[CL] Manchester United - Atlético de Madrid

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7524
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26854
Liker mottatt: 17361

Enig i at vi aldri fikk noe ordentlig grunnspill under Solskjær.
Du er jo ny på forumet her @GBailey
Men de som har vært her en stund har sett at jeg har ‘forsvart’ Solskjær på de fleste områder.
Bortsett fra det med et eget grunnspill mot etablert.

Jeg var jo en ‘forsvarer’ av Mourinho også, spesielt på forrige forum.
De som var der husker det.
Så er ikke slik for min del at jeg roser Solskjær og slaktet Mourinho for mye av det samme.
Synes dog det var én stor forskjell i spillestil.
Kontringsbasert begge to ja.
Men laget til Mourinho lå vel en del dypere, finnes vel tall på at laget sto høyere under Solskjær, og angrep med flere spillere?

Når det gjelder kritikk og ikke kritikk av spillere er det vel litt som jeg har skrevet før.
Vi har sympatier og antipatier.
Jeg blir litt sånn at når spillere blir massivt kritisert, så går jeg i forsvar på deres vegne.
Pogba, Fred, Lindelöf, Jones, de Gea m.fl.
Betyr ikke at jeg overser svakhetene deres.
Men noen ganger blir det litt mye.
De Gea er populær her inne nå.
Ikke mer enn ett år eller to siden mange ville ha ham ut her inne.

Motsatt kan jeg bli litt mer kritisk til spillere jeg føler blir hypet fordi de sitter på benk.
Van de Beek, Henderson - og påstander om at hadde de fått spille så ville ting vært bedre.
Men når de faktisk spiller så ser jeg ikke så mye av genialiteten.

Litt irrasjonelle tanker - men fotball er også følelser.
I tillegg til rene fakta og sunn fornuft.
Og nei, du provoserer på ingen måte @GBailey.
Skriv nærmest hva du vil for meg - bare det ligger respekt og ærlighet i bunn.
Respekt for spilleren, respekt for medforumister og respekt for hele forumet og grunnidéen med det.
Et forum er for diskusjon - på en real måte.
post liked by: Ryder, Pancho P, Buchan, Belfastboy, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Etter den verste skuffelsen har lagt seg litt, så synes jeg at den første omgangen i går var veldig god fra United sin side. Kanskje en av de beste under RR. Men AM fikk det de var ute etter, å score et kontringsmål, og etter det så var United ikke gode nok til å bryte de ned. I grunnen få lag i verden som klarer det. Ellers så var Oblak kampens store spiller, med noen enorme redninger.

Angående DeGea så måtte han gjøre en kvalifisert redning i går, jeg mener ikke at målet var en tabbe. Selv om han sikkert har reddet i lignende situasjoner.
Synes det vanskelig å klandre forsvaret også, de ble spilt ut, mens resten av laget var mest opptatt av dommeren. Til slutt endte det opp med at Dalot fikk tre stykker å passe på.

Nå er det 18 dager til neste kamp.

Angående kritikk av spillere så tror jeg nok de fleste for høre det, men som nevnt så er jo noen større og mindre favoritter hos enkelte.
Når gjelder Managere så er jeg en av dem som holder lengst ut uavhengig hva han heter.
Angående OGS så tror jeg de fleste her inne var enige om at nok var nok.
post liked by: Pink Final, Pancho P, red, RedTrafford, Belfastboy
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2566
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13317
Liker mottatt: 8511

Einig med deg i det meste, @Buchan. Førsteomgangen var svært god fram til målet, men samtidig veit vi at den defensive tryggleiken er skremmande skjør. Laget har ein 'soft underbelly' som blir utnytta av motstandaren på ein jamnleg basis. Dessutan klarer vi ikkje å skape nok sjansar sjølv om vi dominerer banespelet.

Håpar vi får på plass den nye manageren så snart som mogleg slik at han forme laget i god tid før neste sesong. For meg er årets sesong allereie over. Europa League og Conference League får meg ikkje til å utgyte frydefulle hvin.
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10420

Litt galgenhumor, synes denne var både treffende og tristmorsom:

https://www.football365.com/news/manche ... -nicholson
post liked by: Pancho P, Blodfink

Deleted User 480

GBailey wrote: 16 Mar 2022, 11:44
Fred er hellig, McTominay er hellig, Wan Bissaka er hellig,
Skal la De Gea m f. diskusjonene ligge, siden det er tatt opp tidligere i tråden. Det jeg er uenig i, er de tre du nevner i dette sitatet. Jeg synes ikke det generelt blir spart på pepperen når det gjelder Wan Bissaka. Etter min oppfatning gjelder dette også i stor grad "McFred". Det er et begrep som nærmest er blitt for et skjellsord å regne, i enkelte kretser. Det var nesten slik at jeg begynte å tenke at "javel. De er vel så dårlige da". Så kom det statistiske fakta som sa at de ofte fungerte bra sammen. Jeg synes absolutt ikke disse er hellige. Tvert imot.

