Bodø/Glimt

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14536
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22975
Liker mottatt: 18958

Pink Final wrote: 25 Aug 2022, 18:13 Husker Haugar og Viking gikk til 2 runde for 40ish år siden.
Ellers var det rett ut for ALLE).
1960/61 Serievinnercupen (CL) Fredrikstad slo ut Ajax 4-3 hjemme, 0-0 borte :celebrate:

Rett ut i 2 runde da (eller round of 16)...Aarhus GF...to tap... 0-1 H, 3-0 borte...
post liked by: Can2, Pink Final, Pancho P, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

GBailey wrote: 25 Aug 2022, 18:36 . Da var det folkefest, samt litt etterslep på tribunene som fort forsvant når det var tilbake til hverdagen i Tippeligaen, eller 1. divisjon. Har vært på Alfheim og Aspmyra flere ganger, og sett glisne tribuner, og svært lite supporterkultur, sang og heiarop. Har sett og spilt foran mer fanatiske Alta og TUIL-fans, enn fra Tromsø.
Kan du fortelle meg, uten å skryte, at #2 på lista til TIL over mest scorene spiller?
Det er min fetter!
9g 2 år på rad var jeg mascot til for hjemme Kamper når jeg hadde sommerferie fra skolen i Oslo, bar ikke gamle knatten, men jeg fikk litt liv på Tribunen

En liten oppklaring, som du vet: TUIL =Tromsdalen forbakk klubb
post liked by: Pink Final, Can2
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26858
Liker mottatt: 17366

Da var du maskot på Valhall,Tromsø @Cola2?
Med tribune kun på en side, en åpen betong tribune på langsiden.
Husker Tromsø spilte på Valhall før Alfheim ble ferdig utbygd.
Har faktisk familie i Tromsø selv, og var der en del i barndommen.
Den gang Tromsø var for gode for den nord norske 3 divisjon, men litt for dårlig for all norsk 2 divisjon.
Altså sent 70 og tidlig 80 tall.

Når vi snakker nord norske klubber og tribuner ble jeg skuffet den gang jeg besøkte hjemmebanen til Mjølner i Narvik.
Kun én tribune, riktignok i betong og med tak.
Hadde alltid sett for mitt indre øye at deres stadion så mer proff ut.
post liked by: Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Cola2 wrote: 26 Aug 2022, 02:04 Kan du fortelle meg, uten å skryte, at #2 på lista til TIL over mest scorene spiller?
Det er min fetter!
9g 2 år på rad var jeg mascot til for hjemme Kamper når jeg hadde sommerferie fra skolen i Oslo, bar ikke gamle knatten, men jeg fikk litt liv på Tribunen

En liten oppklaring, som du vet: TUIL =Tromsdalen forbakk klubb
Jeg vet ikke helt om jeg forstår hele innlegget, eller hvorfor/hva du spør om. Rushfeldt er nummer 1. Men nei, har ikke peiling på hvem som er nr2 på den lista. Husker Ole Martin Årst scorte en del. Som nevnt tidligere, har aldri vært TIL-supporter...

Tromsdalen ja.. takk for oppklaring.. Alle kaller de bare TUIL.

Gøy historie om deg som maskot! Da regner jeg med navnet på den du etterspør spilte da? Har virkelig null snøring om norsk fotball på den tiden. Burde sikkert lest meg opp på det, men har ikke prioritert det ennå..
Last edited by Deleted User 595 on 26 Aug 2022, 08:23, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26858
Liker mottatt: 17366

Årst, godt forslag @GBailey.
Jeg tipper nesten fra løse lufta.
Truls Jenssen eller Trond Johansen @Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

GBailey wrote: 26 Aug 2022, 07:06
Cola2 wrote: 26 Aug 2022, 02:04 Kan du fortelle meg, uten å skryte, at #2 på lista til TIL over mest scorene spiller?
Det er min fetter!
9g 2 år på rad var jeg mascot til for hjemme Kamper når jeg hadde sommerferie fra skolen i Oslo, bar ikke gamle knatten, men jeg fikk litt liv på Tribunen

En liten oppklaring, som du vet: TUIL =Tromsdalen forbakk klubb
Jeg vet ikke helt om jeg forstår hele innlegget, eller hvorfor/hva du spør om. Rushfeldt er nummer 1. Men nei, har ikke peiling på hvem som er nr2 på den lista. Husker Ole Martin Årst scorte en del. Som nevnt tidligere, har aldri vært TIL-supporter...

Tromsdalen ja.. takk for oppklaring.. Alle kaller de bare TUIL.

Gøy historie om deg som maskot! Da regner jeg med navnet på den du etterspør spilte da? Har virkelig null snøring om norsk fotball på den tiden. Burde sikkert lest meg opp på det, men har ikke prioritert det ennå..
https://statistikk.til.no/spiller/torfinn-ingebrigtsen er min fetter.
Men TIL har plutselig i løpet av sommeren forandret hjemmesiden sin. De hadde en liste over mest scorende, finner ikke den nå
Nr 1. på lista er som du nevner Ole Martin Årst
Nr 2 på lista er min fetter (https://statistikk.til.no/spiller/torfinn-ingebrigtsen)

Og han spilt sammen med en som ble trener for Norges Landslag.
En annen, som jeg ikke husker navnet på, ble sjef i 5 år hos NRK
Pink Final wrote: 26 Aug 2022, 05:53 Da var du maskot på Valhall,Tromsø @Cola2?
Med tribune kun på en side, en åpen betong tribune på langsiden.
Husker Tromsø spilte på Valhall før Alfheim ble ferdig utbygd.
Ja det stemmer nok, måtte ha ekstra baller liggende ved det ene målet
Kan tenke at dette var i 1999-1972

Cola2
(som er blitt flinkt til å spore av diskusjoner :D )
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Vi har ikke samme etternavn, hans mor giftet seg fra en i Tromsø, min mor giftet seg med en i Oslo
post liked by: Pink Final

Deleted User 595

@Cola2: Ja, søren! Rushfeldt scorte jo selvfølgelig en god del av målene i Rosenborg! Tenkte ikke på det 😜 Husker Årst scorte mye, men litt overrasket over at det var såpass, kult!

Torfinn Ingebrigsten, gøy! Har ikke mye kjennskap til ham, men skal lese meg litt opp 👌 Kan alt for lite om norsk fotballhistorie.
post liked by: Cola2, Pink Final
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

GBailey wrote: 26 Aug 2022, 08:52 Torfinn Ingebrigsten, gøy! Har ikke mye kjennskap til ham, men skal lese meg litt opp 👌 Kan alt for lite om norsk fotballhistorie.
Han hadde ett "historisk mål" som ble vist på mange TV kanaler.
Målvakten hadde reddet og hold ballen lang foran kroppen sin.
Torfinn headet ballen ut av hendene han, uten å være i kontakt med kroppen til målvakten, og scoret.
Vet ikke om dette er lovlig i dag. Men dette var før Bjarte Flem "tabben"

Torfinn fortsatte ett karrieren som Fyso for TIL, Og han er vel 8-10 år eldre enn meg
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Her fant jeg en Adelskalender, der er min fetter nede på 7de plass
https://statistikk.til.no/content/spill ... %C3%A5l[hr][/hr]
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote: 26 Aug 2022, 05:53 Da var du maskot på Valhall,Tromsø @Cola2?
Min første "Maskot" jobb, tror det kun var å svinge med flagget.......
Siste var under B-VM i hockey i Norge, i fulgt Isbjørn kostyme sammen med Ketil Kjelle som skrev, og fremfarte, hockey sangen vi fortsatt bruker i dag

post liked by: Can2, Pink Final

Deleted User 595

Herlige historier, @Cola2 😃
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Nevnte tidligere at Isberget ikke akkurat er noen livlig eller stor gjeng. Supporterkulturen rundt TIL har vært laber i mange tiår.

Ser nå at det i 2013 ble opprettet en konkurrerende fraksjon, kalt Forza(!?), og at det allerede har vært en del uenigheter mellom disse. TIL har visstnok og sett seg nødt til å mekle mellom de, for å unngå bråk på Alfheim. Nå sitter de samlet på Alfheim.

Beklager off-topic. Tipper denne tråden vokser mange sider om vi trekker Bodø i EL. Personlig håper jeg heller på Helsinki, og tror vi hadde slitt på Aspmyra!
post liked by: Cola2, Pink Final
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26858
Liker mottatt: 17366

Fine historier.
Ja vi sporer av nå.
Fritt fram for alle å opprette klubbtråder.
For Tromsø, Brann, Viking, Fredrikstad osv.
Så riktig klubb diskuteres i riktig tråd.
Ikke noe krav at åpningsposten må inneholde alt av facts, selv om jeg personlig liker det.
(Likte den kjempejobben @Ivanisevic gjorde på forrige forum ved å opprette klubbtråder.
Glimrende ‘hode’ på alle første poster han utarbeidet).
post liked by: Can2, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pink Final wrote: 26 Aug 2022, 10:58 Ikke noe krav at åpningsposten må inneholde alt av facts, selv om jeg personlig liker det.
En ting jeg setter pris, uansett tråd
Leg absit mellom posteen sa da blir det letter/enklere å lese

Troe jeg lært et i barneskolen, ikke sikker at jeg møtte opp alle dager.

@Pink Final tok det opp i ett innlegg for en siden, tenkte /kan tenke/huske ting, av og til)

Derfor prøver jeg hva @Pink Final tenker og mener

Takk til @Pink Final som fikk meg til å tenke på barneskolen, selv om det er mange år siden.....
post liked by: Pink Final, Cola2, Can2
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Som en abusene actor war actor. " I will come back! "
Akkurat nå har jeg et kraftig kraftig anfall med Migrene , alt er vel tilbake grunnet til sport, med og uten maske i hockey.
[/
post liked by: Cola2, Can2
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

Cola2 wrote: 26 Aug 2022, 15:41 Akkurat nå har jeg et kraftig kraftig anfall med Migrene
Uff, det høres skikkelig fælt ut. Vet hvordan det er, som vi har snakket om før. Videoen du postet kommer opp som "private", så får ikke sett hva det er for noe.

Lang ut på offtopic-veien her, men angående video så er her en samtale om migrene under Arendal-uka.


Internt stoff kanskje, for det er ikke akkurat innføring i hva migrene er for noe, men jeg så den her en dag og synes det var vertfall smått oppløftende. Politikere er eksperter i å gjøre minst mulig for de som trenger hjelp, men her var det vertfall én fyr som hadde møtt opp, så vi får vel ta de små seirene man kan få. Litt som United :D
post liked by: Cola2, Can2
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Måtte gjennom ett 3de grads forhør hos YouTube ang videoen.
Fikk beskjed at nå var det i orden. Førse se i morgen
Medisin og sovetabletter neste
post liked by: Pangaea, Can2, Pink Final
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 882
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7721
Liker mottatt: 2582

Høres ikke bra ut @Cola2 . God Bedring! :thumb_up:
post liked by: Cola2
Kong Eric Cantona
Post Reply