[PL] Leeds United - Manchester United (20-02-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2040
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7544
Liker mottatt: 4313

Herlig og høre Red Army synge på slutten. I see the Stretford End arising
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Blodfink, Pink Final

Deleted User 430

Er en tung dag for enkelte "supportere" i dag når Fred og Elanga blir matchavgjørende.. 😏

Bortsett fra det var det et godt tegn at de klarte å snu momentum igjen og vinne matchen. Overraskende bytte av Pogba, men det kan jo kalles fullklaff.

At AWB i det hele tatt nevnes på det andre baklengsmålet skjønner jeg meg virkelig ikke på. Hvis det å spille ballen til en lagkamerat som har ca 3 meter til nærmeste motstander gjør han til syndebukk har vi lite å sette fingeren på 😳

Det sagt, hadde McT vært motstander i dag og fått fullføre samtlige 97 minutter ville jeg vært lynende forbannet..
post liked by: Buchan, Belfastboy, Cola2, Pink Final
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1904
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13342
Liker mottatt: 5115

Steinar Stenseth wrote:20 Feb 2022, 17:12 Er en tung dag for enkelte "supportere" i dag når Fred og Elanga blir matchavgjørende..
Haha, jeg så en på United.no som alltid snakker ned de han ikke liker. Og de to står ikke høyt i kurs hos han.

Og nå kommenterte den ene av de tre aktive brukerne at Leeds' prestasjon er noe av det svakeste som har blitt gjort i PL noensinne :hah:
Last edited by Belfastboy on 20 Feb 2022, 17:28, edited 1 time in total.
post liked by: Buchan, Cola2, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

@Steinar Stenseth Det var kanskje 3 meter då AWB slo ballen, men ikkje då han kom fram. Synest det var unødvendig å slå ein slik pasning når sklitaklingane flyg i alle retningar. McTominay kunne hatt tre gule kort, men Tierney tillot ekstremt mykje i dag.
post liked by: Blodfink, Belfastboy, Buchan, Cola2, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 402

Fy f..n det er få ting som smaker bedre enn å sette den gjengen på plass på Elland Road! Herlig:-)
Vi må selvsagt gjøre det med "panikkangst-metoden", men helt greit når det ender slik.

Og en tenåring fra Sverige som arrogant hysjer på Leeds-fansen. Vakkert:-)
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Ryder, offside, Cola2, Pink Final

Deleted User 430

Det var fortsatt en god meter å gå opp da Bruno mottok ballen, @Pancho P, så da ligger ansvaret på mottaker om å orientere seg. Nettopp pga taklingene flakser rundt ørene på deg er det alfa og omega å orientere seg ved mottak.
Når dette ikke gjøres og ballen mistes er det svakt førsteforsvar av Lingard og, mest av alt, skyggelapper på Shaw.
AWB var, med andre ord, den minst "skyldige" av de involverte her, slik jeg ser det, men agree to disagree er jo lov🙂
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Buchan
User avatar

Ryder
Posts: 4687
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2606
Liker mottatt: 10640

Jan Anders wrote: 20 Feb 2022, 17:20

Og en tenåring fra Sverige som arrogant hysjer på Leeds-fansen. Vakkert:-)
Han pekte vel nedover også. «Going down»… 😂❤️
post liked by: Buchan, Cola2, Pink Final
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Nydelig , viktig seier vi måtte vinne den. Syntes vi spiller bra bortsett fra noen minutter i andre omgang.

Som jeg har nevnt før, jeg har sansen for Ralf. Tenkte til pause at laget fremstår mer strukturert med han, hvis vi bare kan begynne å score mer mål også så hadde dette vært bra.

Jeg er ikke særlig lysten på en ny trener inn og et nytt prosjekt. Jeg håper og tror at Ralf kan bygge videre på dette. Litt mer offensiv slagkraft hadde gjort susen.

Gøy at Maguiere scorer sitt første pl mål og at vi endelig scorer på en corner. Lenge siden sist det.
post liked by: Pancho P, Buchan, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

Steinar Stenseth wrote: 20 Feb 2022, 17:24 AWB var, med andre ord, den minst "skyldige" av de involverte her, slik jeg ser det, men agree to disagree er jo lov🙂
Jau, det er ein god regel 😂. Bruno burde nok ha vore meir årvåken, men eg tippar det kokte rimeleg god i toppen i tillegg til at det sikkert var vanskeleg å halde oversikten i heksegryta og drittveret. Elles ville eg ikkje gjere Azza Wazza til syndebukk her. Han gjorde manns jobb i bataljen. Reknar likevel med at Dalot er tilbake mot Atlético.
post liked by: Buchan, Cola2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4687
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2606
Liker mottatt: 10640

Ser nå at vi bare har fire poeng mindre enn etter samme antall kamper i fjor (og da ledet vi vel i januar?)

Deleted User 430

Vi ledet ligaen med ett poeng etter 18 runder i fjor, ja, @Ryder med 6 poeng mer enn vi hadde på samme tid i år. Så fulgte vel 7-8 kamper med litt over 1 poeng pr. kamp..

Skal dog sies at 50 poeng etter 26 kamper i fjor var en mye bedre prestasjon enn 46 poeng i år, etter min mening, da terminlisten var mye mer komprimert enn den har vært i år.
post liked by: Pancho P, red, Pink Final

Deleted User 402

Og i div kommentarfelt er det som vanlig noen som dyrker det negative.
Mulig jeg er feil skrudd sammen, men hvordan er det mulig og ikke bare kunne nyte en borteseier mot Leeds? Enlighten me, please?
post liked by: Ryder, Buchan, Pancho P, red, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4687
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2606
Liker mottatt: 10640

Så andre omgang i reprise her nå. Blir sittende og le, for et nydelig kaos av en kamp. Barney Ronay i Guardian innleder kamprapporten sin slik:

This was an afternoon of blood and roses in Yorkshire, a fun, bruising, furious mess of a game. Midway through the second half there was an interlude where six players joined in a kind of rolling, whirling maul close to the centre circle, bodies entwined like a multicoloured octopus writhing on the quayside, the ball punted, thrashed, semi-forgotten.
😅
post liked by: Buchan, Pancho P, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Herlig med seier!
Fekk desverre ikkje sett kampen, var på samling med frimurerlosjen.

Var Ronaldo god?
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7591
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27185
Liker mottatt: 17707

Leeds har vært så lenge nede i gjørma.
Hadde glemt hvor deilig en seier på ER er.
Kokte på tribunene, og på banen.
Raphinha helt i kjeller’n så det ut til.

Pogba var STOR i første omgang.
Skriver det vel for hundrede gang, beste BALLSPILLER i PL.
Lindelöf viser hvor god han er med ballen i beina.
Og det blir jo bare så åpenbart hvorfor Pep Guardiola har skrytt sånn av ham parallelt med sjikanen vår kjære svenske har fått i United.no komm feltet.
Vi satt en gjeng her før hjørnesparket - «IKKE la det bli Maguire som nikker den ballen, han er ufarlig på corner»
10 sekunder etterpå ligger kula i Gelderd End garnet med avtrykk av pannebrasken til vår kaptein 😄.
Sancho framstår som ballsikker og teknisk - igjen.
Ser mer og mer ut som et klassekjøp.
Jeg likte dessuten taklingene til Azza Wazza super star.

Fryktet en liten stund reprise fra forsmedelige tippekamper mot Forest og Sunderland i nittenhundreogåttifire.
Opp i 2-0 i begge, for så å ryke 2-3.
Og begge ila 14 dager.
United anno totusenogtjueto gjør ikke sånne feil.
I hvert fall ikke i war of roses.

Helt nydelig å rive dem fra hverandre - igjen.
Tredje gang på 1,5 år.
Bielsa must stay
post liked by: Pancho P, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply