[PL] Manchester United - West Ham United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Buchan, nei ikkje i denne kampen, men ja, er eg har større forventninger til Ronaldo enn Elanga. Han har vel høgare lønn også.

Ronaldo er sjølvsagt også preget av at United spiller dårlig fotball for tiden. Men det eg ser av han individuelt er ikkje godt nok for ein United-spiss. Og so har man alt det andre rundt han.
Men relativt ok kamp av han denne dag.

Mål preger kva inntrykk man har av kamper. Hadde det blitt 0-0 so hadde det vært annerledes.
post liked by: Buchan
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Tror DeGea og jeg hadde samme feiringen i dag :D
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy

Deleted User 430

Enig i det meste du skriver, @Pancho P, om man tar kampen isolert sett, men det er samtidig grunnen til at jeg personlig er begrenset entusiastisk/fremstår negativ.
Vi er tilbake til status quo under OGS. Det er fremgang fra de siste ukene under OGS, ja, men ikke fra fjoråret eller innledningen på denne sesongen. Det ser veldig likt ut, med de samme manglene og utfordringene, i både lag og spillestil. Her har han ikke forbedret noe, slik jeg ser det.
Vi har fortsatt til gode å gjennomføre 90 min med grei fotball, selv med justeringene han har truffet med.

Ny stemme og nye ideer/instruksjoner, men sluttproduktet er pdd. på samme nivå og lavere som det mange var misfornøyde med under store deler av OGSs ledelse.
Da presset vi tidvis høyt også..

Jeg krysser alt jeg har for at han klarer å raske med seg nok poeng resten av sesongen sånn at vi klarer topp 4, selv om jeg har minimalt med tro på det, men spillet har jeg null tro på at blir så mye bedre enn det var før.

Grunnen til dette med status quo er egentlig et ganske så "artig" sammentreff også.
Det som kan ha blitt OGSs bane mtp spillestil er at han ble nektet av eierne å kjøpe en balanserende midtbanespiller/dm/dpm, mens de siste ryktene nå er det RR selv ikke vil kjøpe en ny spiller i samme posisjon pga usikkerheten om hvem som skal ta over til sommeren, og dette hindrer han i å spille slik han egentlig ønsker. Av og til er ikke problemet den/de som er der, men den som ikke er der😏
Last edited by Deleted User 430 on 22 Jan 2022, 21:38, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Buchan, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Vet ikke om folk la merke til det eller om det har blitt nevnt her, men så dere Fred på scoringen? Kom ilende ut på banen for å juble sammen med de andre! Går ikke an å mislike den fyren der, hahah! :love:
post liked by: Pink Final, Buchan, Pancho P, Belfastboy, Ryder

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

RR har berre møtt enklere lag. Med WH heime som på papiret vanskeligast. Blir spennende å møte topplaga+Arsenal og Tottenham.

So trua på topp fire er lav.
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Eg legg sikkert lista mykje lågare enn deg, @Steinar Stenseth og mange andre 😅. Vel, eg var blant dei som hadde trua på Solskjær og såg progresjon i løpet av tida hans i klubben. Før sesongen trudde eg faktisk at vi kunne blande oss inn i toppstriden.

Grunnen til at eg ser lysare på situasjonen no (sjølv om vi kanskje ikkje er like gode no som vi var under Solskjær i fjor), er at vi tross alt framstår langt betre enn vi gjorde i Solskjær sine siste veker. Kva som skjedde med spelargruppa i begynnelsen av sesongen skal eg ikkje spekulere i, men eg har aldri sett eit United-lag som har verka så kollektivt og individuelt "ute av det".

Når vi no har snudd (eller iallefall stabilisert) skuta, ser eg på det som udelt positivt. Hadde Solskjær klart det on han hadde fått tid på seg? Kanskje, men eg tvilar.

Eg kan legge til at eg er ein stor fan av Mons Ivar Mjelde. Han var glad i uttrykket "stein på stein". Muren til Rangnick er kanskje ikkje så høg enno, men når han har fått bytt ut steinane som ikkje passar, kan det bli eit bra byggverk til slutt.
post liked by: Pink Final, red, Belfastboy, Buchan, Ryder
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pancho P wrote: 22 Jan 2022, 20:35 Ein del er misnøgde med kampen og synest vi skapte for lite. Eg er av den oppfatning at dette var eit stort steg i rett retning. Ok, vi skapte litt få sjansar, men vi hadde stort sett stålkontroll bakover, om ein ser bort frå den sedvanlege glippen på corneren.
Enig! Kanskje ikke et stort steg, men absolutt et steg i riktig retning. Når man har sett hvordan United spilt de siste månedene - og de siste kampene, så kan jeg ikke skjønne hvordan man kan være misfornøyd med dagens prestasjon. Selvfølgelig kunne vi skapt flere sjanser, men det skortet litt på siste tredjedel.. og forhåpentligvis kommer dette seg etter hvert. I dag var grunnspillet og strukturen i laget bedre. Vi hang sammen som et lag gjennom 90 minutter++. Nå kan det selvfølgelig være at vi var solide pga at West Ham var forsiktige, men som sagt.. et steg i riktig retning, det synes jeg vi kan si at dette var.

Jeg ble veldig overrasket da jeg så godeste Martial i oppvarming og tenkte at han umulig kom til å få spilletid. Det er bare 1 uke siden det rykter om at han aldri kom til å spille mer for klubben, men i dag fikk han tillit i sluttminuttene og var med på å vinne kampen. Det gjorde sikkert utrolig godt for han og ikke minst for Rashford og Cavani. Man skal ikke undervurdere slike opplevelser. Men Martial ser jeg gjerne mer av. Han trenger ikke å starte kamper, men han har en voldsom x-faktor som kan være god og ha på slutten av kampene.

Jeg likte godt at Rangnick kastet på mye offensivt skyts når vi trengte scoring. Det lønte seg til slutt.

Dette var en helt utrolig viktig seier og den gjør at 4. plassen fortsatt er mulig, men jeg frykter Spurs blir vanskelige å gå forbi.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Buchan, Ryder
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Herlig feiring av målet!
post liked by: red, Pink Final, Buchan, Pancho P, Ryder

Deleted User 429

Jeg fikk bare sett halve førsteomgang før jeg måtte stikke på jobb, men synes det så veldig bra ut frem til da. Tok et par minutter før vi fikk kontroll, men så var det total dominans (men uten å skape stort). Veldig god innsats og mye løpsvilje fra samtlige. Jobber folk like hardt hvert minutt av hver kamp så vil nok dette bli en ganske god sesong, og kvaliteten på jobbingen går nok opp etterhvert for Rangnick får jobbet mer med spillerene. Mer av dette, takk!
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Belfastboy wrote: 22 Jan 2022, 23:49 Herlig feiring av målet!
Minner akkurat mye om en splittet gjeng 😊
For en vill feiring, og deilig å se Rashford smile igjen.
post liked by: Otac, Pink Final, Belfastboy, Pancho P

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

McTominay som tryna 😂😂

Fantastisk passning av Cavani. Kunne jo berre ha banka til mot mål.
post liked by: Pink Final, Buchan, Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Elsker sånne feiringer, får gåsehud!
post liked by: Pancho P, Buchan

Deleted User 430

Pancho P wrote:22 Jan 2022, 22:18 Når vi no har snudd (eller iallefall stabilisert) skuta,
Det er her jeg faller ut fra positiviteten. Poengfangsten har stabilisert seg på et ok nivå, men spillemessig, som jeg sikter til?
Det er 1 kamp siden vi var heldige som ikke lå under 3-0 til pause mot Brentford, 2 kamper siden vi mistet en 2-0-ledelse mot Villa og 3 kamper siden hvor vi var heldige som gikk videre i FA Cupen, etter hjemmekamp, som sistnevnte motstander. Frem til i går var Wolves, som lå på 8. plass da vi møtte dem, det beste laget vi har møtt de siste 2 mnd, likevel har det vært tilnærmet bingo i de fleste av kampene om hva utfallet ville bli.
Klarer virkelig ikke se noe som helst stabilitet i spillet enda, da jeg måler stabilitet over flere kamper og ikke kun den siste, etter 9 "bingo-kamper", så beklager min avmålte entusiasme :D

Ang "han derre gymlæreren" så hadde jeg samme tro og ambisjoner som du nevner her, mye pga. progresjonen over tid og at det var en tydelig plan bak ting, men det har jeg ikke sett særlig mye til de siste 2 mnd. da gårsdagens kontrollerte kamp er unntaket fra hva som har skjedd på bane siden slutten av november (september også, om vi skal ta med de siste ukene under OGS).

Håper, som sagt, de klarer å raske med seg de nødvendige poengene og da gårsdagens kamp ble starten på noe stabilt, men med tanke på motstanden vi har møtt hittil begynner vi å få veldig dårlig tid frem til det virkelig smeller i mars. (Om vi ser på motstandere i ligaen, vel og merke).

Så ja, helt ok positiv til poengfangsten, men veldig avmålt til spillet da vi inntil i går kun har møtt "svak" motstand.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Eg er sikkert for optimistisk, som vanleg😅 Og ja, eg baserer positiviteten min på éin heil kamp + første omgang mot Villa og andre omgang mot eit svakt Brentford. Tynt grunnlag? Ja, absolutt!

Likevel vél eg å sjå lyst på stoda. Mot Villa hadde vi lenge kontroll (mot eit svært godt lag) og mot Brentford fekk vi justert bra i 2.omgang.

Eg trur Rangnick har gjort lurt i å legge om til 4-3-3 og å gjere laget meir kompakt. Ralfen har nok skjønt at han må vere meir pragmatisk enn det han var i Bundesliga. I ettertid ser vi at 4-2-2-2-systemet med fire utprega offensive spelarar var i overkant naivt.

Så får vi sjå om West Ham-kampen berre var eit blaff. Eg likte iallefall blaffet eg såg😁
post liked by: Pink Final, Buchan, Otac
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Jeg er også en såkalt positiv supporter.
Som har lett for å tenke at United er på rett vei, og vi vinner garantert neste match.
Som ett par tre av dere trodde jeg på gullkamp FØR sesongen.
Etter 5-1 i rosekrigen mot Leeds var jeg i fyr og flamme.
Digget arbeidet ‘Gymlæreren’ gjorde og tenkte at vi snart var tilbake som toppklubb.

Vi vet hvordan det har gått.
Vi er tilbake til FØR start med Solskjær mener jeg.
Og jeg har sittet på gjerdet angående Rangnick.
Men, eller mer - heldigvis - i går var det solid defensivt.
Har lett for å tenke at United er på rett vei som sagt, og tar med meg den defensive strukturen fra i går.
Håper det kan bygges på.
post liked by: Pancho P, Buchan, Otac
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply