Sesonginnspurt 21/22

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

I skrivende stund ligger Manchester United på den viktige 4. plassen, men det er mange tøffe oppgjør som venter.
Image Vil tippe vi trenger vertfall 70 poeng, kanskje 75 for å klare 4. plass. Det er jevnt mellom mange lag, og kan ikke forvente at alle fortsette å rote bort poeng like ivrig som United. I verste fall trenger vi enda mer. Har ikke orket å se på de andre lagenes terminlister, men her er kampene vi har igjen i ligaen, som stort sett er det eneste vi har igjen (sukk):

Leeds (B)
Watford (H)
Man City (B)
Tottenham (H)
Liverpool (B)
Leicester (H)
Everton (B)
Norwich (H)
Arsenal (B)
Brentford (H)
Brighton (B)
Chelsea (H)
Crystal Palace (B)

Kan risikere at vi trenger ca 30 poeng fra denne horven, og det blir ikke enkelt med så mange gode lag. 3 poeng mot både Leeds og Watford blir viktig for å sette litt mer press på Arsenal, West Ham og Tottenham, for etter det kommer en rekke med meget vanskelige kamper.

Hvordan tror dere dette går? :/
post liked by: Pink Final, Pwint
User avatar

Ryder
Posts: 4664
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2598
Liker mottatt: 10536

Bekymra, kan ikke si noe annet.

Men veldig spent på hvordan vi framstår mot skikkelig gode lag, vi har jo strengt tatt ikke møtt noen av dem ennå under RR. Med Solskjær var det jo gjerne da vi var best, blir svært interessant å se hvordan vi takler det nå.

City/Spurs/Liverpool-rekka blir jo avgjørende. Kommer vi ut av den med 4 poeng eller mer og æren i behold, bør vi ha en bra sjanse. Taper vi alle tre blir det tøft.

Forresten litt interessant å se på formtabellen til høyre her på sida. Vi syter og bærer oss, men på de fem siste har vi 11 poeng, mens Chelsea har 6, West Ham 7, Arsenal 10 og Spurs 6. Bare Wolves der oppe har flere med 12.
post liked by: Pink Final, Pwint
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Av gjenværede kamper ser jeg på følgende som realistisk:
Leeds (B)
Watford (H)
Man City (B)
Tottenham (H)
Liverpool (B)
Leicester (H)
Everton (B)
Norwich (H)
Arsenal (B)
Brentford (H)
Brighton (B)
Chelsea (H)
Crystal Palace (B)
Grønne kamper: 18-24 av 24 mulige poeng
Gule kamper: 4-7 av 9 mulige poeng
Røde kamper: 0-2 av 6 mulige poeng.

Dette gir 22 til 33 poeng, altså 65 til 76 poeng.

Tror verken Spurs, Arsenal, West Ham (eller Wolves) er stabile nok til å komme opp på 70 poeng. Tipper vi klarer topp 4 med det samme som de to siste sesongene: 66-67 poeng. Jeg er mest spent på Arsenal egentlig.

De laveste poengsummene for topp 4 i Premier League sin historie er forøvrig:
  1. 03/04 - 60 poeng (Liverpool)
  2. 04/05 - 61 poeng (Everton)
  3. 95/96 & 97/98 - 63 poneng (Aston Villa & Chelsea)
post liked by: Pink Final, Ryder, Pangaea
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

For å ta en tabell som ser mye bedre ut: Rangnick-tabellen (fra 29.11):
Image * Oops, realiserte plutselig at denne blir litt feil ved å bruke 29.11, ettersom Carrick ledet laget en kort periode også, inkl seieren mot Arsenal (3-2) 2. desember. Men orker ikke å ta den på nytt. Ser uansett ganske likt ut med helt riktig dato, og vi er på 3. plass bak suverene City, og rett bak Liverpool.

Som det alltid påpekes, så har vi møtt mange antatt dårligere lag her, men det inkluderer tross alt også West Ham og Wolves, så ikke bare Port Vale og slikt, hehe. Bare ett tap, og en markant oppsving i resultater i forhold til under Solskjær denne sesongen. Personlig tror jeg Arsenal blir farligst, de ligger på ca 1.8 poeng per kamp nå, og har som sagt tre hengekamper. Godt mulig jeg var for negativ med spådom om "minst 70 poeng" trengs, men vil tro det ender opp rundt der, men det kan jo bli litt under også. Samtidig, med så mange kandidater, er det mulig en av dem går på en solid "run" på slutten, som kan skje i sesonginnspurter. Vi hadde jo en rimelig grei en selv under Solskjær, hehe, mens Leicester kollapset totalt. Håper vertfall vi ikke fortsetter å gjøre det vanskelig for oss selv. Seier mot Leeds blir viktig, og de har tross alt slitt en del mer denne sesongen.

Samtidig er jeg veldig spent på hvordan vi framstår mot de beste lagene (trist å si slikt, men der er vi dessverre). Solskjærs United gjorde det ofte veldig bra, inntil han prøvde å være langt mer offensiv denne sesongen, så det blir spennende å se inngangen til Rangnick her, og hvordan vi gjør det. Håper på noen poeng vertfall, men blir positivt overrasket om vi tar poeng fra City og Liverpool. Chelsea føler jeg er langt mer realistisk, og synes ikke de er så langt foran oss.

Ikke minst hadde det vært utrolig godt med en positiv følelse nå inn mot slutten av sesongen, og fram mot neste, hvis vi klarte å bli mer stabile og kapre 4. plassen. Og som Valen hele tiden påpeker, det kan bli viktig transfermessig inn mot en meget viktig sommer for oss, der mange spillere kommer til å forlate oss (enten vi vil eller ikke).
post liked by: Pink Final

Esk
Posts: 1
Joined: 27 Feb 2022, 02:07
Liker gitt: 1

Hei! Noen som vet om det enda er mulighet for å få tak u bortebilletter til Emirates?:)
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Esk wrote: 27 Feb 2022, 02:17 Hei! Noen som vet om det enda er mulighet for å få tak u bortebilletter til Emirates?:)
Ikke at dette er noe jeg har kunnskap om, men det tror jeg det er gode muligheter for, for verken dag eller klokkeslett er vel fastsatt?
Men uansett. Jeg tror du bør høre på på Facebook istedenfor her. Sjekk ut gruppene Red Army Norge, Red Army Oslo og rett og slett Manchester United Billetter.
Der er det sikkert noen skal kan hjelpe deg.
post liked by: Esk
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

For å ta tak i denne tråden igjen:

Leeds (B) 4-2
Watford (H) 0-0
Man City (B) 1-4
Tottenham (H) 3-2

Synd med to tapte poeng mot Watford, for ellers har vi vel fått det vi kunne forvente ut av disse kampene. Poeng mot City var vel ikke super-realistisk, selv om jeg håpte. Liverpool-kampen er utsatt og Leicester er neste seriekamp, og det blir sikkert tøft nok. Enda en kamp som må vinnes skal vi ha sjanse på 4. plass. Gitt formen til Arsenal, så tror jeg dessverre vi må vinne stort sett rubbel og bit, og det blir sykt vanskelig pga noen svært tøffe kamper inni her. Tror vi trenger minst 70 poeng, og det ser ganske vanskelig ut.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14578
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23128
Liker mottatt: 19099

Ser bare ikke for meg at United klarer å slå Arsenal og Liverpool borte, i grunn tror jeg det blir vansker nok mot Palace og Brighton borte. Et desperat Everton på Goodison er heller ingen drømme-motstander antageligvis.

Hjemmekampene mot Leicester, Norwich, Brentford og Chelsea bør gi 3 seiere og en U?

Bortekampene er umulig å vite, men mer enn 9 poeng totalt kan bli vanskelig.
19 poeng til er en ok sesongavslutning. Det kan holde.

Arsenal skal møte Leicester, Liverpool, Brighton, United, Leeds og Everton hjemme.

