[PL] Manchester City - Manchester United 06.03.22

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Nå driter jeg i om vi blir nummer fire eller åtte - Det viktige nå er at det blir tatt tøffe avgjørelser til sommeren.
No more mr nice guy - er du ikke god nok, tøff, sulten eller stolt nok til å tilfredsstille kravene som må stilles til en spiller i Manchester United, kan du finne deg en annen klubb.
post liked by: Pancho P, messilingard, Pwint

MektigeTHOR
Posts: 459
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 810
Liker mottatt: 1241

Glazers har drept gleden med å være United supporter. Det er trist å se hvordan klubben har blitt drevet post Ferguson. Det startet riktignok allerede under Ferguson. Takk og lov sparte jeg 5000 + på å la være å støtte oppunder pengegaloppen til TV2, ille nok å lytte til kamper kontra å se på elendigheten som foregår.

Gleden over å støtte klubben er på mange måter totalt ødelagt! 😭

Gleden er sterkt redusert. Uavhengig av resultat så føles det ikke som klubben jeg forelsket meg.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pwint, RedTrafford, Pangaea

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg klarer ikkje heilt å sjå kva Ragnick har gjort med dette laget. Har det blitt betre? Har det bedre struktur? Presses det meir?

-Kanskje ikkje spillermaterialet klarer å ta til seg RRs ideer, skriver ein.
Dette nekter eg å tru at er tilfellet. Hvertfall heilt ut.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Ryder wrote: 06 Mar 2022, 19:57 Nå driter jeg i om vi blir nummer fire eller åtte - Det viktige nå er at det blir tatt tøffe avgjørelser til sommeren.
No more mr nice guy - er du ikke god nok, tøff, sulten eller stolt nok til å tilfredsstille kravene som må stilles til en spiller i Manchester United, kan du finne deg en annen klubb.
Akkurat her tror jeg Rangnick bør få bestemme alt. Han vil kvitte seg med minst halve troppen, det er jeg sikker på.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Skuffende kamp av samtlige 10 utespillere. Og jeg klarer ikke la være: Vi må ha ny kaptein og en ny stopper inn når han selges...Sammen med 8-9 stk til...
post liked by: Pancho P, Pwint
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13329
Liker mottatt: 8516

MektigeTHOR wrote: 06 Mar 2022, 20:01 Glazers har drept gleden med å være United supporter. Det er trist å se hvordan klubben har blitt drevet post Ferguson. Det startet riktignok allerede under Ferguson. Takk og lov sparte jeg 5000 + på å la være å støtte oppunder pengegaloppen til TV2, ille nok å lytte til kamper kontra å se på elendigheten som foregår.

Gleden over å støtte klubben er på mange måter totalt ødelagt! 😭

Gleden er sterkt redusert. Uavhengig av resultat så føles det ikke som klubben jeg forelsket meg.
Glazers, oligarkar, sjeikar, superliga, VM i Russland og Qatar, FIFA, agentar, spelarlønningar, VAR etc, etc. Lista over usjarmerande element i fotballen er lang. Men å kutte ut alt? Tja, dét hadde vore vanskeleg.
post liked by: Pink Final, Pwint
It's Squeaky Bum Time!

MektigeTHOR
Posts: 459
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 810
Liker mottatt: 1241

Pancho P wrote: 06 Mar 2022, 20:12
MektigeTHOR wrote: 06 Mar 2022, 20:01 Glazers har drept gleden med å være United supporter. Det er trist å se hvordan klubben har blitt drevet post Ferguson. Det startet riktignok allerede under Ferguson. Takk og lov sparte jeg 5000 + på å la være å støtte oppunder pengegaloppen til TV2, ille nok å lytte til kamper kontra å se på elendigheten som foregår.

Gleden over å støtte klubben er på mange måter totalt ødelagt! 😭

Gleden er sterkt redusert. Uavhengig av resultat så føles det ikke som klubben jeg forelsket meg.
Glazers, oligarkar, sjeikar, superliga, VM i Russland og Qatar, FIFA, agentar, spelarlønningar, VAR etc, etc. Lista over usjarmerande element i fotballen er lang. Men å kutte ut alt? Tja, dét hadde vore vanskeleg.
Glazer har kuttet ut oss supportere. Spillerne har kuttet ut å bry seg for klubben de spiller for!

Det er begrensninger for hva et ❤ tåler før det 💔. Hvorfor skal supportere bry seg om alt når det er såpass tydelig at eiere samt spillere ikke gjør det? 🤔

Mod Edit:
Redigerte bort dobbel post da det samme stod to ganger.
Ellers trenger man ikke å sitere hele innlegg som står rett over.
😊
Mvh Pink Final


Har IKKE peil på hvordan jeg bruker dette. 😅
Det står send så trykker jeg send, så står det fortsatt send. Da trykker jeg igjen, det har kommet nytt innlegg i mellomtiden. Ja ha, øøø send!!! 🤣

Kanskje du skal sende pm å forklare meg hvordan dette brukes. Jeg har ingen erfaring med forum fra før. Nå følte jeg meg faktisk ganske flink siden jeg fant en knapp som gjorde at jeg klarte å svare på noe. 🙃
Last edited by MektigeTHOR on 06 Mar 2022, 20:43, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Otac wrote: 06 Mar 2022, 20:05 Eg klarer ikkje heilt å sjå kva Ragnick har gjort med dette laget. Har det blitt betre? Har det bedre struktur? Presses det meir?

-Kanskje ikkje spillermaterialet klarer å ta til seg RRs ideer, skriver ein.
Dette nekter eg å tru at er tilfellet. Hvertfall heilt ut.
Tja. Forrige kamp var enveiskjøring i 90 minutter, i dag holdt vi i alle fall godt følge i en halvtime.

Men det er et stort problem at vi tydeligvis ikke har krefter i tanken til å spille sånn over lengre tid. Er du en halvmeter på etterskudd, blir du avkledt av City.

Tror RR står i en ganske kjip spagat (spesielt som midlertidig): Spille som han egentlig vil, selv om han vet at det neppe holder helt inn pga fysiske og mentale begrensninger - eller kompromisse gjennom å falle tilbake på ting som har fungert sånn halvveis tidligere og dermed la gamle feil gjentas.
Last edited by Ryder on 06 Mar 2022, 21:07, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Blodfink, MektigeTHOR
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7534
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26886
Liker mottatt: 17407

MektigeTHOR wrote:06 Mar 2022, 20:28 Har IKKE peil på hvordan jeg bruker dette.
Det står send så trykker jeg send, så står det fortsatt send. Da trykker jeg igjen, det har kommet nytt innlegg i mellomtiden. Ja ha, øøø send!!!
Det går helt bra.
Sendte dobbelt post her selv for noen få dager siden.
Kan bare være så enkelt som at man trykker på SEND knappen to ganger.
Eller at nettet henger litt første gang man trykket SEND.

Hyggelig at du er med å bidrar her med seriøse innlegg 👍
post liked by: MektigeTHOR, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Stor forskjell på lagene, vi er der vi er og det er vel det. Vi er lag rundt fjerde femte sjette plass i England. Sånn er det, man kan ikke være skuffet. Man får det man sår
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Gjentar det jeg har sagt lenge nå. Håper vi havner utenfor alt av e-cup'er neste sesong. De spillerne som ikke vil bli værende da, eller signere for oss, er det bare å takke og bukke for at enten drar eller ikke signerer.

Det er greit at alt er mørkt og dystert nå, men det er utrolig hva en liten ferie og ny manager med ny giv kan gjøre. Talentet i spillergruppen er det liten tvil om og av og til hjelper det vel så mye med en mental reset som det gjør å bytte ut 8-9 stykk i startelleveren.

I dag, igjen, ser jeg lite poeng i å ta enkeltspillere. Bortsett fra mannen bakerst var alle ekstremt svake og skyldige i en ydmykende opplevelse for alle med rødt hjerte.
Det klassiske uttrykket "there's no "I" in team" virker det ikke å være mange som har hørt om i United-garderoben. Der tror jeg "team" skrives "tiiiiiiiiiim" om dagen...
post liked by: Pancho P, Pink Final

Deleted User 480

Jeg er ikke uten videre enig i at problemet ligger i at vi må bytte ut 6-8 spillere. Akkurat som @Steinar Stenseth nevner over her. Noen av dem må åpenbart byttes ut, men jeg mener at hovedproblemet er at kollektivet ikke fungerer. Vi er det stikk motsatte av Bodø/Glimt. (Uten sammenligning forøvrig.) Der kan flere enkeltspillere byttes ut og erstattes, mens kollektivet fortsatt fungerer.

Nå er det jo en lang rekke årsaker til at United er der de er. -Og minst like mange forklaringer på hvorfor vi har havnet der.

Kanskje har managerne etter Sir. Alex vært for dårlige. Kanskje apparatet, spillerene og ikke minst eierne, ikke har vært bevisst arven de skulle overta. For mange har sin egen agenda, og kjemper verken for hverandre eller klubben. Uten at de dermed, individuelt sett, er dårligere spillere. At mange har dårlige holdninger, synes åpenbart.

Uten å konkludere på rykter, så virker det merkelig at det verserer historier om at det er mangel på vilje og ikke sykdom/skader som holder spillere ute. Det av dette jeg umiddelbart synes er aller rarest, er at "Cavani sier til legene at han ikke er klar". Jeg trodde det var opp til legene og bedømme, og ikke "pasienten".

-Og dette får vi kanskje aldri svar på, men hvorfor kastet spillerene Ole under bussen? Kort tid etter de hadde momentum? OGS var jo f.eks. i stand til å tukte City, Rangnick var ikke i nærheten. Kanskje kommer svaret i OGS sine memoarer.

Vi hadde nok trengt noen i klubben som kunne takle og temme egoer, og finne "Godfoten".
post liked by: Pancho P, Pink Final, Pangaea
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Etter en brukbar førsteomgang ble vi fullstendig overkjørt etter pause og vi fikk nok en gang bekreftet akkurat hvor langt unna vi er å være det beste laget i England. Vi kommer til å være 30p bak City når siste ligakamp er ferdigspilt.

Om kampen er det ikke så mye å si. Jeg tror ikke noen er overrasket over resultatet. Så kan man selvfølgelig trekke frem innsatsen til flere av spillerne den siste halvtimen, men City spilte ball i hatt med oss og de få gangene vi fikk tak i den så mistet vi den like fort. Flere av spillerne er ukomfortable med ballen i beina og da blir det ekstra vanskelig mot et så godt lag som City.
Pink Final wrote: 06 Mar 2022, 19:31 Kun de Gea som får godkjent for 2 omgang.
Jeg er kanskje alene, men jeg begynner virkelig å bli lei av spanjolen vår. Han er kanskje verdens beste på strek, men han har alt for mange mangler ellers. Ubrukelig i feltet, ikke sweeper han og ikke er han trygg med ballen i beina eller god på å slå langpasninger. Hver match har de Gea minst et utspill (etter et tilbakespill) som ender opp hos en motspiller inne på vår banehalvdel. Underveis i matcher, spesielt i dagens kamp, fikk han flere tilbakespill og han klarte ikke å sparke ballen frem til midtbanen en gang. I stedet for fikk City ta ned ballen enkelt rundt midtbanestreken og starte på nytt. I dag sto det en keeper på motsatt side som er nære målgivende hver kamp fordi han slår gode lange baller som havner bak forsvaret til motstanderlaget.

Men vi har litt for mange mangler ellers i laget til at vi kan kalle de Gea et av problemene, synes jeg. Vi trenger et godt overgangsvindu til sommeren, så må vi håpe at forskjellen ikke er like stor mellom lagene neste sesong. Jeg er faktisk optimist på tiden fremover, men skjønner at denne prosessen vil ta tid.

---------------

Så kan man jo undre seg hvordan kampen hadde utartet seg om vi hadde hatt Varane i midtforsvaret.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

United har jo blitt et lag som til tider kan slå hvem som helst, og tape for hvem som helst. Null stabilitet sett over de siste 9 åra. Perioder med stabilitet selvfølgelig, (både positivt og negativt). Men det er kun LvG og Mourinho som har klart å vinne noe siden 2013, to managere som er enormt mislikt. Solskjær ble for liten til slutt, sånn ser jeg på ham. En sjokkerende ansettelse, om enn midlertidig, men det ble jo permanent, han gjorde en god jobb som miljøarbeider, og ei lita stund så jeg for meg titler med ham til rors, men det imploderte. Hvorfor aner jeg ikke. Men det var uro og ikke rebooth etterhvert...Men det var noen store øyeblikk med ham, akkurat som det var det med forgjengerne hans også. Og de fikk kortere tid enn legenden.

Klubben har ikke hatt en plan, spillerne har surnet under alle managerne, Moyes ble kastet under bussen av Rio og hans gjeng. Og slik har det fortsatt siden.


Laget hadde jo ikke tapt på 11 kamper før slakten i dag. Jeg mener allikevel det må byttes ut mange spillere. Det er vel å banne i kjerka, men alle jeg har tvilt på i flere sesonger viser seg fra sin dårligste side i dag, Bruno, Sancho og Elanga er de jeg har troen på, resten ser jeg ikke for meg med en pokal i nevene. Varane kan også være med videre.

De to eldste på topp er ferdige, McFred holder ikke mål i alle kamper. Heller ikke Matic. Forsvaret vårt vingler fra det ene til det andre. Nei, riv ned og bygg nytt, helst med en langsiktig plan denne gangen...

Rangnick har sagt akkurat dette. La mannen få makt fra sommeren av. Murtough og Fletcher har jeg ikke full tillit til rett og slett. Det vil si, om de lar Rangnick bestemme, kan de godt bidra under hans ledelse.

Klubben har ikke råd til mer tull og vingling nå. Skuta er skakk, på tide å reise seg fra støvet, med en plan...

Minst 8 inn, to stoppere, to spisser, to MB og to backer. Vi kan kvitte oss med 10 alt i alt sikkert. Jeg ønsker et nytt lag, med friskuser, er lei av dette laget.
Last edited by Blodfink on 07 Mar 2022, 12:42, edited 2 times in total.
post liked by: Pwint, Ryder, Buchan
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7534
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26886
Liker mottatt: 17407

Lingard wrote:06 Mar 2022, 23:27 Jeg er kanskje alene, men jeg begynner virkelig å bli lei av spanjolen vår. Han er kanskje verdens beste på strek, men han har alt for mange mangler ellers.
Enig i at de Gea ikke er komplett, og han har aldri vært det.
Synes du er streng som er mektig lei vår beste spiller 😊.
Han er uansett vår soleklart beste keeper, og vår beste spiller denne sesongen.

I går rett før 1-0 la jeg merke til hvordan han pekte på de Bruyne i god tid før de Bruyne fikk ball.
Men ingen i forsvaret fulgte opp beskjeden.
5 sekunder etterpå lå ballen i garnet.
Jeg synes de Gea har flere kvaliteter enn å være enorm på strek, og den dagen vi mister ham kommer han til å savnes stort.

Ballbehandling er han ganske god på i kortpasningsspillet.
Bedre enn Henderson er min påstand.
Enig i at han gjerne har ett par lengre rett i beina på motstander ila matchene.

Men det har også med hvordan han selv får ball.
Der Ederson og Allison gjerne får kontrollerte pasninger blir de Gea tvunget til å klarere mye oftere.

Jeg satt å så hvordan stopperne og backene til City posisjonerte seg i går ifht til Ederson.
De Gea får ikke den hjelpen.

Men som du skriver, det er andre ting som er mye viktigere å ta tak i.

Jeg trodde vi var gullkandidat etter det vinduet vi gjorde i sommer.
Manglet riktignok den viktigste brikken, et anker.
Men absolutt alt har rast sammen.
Hvorfor det har skjedd blir spekulasjoner.
Noe er fryktelig galt.
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7530
Liker mottatt: 4292

DeGea er det minste problemet United har for tiden.
De som er mest skremmende, og som jeg skrev rett etter kamp slutt er innsatsen til United spillerene.
Å tape er en ting, men måten det ble gjort på er ufattelig skuffende.
Spesielt etter 3–1. At man ikke bryr seg eller blir frustrert, nei City fortsatte med å trøkke til taklingene.
Nei her var det viktigste å ta hverandres hender, og takke borte fansen for oppmøte. Der er rett og slett et hån mot den som bruker så nye tid og penger til å følge lager sitt.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pangaea
Post Reply