[CL] Manchester United - Atlético de Madrid

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

@Pangaea. Han traff perfekt med taktikken frå start av, men eg tenkte meir på korleis ein snur eit kampbilde i løpet av kampen. I dag virka det veldig planlaust, også samanlikna med Solskjær, som etterkvart blei dyktig til å justere utover i kampane.
post liked by: Pink Final, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7591
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27185
Liker mottatt: 17707

Pancho P wrote: 15 Mar 2022, 23:42 Sidan Gl*zers blir nemnt over her. Kva trur vi om planane om nytt eller totalrenovert stadion? Rein bløff, vil eg tru.
Glazer’s river Old Trafford.
Akkurat da den ligger nede flyr prisene på stål og betong til himmels.
Det finnes ikke penger til å bygge nytt, og vi må begynne å spille hjemme matcher på Anfield 🙈😩
post liked by: Blodfink, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14598
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23223
Liker mottatt: 19162

Pink Final wrote: 15 Mar 2022, 23:49
Pancho P wrote: 15 Mar 2022, 23:42 Sidan Gl*zers blir nemnt over her. Kva trur vi om planane om nytt eller totalrenovert stadion? Rein bløff, vil eg tru.
Glazer’s river Old Trafford.
Akkurat da den ligger nede flyr prisene på stål og betong til himmels.
Det finnes ikke penger til å bygge nytt, og vi må begynne å spille hjemme matcher på Anfield 🙈😩
Blir flott :hah:
post liked by: Pancho P, Pink Final
LUHG!
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

Pink Final wrote: 15 Mar 2022, 23:49
Glazer’s river Old Trafford.
Akkurat da den ligger nede flyr prisene på stål og betong til himmels.
Det finnes ikke penger til å bygge nytt, og vi må begynne å spille hjemme matcher på Anfield 🙈😩
Då håpar eg spelarane legg igjen "visittkort" etter kvar kamp 💩💩💩
post liked by: Pangaea, Pink Final, Blodfink, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Pancho P wrote: 15 Mar 2022, 23:42 Sidan Gl*zers blir nemnt over her. Kva trur vi om planane om nytt eller totalrenovert stadion? Rein bløff, vil eg tru.
Reinspikka løgn fra ende til annen. Det siste de kommer til å gjøre er å tillate klubben å bruke flere hundre millioner pund på å rive og bygge opp igjen Old Trafford. Det vil påvirke økonomien og deres flyt av utbytte. Kommer ikke til å skje.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Blodfink
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

Nei, folkens. Det er best å ta kvelden. Skal høyre på "It'll Be Easier in the Morning" før eg legg meg. Sjølvbedrag er ikkje å kimse av.
post liked by: Pink Final, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 430

Du tror ikke så økonomisk dyktige folk, som de tross alt er, har regnet på at de går i pluss uansett hvilket alternativ de lander på, @Pangaea?
post liked by: messilingard, Belfastboy
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Regner på det gjør de nok, men det blir ikke det alternativet som sikkert tar 15 år før det kommer i pluss. Da er det greiere å gjøre absolutt minimum, mens de tar ut sine store summer hvert år uten de store protestene. Men de går vel god for noen malingsspann eller noe slikt :D
User avatar

Ryder
Posts: 4688
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2606
Liker mottatt: 10640

You cry out in your sleep
All my failings exposed
And there's taste in my mouth
As desperation takes hold
Just that something so good
Just can't function no more

But love, love wil tear us apart again

post liked by: Pwint, Belfastboy

Deleted User 430

Hvorfor skal det gå så lang tid før de er i pluss, @Pangaea? Du må huske på å skille mellom klubb og eiere her.. Er jo klubben som vil få mer gjeld. Utbytte kan fint forbli det samme inntil arenaen står klar, for deretter å økes i takt med at inntjening og omsetning øker igjen. :D Er nok andre deler av driften det vil gå ut over med økte utgifter. Ikke deres inntjening. :D
De har ett mål for øye, maksimalt med fortjeneste, og da gjør de det som er best for å oppnå dette. At dette sammenfaller med klubbens behov de neste årene er selvsagt bare en tilfeldighet, men skal de tjene mest mulig penger fremover må de ut med mer enn et par malingspann og da kan det faktisk komme både klubb og supportere til gode i ny og ne også..
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4424
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2850
Liker mottatt: 9410

For å ikke nevne at en investering i et bedre stadionanlegg kan bidra til å øke verdien på klubben. Fint dersom en av Glazerne vil selge seg ned.
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

@Pink Final , ang. Neville er vi nok uenig.

Gary Neville snakker om en plan under Solskjær? Vi hadde ingen plan, utenom å kontre. Vi ble aldri spillemessig bedre over tid under Solskjær.

Rett etter han fikk jobben permanent, og vi var heldig i Paris, var det rett tilbake til den defensive kontringsfotballen vi så under Mourinho. Og så tok vi noen skalper her og der, med den samme kontringsfotballen, og sinnsyke enkeltprestasjoner. Vi klarte aldri å knekke koden på å bryte ned "svake" lag under tre lange år med Solskjær. Mourinho vant i det minste noe med den fotballen, og han var og langt fra en god manager for oss.

Ingen av våre unge spillere tok store steg og forbedret spillet sitt massivt under Solskjær. Greenwood er unntaket, men han ble aldri noen storscorer han heller.

Spillere fikk for første gang klippekort på laget, uavhengig prestasjoner i kamp. Det er helt sinnsyk praksis i en slik klubb. Enkelte spillere kunne ha en rekke på 7-8 elendige kamper, uten risikere å bli benket. Er det cultural reboot?

Rashford og Martial begynte å råtne på rot, samtidig som aldrende spillere fikk nye kontrakter. Henderson og DDG ble latterlig behandlet i en sesong der ingen av de skjønte hvem som var førstekeeper. Komplett kaos. For et møl fra Neville.

Og langs hele veien, forsvarte han Glazers langt utover det man trenger for å ikke bryte noe kontraktsfestet lojalitetsprinsipp.

Myten om at Solskjær-prosjektet var å ta klubben i en positiv retning må avlives. Det er en stor, norsk bedragelse.

Det vi ser denne sesongen, er resultatet av Prosjekt Solskjær, aka "Cultural Reboot". Det finnes mange ord for å beskrive kulturen i denne troppen og klubben for øvrig, men vinnerkultur er ikke blant de.

Sidenote ang. stadion og Glazers:
Jeg ønsker Glazers dit pepper'n gror, men de kommer til å gjøre noe drastisk med stadion, enten det er full rebuild eller renovering. Ikke for oss fans, men fordi det rett og slett er god forretning.

De har garantert beregnet dette grundig og funnet ut at det vil være lønnsomt. Driftskostnadene for et falleferdig stadion er skyhøye, og de kan rake inn enorme penger fra midtøsten/asia-rikmenn ved å lokke med verdens beste og nyeste VIP-lounger.

Skader heller ikke lommeboka å selge 20- 30 000 flere billetter hver uke.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2916

Snipp, snapp snute.. så var eventyret ute. Og det meste tyder på at det blir minst 1 år uten et nytt CL-eventyr.
GBailey wrote: 16 Mar 2022, 01:12 @Pink Final , ang. Neville er vi nok uenig.
Snakker du om intervjuet som Børslid hadde med Neville rett etter kampen? Jeg følte Neville var spot on på absolutt alt, men det er mulig jeg ikke fikk med meg alt.. for jeg fikk ikke med meg at han støttet Glazers f. eks? Han sa vel derimot at at dette United-laget har store problemer og at det hele starter på toppen? Og snakket han mye om Solskjær? Det er mulig jeg må se intervjuet på nytt..

Atletico var det beste laget over 2 kamper og fortjente å gå videre, selv om vi fort kunne vunnet i går om vi bare hadde hatt litt marginer på vår side.. og det var overhodet ingen hjelp å få fra pipeplåseren, snarere tvert imot.

Jeg synes Rangnick traff bra på formasjon og laguttak, og den første halvtimen var slettes ikke så verst, men alt forandret seg når bortelaget gikk opp i ledelsen. Etter pause så kunne det nesten se ut som Atletico enkelt bare kontrollerte seieren inn. De er veldig kyniske og ekkel å spille mot, men de gjør det de skal..

Så må man like at Rangnick var offensiv i tankegangen midtveis i 2. omgang når byttene startet, men hva var egentlig planen hans?
Bruno --> Pogba , et greit bytte. Portugiseren slet litt i dag, nettopp hatt covid og skulle kanskje ikke fullføre uansett. Men kanskje kunne Pogba erstattet Elanga istedenfor? Svensken er et konstant uromoment når vi er i angrep, men han gjemmer seg bort av og til. Og Rashford er helt ute av det for tiden, så han måtte vel ikke spille i går..
Selv de enkleste tingene på banen mislykkes han med.

Fred --> Cavani. Jeg er alltid positiv til uruguyaneren, men på bekostning av Fred? Cavani virket også veldig kamprusten.. så kanskje kunne et rent spissbytte vært bedre?

Det siste byttet var kanskje det mest trasige. Maguire ut og MATA inn? Hva i all verden. En kamprusten Mata inn i årets viktigste kamp.. og ut gikk Maguire slik at Telles og Dalot måtte danne en trebackslinje med Varane. Her hadde vi to offensive backer som gledelig kunne vært med i hvert angrep, men så måtte disse spille midtstoppere de siste minuttene. Man skulle jo tro at det nettopp var disse to vi burde ha hatt høyt og bredt i banen med Cavani og Ronaldo i boksen.. men hva vet vel jeg.