Aston Villa, Palace, Southampton, West Ham, Newcastle, Chelsea og Tottenham borte.

Er ikke sikker på at Arsenal klarer å gå forbi United, men West Ham, Spurs og Wolves kan heller ikke glemmes her.

Tenker det blir veldig jevnt inn.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14578
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23128
Liker mottatt: 19099

Leicester farlig frempå utover i 1.omg. Har ikke gitt opp. De kan snu det i 2.omg. Men Arsenal er mer solide enn på lenge...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
VAR fanger opp fingertuppen til Soyuncu...2-0
post liked by: Pancho P
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4664
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2598
Liker mottatt: 10536

Venter stadig på Arsenals sedvanlige mentale kollaps, men ser dessverre ut som den lar vente på seg.
De har jo et veldig ungt lag, på godt og vondt. Ikke sikkert de har styrken i hodet til å stå imot dersom de ryker på et tap eller to nå, men ser veldig solide ut enn så lenge. Ødegaard imponerer meg voldsomt. Må innrømme at jeg halvveis hadde avskrevet ham som spiller på absolutt toppnivå, syntes det var altfor mye "junior" over spillet hans så sent som i fjor - lett å kjempe ut av stilen. Men nå er han overalt, styrer spillet og skaper sjanser på løpende bånd. Syntes prisen Arsenal betalte for ham virket veldig høy, men ser mer og mer ut som et varp.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink

Deleted User 108

Virker som det er en annen mentalitet over Arsenal nå @Ryder.
Imponert over intervjuene også. Vi er unge, sultne, står sammen osv. Og det virker som de mener det. De har troen, og det er viktig.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink

Deleted User 595

Er og imponert over Ødegaard. Hadde selv avskrevet han som oppskrytt, noe jeg fortsatt mener han tidvis var. Men han har funnet sin rolle som tilrettelegger, målscorer, og farlig playmaker i et sultent Arsenal. Det lukter stabilitet lang vei, om ikke toppnivå, både over Arsenal, og Ødegaard.
post liked by: Pancho P, Blodfink
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Blodfink wrote:13 Mar 2022, 13:43 Arsenal skal møte Leicester, Liverpool, Brighton, United, Leeds og Everton hjemme.

Aston Villa, Palace, Southampton, West Ham, Newcastle, Chelsea og Tottenham borte.
Merker jeg ikke blir mer optimistisk på United sine vegne når jeg ser den rekka med kamper der. De har heller ingen "forstyrrelser" i Europa å bry seg om. De ligger potensielt 10 poeng foran oss, og med 9 kamper igjen å spille (for oss), er det svært vanskelig å se hvordan vi skal tufte dem. Tror som sagt vi må vinne omtrent rubbel og bit for å ha muligheten, og det skjer ikke med vårt tøffe program og ustabilitet gjennom hele sesongen. Tror ærlig talt det er større sjanse for at Arsenal tar 3. plass enn at vi tar 4. plass. Trist å tenke på.

Men på den andre siden, så kan mangel på CL neste sesong gi flere muligheter for unggutta i Europa League/"non league".
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14578
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23128
Liker mottatt: 19099

Mange som avskrev Arteta, ser ut til at Arsenal gjorde noe lurt der...Studert hos den beste i City, og virker å ha samme mentalitet i manager-rollen som han hadde som spiller. Steinhard disiplin. Det yngste laget i PL. Minner jo nesten om Fergie dette. Om han sitter i 20-30 år og vinner like mye gjenstår å se riktignok. Tar over City når Pep gir seg kanskje.
post liked by: Pancho P, Pink Final
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7576
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27078
Liker mottatt: 17638

Blodfink wrote: 14 Mar 2022, 20:33 Mange som avskrev Arteta, ser ut til Arsenal gjorde noe lurt der...Studert hos den beste i City
Yes, @Pink Final var en som lo litt av ‘Lego Pep’ da Arsenal lå sist og skulle spille bunnoppgjør mot Norwich - og som må svelge kameler nå 🐫🐫 🤫😅
post liked by: Blodfink, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply