FA Youth Cup

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Strålende.
Visste ikke det.
Kan kanskje bli ny publikumsrekord da? 👏
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 480

Bra! 👍 Noen som vet om kampen vises på TV?
post liked by: Pink Final

Deleted User 595

@Canto: Klarer ikke å finne noe TV-oppsett for kampen, verken i Norge eller England... Skuffende om det ikke sendes. Kanskje for å drive billettsalget?

Deleted User 480

Kan tenkes. Det er vist noen youth-kamper tidligere. Hadde vætt morro å sett den. Kanskje på MUTV. 🤔

Deleted User 595

Ser ikke ut som den er satt opp på MUTV heller :/

https://www.live-footballontv.com/live- ... on-tv.html

Må nesten være et tiltak for å selge billetter, slik FA gjerne opererer. Er jo ikke mange som kommer fra utlandet til slike kamper, så da er det rettet mot lokalbefolkningen.

Forståelig, men skuffende for de som ikke bor i Manchester, eller jobber når kampen spilles.

Deleted User 430

Rimelig sikker på at finalen sendes på TV hos de med rettighetene rundt omkring. Er nok bare programoppsettene som ikke er klare så langt frem i tid.
post liked by: messilingard, Pink Final, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Fantastisk innlegg, @Pink Final, takk for det. Blir veldig spennende å se om vi klarer å ta enda en tittel her. Vi har en lang og stolt historie i FA Youth Cup :)

Det hender lag i PL klager på tøft kampoppsett, inkludert våre egne menn. Hva skal man da si om det her? To kamper på under ett døgn? :skul: :ghost:
Man Utd U18 kamper.png
Man Utd U18 kamper.png (22.51 KiB) Viewed 836 times
(Klokkeslettet er sikkert 2 timer feil for oss i Norge forresten)
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Pangaea wrote:26 Apr 2022, 13:09 Hva skal man da si om det her? To kamper på under ett døgn?
Leste at United ikke har klaget over det, heller. Var jo bare å flytte opp noen fra u16, og ev. ned fra u23, så hadde de nok spillere.. 😁
Greit at det er mindre jevt å vinne noe på u18-nivå, enn på seniornivå osv, men litt useriøst blir det jo...
post liked by: Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Scheisse! Nottingham Forest er i form. Har ikke tapt på 12 kamper. 10-2-0. Vant 1-0 borte mot Liverpool i dag, som ligger på 2. plass. Nottingham Forest nå på 3. plass. Plutselig er jeg ikke like sikker på at United er favoritter inn mot den kampen :/

Til sammenligning har vi 6-3-3 siste 12, men det er litt uheldig timing. 10-3-3 siste 16.
post liked by: Blodfink

Deleted User 402

Da er det allerede solgt 38000 billetter til finalen. Gleder meg til å se den kampen hvis den sendes noe sted?
Tydelig at unggutta settes pris på:-)
post liked by: Pancho P, Pink Final, Pangaea

Deleted User 402

Over 45000 billetter solgt. Kan fort bli over 50000. Moro:-) For en opplevelse det blir for unggutta!
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pancho P, Pangaea

Deleted User 402

Mer enn 50 000 solgte billetter! Dette blir moro:-)
post liked by: Ryder, Gjelseng, Pink Final, Pangaea

Gjelseng
Posts: 1
Joined: 05 May 2022, 12:46
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 3

Ser ut til att kampen vises på Viaplay.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Cola2
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Pangaea wrote: 26 Apr 2022, 17:26 Scheisse! Nottingham Forest er i form. Har ikke tapt på 12 kamper. 10-2-0. Vant 1-0 borte mot Liverpool i dag, som ligger på 2. plass. Nottingham Forest nå på 3. plass. Plutselig er jeg ikke like sikker på at United er favoritter inn mot den kampen :/

Til sammenligning har vi 6-3-3 siste 12, men det er litt uheldig timing. 10-3-3 siste 16.
Aaberge i United.no har skrevet litt om dette her: https://www.united.no/nyhetsarkiv/har-v ... i-finalen/

Som jeg skrev et annet sted, så tror jeg dette blir en tøff kamp, og jeg er faktisk ikke sikker på om United er favoritter. Vi bør ha en grei fordel av å spille på Old Trafford foran kanskje 60 000 fans (Forest kommer med rundt 5000 også), men vi kan definitivt ikke ta seieren på forskudd.

Mer nervøs foran denne kampen enn når førstelaget spiller.

For å presisere: Warren Joyce var trener for Uniteds akademi i ca 10 år, før han forlot klubben for å ta over Wigans førstelag. Vært litt her og der etterpå, og tok over Nottingham Forests U18-lag i 2021. Kan vel si det har gått rimelig greit når klubben har kommet til FA Youth Cup finale. Så vidt jeg kan se, har de aldri vært i den finalen før, men United har vunnet 10 ganger og vært i fire andre finaler (15. gang nå altså).

Hvis flesteparten som har kjøpt billett møter opp (var stort 'frafall' når kvinnelaget spilte på Old Trafford), så knuses rekorden i FA Youth Cup. Og ikke nok med det, som Mitten har påpekt, dette blir den kampen med flest tilskuere, bortsett fra kamper på Wembley eller Old Trafford. Uansett utfall, blir det helt sikkert en helt vill opplevelse for unggutta på begge lag. Nesten (?) fullstappet Old Trafford :-|

Edit: Per nå er det ikke mange områder med ledige billetter igjen: https://tickets.manutd.com/en-GB/events ... p=&hallmap
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Sjekket ledige billetter igjen, og ALT er utsolgt? :O Betyr det at det blir stappfullt og 73000+, eller var noen seksjoner ikke lagt ut for salg? Når jeg kikket tidligere så det ut som hele stadion var tilgjengelig... I så fall er det helt spinnvilt.
FAYC sold out.png
FAYC sold out.png (5.49 KiB) Viewed 554 times

:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Vet ikke hvor vanlig det er med Telenor T-We i det ganske land, men ettersom denne kampen blir sendt på Viasat V sport 3, så var det mulig å ommøblere kanalvalg litt, slik at jeg fikk plass til den pakken (kostet 30 poeng). Dermed bør det gå greit å få sett kampen på skikkelig vis.
post liked by: Pink Final, Pwint, Cola2
Post Reply