Bodø/Glimt

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Som jeg skrev, Grønbæk kan komme inn å gjøre ting. Mangler bare en fra Espejord nå :)
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

Håper Glimt klarer brasene. Det hadde vært utrolig morro med et norsk lag i CL igjen, selv om de sikkert får grisebank der.
post liked by: Pink Final, Pancho P, red, Torquemada
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

De blå ser VELDIG slitne ut nå. Tror og håper at Glimt tar dette nå. Det har vært nesten kun en vei i hele 2. omgang. På tide at Mvuka får seg et mål nå.
post liked by: Pink Final, Pangaea, Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Og der sendte Zagreb Glimt hjem med halen mellom beina! Deilig
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

Kampen under ett så syns jeg Glimt hadde fortjent bedre.
post liked by: Pangaea, Can2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Ikke så god nå likevel Knutsen? Stor i kjeften og ræva på bortebane..
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

Svarten ta, det gikk skikkelig på ræven på slutten :tear:
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Can2
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Argh, det var synd for Bodø Glimt. Jublet litt da de scoret må jeg innrømme. Sjelden kost for meg å se andre fotballag, men i det siste så har det blitt et par unntak. Hadde faktisk vært gøy med et norsk lag i Champions League. De andre europacupene finner jeg ikke spesielt interessante, CL er noe eget. Synes de hadde fortjent bedre, litt uheldige der synes jeg. Kunne hvertfall holdt det til straffespark, det hadde vært gøy å se. Da er det jo veldig 50-50.
post liked by: Pangaea, JørgenT, Pancho P, Can2
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

FC Köbenhavn kom seg visst videre til gruppespillet, men det er ikke det samme som med et norsk lag. Og vi har ikke hatt et norsk lag med på rimelig lenge. Hadde vært morro. Men kanskje det blir Bodø/Glimt på Old Trafford isteden? :D
post liked by: red, Pancho P, Can2

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Veldig synd, men nesten enda meir synd med dei "folka" som syns det er bra at B/G ikkje kvalifiserer seg berre for at dei slo dei ein gong for longe sidan i ligaen eller køppen. Dei har meget liten forståing for korleis ein skal løfte norsk fotball (utav hengemyra). Men som ein som heiar litt på BVB så kjenner eg godt til det å bli slått på overtid for å sei det sånn...
Legge til at det var ikkje meint som personangrep på nokon her.
Last edited by JørgenT on 25 Aug 2022, 00:49, edited 1 time in total.
post liked by: Pangaea, Can2
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

messilingard wrote: 24 Aug 2022, 23:33 Og der sendte Zagreb Glimt hjem med halen mellom beina! Deilig


Hehe, hvertfall en som ikke holdt med Bodø/Glimt i dag, hvilket lag holder du med om jeg tør spørre? :-|

(Antar det sikkert er RBK?)
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

JørgenT wrote: 25 Aug 2022, 00:27 Veldig synd, men nesten enda meir synd med dei "folka" som syns det er bra at B/G ikkje kvalifiserer seg berre for at dei slo dei ein gong for longe sidan i ligaen eller køppen. Dei har meget liten forståing for korleis ein skal løfte norsk fotball (utav hengemyra). Men som ein som heiar litt på BVB så kjenner eg godt til det å bli slått på overtid for å sei det sånn...
Legge til at det var ikkje meint som personangrep på nokon her.
Bortsett fra noen poeng i UEFA-koeffisienten så har avansement for Bodø Glimt lite å si for norsk fotball. De beste norske spillerne er uansett milevis unna Eliteserien og de norske klubbene. På landslaget for herrer så er de største profilene i andre ligaer og de største talentene i norsk fotball spiller også utenfor Norge. Bodø Glimt produserer for det meste systemspillere som faller som et korthus med engang de setter seg på flyet ut på kontinentet også. Jeg ser i alle fall ikke det som noe krise at Glimt ryker nå, også med tanke på norsk fotball. Jeg ser heller ingen grunn til å heie på lag i Europa bare fordi man kommer fra samme nasjon. Vi er ikke en så liten nasjon at vi ikke tåler at alle heier på samme lag.

Det må det vel være greit å mislike norske lag, spesielt med tanke på hvor høye i hatten bodøværeringer har blitt, piggtråd på bortefelt og slåsskamp i tunellen kan vel nevnes. Syntes også forøvrig at det er fint at Molde leder Eliteserien.

@Schmeichel
Har egentlig ingen lag i Eliteserien. Skulle det blitt noen lag i Norge så ville det fort blitt Eik Tønsberg siden jeg er oppvokst i det området. Følger litt med, var moro med Ronny Johnsen blant annet. Interessen falt likevel etter at han dro.
LoveUnitedHateGlazers

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

@messilingard Eg forstår godt kva du meiner og eg er både ueinig og einig:)
På den eine sida kan det jo fort ende med at BG spytter ganske mange millionar inn i det norske innlands markedet som er positivt. Er jo ikkje spesielt lukseriøst å vere TL spelar. På sikt kan det bli ganske bra med både poenga og pengane. Sånn alt i alt trur eg at BM's suksess har løfta Tysk fotball noko sjølv om eg hatar å innrømme det. Og når me snakkar om ein så lite pengesterk liga som Noregs er det betydlege summar. Dette er ein teori på sikt.
Men sjølvsagt blir det litt som å kaste ein liten stein i eit stort glashus å seie at eg ville heia på BM eller Liverpool i ein CL finale, så det er ganske forståleg at rivaliserande fans føler på dette. Og eg syns gjerne at alle supportarar, uansett om dei er i Noreg eller ikkje bør vere store nok til å både vinne og tape med verdigheit.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Dersom det hadde vært ekstremt viktig for nordmenn med kapital inn i Eliteserien så hadde man åpnet opp for utenlandske private investorer til å ta eierskap i selve klubben. Det er selvsagt en helt annen diskusjon, jeg er ikke nødvendigvis for det heller. Jeg har ingenting i mot at norske lag kvalifiserer seg til Europa. Men jeg har ingen planer om å juble for at det laget er Bodø Glimt.

Når det gjelder dette med å tape og vinne med verdighet, eller "tap og vinn med samme sinn" som jeg regner med at er det samme. For noen år siden så var det en diskusjon om dette her inne, jeg mente at det ikke er en god mentalitet. Man bør være sur når man taper, ellers bryr man seg ikke nok. Og man trenger ikke være høflig når man vinner heller, er motstanderen din ræva så fortjener de å høre det også. Så er det klart at jeg har prestert å prate på meg gult kort etter kampslutt for prating ved et par anledninger fra egen fotballkarriere, så er ikke sikkert at jeg representerer befolkningen heller.
post liked by: JørgenT
LoveUnitedHateGlazers

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Respekterer meininga, men er ueinig. I begrunninga også, men heilt greit å meine motsett sjølvsagt.
Post Reply