[PL] Manchester United-Southampton (12-02-2022)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Vanskeleg å sei kvan man skal skylde på.
Overveldande dårlig.
Spillere, RR, eit styre uten sportslige ambisjoner, Glazers.

Er vel litt feil overalt. Men man må begynne på toppen. Og der får man ikkje gjort noko.
Frustrerande. I uoverskueleg tid.
post liked by: Pancho P, messilingard, Pink Final, RedTrafford

Topic author
Deleted User 480

Jeg tenker vel at flere av spillerne må gå i seg selv også. Det kan ikke være bare managere og trenere sin feil, når prestasjonene er for dårlig under både gammelt og nytt treneregimet.

Jeg er fan av Ronaldo, men bare når han faktisk presterer. Nå er tørken langvarig, og han er godt under pari. Bør ha flere kamper på benken nå. Rashford og Maguire glimter til, men overordnet er de for dårlige pr. nå. Nilsson Lindeløf, Lingard og Elanga bør kunne få starte noen kamper.

Sancho vår beste i dag, synes jeg.

Enig @Pancho P Underlig valg å bytte McTominay. Var minst to før han på byttelisten i dag!
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy, RedTrafford

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Veldig vanskeleg å bytte ut Ronaldo når vi jager mål.
Den ser eg i fra RR sitt ståsted.

Om han da byttes so får RR shitstorm om det ikkje lykkes.

Veldig enig i at McT ikkje burde byttes her.
post liked by: Pancho P, Pink Final, RedTrafford
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7600
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27219
Liker mottatt: 17744

Tenker Ralf prøvde et offensivt bytte.
Skotten Scott ut for engelskmannen Elanga 😜
Midtbane ut, angriper inn.
Tanken var vel flere raske føtter på topp rundt fysikken til Ronaldo.
Det lykkes uansett ikke.

Synes forresten det var klar framgang i 45’ v M’boro og 45’ v Burnley.
I dag var det to skritt tilbake.

Tipper det kommer noen mer eller mindre morsomme vitser på resultatet 1-1 nå fra våre ABU venner.
Another one og vitser i den gata.
For mange strake 1-1 matcher, sjekk sesongåpningen 1984/85.

Skjerpings på tirsdag mot Brighton.
Den blir tøff.
De har en enda bedre manager enn Soton imo.
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Ryder
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Vidar Dale Fjeld

Huff...igjen var det visst dommeren sin feil...det står med en rød strek under mellom linjene...
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7600
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27219
Liker mottatt: 17744

Ingen her som har skyldt på dommeren.
Men han dømte ikke så bra.
Det er lov å skrive, akkurat som at flere av spillerne ikke spilte så godt.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg synest ofte at dommere blir mobba!!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2579
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13378
Liker mottatt: 8585

Fint om du faktisk les innlegga, @Vidar Dale Fjeld. Vi som kritiserte dommaren understreka også at det ikkje var hans feil at vi tapte. Det må vere lov å påpeike at dommaren straffar like forseelsar ulikt og at United fekk fem gule kort i dag mot Southamptons 0.
post liked by: Pink Final, messilingard, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4426
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2852
Liker mottatt: 9411

Dersom RR tenker at reaksjonene kommer til å bli for store dersom han bommer ved å bytte ut Ronaldo så har han ikke det som kreves av en United manager. Problemet er at han ikke gjør noe før det har gått 75 minutter og da velger han å ta vekk den eneste spilleren på midtbanen med noe som helst av defensive fibre i kroppen.

Både Ronaldo og Rashford burde vært tatt av etter timen. Begge to presterte til 3 på United.no børsen i dag etter min mening. Spør du meg så har også Maguire og Shaw spilt seg ut av startelleveren mot Brighton også. Det jeg derimot tipper vil skje er at Ragnick starter med en nogenlunde lik ellever mot Brighton. I stedet for å vise til spillerne noe så enkelt som at "presterer du ikke så spiller du ikke" så lar han underpresterende spillere få fornyet tillit. RR er den eneste som virkelig kan holde spillerne ansvarlig for prestasjonene sine, når han ikke gjør det så er det klart at spillergruppen ikke bryr seg.
post liked by: Belfastboy, Blodfink, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14614
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23262
Liker mottatt: 19224

1-1 tipset gikk inn...Lite å rope hurra for. Southampton har rett nok resultater mot gode lag denne sesongen.
Trist at man ikke har forventninger om seier før en hjemmekamp mot The Saints :hah:
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Blodfink wrote: 12 Feb 2022, 16:54 Southampton har rett nok resultater mot gode lag denne sesongen.
Ser ikkje heilt samanhengen med denne statistikken og United?! 😅
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4426
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2852
Liker mottatt: 9411

Paul Scholes treffer spikeren akkurat på hodet!

Syntes at Scholes gjerne har vært litt vel keen på å lage store overskrifter med uttalelser etter at han la opp. Men akkurat her er han spot-on!
post liked by: Pink Final, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14614
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23262
Liker mottatt: 19224

Otac wrote: 12 Feb 2022, 17:13
Blodfink wrote: 12 Feb 2022, 16:54 Southampton har rett nok resultater mot gode lag denne sesongen.
Ser ikkje heilt samanhengen med denne statistikken og United?! 😅
Hehe, sant nok i disse tider
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4690
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2611
Liker mottatt: 10655

Ang. McTominay-byttet: Spillerbytter handler ikke (bare) om å «straffe» spillere som ikke presterer, men om å erstatte en rolle du ikke trenger med en du håper gir mer uttelling.
Ja, Ronaldo og Rashford var ikke gode i dag, men de har matchvinnerpotensial. Og vi har ikke en spiss på benken. Vi fikk innpå de som kunne utgjort en forskjell.

Og nei, vi var ikke heldige som fikk ett poeng. Si hva du vil om prestasjonen, men det laget som var nærmest seieren var oss. Sjansene våre er kanskje ikke flere, men de er adskillig større.

Jeg er mest skuffa over at vi mister disiplinen - i tillegg til at det gjøres feil ved målet som alle forsvarsspillere skal lære seg lenge før de når seniornivå.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2579
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13378
Liker mottatt: 8585

Er for så vidt einig i det, @Ryder, men det som skjer når ein tar av ein spelar som McTominay, er at avstanden mellom forsvaret og den offensive midtbana vert for stor. Når Bruno, Rashford og andre mister ballen i angrep, vert det ein autostrada for Soton-spelarane mot målet vårt.

Eg hadde skjønt grepet om the Saints hadde parkert bussen, men dei var relativt farlege på mange overgangar, som lett kunne ha straffa seg. Vi klarte heller ikkje å skape meir offensiv slagkraft etter McTominay gjekk ut.

Sjølv om Pogba skaper ein del offensivt, er han ikkje disiplinert nok til å spele i 8-arrolla, eller kva det er han spelar. Særleg ikkje når Bruno også er ein del av trioen på midten. Altfor mykje av det defensive ansvaret hamnar hos the Tominaytor og det er éin av grunnane til at vi får så mange brudd imot.
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply