[PL] Manchester United - Watford (26-02-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Deleted User 430

Pwint wrote:26 Feb 2022, 18:29 Flink til å stange mot en defensiv motstander? Tja. Er det egentlig så imponerende?
Dette har vi vel vært best i ligaen på i 4-5-8 år nå. Uten å finne en løsning Er ikke det imponerende så vet ikke jeg?!? 😏
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote:26 Feb 2022, 18:26 Savner skuddbeina til Greenwood på en dag som dette.
Hvis du snakker om fjorårets, så helt klart. I år gikk det vel omtrent som det gjorde for resten av laget i dag, utenfor eller i blokka..
post liked by: Pwint, Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2598
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7638

Denne sesongen er ødelagt, syns jeg. Vi drømmer om å vinne serien, vinne Champions league, vinne titler. Men realistisk sett så kjemper vi om en plass i neste års Europa league. Vi har brukt milliarder på spillere, byttet managere, skiftet spillestil en rekke ganger, men vi klarer fremdeles ikke slå lag som koster mindre enn backrekken vår. Frustrerende? Ja, det syns jeg.
post liked by: Pangaea, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Uff, jaja. Det er vel bare å konkludere med en gang: Det blir ikke CL neste sesong :sad:

Fikk ikke sett kampen engang, og det var kanskje like greit. Knapt skudd på mål mot fucking Watford hjemme. Og ikke har vi vunnet mot en haug av andre dumpekandidater heller. Og nå kommer kanonene på rekke og rad. Blir det ikke CL, kan vi nesten like gjerne kollapse og havne på 8. plass eller noe, og "slippe" EL eller WTF-league neste sesong.

Skuffa. Og nå går united.no abonnementet ut også. Tror ikke jeg gidder å fornye. Slo det av for leeeeenge siden, da de plutselig sletta helt okay innlegg jeg hadde skrevet fordi en av journalistene der fikk anfall eller noe. Som noen av dere andre har sagt, så synes jeg selve nettstedet ikke er det helt store å skryte av. Blir sikkert kjipt siden stort sett alt blir bak betalingsmur, men ettersom jeg ikke leser magasinet uansett (bare 'vanlig' medlem), og jeg ikke orker å lese slikt i PDF-format, så blir det kanskje ikke det store savnet. Eller kanskje jeg kryper til korset en gang. Men føler meg ikke så "låst" lenger, siden jeg mistet det lave medlemsnummeret jeg hadde fra opprinnelig. Ble medlem på tidlig 90-tallet tenker jeg.

Vel, det ble litt offtopic, men alt annet nå til dags suger ræv uansett, så.... :(
post liked by: Pwint
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2598
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7638

Ja, nå kjenner jeg at jeg er deppa. Dette bruker vi tusenvis av kroner på hvert år @Pangaea . Og hva ser vi? Spillere som ikke orker, ikke vil, er sure for manglende spilletid, føler de fortjener bedre og er mer opptatt av ego og lønn enn klubben de spiller for, mens mindre klubber har spillere som kjemper som løver hvert sekund av kampene. Hvordan skal vi få snudd dette?
post liked by: Pangaea
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

red wrote:26 Feb 2022, 18:36 Må si jeg tross resultatene har fått større tro på prosjektet til Rangnick den siste tiden. Spesielt etter at han skrudde ned intensiteten fra start et par hakk. Men når vi ikke klarer å vinne kamper som i dag, blir det vanskelig med topp 4... Spesielt når Arsenal samtidig gjør det motsatte, og for første gang siden de under Wenger på tidig 2000-tall ser ut til å ha et lag som klarer å kjempe inn resultater.
Selv om jeg også er nede nå, så har jeg også egentlig tro på Ragnick. Særlig på litt lengre sikt, da jeg synes det er en stil vi bør prøve å innarbeide. For vi har vertfall ikke spillermateriale til å Barca-lignende pasningspill, slik som City for så vidt bruker nå. Ikke spennende å se på heller, men det blir en annen diskusjon.

Selvsagt godt mulig Ten Hag blir en ny gigatabbe, hvem vet, men det er langtidsperspektivet som gjør at jeg er svak for han. Tenker også det blir en mer rød strek fra Rangnick til han, enn til Pochettino eller gud forby en del andre som blir nevnt. Ikke umulig Rangnick fortsetter heller selvsagt, men det ser vel ikke kjempesannsynlig ut siden vi holder på å rote vekk CL-muligheter. Arsenal er den største trusselen, som jeg skrev for noen uker siden. Nå har de fortsatt den gode formen, og fortsetter å få resultater som de trenger, selv på dårlige dager. Snart kan Chelsea få det varmt i nakken.

Jaja, vi får bli som Liverpool fans i 30 år. "Next year is our year". Og inntil ca september hver sesong... "This year is our year".

Det var fine tider, mens vi samlet på trofeer :)
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pwint wrote:26 Feb 2022, 19:08 Og hva ser vi? Spillere som ikke orker, ikke vil, er sure for manglende spilletid, føler de fortjener bedre og er mer opptatt av ego og lønn enn klubben de spiller for
Jupps. Derfor jeg heller vil ha 11 Gary Nevilles enn 11 Paul Pogbas. For å ta ett eksempel blant mange. Den enkleste tingen i verden som sportutøver, er å jobbe livet av deg, kjempe for å få best resultater. Det er det som har fått dem til United, til PL, til toppen av pyramiden. Men nå gir mange pokker.

