Richard Arnold

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4415
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2833
Liker mottatt: 9374

Richard Arnold
Født 26. april 1971
Utdanning: University of Bristol
Yrkestittel: Revisor, CEO - Manchester United
Arbeidserfaring: PWC (1993-99), Global Crossing (1999-2002), InterVoice Ltd (2002-07), Manchester United, Group Managing Director (2008-2022)

Ny sjef får ny tråd. Richard Arnold har mange utfordringer i tiden foran seg, forhåpentligvis holder han seg til bedriftsdelen av klubben og lar det sportslige holde på for seg selv.

I første omgang så har han uansett en større utfordring rundt sponsoravtalen med det russisk statseide flyselskapet Aeroflot. Det går noen rapporter på at Arnold skal være klar til å avslutte den avtalen, verdt 40 millioner pund, et år før avtalen går ut.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14581
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23151
Liker mottatt: 19101

Vært på pub med fansen og snakka åpent om litt av hvert, den godeste Arnold.
Cirkus United fortsetter? Jeg bryr meg i grunn ikke så mye om hva han sier, det er ikke noe veldig oppsiktsvekkende i det. Men at det skaper litt flere bølger innenfor Uniteds 4 vegger kan vel tenkes.

Twitter er stedet, United.no. har en sak om dette i kveld.
post liked by: Pink Final, red, Cola2
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1944
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2564

Tipper han er den neste som forsvinner ut av portene på OT, tviler på at han blir populær oss eierne etter den fylla praten.
post liked by: Pink Final, Blodfink

Deleted User 595

Jeg hyller Arnold for dette.

Det er litt "out there", men åpenheten og ærligheten er som ett friskt pust for min del.

EDIT: Trekker det delvis tilbake. Etter å ha sett videoene noen ganger, synes jeg han fremstår en anelse falsk. Virker på meg som ett planlagt, sanksjonert stunt fra klubben, for å skape goodwill og tone ned protestene. Det er noen ting han sier som er meget fornuftig og bra og. Men virker og noe konstruert. Men det er min tolkning, kan være helt feil.

Uansett, så foretrekker jeg han foran Woodward, en laaang vei.

Summa summarum tror jeg det kommer mer godt ut av dette enn dårlig. Kanskje bidrar det og til å legge press på Glazers?
Last edited by Deleted User 595 on 18 Jun 2022, 23:44, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Blodfink, red
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4415
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2833
Liker mottatt: 9374

pixma wrote: 18 Jun 2022, 23:18 Tipper han er den neste som forsvinner ut av portene på OT, tviler på at han blir populær oss eierne etter den fylla praten.
Bortsett fra et par stykker, som jeg vil tro aldri blir fornøyde så lenge Glazers eier klubben, så får Arnold mye skryt i media, på Twitter etc. Arnold sier at klubben har brukt mye penger på en dårlig måte, noe som er en fair analyse. Han sier at han holder seg unna overgangsforhandlinger. Eneste Arnold forsøker på i mine øyne er å bygge broer. Ellers så sier han ikke noe spesielt negativt om Glazers personlig. Nevner at han ikke liker utbyttene, men det tror jeg Glazers kan leve med. De ser sikkert verdien av å ha en CEO som supporterne respekter for å ha tatt seg tiden til å svare på spørsmål fra supporterne.
post liked by: Cola2, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 108

Arnold prøvde vel bare å unngå at det skulle bli protester utenfor sitt eget hjem. Han vet vel hva som skjedde da fansen dro hjem til Woodward.
Møtte heller fansen på sin egen hjemmebane.
Jeg gir cred til Arnold for det. Men skjønner, spesielt den norske fansen, også skal kritisere dette. Ingenting, uansett hva man gjør i Manchester United er det positivt hos våre fantastisk supportere.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4415
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2833
Liker mottatt: 9374

GBailey wrote: 18 Jun 2022, 23:23 EDIT: Trekker det delvis tilbake. Etter å ha sett videoene noen ganger, synes jeg han fremstår noe falsk. Virker på meg som ett planlagt, sanksjonert stunt fra klubben, for å skape goodwill og tone ned protestene. Det er noen ting han sier som er meget fornuftig og bra og. Men virker noe konstruert. Men det er min tolkning, kan være helt feil.
Forstår poenget, men er uenig. Dette var en Q&A så Arnold kunne ikke vite helt nøyaktig hva som kom til å bli spurt om, selv om at han mest sannsynlig hadde en viss anelse. Når han stikker bort på puben for å møte supporterne så vil jeg mene at det er naturlig at han har forberedt seg til en viss grad. Jeg ville vært mer bekymret om han ikke var forberedt og ikke klarte å svare ordentlig på spørsmålene som kom. Samtidig så er det greit å huske på at Arnold er CEO for et børsnotert selskap så det er faktisk også juridiske begrensninger for hva han kan si.
post liked by: red, Cola2, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg hadde tenkt til å poste denne kommentaren på united.no, basert på kommentarfeltet der, (og ikke her) men innen jeg var ferdig med å skrive var kommentarfeltet stengt. Heldigvis kopierte jeg den før jeg trykket send, ellers hadde de sletta hele greia. (De tenker virkelig ikke veldig langt med det oppsettet sitt sånn sett.)

"Enkelte ganger tar jeg meg i å fundere litt på hvor godtroende/naive folk kan være...?

Kjøper selvfølgelig ikke dette her i det hele tatt. Skal liksom klubbdirektøren som er hovedansvarlig for Manchester United og deres overganger bare tenkt for seg selv: "Hmm, jeg bare rusler ned på puben her og forteller dem litt om ståa jeg, sånn i ren fortrolighet. Viktig å snakke med fansen også".

Rett før de angivelig skal protestere utenfor huset hans? (Ikke at jeg ser noen slik protest som hensiktsmessig, for øvrig. Arnold fortjener definitivt sin sjanse, og har faktisk ikke gjort noe galt.) Tjah. Joda, jeg ser muligheten for at han ble varslet om at de kom til å protestere, og at han derfor tenkte med seg selv at det var lurere å gå dem i møte. Og at han tok det på sparket, og anslo at det ville slå positivt ut. Det er flere nyanser her.


Men når han sier at eierne er "rock hard" og prøver å gi inntrykk av at protestene ikke vil påvirke dem, og at sponsorene ikke burde bli straffet, så høres det ut som delvis desperasjon i mine øyne. Det som hvertfall er sikkert, er at han da har en tydelig, hvertfall indirekte planlagt/innprentet agenda. Selvsagt kommer ikke dette til å ha noen negative etterspill for han selv heller, det er er isåfall et spill for galleriet. (Det kunne faktisk vært utrolig smart å gjøre.)


I en tid hvor alt bare virker falskere og falskere, mer kunstig og plastikk, skal det ikke mye logisk sans til for å forstå at å møte supporterne på en mer personlig, casual og uformell måte, nesten som om det skulle vært et innfall - nesten ikke KAN bli feil. Det kunne ikke vært mer rett, og derfor er det nok sannsynligvis også planlagt. Dette er en strategi som jeg nesten kan garantere at Glazers minimum er varslet om på forhånd, om ikke de er direkte deltagende i det og det er en regissert plan.



MEN. Det er et STORT MEN her. For all del. For når DET er sagt, synes jeg dette møtet likevel er stort sett bare positivt. Selvsagt er det nok planlagt, selvsagt er det en aagenda bak.Noe annet ville vært direkte skremmende, for da hadde vi VIRKELIG snakket om inkompetente mennesker. (Reflekter litt rundt dette.) Jeg tenker ikke at det er negativt å ha en smart plan. Utspekulert og kynisk eller ei. Man vil ikke ha dumme spontane ledere. Men det å inkludere fansen på en mer åpen måte som dette er definitivt riktig retning å gå. Så om jeg så tar feil her, noe jeg tviler på mener jeg uavhengig av dette at det ikke var "galt" av han å gjøre. Selv om det er med en agenda, så likte jeg han.
Richard Arnold fortjener også en sjanse. Man kan ikke dømme noen nedenom og hjem uten å ha fått prøvd seg. Det står i respekt av det han gjør, uansett agenda, å møte fansen på den måten. Virkelig.


Men min boikott av klubben vil definitivt fortsette, til vi ser reell endring i av hvordan klubben blir drevet i praksis, eller at den blir solgt. Og jeg er opptatt av resultater og dyktighet. Jeg komme til å støtte klubben 100% igjen når jeg ser bevis på at den blir drevet ordentlig og av kompetente mennesker. Det betyr effektivt både at vi faktisk lykkes på overganger, og at vi lykkes på banen."
post liked by: JørgenT, Pink Final

Mr H
Posts: 465
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1372

Fra hva jeg har sett håndterte han dette tilsynelatende relativt ryddig. Det er all grunn til å være skeptisk til United sin ledelse, men som han indirekte også nevner her virker han i det minste å prøve på å ikke gjøre de samme feilene som Woodward.

Og selv om det kan være interessant for oss og god underholdning tror jeg ikke fansen gjør noen noen tjenester ved å snikfilme(med mindre dette på en eller annen måte var et planlagt pr-stunt av Arnold/United). Fører neppe til mer åpen dialog fra topp til bunn, noe vi alle ønsker. Så er det nok heller ikke særlig fordelaktig for forhandlingene at Barca har hørt United sin CEO si at det er mye penger tilgjengelig.

Når det gjelder disse planene om å protestere utenfor huset hans er det vel ikke bare jeg som synes det blir veldig spesielt? Uansett hvor inkompetente noen måtte være i jobben sin blir det rett og slett for dumt at voksne menn skal møte opp hjemme hos noens familie på dette viset, slik som feks skjedde med Woodward. Såå viktig er faktisk ikke fotball
post liked by: Pink Final, RedTrafford
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7576
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27078
Liker mottatt: 17645

Navnga han virkelig Henderson, Lingard og Pogba som de som har lekket til media?
Oppsiktsvekkende åpent isåfall.
Gary Nev sa jo tidligere at han visste hvem det var.
Og disse tre navnene har som oftest gått igjen når fansen har gjettet på hvem det kunne være.
Kan vi håpe på at ting holdes innenfor veggene kommende sesong da?

Ellers litt uventet måte han møter fansen på.
Gir et folkelig inntrykk :clap:
post liked by: RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Pink Final wrote: 19 Jun 2022, 09:32 Navnga han virkelig Henderson, Lingard og Pogba som de som har lekket til media?
Oppsiktsvekkende åpent isåfall.
Gary Nev sa jo tidligere at han visste hvem det var.
Og disse tre navnene har som oftest gått igjen når fansen har gjettet på hvem det kunne være.
Kan vi håpe på at ting holdes innenfor veggene kommende sesong da?

Ellers litt uventet måte han møter fansen på.
Gir et folkelig inntrykk :clap:
Han navnga ingen i videoene. Sa visst at 2 lekkasjer har allerede forlatt klubben.

Står og at han hintet til Henderson, men det er ubekreftet så langt. Men det ser ikke lyst ut for Deano. Mye rykter nå som peker dithen.
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4669
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2599
Liker mottatt: 10552

Spesielt opplegg...

Personlig har jeg ikke sansen for at fans oppsøker ansatte i klubben ved hjemmet deres for å demonstrere. Gjerne ved/på stadion i forbindelse med kamp, men la det private være privat. I tillegg har Arnold hatt jobben siden februar. Hva forventer folk at han skal oppnå på den tiden? Gi fyren en sjanse, i det minste.

Sånn sett var det sikkert lurt av Arnold å ta tyren ved hornene og møte dem face to face. Så får tiden vise hvor smart det var å filme og ta opptak - både for Arnolds og supporternes del. Han sa sikkert ting som ikke burde vært offentlig, samtidig inviterer det ikke akkurat til framtidig dialog og tillit dersom møter snikfilmes og legges ut overalt.
post liked by: Pink Final

Mr H
Posts: 465
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1372

Jeg har personlig ikke sett video av at han nevnte navn. Jeg har sett noen anonyme på twitter hevde at han gjorde dette. Jeg har også sett noen som sa at de 2 som lekket ikke er her lenger, uten at han nevnte navn. Uten videobevis er det jo litt vanskeligere å tolke nøyaktig hva han sa om denne saken.

Hvis man da antar at lekkasjen har forlatt oss og bruker elimineringsmetoden for å finne ut hvem, kommer man ikke unna at Lingard ser svært sannsynlig ut. Vi vet også at han har snakket med Scholes. Jeg tviler faktisk litt på at det var Pogba. Han virker ikke å ha et særlig godt forhold til den engelske pressen og man ville kanskje heller sett disse lekkasjene i fransk media? Virker kanskje også som han heller fortrekker å få frem "sin side av saken" enten via agent, intervjuer, dokumentar, etc, heller enn slike lekkasjer. Basert på hva vi vet og synes om Mata virker absolutt ikke han sannsynlig, selv om han sikkert er en mann som har en god del kontakter rundt omkring. Matic er litt i samme kategori som Mata, usannsynlig men vanskelig å si 100%. Cavani, som knapt kan engelsk har jeg vanskelig for å tro lekker til den engelske pressen. Det kom kanskje en rapport fra Uruguay i ny og ne, men det var vel helst om Cavanis fremtid. Tror kanskje Lee Grant er en kandidat. Skal sies at han har tette kontakter og deltidsjobb i Talksport. Henderson er også en mulighet, men han er her fortsatt så da stemmer isåfall ikke den påstanden. Personlig bryr jeg meg ikke om hvem det er så lenge det ikke fortsetter neste sesong.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4415
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2833
Liker mottatt: 9374

Angående den filmingen. Jeg tviler på at Arnold ikke la merke til at telefonene var rettet mot han. Telefoner er relativt synlige. Mest sannsynlig så forsto han at dette ble filmet og at det kom til å bli lagt ut. Så har de som filmet dette sikkert ikke spurt om samtykke om å filme og publisere dette. Det er ikke OK, men samtidig neppe overraskende.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
@Mr H

Akkurat språket og nasjonalitet tror jeg ikke har så mye å si når det kommer til lekkasje. Lingard pratet direkte med Scholes, men det tror jeg er mer unntaket enn regelen. Jeg vil tro at mange av lekkasjene har kommet via spillernes agenter, rådgivere etc.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Har og hørt Lee Grant nevnt i lekkasjepåstander fra diverse kanaler. Anyway, vi får nok sannheten i modifisert form en eller annen dag i 2030 😅

Tror og Arnold er klar over at han blir filmet.
Tenker fortsatt at det er en tildels kalkulert seanse, men at det uansett er en flott ting han gjør. At gruppa hadde tenkt å protestere utenfor hjemmet hans er ugreit på alle måter. Da involverer man privatliv og familie, som ikke kan forsvares.
post liked by: RedTrafford, Cola2, Schmeichel
Post Reply