[CL] Manchester United - Atlético de Madrid

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7601
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27233
Liker mottatt: 17753

Enig i det @messilingard.
Ikke mine ord - jeg siterer Neville.
post liked by: Belfastboy, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14620
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23278
Liker mottatt: 19237

Ryder wrote: 15 Mar 2022, 23:17
Blodfink wrote: 15 Mar 2022, 23:09 Kynisme vinner titler, ikke romantikk (stort sett)...Jeg foretrekker offensiv fotball, men jeg er faktisk glad i kynisme på banen også. Dommeren irriterer meg, ikke Atletico. Alle vet jo hvordan de gjør ting. Og de er effektive og dødelige, og ekle. Men de er videre.
Hater mye av det de holder på med, men de er jo gatesmarte på en måte vi ikke er i nærheten av.

Vi mangler både kynisme og arroganse, noe vi brukte å ha. Om motstanderen ville spille, spilte vi dem ut. Kom de for å slåss, fikk de juling. Nå er det for enkelt for alle som møter oss.

Yes, veldig enig. Det er ikke spirit nok i den gjengen vi har nå.
post liked by: Belfastboy, messilingard, RedTrafford
LUHG!

Deleted User 430

Kan fint stryke ut nok i den setningen, @Blodfink...
post liked by: messilingard, Belfastboy, Blodfink, Pink Final
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1905
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13362
Liker mottatt: 5122

Da Rashford og Pogba kom inn så var det slutt. Ingen av de to bidro med noen ting utpå der.
post liked by: Blodfink, Pancho P, Pink Final, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14620
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23278
Liker mottatt: 19237

Steinar Stenseth wrote: 15 Mar 2022, 23:28 Kan fint stryke ut nok i den setningen, @Blodfink...
Ja, det har du jaggu rett i
post liked by: Pink Final, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5063

Takk @Pink Final. Enig i mye der, men kanskje ikke i at vi ikke har sett en plan eller spillestil under Rangnick. Mener vi har det, men vi har likevel vært for ustabile og også vært litt uheldige med resultatene.

Men om vi løfter hodet og ser med litt mer fugleperspektiv, så ser det ganske mørkt ut. Ledelsen i klubben er like rævva som den har vært siden 2005, handler om å grabbe til seg penger, og drit i resten. Det føles ikke som vi er et "lag" lenger. Mye rot og surr på alle kanter virker det som. Noen meget dyktige folk har forlatt klubben også, slik som Kieran McKenna (jeg kjøpte ikke alt pisset i media i det hele tatt, vet at han var veldig god, og det viste han helt siden han styrte U18 laget). Virker ikke som det er noe særlig lys i sikte heller. Vampyrene er der og suger sitt daglige blod, og hva som skjer med spillerstallen... hvem pokker vet. En hel haug kommer til å skifte beite i sommer. Lever fint med at Pogba drar videre, han har ikke vært i nærheten av så god som han burde være. Men likevel blir det et slags tap, fordi han er god på sitt beste. Sånn ca hver 6. kamp, men likevel.

Under Solskjær virket det som vi var på vei et sted, selv om spillestilen kanskje ikke hadde like god progresjon som vi skulle ønske.

Uansett er det vanskelig å komme unna at vi har en helt håpløs klubbstruktur, helt fra toppen og til (mangelen på) sportslig ledelse. Det er ikke en organisasjon satt opp for "elite performance". Vi kan kikke rundt oss og se på hva diverse andre lag gjør, og de er satt opp på en helt annen måte, med dyktige fagfolk i alle ledd (vertfall virker det slik).

Til tider spør jeg meg faktisk hvorfor i svarten en topp-topp manager ønsker å komme til United slik vi framstår nå..? Vi har navnet og økonomiske midler (til tross for blyloddene rundt beina), men det må være ekstremt vanskelige arbeidsforhold for hvem som helst å komme inn i.
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7601
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27233
Liker mottatt: 17753

Når man har bestemt seg FØR match om at en spiller er dårlig når lagoppstillinga kommer.
Og det skjer uke etter uke så liker jeg ikke det @Sir Alfie Rey.
Samme om man sier at en spiller som har gjort det bra blir omtalt motsatt.
Det Neville sier i kveld ligger ikke på det nivået.

Jeg fikk ikke med alt han sa @Pangaea.
Innerst inne så tror jeg feks at han ikke klarer å være helt nøytral ifht sin venn Solskjær.
Men han omtalte EL finalen som en nedtur.
post liked by: Pancho P, Pangaea, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2581
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13395
Liker mottatt: 8595

Eg kan på ein måte forstå at Rashford blei kasta innpå pga toppnivået hans, men etter det han har vist i det siste var det utopi å tru at han skulle tilføre noko. Om Pogba signerer ny kontrakt til 400k pund i veka går eg inn i djup depresjon.

Bytta til Ralfen var besynderlege i dag og han viser nok her at han ikkje har evna til å lede eit lag taktisk på dette nivået. Men som klubbyggar? Sikkert ikkje så dumt.
post liked by: Pink Final, Buchan, Pangaea, Belfastboy, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2621
Liker mottatt: 10674

Nå skal jeg prøve å koble meg sjøl litt av resten av sesongen.
Håpe på noen flere unggutter på banen og noen gode enkeltkamper.

Prøve å tenke på at vi faktisk står LITT bedre rustet framover mtp retning og rød tråd.
Woodward er borte, og Arnold overlater forhåpentligvis sportslig makt og budsjett til Murtough og Fletcher.
Rangnick i kulissene som kan å bygge klubb (uansett hva man måtte mene om manager-egenskapene) og har førstehånds kunnskap om hvilke spillere som er til å stole på.
Flere gode managere ledige, så vi er forhåpentligvis i stand til å velge i stedet for å måtte ta den første og langt fra beste.

Klamrer meg til halmstrå her, men klarer ikke annet.
Last edited by Ryder on 15 Mar 2022, 23:43, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P, Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5063

Pancho P wrote:15 Mar 2022, 23:36 Bytta til Ralfen var besynderlege i dag og han viser nok her at han ikkje har evna til å lede eit lag taktisk på dette nivået. Men som klubbyggar? Sikkert ikkje så dumt.
Jeg ser jo den, men samtidig så hadde det ikke vært noe å si på at United vant i dag, når man ser på spill og sjanser. Så slikt sett så traff han jo med taktikken. Så kan man selvsagt si at Atletico ønsket det kampbildet her, men sikkert ikke at United skulle spille seg til såpass mange gode sjanser.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2581
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13395
Liker mottatt: 8595

Sidan Gl*zers blir nemnt over her. Kva trur vi om planane om nytt eller totalrenovert stadion? Rein bløff, vil eg tru.
post liked by: messilingard
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4428
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2857
Liker mottatt: 9422

For et år siden så tenkte jeg at Rashford var på vei til å bli PLs beste kantspiller. Nå er han en skygge av seg selv. Vet ikke hva som feiler han, men håper virkelig at han klarer å komme tilbake til det nivået han hadde i fjor. I fjor satte han på turboen, dro av et par mann og satset alt for å vinne. Nå ser han ut som en livredd fyr som absolutt ikke har lyst til å være utpå banen for å vise seg frem. Forhåpentligvis så blir han bedre etter sommeren, ellers så sliter jeg med å forsvare en plass i troppen for hans del.

Pogba har jeg ønsket meg ut lenge, forhåpentligvis så nærmer det seg. Pogba er en spiller som er fantastisk 1/10 kamper og ikke i nærheten i de 9 andre.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pancho P, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14620
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23278
Liker mottatt: 19237

Jeg slapp å spise hatten min, United vant ikke CL...Hadde gladelig spist den da.

Nå bør vi hente Simeone :hah: (Tuller litt, men ikke bare tull. Vil jo aldri skje, selv om det visstnok er folk i United som liker ham som manager) Om han var tørst så fikk han nok drikke servert fra tribunen når han løp til spillertunnelen, det er jo positivt at United-fansen passer på væskebalansen hans :hah:
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4428
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2857
Liker mottatt: 9422

@Blodfink
jeg drikker heller maling enn å se Simeone i United. Fyren er søppel.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14620
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23278
Liker mottatt: 19237

Pancho P wrote: 15 Mar 2022, 23:42 Sidan Gl*zers blir nemnt over her. Kva trur vi om planane om nytt eller totalrenovert stadion? Rein bløff, vil eg tru.
I så fall blir det nok alternativet med oppussing av VIP-losjene...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
messilingard wrote: 15 Mar 2022, 23:46 @Blodfink
jeg drikker heller maling enn å se Simeone i United. Fyren er søppel.
Ikke enig, men morsomt ordspill med malingen :hah:
post liked by: messilingard, Pancho P
LUHG!
Post Reply