Uniteds kapteiner siden opprettelsen av PL

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14663
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23430
Liker mottatt: 19421

Bryan Robson
92-94
Steve Bruce
94-96
Eric Cantona
96-97
Roy Keane
97-05
Gary Neville
05-11
Nemanja Vidic
11-14
Wayne Rooney
14-17
Michael Carrick
17-18
Antonio Valencia
18-19
Ashley Young
19-20
Harry Maguire
20-

Jeg mener kvaliteten på våre kapteiner har gått bratt utforbakke siden 2018....Varane bør være en kandidat, eller de Gea. Bruno også.
post liked by: Pangaea
LUHG!

Deleted User 480

Enig. Litt vanskelig å forstå enkelte kapteinsvalg. Spesielt de tre siste kanskje. Å ha vært kaptein i 8 år, slik Keane var er ganske så imponerende!
post liked by: Blodfink
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Vi bør vel forbered oss på ett C bytte i løpet av ny sesong.
Har ett forslag, men han spiller ikke, bare kommenterer på TV ;-)
Men ikke noe usagt om De Gea, men min mening så skal målvakt holde seg på sin banehalvdel.
Skjer det noe kontroversielt innenfor bortelaget 16 meter, bør IKKE De Gea løpe opp å ta en prat med dommer.
For det første er han for langt unna, og klarer han å komme tilbake til plassen sin og orientere seg rask nok hvis det kommer en hurtig kontring
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7630
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27428
Liker mottatt: 17906

United hadde nærmest et helt lag av kapteiner midt på 1990 tallet har en av spillerne sagt.
De senere år har vi nærmest hatt et lag uten kapteiner.

Jeg er ganske sikker på at Harry Maguire har noen egenskaper som gjorde ham til kaptein.
Virker som han er lojal i intervjuer - beskytter hva som blir sagt i garderoben bl.a.
Men han er vanskelig å bli klok på fra sofa’n 😁.

Tenk på alle de store kapteinene vi har hatt, og hva de utrettet.
Harry Stafford for 120 år siden.
Charlie The Ghost Roberts for 110 år siden.
Frank Barson for 100 år siden.
Johnny Carey etter krigen.
Roger Byrne, babyenes leder.
Martin Buchan, Bryan Robson, Roy Keane, Nemanja Vidic og Gary Neville.

Jeg trodde Scott McTominay skulle bli en kaptein med stor K.
Jeg liker typen, men han også gjemmer seg bort til tider.
Mener David de Gea er den beste kandidaten vi har nå.
Men også han virker litt …hva skal jeg si?
…i mangel av et mer dekkende ord..også han virker litt tam i sammenligning med Vidic og Robson og de gutta.
post liked by: Pancho P, Cola2, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Tror Verdam burde få C, hvis det er meningen at han skal spille de fleste kampene.
2 vink jeg føer at jeg har dett er:
1:) Kjefter ikke dommeren full
3.) Og har en positiv opptreden overfor dommeren, (en som klager og kaster meldinger i hytt å vær, vil ALLTID bli nedprioritert av en.
dommer). Men en som kommer med normalt kroppsspråk og snakker rolig vil ha en fordel.
4:Hvis ikke Veran Viktor Lindeløf
5: Bruno er bra, men vi trenger en C som kan styre temperamenter og ikke klage på alle takinger mot han
6: Ronaldo, vi bør ha en C som spiller meste parten av kampene, har dessverre ikke tro på det
7: Nå værende C bør miste sin C, hvis han ikke har fått dette inn i kontrakten han undertegnet, utvilsomt hva de kan klare å få inn i kontrakter som ikke blir kjent

Kom med motargumenter

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Per no er det for meg 3 som stikk seg ut.
Fernandes, McTominay og De Gea.
Føler nesten at det er De Gea som er nermast etter mi meining, men verkar som at det å ha keeparar som kaptein er litt "nono" for dei fleste.
Digger McTominay, har ein meir sentral posisjon enn DDG og er ein "herleg type". Bruno er også ein som er sentral i det meste og viser stor "lidenskap", men er ikkje heilt som i "gode gamle dagar" då ein kunne argumentere for at halve troppen var like mykje kapteinsemne.
post liked by: Cola2
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

[quote=JørgenT post_id=35581 time=1644546688 user_id=458.
Fernandes, McTominay og De Gea.
Føler nesten at det er De Gea som er nærmas etter mi meining, men verker som at
[/quote]
Hugs DDG har hele banen han må operere på som kaptein, føler ikke det er bra, kommer det en situasjon og på motsatt cornerflagg har han er lang vei opp, for ikke å snakke om en lang vei tilbake til sin posisjon som er viktig for MUGF
Kan heller ikke si/høre at DDG sier så mye under kampene, kanskje det var bedre under covid men ingen tilskuere
Men klart 1, målvakt hos oss

Fortsatt en midbanespiller/striker som spiller hele kampen han få kaptein/bindetid ut sesongen, ikke han som har det nå!
User avatar

Ryder
Posts: 4723
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2647
Liker mottatt: 10798

Om en ser på lista over de siste kapteinene er det ikke lett å bli klok på kriteriene. En periode virket det som om det var en slags belønning for lang og tro tjeneste (Carrick, Valencia og Young), mens Maguire fikk det noen måneder etter han gikk inn døra. Verken Carrick eller Valencia slo meg som ledertyper (Valencia snakket vel ikke engang engelsk), mens lederegenskapene åpenbart var en årsak til at Maguire fikk det - uansett hva vi måtte mene om det stemmer eller ikke.

Som jeg har nevnt i andre tråder tidligere - det er egentlig ikke så veldig viktig for meg hvem som er kaptein eller ikke, men det kan ikke få styre laguttak. Dersom den som er kaptein spiller dårlig, må han kunne settes ut.
Ideelt sett bør det være en spiller som spiller så ofte som mulig (altså en av de 3-4 beste), en som går foran innsatsmessig og som kan og tør å prate til medspillerne. Som markerer seg i motgang i stedet for å synke inn i seg selv. Men kanskje aller viktigst: En fotballintelligent spiller som kan være managerens forlengede arm på banen, som skjønner hvordan laget skal spille og som kan ta avgjørelser der og da som reflekterer det manageren ønsker at laget skal gjøre, men som er vanskelig å kommunisere underveis.
User avatar

Pangaea
Posts: 2777
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3994
Liker mottatt: 5188

Ryder wrote:11 Feb 2022, 09:45 Som jeg har nevnt i andre tråder tidligere - det er egentlig ikke så veldig viktig for meg hvem som er kaptein eller ikke, men det kan ikke få styre laguttak. Dersom den som er kaptein spiller dårlig, må han kunne settes ut.
Meget godt sagt, og jeg er enig i det. Når jeg ser på listen over så er det tydelig at det har gått rett utfor etter Carrick i 2018. Men det er kanskje en refleksjon av kvaliteten i spillerstallen eller lederkvaliteter, heller enn kapteiner som sådann. Før hadde vi nær sagt en 11er av kapteiner, og nå er det vanskelig å trekke ut noen i hele troppen. Rart å tenke på at en type som Rio aldri var kaptein (fast vertfall), men han var åpenbart en leder på banen. Samme med Scholes og mange andre.

Tror litt av grunnen til at Maguire fortsatt er kaptein, selv om han har vært dårlig denne sesongen, er at vi mangler klare og gode alternativer. DDG er på en måte det mest åpenbare, men jeg liker ikke keeper som kaptein. Bruno er en leder, men også veldig sytete, som jeg ikke liker. McTominay er strengt tatt den beste mtp personlige egenskaper, men er ikke et klart førstevalg, så da blir det litt feil også. Men kanskje om et år eller to? Varane ønsket visstnok ikke å bli kaptein i Real Madrid, så ønsker sikkert ikke det i United heller. Ellers er han topp, topp klasse.

Godt mulig vi legger for mye i hvem som er kaptein, det har ikke så veldig mye å si på banen tross alt. Det større problemer er at vi mangler klare ledertyper på banen. Noen som virkelig går foran når laget trenger det, slik som når vi havner bakpå etter å ha dominert kamper, eller trenger et mål på slutten. Tror ikke det er tilfeldig at vi så ofte kollapser når kampbildet går imot oss, slik som både mot Boro og feckin' Burnley.

Skulle jeg valgt en kaptein i dagens stall, så er jeg nesten fristet til å gå for Shaw. Men ideelt sett vil jeg ha en kaptein sentralt i banen, som kan dirigere troppene litt bedre enn en keeper eller back/kantspiller kan.
Post Reply