D

Uansett, må si jeg tenkte litt på @Ryder. Tror det var han (eller hun?) som hadde vært journalist tidligere. Da er det viktigste kravet innfritt vertfall.
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Det er vel et videoredigerings program som selges bl.a hos Eplehuset.
Til bruk om man ønsker å legge på lyd og tekst til bilder/video fra en ferietur eksempelvis,
Jeg kan nok ikke gi noen inngående faglig redegjørelse @Cola2.
Vet jo du har drevet med video filming i hockey hallene.
Men kriteriet United.no spurte etter var at man ikke trodde det var en film, eller var det studie albumet til Pink Floyd 🥴😉

Stussa litt på hvorfor du stiller spørsmålet 🤔
post liked by: Pancho P, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Stemmer det du sier, er til MAC.
Jeg har brukt MAC i 10 år privat, men aldri Final Cut. Var ikke bra nok, så all redigeringen jeg gjorde var på PC med Avid som også brukes til filmer på kino/DVD/Blu-ray


Men uansett burde de / dem koble deg inn i redaksjonen ang historie kunnskapen din.
Og som de også kan bruke mot neste lag vi skal møte.
Faktisk tror jeg at jeg har mange med meg på forumet, men blir du borte her i fra vil vi buue deg ut :love:
post liked by: Pink Final, Pangaea, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Pangaea wrote: 23 Mar 2022, 20:45 Når jeg leste gjennom annonsen, så fikk jeg litt inntrykk av at dette hørtes ut som umulige krav, de er rimelig mange tross alt, fint oppsummert av Pink over her. Men godt mulig det finnes så mange United-frelste journalister rundt om kring med mye erfaring at det renner inn kompetente søknader likevel. Ellers er det vel kanskje som en del andre jobbannonser: man skriver alt man ønsker i en perfekt og ideell kandidat, men er villig til å lempe en del på kravene. Alt er neppe absolutte krav.

Kanskje folk kan kose seg med å skrive en søknad av typen "hadde suksess i Football Manager", som når klubber trenger manager? :D

Uansett, må si jeg tenkte litt på @Ryder. Tror det var han (eller hun?) som hadde vært journalist tidligere. Da er det viktigste kravet innfritt vertfall.
Hehe, hadde det enda vært for 10-15 år siden hadde det sikkert vært fristende å søke… men er litt ferdig med den fasen av livet. Hektisk og stressende yrke 😊

Tror nok ellers det er som du sier, når man lager stillingsannonser regner man neppe med å få søkere som treffer på alt uansett.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pangaea, Belfastboy

Deleted User 480

Meget Fornøyelig den lista, @Pink Final 😄 Nesten så det hadde vært morro å sendt den inn, for å høre hva de sa om den.

Det høres forøvrig ut som en ganske stressende jobb, med ikke altfor god betaling. (Spurte Hr. Langerød ved en annen anledning om lønnsnivå, av nysgjerrighet. For mange ville det nok bety en merkbar lønnsnedgang.)
post liked by: Cola2, Pink Final, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Sikkert stressende ja, særlig de som får ansvar for å sjekke kommentarfeltet. Og antar det er en virkelig fulltidsstilling, nesten hele døgnet, med ujevne arbeidstider. Og når noe spesielt skjer, så blir det sikkert ville tilstander. Som når fansen invaderte banen, Greed league annonseres, eller større overgangssaker. Men rent journalistisk, så er det sikkert spennende å jobbe med slike ting, komme så tett på, og ikke minst jobbe med noe du elsker i utgangspunktet: Manchester United. Så får det kanskje heller være at lønnen ikke ville fått Ronaldo til å rødme av misunnelse.

Uansett, jeg vil tro de som allerede jobber der, men ikke som fulltidsjournalister, er ganske interessert i en slik jobb.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Noe som slo meg er at dette faktisk kan være som erstatning til en av de faste, hvis f.eks. Holth skal gi seg og har fått en annen jobb. Da gir det mening med alt fokuset på bilde, lyd, video. Tenkte først de kanskje de skulle starte med noe nye greier.

Vi finner vel ut av det til slutt ;)
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det står at de skal ansette en ny journalist, så sikkert mest sannsynlig at de skal bli flere. Men ikke sikkert, så klart, og med tanke på lønnsnivå er det naturlig å se for seg at folk fra redaksjonen lett kan la seg lokke bort. Han Jon Martin Henriksen i VG var jo hos United.no før. Klubben har nok lite å stille opp med om VG kommer, tipper vedkommende i så fall går opp minst 200 000 i lønn…
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Vet ikke hva som er vanlig lønn verken for journalister i US/united.no eller andre steder, men det er vel en del som har jobbet der og siden gått videre til andre redaksjoner o.l. Ganske sikker på at Filtvedt var der også, og ser slik ut på et raskt søk: https://www.united.no/nyhetsarkiv/mitt_ ... ed_fergie/

Naturligvis håper man at de som er der forblir der, men det er vel ikke så enkelt hvis f.eks. VG kommer på døra nei, som du sier. Uansett, det var bare spekulasjon fra min side, etter en tanke som plutselig slo meg. Håper vertfall Bjarte Valen forblir hos dem, for han er deres beste journalist slik jeg ser det.
post liked by: Pink Final

Deleted User 595

Kjenner journalister i relativt små lokalaviser som tjener alt fra 600-800 000.

Om jeg skulle tippe grovt, ligger kanskje tilsvarende lønna hos united.no rundt 400 000?

Hvis det er stort lavere, ser jeg for meg at det blir en spartansk tilværelse i Oslo.
post liked by: Pink Final
Post Reply