Når det gjelder Rashford er jeg til dels enig. -Men, nå er det jo noen gode grunner til at doctor Rashford har rettmessig krav på hellighet. Hadde det vært på 1500-tallet hadde vi nok snakket Saint Rashford. 😉

Om disse, og andre, er gode nok til å bringe sølvtøy til klubben, det er jo et annet spørsmål.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Blodfink wrote: 15 Mar 2022, 23:45 Jeg slapp å spise hatten min, United vant ikke CL...Hadde gladelig spist den da.

Om han var tørst så fikk han nok drikke servert fra tribunen når han løp til spillertunnelen, det er jo positivt at United-fansen passer på væskebalansen hans :hah:
Måtte vært en sjokoladehatt, da. Ellers ville der vært tungfordøyelig. 😁

Kongekommentar ang. væskebalansen til Simeone! 😂 👍
post liked by: Pancho P, Blodfink, Belfastboy

Deleted User 595

Hei Canto, takk for godt svar :)

Jeg burde presisert i den posten at jeg mente her inne, blant de mest aktive. Alle spillerne utenom Varane, og da spesielt de som ble nevnt, får svært mye pepper ellers og overalt - både ufortjent og fortjent.

Det jeg egentlig lurte på, var om det var slik at disse spillerne nærmest var fritatt for kritikk her inne, og om de ble helst kun omtalt positivt. Når de gjør det dårlig, kan det snakkes om, eller lar vi bare det ligge siden de er "in the good books".

Flere svar og poster i dag -- bl.a. i denne tråden -- har vist at det kun stemmer delvis. At ja, noen av disse har en høy stjerne her inne som gir de mer fritak fra saklig og velrettet kritikk. Men og at det i noen tilfeller ikke stemmer per nå, og har forandret seg over tid.

Hele poenget med posten var å ta litt debatt rundt det jeg etter kampen anså som en smule dobbeltmoralsk, eller unyansert, av oss som supportere, hvorpå enkelte spilleres feil ikke ble nevnt, mens andre var skyteskiver i diverse tråder. Illustrerte et forenklet poeng med dette eksemplet:

Hvis Henderson står gårsdagens kamp, ville flere av oss påpekt de feilene som ble gjort. Men siden de Gea står, lar flere av oss her det gå, og sier ingenting, utenom det som var bra. Det er en ubehagelig sannhet.
post liked by: Blodfink, Pancho P

Deleted User 480

@GBaileyHei! 🙂 Jo. Ser poenget. For min del har jeg nok lett for å forsvare litt ekstra, de som får mest pepper. Det er ikke nødvendigvis alltid riktig, men United-brillene er nok type +8. 🤓 -Både når det gjelder å forsvare lag og spillere. Desto mer "våre" folk blir hundset rundt om, desto mer støtter jeg de her inne. Der tror kan gjelde opp til flere av oss.
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Blodfink

Deleted User 595

"United-brillene er nok type +8"

Om jeg var russ igjen, hadde den vært på russekortet. 8-)

Makes perfect sense forklart slik!

Så -- for å skifte fokus -- er vi spent på Europa League-trekningen, anyone? :hah:
post liked by: Pancho P

Deleted User 430

Gidder ikke være spent for en trekning vi ikke vil være en del av, @GBailey 😁
post liked by: Pancho P, Blodfink

Deleted User 595

Ouch, @Steinar Stenseth :-|
post liked by: Pancho P, Blodfink

Deleted User 430

Sånn det ser ut nå er vi jo heldige om vi får vår egen lille CL-trekning.. Conference League, that is 😂
post liked by: Pancho P, Blodfink
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2566
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13317
Liker mottatt: 8511

Kva type lag kan vi møte i Conference League? Mjølner? Haugar? Djerv 1919? Eg har ærleg talt ikkje peiling.
post liked by: Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 430

Vi snakker Alashkert, Kairat, Mura og Omonia... Type lag vi kanskje kan slå..

Bodø/Glimt, AZ og Roma ville vi nok slitt mere mot..
post liked by: Pancho P, Blodfink

Deleted User 595

Har aldri hørt om noen av de første lagene, og jeg prøver å følge litt med.

Har Conference League en egen hymne? Ser for meg ansiktet til Ronaldo under den, med et kamera trøkt opp i trynet... det svir i sjela :hah:
post liked by: Pancho P, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18946

Canto wrote:16 Mar 2022, 20:30 Måtte vært en sjokoladehatt, da. Ellers ville der vært tungfordøyelig.

Kongekommentar ang. væskebalansen til Simeone!
Hehe, takk for det, man må jo ta tak i det positive :D
Har ein slik fiberhatt, godt for magan sier`em.

Angående Simeone så går jeg i forsvar, selvfølgelig blir han hatet, alle dyktige sportsfolk blir jo hatet om de lykkes mot favorittlaget eller utøver. Blir jo som at jeg overhodet ikke likte Arne Billkvam, han var ofte frimerke på Ørjan Løvdal, saboterte og tok noen ganger min store helt ut av kampene. VIF Hockey hadde suksess med det flere ganger. Og jeg hata det :hah: Men det var jo sabla lurt av dem da.
post liked by: Pancho P
LUHG!
Post Reply