Okay, sikkert ekstra skuffa nå, og vi burde vel tross alt vunnet denne kampen med 2-3 mål. Men likevel.. spillerne går raskt tilbake til gamle synder, og det er utrolig provoserende å se på.
post liked by: Pwint, Blodfink

Deleted User 430

Pangaea wrote:26 Feb 2022, 19:15 Arsenal er den største trusselen
Her er jeg være veldig uenig. United er Uniteds største trussel. Eneste grunnen til at vi ikke klarer minst 4. plass i år er fordi vi selv roter det til.

Det sagt så håper jeg nå på en rolig 8. plass. Null e-cup og full opprydding. Funket jo greit, langsiktig sett, for Liverpool og Chelsea vant jo ligaen det året de var uten, så hvorfor ikke?
post liked by: Pwint

Deleted User 480

Vi skaper en del trykk, og har avslutninger som hhv. går i stolpen og blir reddet på strek. Helt i starten var Ronaldo OK. Jeg har vel vært blant hans største forsvarere. Med nevnte unntak, så var han virkelig dårlig i dag. Enig med dere som sier han var vår dårligste. Nei, han løper og presser ikke veldig mye til vanlig, men i dag var han ekstremt stillestående for det aller meste. Han står stille å ser på ballen når den kommer trillende mot han! Hva er det? Det skjer ikke engang på løkka. Bruno må si til han at han må jobbe for seier å ikke surmule (tipper noe i den gata), når begge står inni målet der. Han må benkes et par kamper, mener jeg. Heller komme inn på 70' eller noe. Rashford er bedre enn Ronaldo pr. nå - og kanskje Hugill for den del.

Ellers synes jeg Bruno var bedre enn mange av dere andre synes. Sancho fikk for lite spilletid. Elanga er det som gjør at kampen ble tross alt severdig i perioder.

Beklager at jeg er litt mer negativ en vanlig her, men jeg innser vel som flere er inne på at topp 4 og alt av sølvtøy må vente i ytterligere 15 måneder.
post liked by: Ryder, Pwint, Belfastboy, Pink Final, Pangaea, Otac, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2598
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7638

Ja, jeg skal ikke påstå å ha holdt meg rasjonell etter denne kampen. Det er bare så utrolig viktig at vi vinner disse. Spesielt med tanke på hva som kommer nå.
post liked by: Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 480

Jeg synes forresten at Alex Telles var god i går, inntil han spilte seg tom og rettmessig ble byttet ut. Han må ha vært blant de med flest km. I den tiden var på ? Han presset periodevis intenst. God innsats både fra han og Matic i det siste, fra utfordrerposisjon.
post liked by: Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Canto wrote: 27 Feb 2022, 14:52 Jeg synes forresten at Alex Telles var god i går, inntil han spilte seg tom og rettmessig ble byttet ut. Han må ha vært blant de med flest km. I den tiden var på ? Han presset periodevis intenst. God innsats både fra han og Matic i det siste, fra utfordrerposisjon.
Jeg klarer ikke helt å stole på noen av venstrebackene våre. Telles er som regel frisk offensivt, men han har en del mangler defensivt og det så man i går, igjen. Så skal det sies at flere gode offensive backer sliter med det samme problemet, deriblant Trent.. så det skal selvfølgelig gå an å spille med offensive backer som ikke er fullt så gode på det defensive. Gode offensive backer er viktig i dagens fotball. Og jeg liker det offensive Telles viser og i går så man tydelig at f. eks Fred dekket over posisjonen til Telles når han var høyt i banen. Men jeg føler meg faktisk mest trygg på Shaw av disse to, tro det eller ei.. men at Telles er noen hakk vassere offensivt, det er det ingen tvil om. I tillegg har han jo en dødelig venstrefot og bør få flere forsøk på frispark enn det han har gjort hittil. Jeg tar Telles og Bruno over Ronaldo hver eneste gang.

Men ja, jeg blir overrasket om ikke Shaw er tilbake i lagoppstillingen neste helg mot City.

Og når vi først er inne på forsvarsspillere så kan jeg jo også nevne Lindelöf som virkelig har prestert under Rangnick. Det begynner å bli en stund siden sist han gjorde en voldsom feil.
Og når han først spiller, enten det er med Maguire eller Varane, så er det som regel han som klarer seg best. Kanskje ikke så rart mtp hvordan Maguire har prestert under Rangnick, men svensken vår presterer ofte bedre enn Varane også. Selv om luftstyrken og duellstyrken til sistnevnte er en nytelse å se på. Men sånn som Lindelöf presterer for tiden så tror jeg ikke Rangnick ønsker å sette han ut av laget neste helg, men jeg regner med at Maguire er tilbake i lagoppstillingen, og Varene kan vel ikke vrakes? Det kan løse seg med å spille med tre midtstoppere, men det vil tiden vise.

Deleted User 480

Du har nok gjerne rett I det du sier om venstrebackene, både ift. styrker og svakheter.

Mer offensive backer, fordrer vel kanskje 3 midtstoppere.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

United gjør alt riktig bortsett fra det viktigste sier Øyvind Eide i sin analyse på United.no
Jeg er enig i det, og mente også etter kampen at United spilte en bra kamp. Men de manglet målene.
Noen som var på OT i går mente at dette var en av de beste United kampene på lang tid.
Men i den situasjonen vi befinner oss i noe så hjelper det lite med gode fotballkamper og bare et poeng.
post liked by: Ryder, Blodfink, Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2598
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7638

Jeg er litt roligere i dag, men fremdeles ganske forbanna. Dette burde vært grei skuring, men så blir vi fantasiløse og med 0-0 mot et sånt lag så klarer jeg ikke glede meg over hvor flinke vi var. Jeg gleder meg til neste sesong, men denne ble uansett en skuffelse. Og stakkars Solskjær fikk sparken pga. disse spillerne og deres manglende evne til å gi jernet og stå på. Nei nå skal jeg slutte å være grinete. City skal knuses.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply