Troppen for 22/23

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 14 Feb 2022, 16:02 Og jeg er redd noen av dem er blant de få spillerne vi har som sjeldent har blitt kritisert av fansen.
Kven du trur det er?
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17827

Otac wrote:14 Feb 2022, 16:08Kven du trur det er?
Aldri lurt å skrive slikt uten å ha dekning for det.
Har bare gjort meg noen tanker om hvem det kan være.
Hvis jeg skal være dum nok til å slenge ut ett navn - Dean Henderson.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2593
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13438
Liker mottatt: 8673

Om eg skulle spekulere, ville eg tru at følgande spelarar kan komme til å forlate Old Trafford etter denne sesongen: Henderson, Grant, Jones, Bailly, Tuanzebe, Telles, Matic, Pereira, Mata, Lingard, Pogba, Donny, Cavani, Ronaldo, Martial og sannsynlegvis Greenwood. Det er 16(!) spelarar. Sjølv om vi har for stor stall no, er det klart at det må fyllast på med spelarar i alle lagdelar.

Eg er spent på kva Rangnick si 'konsulentrolle' vil innebere. Vil han fungere som ein sportsdirektør eller sjefsspeidar, eller noko imellom? Uansett kva rolle han skal fylle, skulle ein tru at han ville ha myndigheit når det gjeld innkjøp. Litt rart at ingen kom inn i januar når Ralfen truleg vil fortsette i klubben i ein eller annan kapasitet.
post liked by: Ryder
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Det har vært rapporter om at Dean Henderson er en av de som lekker info ut av garderoben. Løsningen er uansett forferdelig enkel, selg han. Om vi ikke får mye penger nå, så sørg for at det ligger en vidersalgsklausul på en tosifret prosentsats. Er ikke sånn at reservekeepere er helt håpløst å finne. Dersom vi spiller EL neste sesong så vet de også at de vil spille samtlige kamper i gruppespillet. Slik jeg ser det så har vi en topp keeper i de Gea, og selv om at det er greit med en utfordrer så må det være en spiller som tåler å være nr 2. Det er ikke Dean Henderson.

Men ja, jeg er spent på hvordan troppen ser ut i september. Vi vet at det vil være trafikkø ut av Carrington i juni, i tillegg til at Ragnick skal bli erstattet. Vi har muligens noen erstattere i spillerne på utlån. Jeg syntes likevel det er rart at vi ikke har hentet noen i januar. En ting er at Greenwood forsvant overraskende, men vi kunne for eksempel hentet en midtbanespiller allerede nå når vi vet at det vil forsvinne mange i januar. At vi ikke har landet en ny manager bør ikke ha noe å si, vi kan ikke basere overganspolicyen på hvem som er manager, da er vi tilbake til gamle synder.

Angående mentalitet og arbeidsmoral så har klubben og RR mye å jobbe med i tiden fremover. For å ikke snakke om taktisk forståelse og utførelsen av instruksene. Ronaldo og Rashford jobber ikke hardt nok defensivt, Bruno er en løs kanon på dekk når det kommer til den defensive organiseringen. Forsvaret begår alt for mange enkle feil. Midtbanen ellers sliter med å kontrollere kamper. Dette er ting som går på de taktiske evnene og arbeidsmoralen til spillerne. Vi har kanskje vel så mange utfordringer med at spillerne våre viser en mentalitet som er fryktelig svak også. Ja, vi fått en del avgjørelser i mot oss når det gjelder dommerne. Det er kjipt det, men det er et større problem at spillerne mister fokus på grunn av det.
post liked by: Pancho P, Ryder
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5141

Jeg er egentlig der at jeg ikke er sikker på om vi bør kjøpe flere store navn, a la Declan Rice. Særlig til en slik vill pris. Det vi trenger, hvis tanken er å fortsette med å implementere gegenpress, er spillertyper som takler den type fotball. Jeg vil ærlig talt heller ha et arbeidsjern som løper skjorta av seg hver kamp til 20-30 mill, enn et stort navn som kanskje blir den neste som lekker dritt til media, og jogger rundt med hvilepuls. Vi har nok luksusspillere, hvis jeg kan kalle dem det. Balansen er feil. Hvis de vi har ikke er villige til å ta til seg ny kunnskap, så er de i feil klubb, og i feil sport. På ett eller annet tidspunkt må vi bare dra en linje i sanden, og si at nå er det nok player power gone nuts. Vi har DENNE strategien, og kommer til å følge den strategien enten det går til helvete (på kort sikt) eller ikke. Tenk langsiktig. Bygg opp laget, bygg opp stallen. Gi noen lærevillige unggutter sjansen innimellom. Stå stødig bak manageren, og plasser stjerner på benken eller tribunen om det må til.

Mulig jeg her er for farget av å nylig ha sett en nær sagt 70 mins enetale av Dag Langerød i MBH, med himmelen som faller, for nylig skrev jeg at jeg var ganske optimistisk etter å ha sett litt bak resultatene. Og dekningen hadde vært helt annerledes med seier i de tre kampene, men med nøyaktig samme spill og sjanser. Samtidig virker det som tydelig at det er mye grums blant spillerne. Vi har virkelig blitt et sirkus.

Jeg bare håper at Murtough, Fletcher og andre på den sportslige siden har en klar plan, og følger den, og tar de kampene som måtte komme med spillerne. Vi må ta klubben vår tilbake. Vil ikke spillerne være med, så kan de dra et annet sted. Manchester United er større enn alle av dem, og de er heldige som spiller for oss. De som bare ser på oss som en plattform til å få følgere og slikt, kan drite og dra.
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Otac, Ryder, red

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg trur troppen innholdet nokre få råtne egg som forsurer miljøet. En slik kollektiv forråtnelse trur eg ikkje på.

Før sesongen, Etter kjøpet av Sancho og Varane var eg sjukt fornøgd. Ikkje fullt so fornøgd etter kjøpet av Ronaldo. Men laget såg knallsterkt ut.

No er det berre røva. Dette må kunne fikses med nokon justeringer.

5-6 spillere ut og 4 inn til sommaren.

Deleted User 477

Det er ingen tvil om at stallen bør årelates og tilføres mye nytt blod etterpå.
Jeg syns vi var inne på rett spor med spillere inn under OGS, men det var får få som forsvant ut..
Har jo lest at OGS langt fra fikk det han ønsket seg og det samme skjer nå med Ralf.. Vi burde årelate eiere og styre også og fått inn nytt blod som tenkte sport og langsiktig.
Virker ikke så Ralf har hele spillergruppen med seg og blir merkelig når Ralf ønsker og låne Lingard ut, men blir nektet, så får Lingard fri uten at Ralf vet om det. Mye råttent i hele klubben og det som lukter verst holder til i Florida
post liked by: Pancho P, Pangaea
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

PWD A Devil for life wrote:14 Feb 2022, 20:18 og blir merkelig når Ralf ønsker og låne Lingard ut, men blir nektet
Dette stemmer ikke.

Direkte sitat Rangnick fra første pressekonferansen etter vinterpausen (løst oversatt til Norsk) [link]: "For tre uker siden ville ikke Jesse dra. Men så endret han mening. Jeg snakket med han for rundt 10 dager siden, og jeg kan fullstendig forstå hvorfor han vil dette, både for spilletid og for mulighetene til å bli med i VM. Og jeg sa til han da, dersom han finner en klubb han vil spille for, og som United også blir enig med, så vil jeg la han dra. Men åpentbart, men utviklingen de siste dagene, så har ting endre seg litt. Derfor ble vi enige om å beholde Lingard ut sesongen.
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

Det handlet vel delvis om Greenwood-situasjonen, men også mye om at klubben ikke fikk det de ønsket for ham fra Newcastle.
post liked by: Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Sånn heilt overordna so tenker eg slik at man relativt sett bør ha beste spillerane den man berører ballen mest. Da får man mest kvalitet på spillet / penger. Dvs sei at man bør ha de relativt sett beste spillerane på midten av bana, da de har mest ballberøringer. Spesielt defansiv midt kanskje?

Eit lag med ei god midtbane er utrulig vanskelege å slå. United har vel hatt den dårligaste midtbana av topp seks laga siden SAF ga seg.
Spesielt defansiv midt.

Fred bør i beste fall være på benken. Pogba, Matic, Mata, Beek er på vei ut, og vi bør ha inn tre midtbanespillere, derav eit rivjern på defansiv midt.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Gårsdagens kamp mot City bekreftet vel egentlig bare hva mange har trodd om dagens stall. I alle fall for min del. Jeg ble riktignok overrasket over hvor langt unna vi er, spesielt i andreomgang. Det jeg anser for å være en god nyhet er at vi har svært mange kontrakter som utløper til sommeren. For det er på høy tid at vi får skiftet ut en del spillere som ikke hører hjemme på Old Trafford. Men man kan uansett lage en oversikt over stallen per dags dato.

Keepere
De Gea er safe. Han blir værende. Heaton kan fint være nummer 2 neste sesong. Henderson bør bli solgt. Han passer ikke til å være nr 2. Det blir sikkert hentet en gammel reserve.

Backer
Shaw har hatt en solid formdupp denne sesongen. Samtidig så er det fortsatt mulig at han henter seg inn og returnerer til toppnivået sitt fra i fjor. Telles kan fungere som en backup enn så lenge. Personlig har jeg tro på Alvaro Fernandez, men han bør muligens ta et år i Championship før han får muligheten til å være en backup på førstelaget. På høyrebacken så er jeg egentlig ikke overbevist av noen. AWB er for svak offensivt, og har til tider sine mentale glipper defensivt. Dalot klarer aldri helt overbevise meg helt. Laird virker spennende, men han har til gjengjeld ikke spilt på et høyere nivå enn Championship og har en noe urovekkende skadehistorikk. Brandon Williams kan være et alternativ, men han fungerer best på venstresiden. Jeg frykter uansett at Brandon WIlliams aldri helt vil ta det nødvendige steget, spesielt offensivt. Jeg er åpen for å hente inn en ny høyreback.

Stoppere
Varane er god nok, når han er frisk vel og merke. Lindelöf er vår nest beste stopper spør du meg. Lindelöf sine ferdigheter med ball er det som gjør at han er et nivå over Maguire, i alle fall i mine øyne. Jeg kunne uansett fint ha oppgradert på stopperplass. For å oppsummere Harry Maguire så langt, bomkjøp. Maguire har for mange feil i sitt spill, og er generelt for dårlig med ball. Skal vi dominere kamper så må vi ha stoppere som evner å håndtere ballen på en god måte, det klarer ikke Maguire. Bak Maguire finner vi Bailly som burde vært solgt for lenge siden. Bak der har vi Tuanzebe og Jones som ikke er god nok. Teden Mengi kan kanskje bil en god spiller på sikt, men skal jeg tippe så er det en større sannsynlighet for at nivået hans er nærmere Tuanzebe enn Varane. Det må uansett hentes inn en stopper, helst to.

Sentral midtbane
Vårt største hull. Fred og McTominay er ikke gode nok med ball, i alle fall ikke for å fungere som et anker på midten. Matic er for gammel. Stort sett alt og alle ser at det må investeres i denne posisjonen til sommeren. James Garner kan kanskje bli et alternativ her, men han bør lånes ut neste sesong også.

Offensiv midtbane/Indreløpere
Bruno er vår viktigste spiller, selv om at han har vært noe svak i år sammenlignet med tidligere år. Pogba er vi mest sannsynlig ferdig med til sommeren, noe jeg personlig gleder meg til. Lingard og Mata er heller ikke noe å spare på. Lingard burde vært solgt forrige sommer, og Mata burde fått beskjed om å finne seg en ny klubb. Van de Beek har jeg ikke helt gitt opp enda, får han en god vår i Everton kan han ha en rolle å spille hos oss neste sesong. Hannibal bør enten få flere sjanser eller lånes ut, han trenger uansett spilletid for at utviklingene ikke skal stagnere. Mest sannsynlig vil det uansett være behov for investeringer her også. Er noen gode alternativer i akademiet også, kanskje Isak får seg et innhopp eller to neste sesong?

Kanter
Jadon Sancho har funnet formen, Elanga har overrasket positivt. Min største bekymring er at Marcus Rashford har slitt noe voldsomt denne sesongen. Forhåpentligvis får han seg en solid ferie til sommeren og får startet på nytt. Jeg vil også planlegge neste sesong uten Mason Greenwood, vanskelig å si hva som skjer der. Det er vanskelig å si noe om hvordan Pellestri og Amad vil se ut neste sesong. De har ikke akkurat overbevist noe særlig. Kanskje kan Alejandro Garnacho få noen innhopp neste sesong, han ser i det minste spennende ut.

Spisser
Martial tror jeg er ferdig. Cavani er tilgjengelig ca hver 10. kamp, og alderen har tatt igjen Ronaldo. Det kan fint kjøper inn to nye spisser. Charlie McNeill kan kanskje få noen innhopp neste sesong også. Han ser veldig spennende ut.

Sånn for å oppsummere noe her. Jeg tror vi fort kan se 10-15 spillere på vei ut neste sesong. I tillegg så må det inn 6-7 spillere bare for å ha en solid stall til å håndtere kampprogrammet. Jeg er også noe redd for at vi ikke kommer til å få inn noe særlig store summer for våre spillere, både på grunn av høye lønnskostnader, men også med tanke på de globale økonomiske trendene vi for øyeblikket ser. Slik jeg ser det så begynner vi på en ny gjennoppbygging til sommeren. Og jeg sliter med å se hvordan vi skal klare å tette alle hullene på en sesong.
post liked by: Ryder, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

Deprimerende lesning, men ikke mye der å være uenig i, @messilingard.

Selvsagt vil mange av disse spillerne prestere bedre i flytsonen og dersom helheten fungerer. Mange av dem har et toppnivå inne som kan lokkes fram igjen under andre forhold (f.eks Shaw og Rashford). Det jeg ikke gidder å ha i klubben, er feige hengehoder, spillere som egentlig ALDRI har vist at de har nivået inne over lengre perioder, spillere som makter å prestere kun i hver fjerde kamp, og spillere som er godt over toppen. Og dem er det etter hvert ganske mange av til sammen.

Deleted User 108

Vi mangler mye. Føler vi må bygge på nytt. Men hva kan vi håpe på når vi ikke har champions league å tilby? Klarer vi da å lure Rice fra West Ham? Haaland er det bare å glemme.
Vi må i første omgang hente én i hvert sentrale ledd. En midtstopper, en midtbane og en spiss. Som midtstopper tenker jeg på Araujo som ikke er ivrig etter å forlenge i Barcelona. Som spiss Nkunku som i følge ryktene skal ønske å spille for United og sentral midtbane ønsker jeg Rice. Ikke umulige spillere å få hentet, men vil nok komme på 2 milliarder kroner. United bruker ofte store summer på å hente spillere når vi ikke har nådd champions league.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23314
Liker mottatt: 19276

Støtter den tropp-analysen @messilingard. Shaw er er stor gåte, denne sesongen (som nevnes) har han ikke vært god. Jeg har mista tålmodigheten med ham. En ny back er viktig, Telles kan være back up som også nevnes. Er villig til å prøve Williams jeg, om klubben ikke henter en annen.

Kounde håper jeg på, både stopper og HB. Han blir bedre og bedre av det jeg har sett. Da kan AWB selges, for halvparten av det han ble kjøpt for...Det samme med Maguire. Araujo og Nkunku som nevnes er også hjertelig velkommen.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Kounde tror jeg ikke vil lykkes som stopper i PL. Og til den prisen så finnes det rimeligere alternativer på høyrebacken. Jeg er villig til å vente med en stopper for et år og heller se hva Varane/Lindelöf kan få til. Førsteprioritet bør være en defensiv midtbanespiller og en spiss.

Når det gjelder Nkunku så anser jeg han for å være mer en offensiv midtbanespiller enn en spiss. Absolutt en god spiller, men jeg ser heller etter en annen type spiss. Ikke at jeg takker nei, vi trenger alle gode fotballspillere vi kan få.

Når det gjelder spillere ut så tror jeg vi kan slite stort med å se noe særlige summer inn. Jeg tror for eksempel at vi vil slite med å få 25 mill for AWB eller 40 mill for Maguire.
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply