[PL] Manchester United-Southampton (12-02-2022)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply

Topic author
Deleted User 480

Manchester United vs Southampton
Premier League
Lørdag 12.02.2022 kl. 13.30
Old Trafford
Dommer: Stuart Attwell

Innbyrdes oppgjør:
Man United har 67 seiere, Southampton har 28 seiere og 35 har endt uavgjort
Fem siste:
2021 PL Southampton- United 1-1
2021 PL United -Southampton 9-0
2020 PL Southampton- United 2-3
2020 PL United -Southampton 2-2
2019 PL Southampton- United 1-1


Skader United:
Eric Bailly-Hoven ankel - usikkert, men kan bli klar.
Fred- Testet positivt på Covid19 7/2 -usikkert.
Alex Telles-Testet positivt på Covid 19 før 'Boro-kampen -usikkert.
Nemanja Matic-Leggproblemer. Usikkert.


Suspensjoner United: Ingen



KAMPEN
De seneste kampene har vært påfallende jevne mellom disse to, med tre uavgjorte og en ettmåls-seier. Det er dog et gullkantet fantastisk unntak;
9-0 seieren våren 2021!
Hvis vi skaper like mange sjanser som mot Burnley, og får bedre uttelling på dem, kan vi jo alltids drømme om en ny 9-0 seier! Så får vi se hva VAR-rommet kommer opp med av improvisasjoner og gjettverk... Skal vi håpe at det er bra for kampen at vi får en dommer som er under 50 år? (Ikke noe vondt sagt om 50-åringer, mye bra folk der :D men kanskje ikke som dommere.) Jeg har ikke så mye kjennskap til kampens dommer, men unge Stuart Attwell er yngste dommer i PL med sine 25 år.



SOUTHAMPTON
Southampton ligger sørøst i England, midt mellom Portsmouth og Bournemouth. Byen har ca. 255 000 innbyggere. Byen ble kraftig bombet under andre verdenskrig, og mange historiske bygninger ble ødelagt. Deler av den gamle bymuren er bevart, samt byporten Bargate. Southampton er primært en havne og -universitetsby. Havnen er den viktigste på Englands sørkyst. Det var jo herfra Titanic la ut på sin berømte ferd. Byens fotball-lag er kjent som


The Saints
Klubben ble stiftet i 1885, og ble valgt inn i The Football League i 1920. Laget spiller hjemmekampene sine på St.Marys med en kapasitet på 32 689. De er trent av Ralph Hasenhuttl. Han og Ralf Rangnick samarbeidet tidligere i RB Leipzig. Det kan bli et spennende møte mellom to fra samme "skole". Lagene (Newton Heath) møttes første gang i FA-cupen 13. februar 1897, kampen endte 1-1. "Vi" vant omkampen 3-1.

The Saints er kjent for talentutvikling og har frembrakt spillere som: Walcott, Bale, Shearer, Le Tissier, Lallana, Manè, Van Dijk og vår egen Luke Shaw.

Portsmouth er Southamptons erkerival, skjønt det er stund siden de har spilt i samme divisjon. Deres fremste prestasjon var at de vant FA-cupen i 1976. Ellers har de i perioder vært et "elevatorlag" mellom divisjonene. "Moi" Elyounoussi spiller for klubben nå. Claus Lundekvam fikk hele 357 kamper for klubben.

The Saints har en Polsk spiller som heter Jan Bednarek. Han scorer selvmål jevnt og trutt, så om vi ikke lykkes med å score selv, så kan vi sette vår lit til han. :wink:
Det var for øvrig en av lagets spillere, Charles William Miller, som grunnla Brasils første fotballklubb.
post liked by: Blodfink, Pancho P, Buchan, Pink Final, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Canto wrote:09 Feb 2022, 22:07 The Saints har en Polsk spiller som heter Jan Bednarek. Han scorer selvmål jevnt og trutt, så om vi ikke lykkes med å score selv, så kan vi sette vår lit til han.
hehe, ja, på scoringslista i dag au han. :oops:
post liked by: Pancho P, Buchan, Pink Final
LUHG!

Topic author
Deleted User 480

@Blodfink Ja. Jeg så det. Måtte humre litt over den. :wink:
post liked by: Blodfink, Pancho P, Buchan, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Flott kamptråd, @Canto! Du nemnde Charles William Miller. Eg kom over namnet hans fleire gongar då eg gjorde research om Corinthian-Casuals. Han spela for Corinthian tidleg på 1890-talet før han pakka snippsekken med fotballreglar og to fotballar og sette kursen for Brasil. Der blei han buande til han døydde i 1953.
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Topic author
Deleted User 480

Tusen takk @Pancho P ! Ganske fascinerende historie med Charles William Miller. England og Brasil er jo de to landene i verden mange vil nevne når man tenker på fotballens "vugge". Jeg lærte noe nytt i dag, at det var en fra 'Soton som dro over og sørget for at selveste Brasil ble bitt av basillen.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Miller var viktig, han, men det var faktisk Corinthian-laget som var den viktigaste faktoren for at fotball blei så populært i Brasil. Dei var eigentleg eit oppvisningslag som på mange måtar reiste rundt som Harlem Globetrotters i basketballen mange år seinare. Vi kan kalle dei den tidas 'Galacticos' 😁😁😁.
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Glimrende kamptråd @Canto.
Tusen takk.
Gøy å få vite litt mer om selve byen også.
Ellers håper jeg alltid at United skal gjøre det enda bedre enn i forrige match mot samme motstander.
Med 9-0 sist tror jeg det blir vanskelig 😃.
Klarer vi tosifret? 😜
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Soton virket skikkelig på hugget mot Spurs, svært fortjent seier. Blir en tøff kamp om de holder samme nivå mot oss...
post liked by: Pink Final

Topic author
Deleted User 480

Pink Final wrote: 09 Feb 2022, 23:03 Glimrende kamptråd @Canto.
Tusen takk.
Mange takk! Hyggelig å høre. 😊👍
Pink Final wrote: Med 9-0 sist tror jeg det blir vanskelig 😃.
Klarer vi tosifret? 😜
Blir nok fort tøffere enn som så, ja. -Men vi kan jo dagdrømme om tosifret. 😇
Pancho P wrote: Miller var viktig, han, men det var faktisk Corinthian-laget som var den viktigaste faktoren for at fotball blei så populært i Brasil. Dei var eigentleg eit oppvisningslag som på mange måtar reiste rundt som Harlem Globetrotters i basketballen mange år seinare. Vi kan kalle dei den tidas 'Galacticos' 😁😁😁.
Kult! 😁 Må lese meg opp på Corinthian!
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Canto wrote:09 Feb 2022, 22:07 "Moa" Elyounoussi spiller for klubben nå.
Litt pirk i en ellers bra kamptråd, men her mener du Moi.
LoveUnitedHateGlazers

Topic author
Deleted User 480

@messilingard Du har helt rett! Fixa det nå. 👍
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Hasenhuttl, jeg liker fyren, har snakket om å legge opp som manager i 2024! En fin sak her:

https://www.football365.com/news/opinio ... roja-adams
post liked by: Pancho P
LUHG!

Topic author
Deleted User 480

Har oppdatert skadelisten med Matic, som har kommet til etter at jeg laget tråden.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Slutter aldri å bli overrasket over mangelen på utstyr hos journalister som nå har jobbet hjemmefra i over to år, men fortsatt har video/lyd-opplegg som ser ut som det kommer fra 70-tallet :D

Ellers en fin pressekonferanse, og synes Rangnick svarer godt for seg. Mellom linjene av hva han sier, er det tydelig at han har mye kunnskap om taktikk, spillmønster, struktur.

post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Tøff kamp i utgangspunktet idag.
Ser at det er videodommern fra Boro og Burnley kampene som er satt opp som dommer idag.
Hvis det er slik at han gjør alt han kan for å annulere United mål mens motstander kan kaste ballen i mål blir det vanskelig å vinne.
(Ikke helt kommet over Boro hands målgivende enda😱)
Forhåpentligvis sitter det nøytrale i VAR rommet idag og retter opp ALLE feilene til Stuart Attwell.

Utover det så tar jeg gjerne en ny 9-0 seier mot Soton😬
post liked by: Blodfink
Post Reply