Så stiller jeg meg også litt undrende til all den vandringen til Ronaldo. Han løp stadig vekk ned i banen for å involvere seg i det oppbyggende spillet, så ofte når spillene var klare til å slå innlegg, så var han ikke i nærheten av 16-meteren..
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7591
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27185
Liker mottatt: 17707

Hvis vi skal holde oss til selve intervjuet @GBailey så er jeg enig med Neville.
Han sa egentlig kun en setning om Solskjær i intervjuet.
Vi så 2-2,5 år med fremgang».
Det er hva jeg kommenterte, og hva jeg er enig i.
Med respekt å melde så utvider du til mye som ikke ble sagt her.
Du leser mellom linjene.

Men ok.
For det første.
At Solskjær er norsk betyr null for meg (vet du ikke sikter spesifikt til meg, men det er ofte noe vi som støttet Solskjær møtte på).
Hadde han vært svensk eller fra Surinam hadde det ikke hatt noen innvirkning for meg.
Synes også det blir uredelig å si ingen av våre spillere tok steg og forbedret seg massivt under Solskjær, Greenwood var unntaket med han ble aldri noen storscorer han heller.
Var det ingen eller var det faktisk én? 😉
Ingen storscorer?
Gutten har scoret tredje flest mål som tenåring i Uniteds historie!
Kun Whiteside og Best scoret noen få mål flere.

Var det ingen andre som tok steg?
Bruno Fernandes scoret flere mål enn noen annen midtbanespiller i Europa på 40 år!
Ikke siden John Wark scoret 36 mål i 1980/81 har noen puttet flere enn Brunos 28 mål i 20/21.
Det inkluderer altså alle ligaer (i hvert fall de fem store) i Europa de siste 40 år.
Kan Solskjær i hvert fall få litt kreds for å ha hentet ham, og brukt ham riktig i laget?
Kunne nevnt flere spillere, som Maguire.
Harry Maguire gjorde en svært god 20/21 sesong.
Det skal han ha, selv om han har vært elendig i 21/22.
Luke Shaw gjorde det bra, og utviklet seg under Solskjær.
Rashford råtnet på rot
Hva?
Med over 20 scoringer i sesongen både i 19/20 og i 20/21.
Den er streng.
Martial scoret 23 mål i 19/20.
Hvem ga Elanga sjansen i United?
Var det Solskjær eller Rangnick?

Et rot på keeper plass?
Det har gått sport i å kritisere de Gea hos mange.
Solskjær prøvde ut Deano når laget skulle begynne å styre matchene i større grad.
At laget ikke ble noe bedre i frispilling er sant.
Men Deano ble altså prøvd ut.
Regner med at den biten var hovedgrunnen til å bytte keeper.
Om det var et rot?
Jeg vet ikke, synes ikke det - tok det som at han prøvde ut en annen spiller.
Solskjær skal altså både kritiseres for å gi spillere klippekort.
Og når han bytter ut en så er det et rot?

Enig i at Wan-B, Maguire, Fernandes og Rashford spille mye.
Kall det klippekort.
Tre av dem presterte bra i min bok.
Bortsett fra de fire, var det vel ingen som ikke ble satt ut i perioder?

Vi slet tidvis med å bryte ned lag.
Men vi scoret MYE mål.
Senest for ett år siden var Manchester United det klart mestscorende laget i engelsk fotball.
Vi scoret flere mål enn både City og Liverpool.
Var alle målene våre bare et resultat av tilfeldigheter og individuelt gode prestasjoner?
Kan man både si at Solskjær var svak taktisk, og si at Rashford og Martial råtnet på rot.
Og samtidig si at det var individuelle ferdigheter som ga alle målene?
Jeg klarer ikke helt å følge den tankerekken.
Eller var det en vilje der til hele tiden å jakte flere mål?
En vilje vi ikke så under Mourinho eller van Gaal.

Vi hadde den yngste stallen av toppklubbene i PL.
Vi kom til fem cupsemifinaler.
Vi tok 3 og 2 plass, men jeg må være redelig her.
Vi tok det med ‘få’ poeng,
Vi tapte nesten ikke kamper, og gikk den lengste borterekka i historien uten å tape.

Beklager avsporing ifht den ene setningen Neville uttalte.
Følte bare at det kom en del påstander her jeg ikke kunne la stå uimotsagt.
Synes Neville traff med setningen sin (og med alt det andre han sa).
😊
post liked by: Pwint, Belfastboy, Lingard, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14598
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23223
Liker mottatt: 19162

Forfriskende med de Gea som sier Atletico var bedre over to kamper enn United. Og legger skylden på Uniteds egne prestasjoner og at det er meningsløst å skylde på dommeren.
post liked by: Pink Final
LUHG!
Post Reply