[PL] Burnley - Manchester United (08-02-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Sorry, @messilingard. Skal halde meg på matta👍
post liked by: Pink Final, messilingard, Buchan
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Ja, troppen er bra nok for å klare topp 4, det tror jeg og, men man må luke litt i bedet tror jeg. Blir mye Maguire-fokus og valg offensivt, men det er to ting som må fikses. Om Lindelöf og Varane hadde holdt seg spilleklare uten både innbrudd og skader så tror jeg de hadde spilt det meste. Og de fremover må score mer, finne hverandre. Håper på en stopper ut og en stopper inn til sommeren...
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Synes det er vanskelig å vurdere kvaliteten på angrepsspillerne våre, da de befinner seg i hver sin ende av utviklingsspekteret.
Rashford og Sancho er fortsatt såpass unge at det er vanskelig å si om de klarer å ta det siste steget til å bli toppklasse. Selv om begge har vist det i glimt/perioder, er det ikke sjelden at unge spillere stagnerer. Har de smartness til å matche balltalentet? Greenwood det samme, om vi skal inkludere ham. I andre enden har vi Ronaldo og Cavani, begge verdensklasse i sin prime, men hvor gode er de egentlig i 2022?
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pancho P, Buchan

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pancho P wrote: 08 Feb 2022, 23:38
Otac wrote: 08 Feb 2022, 23:33 Kallar folk for fanboys og omtalar andre sine innlegg som 'tull' og 'flaut' i hytt og gevær.
Det du skriver det er tatt ut av konteksten og var retta mot ei meining, ikkje mot person.
Stor forskjel.

At folk kan flame stort sett alt av spillere men ikkje tåle at Ronaldo får pes er jo eit mysterium i seg sjølv. Slik som HM i tråden her. Ja, fortjent, men det er Ronaldos også. Og HM får uendeleg mykje meir pes enn Ronaldo.
Vel, er ikkje det subjektivt? Alle har vel sine favoritter og sine syndebukker. Det må tåles.

Personangrep må ikkje tåles, eller her tåles det.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Pink Final wrote: 08 Feb 2022, 21:27 Red Army dominerer på tribunen.
Selv om det nok forsterkes av at kameraet (mikrofon) er på denne siden.
United fansen var selvsagt ikke på denne siden (Tv kamera siden).
Bob Lord stand eller Longside som er det tradisjonelle navnet.
Red Army imponerte stort i dag, bak målet til høyre, Cricket Field Stand.
post liked by: Buchan, Ryder, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

@Otac , helt enig i det med at subjektive meninger om spillere nok bør tåles. Man har sine favoritter; De tåler man mer fra enn de spillerne man ikke er spesielt begeistret for. Objektivitet er vanskelig å opprettholde, spesielt når det skjer gjentagende flauser etc. Jeg har det i alle fall sånn...Og sånn jevnt over synes jeg alle fans har det litt sånn...Det kjedelige er om man tar det personlig om noen kritiserer ens favoritt, eller hyller en man ikke liker i det hele tatt. Selv om det i noen øyeblikk kan være irriterende, så er det lurt å puste et par ggr. Men vi går vel alle på ei mine i ny og ne.

' Diskusjoner rundt kvaliteten på spillere er vel naturlig. Fokuset bør ligge der, ikke på hverandre her inne. Da blir det fort et krangle-forum...Vi har alle et ansvar for å holde oss unna fokus på hverandre i størst mulig grad. (Just my opinion)

Edit: Posten her er ikke rettet mot deg @Otac , bortsett fra enigheten jeg har i første linje. Den er en generell mening om hele forumet og fans verden over ;)
post liked by: Pink Final, Buchan, Otac, Ryder, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Selv om resultatet som sagt var skuffende, så har vi bare et tap i PL under RR. Slipper inn lite mål, men scorer også lite. Jeg håper de snart for hull på byllen når det gjelder å score mål.
Men generelt så er det mye bedre nå, enn det var under OGS på slutten.
Det må allikevel være lov å stille spørsmål om hva som skjer i pausen, for etter to gode første omganger mot Boro og Burnley, så virker de nærmest helt avskrudd i andre omgang.
Maguire for mye pes, som forventet. Det for han allerede før kampene starter. Han må ta på seg skylden for målet til Burnley. Men McTominay gjorde heller ingen god jobb der. Og Shaw opphevet offsiden. Ellers så spilte ikke Maguire spesielt dårlig etter min mening. Men slik er det. Sjanser til motstanderen vill alltid komme, og da er laget sårbart når de bare scorer et mål.
At Ronaldo startet på benken, og Cavani startet er forståelig med tanke på kamp programmet fremover. Men jeg synes fortsatt at Cavani er hakket hvassere som innbytter. Men håper det snart løsner for Cavani, at han ikke klarte å sette ballen i mål på headingen sin er smått utrolig. Selv om det kanskje var offside.
Sancho er en som har funnet formen det er gledelig. En av de beste de to siste kampene.
DeGea hadde ingenting å gjøre i første omgang, men måtte igjen trå til for å redde laget i andre omgang.
Nå løsnet det ikke på mål fronten i går, da for vi krysse fingrene mot Southampton.
post liked by: Ryder, Pink Final, Pancho P, Cola2
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Synes United begynner å ta form nå, og målet i går var av den typen vi nesten ikke så under Solskjærs tid.

Kampen i seg selv var helt ok, men United får ikke ballen i mål ofte nok. Håper man fortsetter med forbedringer i spillet selv om resultatene har vippet i feil retning de siste kampene.

Har faktisk troen på at dette kan bli bra.
post liked by: Ryder, Pancho P, Buchan
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Buchan wrote: 09 Feb 2022, 13:29
Det må allikevel være lov å stille spørsmål om hva som skjer i pausen, for etter to gode første omganger mot Boro og Burnley, så virker de nærmest helt avskrudd i andre omgang.
Ja, spesielt ut fra det Rangnick sier etter kampen - at de visste, og snakket om, at Burnley kom til å komme ut i hundre de første minuttene av andre omgang. Men så er det ikke noe nytt at vi sliter mot høyt og aggressivt press. Så lenge motstanderne legger seg lavere, klarer vi oss greit - vi så det jo mot West Ham også, da Moyes på sedvanlig vis ikke våget å angripe/presse høyt på Old Trafford - da styrer vi kampen veldig godt.

Har lagt merke til at vi ikke lenger prøver å spille oss ut bakfra for enhver pris under RR, vi slår mer langt. Men likevel er det mye å rette på i måten vi møter den type motstand.
post liked by: Pancho P, Buchan
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Liker at United kommer ut og styrer spillet fra start mot presumptivt svakere motstand.
Det så vi sjeldnere under Solskjær.
Tyder på at laget er bedre forberedt mot denne type motstander fra start.
Litt motsatt av Solskjær epoken, da justerte vi oss og var bedre i 2 omgang.

Skuffende at Burnley får lov å overta helt og holdent de første 15-20 av 2 omgang.

Ellers liker jeg at laget igjen begynner å skape sjanser.
For selv om den kollektive strukturen ikke alltid var så lett å få øye på under Solskjær, så kom vi til mange sjanser.

Jeg tror laget får tydeligere instrukser nå hva kollektivet angår.
Bevegelser med og uten ball.
post liked by: Pancho P, Buchan, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pink Final wrote:09 Feb 2022, 14:12 Liker at United kommer ut og styrer spillet fra start mot presumptivt svakere motstand.
Det så vi sjeldnere under Solskjær.
Tyder på at laget er bedre forberedt mot denne type motstander fra start.
Litt motsatt av Solskjær epoken, da justerte vi oss og var bedre i 2 omgang.
Tror vi skal satse på 2 Managere: RR tar 1 omgang og så tar OGS 2 omgang.
Problemet er hvis det blir extra omganger og straffespark :yikes:
post liked by: Pancho P, Blodfink, Pink Final, Pangaea, Ryder
Post Reply