[CL] Manchester United - Atlético de Madrid

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16750

Tapet i går bør ikke forklares med dommer.
Men at han var svak og inkonsekvent synes jeg bør med i bildet.

Satt å tenkte på det da vi ikke scoret mål de første 30 at nå misbruker vi muligheten til å slå dem.
Mangler kliniskhet dette laget nå.
Selv om det bare er tilfeldigheter som hindrer Elanga å score der han treffer Oblak midt i planeten.
Men vi har nesten sluttet å score mål.
Den ene virkelig udiskutable styrken vi bygget opp under Solskjær.
(Har ikke glemt Spurs sist, eller gjennomlekke Leeds på Elland Road).
post liked by: offside, Belfastboy, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Følte et lite farvel til Maguire i går. Selv om han er midtstopper og United trengte mål så ble kapteinen, ledestjernen byttet ut. En som skal gå foran, så bare forvirret ut da han prøvde å lete opp noen som kunne overta kapteinsbindet da han skulle gå av banen. Følte med Maguire da.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pancho P, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16750

Lar mitt forrige svar til deg bli stående @GBailey.
Leste over posten din på nytt, og ser at jeg overså et vesentlig ord:
Du skriver:
Ingen av våre unge spillere tok store steg og forbedret spillet sitt massivt under Solskjær.
Det er altså våre unge spillere du nevner, og da faller det jeg skriver om Fernandes og Shaw bort som et svar til deg.
Beklager at jeg overså den først.
Men lar det bli stående uten å redigere bort.
Jeg holder fremdeles på hva jeg skrev om Greenwood.
Elanga fikk også muligheten under Solskjær, og scoret bl.a mot Wolves.
Ellers ga han flere unggutter sin debut enn noen annen manager har gjort siden Matt Busby i 1953.
Altså flere fikk sjansen enn på 70 år.
Om Shoretire m.fl utvikler seg videre vil tiden vise.
Hvilke andre unge spillere som burde fått sjansen vet jeg ikke?
Når det gjelder unge spillere har det gått relativt trått for Wan-Bissaka bl.a.
Men han har feks flere målgivende enn man skulle tro.
6 stk bare i 20/21.
Det er en del å ta ham på, men synes Azza også får noe ufortjent kritikk.
Kan ta det i tråden hans.
Feks er han en god dribler, noe som tenderer til å forsvinne i kritikken av ham.

Vi har mange spennende unggutter nå, og det blir sagt at akademiet igjen ble prioritert under Solskjær.
Etter å ha blitt mer eller mindre neglisjert av Mourinho og van Gaal.
Et punkt der klubben beveget seg i riktig retning under Solskjær.

Nå sporer jeg forresten veldig av ifht kamptråden mot Atletico.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Når det gjelder målscoring - i fjor overpresterte vi kraftig i forhold til xG (ti mål over eller noe sånt), mens vi i år (og for to år siden) scorer omtrent "som fortjent". Jeg har ikke inntrykk av at vi hadde et bedre angrepsspill eller skapte spesielt flere sjanser da enn vi gjør nå. Men vi hadde flere angrepsspillere i form: Rashford var tidvis strålende, Cavani og Bruno var skarpere. Vi hadde Grenwood. Samtidig har vi måttet adressere balansen i laget. Når vi skulle begynne å styre kamper i stedet for å kontre, ble vi vidåpne bakover. Denne nødvendige justeringen har nok tatt litt av brodden ut av offensiven.

Fjoråret var en rar sesong. Med tanke på hvordan vi har framstått mentalt i år, ser jeg ikke bort fra at det å spille for tomme tribuner - særlig borte - var en fordel for dette laget.

Den første halvtimen i går viser et glimt inn i hva som er potensialet i laget så lenge de klarer å følge en plan, holde hodet kaldt og så lenge kreftene holder. Men det store problemet vårt, som det var også under Solskjær - er det katastrofale bunnivået. At vi kan kollapse og framstå så ubeskrivelig hjelpeløse bare etter en baklengs eller mellom omganger. Det handler nok mye om manglende mental ryggrad, men også om at vi fortsatt mangler et solid taktisk rammeverk å falle tilbake på.
post liked by: Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Gary sier det som det er;

https://www.tv2.no/sport/14649158/

Vi halter som klubb, hva gjelder fasiliteter, trening, profesjonalitet osv.
På tide begynne å rydde unna det sportslige og starte på toppen....

Deleted User 108

Ja, det er veldig enkelt å si det. Det gjør jo vi også på kommentarfeltet. Det er værre å løse problemene. Liverpool brukte 30 år på å vinne serien igjen. Leeds lå lenge med brukket rygg og gjør det nesten enda. Manchester City har hatt virkelige dype daler.
Så jo, vi er bortskjemte. Vi vokste opp under en miraklenes tid som Manchester United supporter under Sir Alex.
Men jeg må innrømme at jeg synes ikke synd på oss supportere. Vi har hatt det godt som Manchester United supporter. Nå må vi bare brette opp ermene og stå i det. Det blir bedre tider igjen for oss også. Og som vi kommer til å sette pris på oppturen når den endelig kommer.
post liked by: Buchan, Belfastboy, Ryder, Pancho P, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Fin innstilling, @Mcilroy, det er omtrent dit jeg er på vei selv nå. Det kommer til å bli bedre - men det finnes ingen mirakelkur, ingen enkeltmanager eller enkeltspillere, som kan snu dette over natta.

Eierne gir kanskje faen i om vi vinner titler, men de bryr seg om å "delta" fordi det er der pengene ligger. Og kampen om CL-beinet blir hardere og hardere - Arsenal har et prosjekt gående og bakfra kommer Newcastle. Skal du være trygg på CL-spill må du være også være god nok til å kjempe om ligatittel, og det tror jeg faktisk de er i ferd med å forstå. Endringen i klubben går i sneglefart og kanskje må det flere justeringer til før vi er en funksjonell og moderne fotballklubb. Men jeg merker likevel en endring i hvordan det tenkes rundt fotballdelen av klubbdriften. Så får vi se hvor lang tid det tar før vi er konkurransedyktige.
post liked by: Buchan, Pancho P, Pink Final

Deleted User 595

Poenget var at når Gary sier at klubben utviklet seg i riktig retning under Solskjær, er det ett såpass altomfattende "blanket statement", at det fortjenes å gå mer i sømmene.

Det var noen ting som ble bedre, men summa summarum etterlot han seg et kaos og en klubb i spillemessig negativ utvikling, på samme måte som hans tre foregående kollegaer. Virker som du feiltolket det jeg sa om håndteringen av keeperplassen, og klippekort, eller så var jeg utydelig. Det hender titt :-|

Solskjær løftet aldri United til et spillemessig nytt nivå, og vant aldri noe. At han så til de grader unnskyldes, tror jeg dessverre har mye med hans legendestatus og nasjonalitet å gjøre. Det siste i større grad hos norske fans.

Jeg syntes selv det var unektelig rått og romantisk med Solskjær som manager de første månedene, og det hadde selvfølgelig svært lite å gjøre med hans meritter som manager. Suksessperiode i Norge, og nedrykk fra PL samt nedadgående kurve i Championship påfølgende sesong -- det var fasiten.

Hvor er de samme nyanserte refleksjonene rundt Mourinho? Han vant faktisk noe -- med en svakere stall enn Solskjær -& og spilte tilnærmet identisk med Solskjærs to siste sesonger; Lavtstående, kontringer, problemer med å bryte ned motstandere.

Det er lett for oss å kritisere de man ikke liker, men takhøyden for å kritisere de man liker er for lav. Det var mitt poeng, og det savner jeg. Spesielt på united.no, men og litt her på dette flotte forumet.
Last edited by Deleted User 595 on 16 Mar 2022, 11:29, edited 1 time in total.
post liked by: offside, Pink Final, Blodfink, Lingard
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Vi er nok veldig bortskjemte som United supportere.
Eneste som er dumt at vi bruker enorme penger og vi er på stedet hvil.
Vil hvertfall ikke legge skylden på Ralf, syntes nå mer synd på mannen som kom inn i et vepsebol der.
post liked by: Buchan, Pancho P, Pink Final

Deleted User 108

Jeg synes norske United supportere er veldig flinke til å kritisere egen klubb, manager og spillere jeg. Der synes jeg faktisk våre supportere er best i klassen.
Men vi kan spørre oss om hva som er mest suksess i disse tider da. Ta en Fa-cup og bli nummer seks i ligaen eller tredje plass og null trofé? Synes Solskjær har fått sykt mye pes jeg. Og det med at vi forsvarer Solskjær pga nasjonalitet er det dummeste jeg leser. Støtter man Solskjær er man nordmann og ikke Manchester United supporter. Solskjær er en større legende i Manchester enn i Norge, det er sikkert og visst.
At nordmenn som jobber med Manchester United synes det er trist er jo helt forståelig. Tenk hvor mye enklere jobb og en mer tilgjengelig manager Solskjær var for f.eks supporterklubben. Forstår godt at det var et eventyr for dem.
Til og med Dag Langerød sa jo at nok er nok før Solskjær fikk sparken.
Men litt typisk at vi supportere skal klage på hverandre. Vi skal liksom aldri enes om å stå bak laget, spillerne og manageren. Uansett ny manager nå, kommer halvparten av våre norske supportere til å klage og så blir det dem mot oss. Pochettino/Ten Hag. Hvem av de som kommer, blir feil for halvparten av oss uansett.
post liked by: Buchan, Belfastboy, Pancho P, Pink Final

Deleted User 595

Er uenig med framstillingen din her.

Synes vi er flink til å kritisere de vi ikke liker, men samtidig bruker vi ildtang for å berøre når de vi liker ikke gjør en god jobb.

På samme måte er vi flinke til å rose de vi liker, og lar gjerne være å rose de vi ikke liker. Jeg snakker om oss, vanlige supportere. Ikke trollene som ser på at noen de misliker storspiller, og allikevel sier at de spilte dårlig. De er det ingen av her. De ser man heller på fb og united.no

Ser jo rene tall på dette i selv i denne tråden, og forrige kamptråd, samt i øvrige tråder. De Gea er hellig, Fred er hellig, McTominay er hellig, Wan Bissaka er hellig, Solskjær er hellig, Bruno er hellig. Rashford var hellig, men nå tør faktisk flere å si det som det er; han fortjener ikke spilletid, han fortjener ferie.

Jeg skal forenkle det, og så kan du si om og hvor jeg tråkker feil:

Hvis Henderson står gårsdagens kamp, ville flere av oss påpekt de feilene som ble gjort. Men siden de Gea står, lar flere her det gå, og sier ingenting. Det er en ubehagelig sannhet.

Forstår at jeg provoserer nå, men det vil jeg ikke.
post liked by: Blodfink

Deleted User 108

Jeg synes ikke du provoserer, men er uenig med deg. Tror De Gea får minst like mye kritikk som Henderson så der synes jeg du kom med en skivebom til gangs.
post liked by: Pink Final

Deleted User 595

Her inne? Blant de mest aktive brukerne?

Seriøst, kan du vise meg hvor? Det har jeg til gode å se. At han får mye kritikk rundt omkring ellers, absolutt. Det gjør jo samtlige spillere, utenom Varane.
Last edited by Deleted User 595 on 16 Mar 2022, 13:00, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Opplever ikke at noen av spillerne er "hellige", alle de du nevner har fått sin dose kritikk opp gjennom. MEN: Noen av dem har så klart mer kreditt i banken enn andre og kritikken sitter lengre inne - men det har jo gjerne en årsak, enten fordi de har levert godt over tid, fordi de er unge, lokale, lojale, whatever.

Selvfølgelig har vi ulik bias og ulike preferanser, vi er jo mennesker. Jeg gir for eksempel Bruno mer slack enn mange andre, fordi jeg mener han har gjort så mye bra for oss at han fortjener å kunne spille noen svake kamper uten at noen skal hevde at han er et problem for laget. Jeg gir Rashford mer slack fordi han i flere år har vært spilleren og mennesket jeg har vært mest stolt over som Manchester United-supporter. Og ser ikke noe feil med det. At en fanbase har favorittspillere - og at det ikke alltid handler om ren kvalitet eller form - er ikke noe nytt og ikke noe særegent for United-supportere.

Tonen rundt De Gea, også her inne, er en helt annen enn den var for ett år siden. Da ville mange av oss ha Henderson som førstekeeper, jeg inkludert. At mange forsvarer De Gea nå, skyldes i bunn og grunn at han har hatt en god sesong. Personlig synes jeg han får i overkant godt betalt på diverse børser om dagen, men han har hatt en "god De Gea-sesong" om ikke annet. Hans lojalitet - samt at han tok selv selv i nakken og jobbet seg opp fra gjørma i sommer, teller nok også for mange.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink

Deleted User 595

@Ryder Takk for svar!
Post Reply