Troppen for 22/23

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7533
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26886
Liker mottatt: 17407

Pangaea wrote:03 Feb 2022, 00:04 Forstår jo at folk blir negative til tider, det har jeg også vært, men jeg forstår virkelig ikke de som absolutt skal kritisere alt og alle som er assosiert med klubben, uansett hva som skjer. ALT er liksom totalt KRISE, alle er helt på trynet dårlige, alt er LATTERLIG. Og slik går regla. Igjen og igjen. Dag etter dag. Innlegg etter innlegg.
Folk er forskjellige, og det er tydelig at United underpresterer og har gjort det i årevis.
Men klaging på repeat ofte uten å begrunne fatter jeg ikke.
Gir i hvert fall ikke meg noe å lese slikt.

Hehe, ja jeg er jo innom å leser litt på andre fora.
I Norge er vel alle bortsett fra dette og Leeds bak Log in nå.
(Begge er uavhengige fra egen supporterklubb, og Log in koster mye).
Jeg likte stilen hos Leeds og Stoke.
Mange gode innlegg, ikke minst fordi folk skriver med respekt.
Lite karakteristikker av hver andres innlegg.
Og kritikk mot eget lag er saklig omtalt.

På engelske forum som Villa Talk ser jeg de av og til latterliggjør Uniteds supportere for slakting av eget lag.
Så må det legges til at de fleste klubber misliker United.
Sikkert fristende å slenge med leppa i vår retning.

Red Cafe leser jeg nesten ikke mer.
Tidligere lærte jeg av å lese der, nå blir jeg mest irritert.
Nivået har sunket.

Men nå er jeg langt unna hva denne tråden handler om.
Jeg mener fremdeles vi har en ganske god tropp på fotball evner.
Vi trenger imidlertid forsterkninger, og midtbanen skriker mest etter en kvalitets spiller.
En ung Matic type er vel hva vi trenger aller mest.
Det har vi gjort lenge.
Mente en slik type var viktigere enn både ny stopper og høyrekant sommeren som gikk.
Om det var slik at Glazer’s nektet Solskjær å hente Thiago Alcantara i 2020 er det bare håpløst.
En spiller med pasningskvalitet og evnen til å stenge rom.
post liked by: Ryder
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg er av de som er negative, til korleis United framstår.
Personlig er eg generelt i godt humør, langt bedre enn snittet, tru det eller ei.

Absolutt ALT må ikkje være negativt. Eg skjønner at det kan være slitsomt.
Men for meg er det slitsomt å lese om at ting er positive, når de åpenbart ikkje er det.
Sikker like slitsomt som andre veien.

Og so trur eg at ein eventuell vei ut av Glazers fella er via misnøye. At supportere boikotter heile greia.
Kjem det til å skje? Sannsynligvis ikkje.

Kjem Glazers til å forsvinne om de tjener penger? NEI.
Kan vi få verre eigara? Ja.
Er det ein sjangse eg er villig til å ta. Ja.
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Jeg tror også - fortsatt - at vi har en tropp som på sitt beste kan/bør være god nok til å være i topp tre dersom vi får spillerne til å prestere opp mot sitt potensial. Hvorfor den er langt unna å gjøre det, er en sammensatt diskusjon som sikkert passer best i andre tråder.

Som skrevet i trådstarten, er jeg mer bekymret for sammensetningen av troppen etter sommeren enn nå, med såpass mange spillere på vei ut av laget - enten pga kontraktssituasjon eller alder. Det blir i alle fall spennende, for å si det sånn. Nå mangler vi en DM. I august kan vi mangle mange flere. Litt skuffende at vi igjen overlater alt til neste manager, det virker ikke som om vi stoler på at enten Murtough, Rangnick eller begge sammen kan ta avgjørelser for klubben på sikt.

Så, er vi mer sytete enn andre lags supportere? Tviler vel egentlig på det, vi er bare så fryktelig mange og dermed synlige. Det som ER sant, er at alle supportere vurderer sitt lag ut fra potensial og posisjon i systemet. Sunderland blir nevnt i en annen tråd, imponerende med høye tilskuertall og høyt engasjement tross sportslig krise. Men tror dere Sunderland-fansen satt og lo og trakk på skuldrene over nedrykk til league one? Tror dere det ikke finnes misnøye blant alle dem som fortsatt går på kamp? De sparket nylig enda en manager, så de tåler ikke "alt" de heller. Det er jo bare å se på noen av tribunescenene fra "Sunderland 'til I Die" for en påminnelse om at det renner ei kule varmt der i gården av og til også.

Samtidig: Det er naturlig at forventningene henger sammen med forutsetningene. Det er ÉN eneste grunn til at jeg "krever" at United kjemper i toppen, og det er rett og slett fordi klubben tjener (og bruker) så mye penger at absolutt ALT tilsier at vi skal gjøre det. Og når vi ikke gjør det, er det et åpenbart tegn på at noe er galt i ett eller flere ledd i klubben - og at opptil flere ikke gjør jobben sin godt nok. Ikke alle, men noen - og flere av dem i viktige posisjoner. I motsetning til en rekke andre klubber har vi beviselig underprestert i snart ti år.

Hadde vi hatt samme økonomi og størrelse som Aston Villa, hadde jeg vært fornøyd med midt-på-tabellen og en og annen cuprun. Hadde vi hatt samme økonomi som Norwich, hadde jeg vært fornøyd med å gå jojo mellom Championship og PL. Det sitter sikkert folk på Walsall-forum og himler med øynene over hvor bortskjemte Villa-fansen framstår også. Norske fans av Leeds og Stoke er jo gjerne menn "av en viss alder" - som har veldig mye til felles og deler opplevelser og historier fra helt tilbake til 70-tallet. Litt urettferdig å sammenligne, mener jeg.

Å være forbanna og frustert over eget lag er en stor og naturlig del av å være supporter, det hører med når en investerer så mye følelser i noe - på godt og vondt. Så er det fint om man klarer å være konstruktiv i kritikken og ikke bare slenge utav seg skjellsord og galle, men men.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7533
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26886
Liker mottatt: 17407

Hører vel strengt tatt mer hjemme i supporter kultur tråden dette.
Fristende for noen hver av oss å mene at min måte å være supporter på er den riktige måten 😀.

United underpresterer så til de grader ifht inntjening og størrelse.
Der tror jeg alle er enige.
Men så har konkurransen hardnet til med alle disse pengedopete klubbene vi konkurrerer mot.
Men alt er vel ikke helt håpløst?
Alle spillerne minus Donny og Deano som begge er fredet av en eller annen grunn er vel ikke ræva?

Aldri helt rettferdig å stigmatisere hele supporter grupper selvsagt
Og United har en enorm supporter skare.
Jeg for min del synes vi syter mer enn de fleste.
Synes Liverpool fansen eksempelvis ofte snakker opp sine egne.
«Verdens beste» «This means more» med flere floskler.
Selv da de havnet 20 poeng bak oss under Rafa Beneathus mente de jo å være bedre.
Kelneren var bedre enn sir Alex 🤪🤣🤣.
Og det meste av laget deres var bedre enn vårt spiller for spiller.
Dessuten brukte ikke FSW penger #Tomkinstimes 🤣🤣.
De skryter og snakker opp.
Vi rakker ofte ned.
Når Salah presterer så er han verdens beste, og Klopp er verdens beste som får det beste ut av den lille rakkeren.

Når Bruno Fernandes presterer og er beste målscorer fra midtbanen siden John Wark, Ipswich i 1980/81.
Nei da er det Solskjær som er heldig, for uten Bruno hadde vi rykket ned må vite.

Jeg kunne fortsatt.
I min bok er vi United supportere altfor negative og vi synes altfor dårlig om våre egne.
Hvor kommer denne manglende selvfølelsen på lagets vegne fra?
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Jøggz
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7533
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26886
Liker mottatt: 17407

Pink Final wrote: 03 Jan 2022, 20:41 Vi trenger mer kvalitet i laget.
Men aller mest trenger vi mye bedre mentalitet i troppen.
Gary Neville peker igjen på den svake mentaliteten i gruppa.
Vi trenger et nytt anker og noen få forsterkninger.
Men hovedproblemet er og blir den elendige mentaliteten.
Redd den vil smitte over på nye spillere.

https://www.united.no/nyhetsarkiv/det-e ... spektlose/

Vi vet alle hvem som briefer media sier Nev.
Jeg vet ikke hvem, men har mine mistanker.
post liked by: Ryder, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Her er Gary Neville spot on, lekkasjene de siste månedene har vært en skam for spillerne. Om spillerne tror disse sytehistoriene får dem til å se bedre ut, tar de fryktelig feil. Det får dem derimot til å se ut som sutrete, sleipe og bortskjemte drittunger.

Går ikke fram om han mener at det er én eller flere som lekker, men virker som om det er snakk om (de) samme kilde(ne) hele tiden. Skulle likt å vite om klubben er klar over hvem det er, i så fall er det bare å ta fram storslegga. Jeg har respekt for varslere og deres rett til anonymitet, men dette handler jo ikke om dårlige arbeidsforhold eller trakassering, bare om barnsligheter og ansvarsfraskrivelse. Synes synd på Rangnick (og Solskjær før ham) som er nødt til å forholde seg til dette surret når de burde kunne konsentrere seg om å trene et fotballag.

Da noen lekket laget under Fergusons tid, klarte han å spore lekkasjene til samme postnummer. Fra da av sa han at ALLE spillerne som bodde på det postnummeret, ble bøtelagt jevnlig - helt til lekkasjen stoppet. Det gjorde den fort. Sikkert urettferdig for de som ikke hadde med det å gjøre, men da fikk det i alle fall konsekvenser som tydelig kommuniserte at det én person gjorde også gikk ut over laget.

Det har jo versert rykter om at Henderson lekker. Ikke usannsynlig med tanke på hans posisjon. Samtidig virket klubben veldig keen på å beholde ham i januar, noe de neppe hadde vært dersom de var klar over at han driver og briefer media? Hm.
Last edited by Ryder on 14 Feb 2022, 11:11, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13329
Liker mottatt: 8515

Pink Final wrote: 14 Feb 2022, 09:09
Pink Final wrote: 03 Jan 2022, 20:41
Vi vet alle hvem som briefer media sier Nev.
Jeg vet ikke hvem, men har mine mistanker.
Eg veit heller ikkje, men eg mistenker Kath i resepsjonen. Det har vorte lite sjokolade på henne i det siste 🤔
post liked by: Pink Final, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7533
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26886
Liker mottatt: 17407

🙂 @Pancho P.
Godt det ikke er henne, hun er tydeligvis noe av det mest lojale som jobber for Manchester United.
Blir oppgitt over den svake mentaliteten i spillergruppa.
Skjønner folk som blir sinte på dette laget.

Jeg er veldig enig med Gary Neville.
Senest i fjor sommer så dette ut som et LAG.
Et lag å bli glade i.
Men noen av disse gutta tåler tydeligvis ikke at andre er bedre enn dem, og flyr til pressen.
Og en skam at de som er utpå der ikke gir full innsats.
Hasenhüttl påpekte jo det etter matchen.
I motsetning til hva Wayne Rooney og delvis Paul Scholes har servert de siste dagene, så er denne uttalelsen fra Gary Neville 100% spot on!

Uansett hvem disse gutta er - FÅ DEM BORT fra Manchester United.
Stand by your manager!
Og støtt de gutta på laget som faktisk prøver.

Redd disse rapportene Dag Langerød snakker om fra Manchester stemmer så altfor godt.
Det ulmer og murres i spillergruppa.
post liked by: Ryder, Pancho P, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Om jeg hadde vært spiller, hadde jeg skammet meg over disse lekkasjene, og ikke minst over det Hasenhüttl sa om at det er en kjent sak at Manchester United ikke jobber hardt hjemover. Ville ikke tålt å få rykte som både lat og illojal, og ville prøvd å få til en slags internjustis.

Vi kan alle spøke om de små og store særhetene til sjefene våre, det er en del av hverdagen på enhver arbeidsplass og sikkert også ganske sunt. Men å bruke det som brekkstang i offentligheten for å få viljen din... der stopper all sympati hos meg. Ted Lasso-greiene er jo til og med på grensa til mobbing, spør du meg.
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13329
Liker mottatt: 8515

Vi kan snakke om nye midtbanespelarar, spissar og gud veit kva, men om spelargruppa er så uprofesjonell og rotten som rapportane tyder på, vil sjølv ikkje verdens beste spelarar heve dette laget. Om det finst spelarar som vil bort og som forsurer miljøet må dei bort. Simple as.
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 477

Det har jo vært en gjenganger helt siden Van Gaal at spillerne vi har hentet har vært bedre før og etter oppholdet i United med noen få unntak. Jeg vil påstå at problemet starter med grådige eiere som kun er ute etter penger. dette tror jeg smitter nedover og gjør at spillerne også er mest opptatt av penger. Virker som klubben er helt råtten og jeg er redd for at det ikke hjelper med ny manager eller nye spillere så lenge råttenskapen sitter på toppen og bestemmer.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Pancho P wrote: 14 Feb 2022, 12:38 Vi kan snakke om nye midtbanespelarar, spissar og gud veit kva, men om spelargruppa er så uprofesjonell og rotten som rapportane tyder på, vil sjølv ikkje verdens beste spelarar heve dette laget. Om det finst spelarar som vil bort og som forsurer miljøet må dei bort. Simple as.
Selv om MU gir bort spillere som ikke vil være der så er det ikke noen som vil ha dem pga den ville lønna som dem har klart å få seg, så det er vel ikke så enkelt det her. Men synes det er triste greier som kommer frem i media, skulle bare ønske noen i klubben hadde baller nok til å utelate dem som det er fra vidre spill for klubben, så får tiden vise hva som skjer men det er lite gøy å følge med MU for tiden.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7533
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26886
Liker mottatt: 17407

PWD A Devil for life wrote: 14 Feb 2022, 13:12 Jeg vil påstå at problemet starter med grådige eiere som kun er ute etter penger.
Helt enig, har skrevet det samme flere ganger.
En organisasjon blir over tid et speilbilde av ledelsen.
Egosentriske ledere fostrer egosentriske spillere.

Nettopp av den grunn elsket jeg at SUPPORTEREN Ole Gunnar Solskjær var manager.
En mann som ELSKER KLUBBEN.
En motvekt mot alle disse egoistene.

Håper Rangnick er i nærheten av Solskjær i hvert fall.
Noen med mentaliteten på riktig plass.

Vi har beveget oss langt unna trådens tema.
Men alt i min første post i denne tråden skrev jeg at det er mentaliteten som må endres først og fremst i troppen 2022/23.
post liked by: Pancho P, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 480

Pancho P wrote: 14 Feb 2022, 10:49
Eg veit heller ikkje, men eg mistenker Kath i resepsjonen. Det har vorte lite sjokolade på henne i det siste 🤔
😄 Ja. Det må nesten være det!

Jeg skjønner ikke at uromomentene i klubben får fortsette. Lurer på om det har å gjøre med feighet hos arbeidsgiver eller at de ikke har identifisert urokråkene (men, ting tyder vel på at de har det). Savner Ferguson-metoden jeg også, selv om den også hadde svakheter. -Men noen må faktisk bruke utestemmen her, og si at nok er nok!
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7533
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26886
Liker mottatt: 17407

Canto wrote:14 Feb 2022, 15:16 Jeg skjønner ikke at uromomentene i klubben får fortsette.
En ting er vel at manager ikke får nok myndighet fra ledelsen.
Når ceo og eiere overkjører manager på sportslige avgjørelser fratar de ham samtidig autoritet.

Det er tydeligvis flere råtne epler i United stallen.
Og jeg er redd noen av dem er blant de få spillerne vi har som sjeldent har blitt kritisert av fansen.
post liked by: Pancho P, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply