[PL] Manchester City - Manchester United 06.03.22

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Deleted User 480

De kaster vel terning i VAR-rommet. Offsideregelen er rene blindebukken.
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy, RedTrafford
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4931

Den andreomgangen var fæl :(
post liked by: Pink Final, Buchan, Pwint, Pancho P, Belfastboy, Blodfink

Deleted User 480

En fin ting til slutt: Mata og Pogba er borte og hilser på Zinchenko etter kamp. :heart:
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7531
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26879
Liker mottatt: 17393

Avkledd i 2 omgang.
Kun de Gea som får godkjent for 2 omgang.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, RedTrafford, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16979
Liker mottatt: 10884

Ser man på resultatet idag, så ser det ut som at det ikke var så ille, men synd at sannheten er veldig mye verre hvor stort gapet opp til City er.
Ett dansende lag mot ett lag helt uten tekniske og taktiske ferdigheter.
De Gea best igjen og resten var ingenting.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Pwint, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13329
Liker mottatt: 8515

Eg var sikker på poeng i dag, men vi er tydelegvis ikkje nærmare enn det vi har vore. Det er nesten ein lettelse at vi ikkje har sjanse på Champions League no. Full opprydding må til i tillegg til drilling av system og spelestil. Håpar vi kan gi sjansen til unggutane framover. Vi har uansett ingenting å tape. Tomt, trist og traurig...
post liked by: Pink Final, Belfastboy, RedTrafford, Pwint
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Jeg har egentlig ikke vært særlig nervøs før dagens kamp heller. Nesten som om at man forventet at det skulle gå slik.

Men ja, det er så åpenbart at vår stall ikke er god nok. Hvis vi spør oss hvem som hadde startet for City i vår stall så er jeg usikker på om vi i det hele tatt får inn en eneste spiller. Vi var uansett mange som tok feil tidligere i sommer når vi trodde at vi var 1-2 spillere unna og konkurrere om ligagull. Jeg tror vi er nærmere 6-7-8 nye spillere i førsteelleveren før vi kommer til å være konkurransedyktig mot de beste.

Uansett hvem som kommer inn til sommeren av managere, støtteapparat og spillere så er det enorm jobb som skal gjøres for å tette gapet til Liverpool og City. Nå har Chelsea og Arsenal et greit grep om tredje og fjerdeplassen også. Ting er mørkt for vår del om dagen.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Pwint, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4931

Midt oppi all elendigheten så synes jeg likevel vi har tatt en del steg under Rangnick, selv om ikke alltid resultatene har vært der. Og kanskje viktigere, jeg tror den jobben han har begynt på MÅ gjøres. Tror det kan være et godt grunnlag til den neste manageren som tar over fra sommeren av. Vi har begynt å få en spillestil på plass. Selv om mye fortsatt mangler, og vi ble statister i dag, særlig i andre omgang. Den jobben må fortsette ut sesongen og inn mot neste. Få på plass et mer etablert spillemønster, få spillerne til å løpe, et mer seriøst presspill. Mye jobb igjen åpenbart, men vi har vertfall begynt, og det er bra.

Så vet vi ikke hvor langt Solskjær kunne tatt oss om spillerne ikke kastet ham under bussen.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16979
Liker mottatt: 10884

Pancho P wrote: 06 Mar 2022, 19:32 Det er nesten ein lettelse at vi ikkje har sjanse på Champions League no. Full opprydding må til i tillegg til drilling av system og spelestil.
Det er kanskje like greit ja.
Jeg greier meg fint uten EL også jeg, Europa cupen for de fra 5th beste i større ligaer. Og nest beste fra lavere ligaer. Skal nok fint fylle Torsdagskvelden med mye annet enn fotball da.
post liked by: Pink Final, Pancho P

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

messilingard wrote: 06 Mar 2022, 19:35 Jeg har egentlig ikke vært særlig nervøs før dagens kamp heller. Nesten som om at man forventet at det skulle gå slik.

Men ja, det er så åpenbart at vår stall ikke er god nok. Hvis vi spør oss hvem som hadde startet for City i vår stall så er jeg usikker på om vi i det hele tatt får inn en eneste spiller. Vi var uansett mange som tok feil tidligere i sommer når vi trodde at vi var 1-2 spillere unna og konkurrere om ligagull. Jeg tror vi er nærmere 6-7-8 nye spillere i førsteelleveren før vi kommer til å være konkurransedyktig mot de beste.
Først og fremst må vi finne ut kvifor United gjør spillere vi kjøper dårligere. De burde bli enda betre etter å trene med oss. Men det skjer ikkje. Ingen poeng i å kjøpe nye spillere før dette blir adressert.
post liked by: Pancho P, Blodfink
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7531
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26879
Liker mottatt: 17393

Pangaea wrote:06 Mar 2022, 19:40 Midt oppi all elendigheten så synes jeg likevel vi har tatt en del steg under Rangnick, selv om ikke alltid resultatene har vært der.
Jeg er enig, det er mer struktur.
Klarer allikevel ikke la vær å kommentere svart hvitt meningene som skulle legge alt på Solskjær.
Litt urettferdig å skrive det her, dette forumet er ikke slik.

Men den 2 omgangen i kveld - har vi blitt så utspilt noengang?
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10430

Sjokkert over hvor mye dårligere vi er på helt enkle ting, basic teknisk kvalitet.

Men liker måten vi går ut på, ligger høyt og aggressivt og ønsker tydelig å vinne kampen. Det holder i nesten en omgang. Synd at de får 2-1, for da kan vi ikke tillate oss å legge oss lavere og hvile. Må fortsatt jage, og når kreftene ikke holder blir vi rundspilt og det åpner seg enorme rom. Etterpåklokt burde vi sikkert ligget lavere etter pause, men da hadde de bare kunnet trille ball rundt oss da også. 🤷‍♂️

Bare å innse at vi er mye dårligere både individuelt og som lag.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Pwint, Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pangaea wrote: 06 Mar 2022, 19:40 Midt oppi all elendigheten så synes jeg likevel vi har tatt en del steg under Rangnick, selv om ikke alltid resultatene har vært der.
Usikker. United har so langt nesten utelukkande spilt mot antatt dårligere lag. Utenom AM i CL kanskje. Første syretesten gjekk rett i dass.

Og so sitter eg under heile kampen med ein følelse av at City har endå eit gir.
post liked by: Pwint, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Otac wrote:06 Mar 2022, 19:42 Først og fremst må vi finne ut kvifor United gjør spillere vi kjøper dårligere. De burde bli enda betre etter å trene med oss. Men det skjer ikkje. Ingen poeng i å kjøpe nye spillere før dette blir adressert.
Akkurat dette er det vel manager og støtteapparatet som må gjøre noe med. Mulig at spillerne sliter med å ta til seg Ragnicks idéer siden de ikke vet om han er der i juli. Når det gjelder nye spillere så må vi nok hente en del til sommeren uansett, spesielt når man ser hvor mange kontrakter som går ut etter årets sesong.
post liked by: Pancho P, Otac, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13329
Liker mottatt: 8515

Deler synet ditt her, @Pangaea. I dag blei vi avkledde, men vi har tross alt vist framgang i det siste. Vi må få på plass spelarar som passar inn i Rangnick-stilen og som er meir "tøffe i nøtta". Om vi går etter Ancelotti eller Zidane no er det berre å legge ned sjappa. Vi må fortsette på det sporet som klubben har valt, elles kjem vi til å vandre i ørkenen i 30 år, slik som visse andre klubbar.
post liked by: Pink Final, Ryder, Belfastboy, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply