FA Youth Cup

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Ryder
Posts: 4667
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2598
Liker mottatt: 10538

Greit med uavgjort ja. Vi scoret i deres beste periode, de i vår.
Tror sjansene er gode her bare vi tør å spille ball.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Jeg gikk glipp av en del i starten pga TV-trøbbel, men i de 30-35 minuttene jeg så, synes jeg egentlig Forest var best. De er et utpreget defensivt lag som ligger godt posisjonert og er flinke til å lese spillet og ta ut rom, og takle. Det førstelaget vårt ikke er gode på. Synes våre spillere har klart bedre nærteknikk og vi har noe fint pasningspill her og der, men synes også vi har mange dårlig touch og mottak. Vi må være litt mer "på" når vi spiller gjennom midtbanen.

Veldig surt at den 1-1 scoringen kom fra ingenting, for hadde vært godt å gå til pause med 1-0 og prøve å få litt bedre kontroll i andre omgang. Nå er vi like langt. Håper vi spiller litt bedre i 2. omgang og klarer å dominere bedre på midtbanen. Litt for ofte prøver vi å spille oss ut bakfra, Nottingham Forest presser godt, så blir det en lang ball opp som de mer fysiske Forest spillerne gjerne vinner, evt gjennom andreball. De er gode taktisk, som ikke er en stor overraskelse når Warren Joyce er manager. United spiller mer moderne fotball på en måte, men jeg vil jo helst vinne her uansett.

Hva tenker dere andre hittil?
post liked by: Pancho P, Pink Final

Deleted User 595

Tenker at vi har teknisk mer begavede spillere, åpenlyst. Men at vi er fysisk og taktisk litt "underernært". Avstandene mellom ledd var for store de første 40 minutt, og vi klarte ikke holde på ball.

Synes ikke vi bør slå langt, da vi ikke klarer å vinne de duellene det frembringer, mot et fysisk høyere og sterkere Forest-lag, samt at de lange ballene strekker laget vårt enda mer. Vi spilte nesten bare langt de første 40, og ble bedre når vi kuttet ned på det. Paradoksalt nok, scorte de da 😅

Vi må nesten spille rundt de og være hurtig. Enten det, eller satse på gjennombrudd i bakrom på McNeill og Garnacho, og dødballer.
post liked by: Pangaea, Pink Final, Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

GBailey wrote: 11 May 2022, 20:39 Kobbie Mainoo har sinnsyk ballkontroll. Håper han utvikler seg med tanke på å gjøre rette valg. Da blir det fort bra på seniornivå.
Han viste noen takter i denne kampen som viser veldig gode takter, men generelt så går ting for sakte her i forhold til PL, men det er selvsagt ikke noen overraskelse. Nivået opp er helt ekstremt. Selv til førstelaget vårt, må jeg nesten si. Men fra det jeg har sett, så har Mainoo veldig mye bra ved seg. Virker tidlig utviklet også, som kan være bra, så lenge han ikke får dårlige vaner. Han vil ikke vinne fysiske dueller like lett på seniornivå. Ikke enkelt her i dag heller da, Forest er jo nesten et lag av menn. Minner litt om slik engelske lag prioriterte før, men denne gjengen har "heldigvis" god teknikk og spilleforståelse også.
post liked by: Pancho P
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7576
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27078
Liker mottatt: 17638

Bra United trøkk nå, kom igjen
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Hvis jeg skulle tippet på noen som kan bli store her, hadde det vært McNeill. Ikke at man ser hvorfor i denne kampen, da han nesten ikke har hatt ballen.

God start på omgangen nå.
post liked by: Pancho P

Deleted User 429

Ikke veldig bra fra noen av lagene de siste femten. Kanskje Hugill kan få til noe mot slutten?
post liked by: Pancho P
User avatar

Jan Erik
Posts: 2419
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7487
Liker mottatt: 7844

Hansen-Aarøen og McNeill ut er vel ikke et godt tegn for hvordan denne kampen går? Syns Forest ser mye sterkere ut nå.
post liked by: Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Bekymret. United har vært på bakbena nesten hele 2. omgang :/
post liked by: Pancho P
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7576
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27078
Liker mottatt: 17638

Louis Jackson er solid bak der.
Matcher dem på fysikk, og flink til å plassere seg.

Straffe til United.
Godt presset mot keeper’n deres der.
2-1 til United.
post liked by: Pancho P, Jan Erik
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 429

Tidlig jul i år. Nesten en meter utenfor boksen.

Solid straffe da!
post liked by: Pink Final, Jan Erik
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

YESSS!!! Deilig!!

De kommentatorene må lære seg reglene også..... idioter.
post liked by: Pink Final
User avatar

Jan Erik
Posts: 2419
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7487
Liker mottatt: 7844

Pen straffe, men feildømt. Kan vi holde på dette nå?

Deleted User 595

Haha, elsker feiringen til Garnacho!!

Husk, han er argentinsk.

Helt feildømt straffe, dog.
post liked by: Jan Erik, Pangaea

Mr H
Posts: 465
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1372

soleklart straffe der ja
Post Reply