Ryktetråd 2022

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Deleted User 631

Har null forhold til Rangnick. Han er en parentes i Manchester United historien og hva han mener om klubben er for meg totalt uinteressant.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Can2, Cola2
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Pwint wrote: 11 Aug 2022, 19:48 Jeg vil beholde rashford. Jeg mener han har mye å bidra med. At han har spilt med skader og problemer har ødelagt mye for ham, men nå må han få tilbake selvtilliten.
Skal det være aktuelt å selge han nå så måtte PSG kommet med et bud på minst 100 millioner pund. Angrepsspillere vokser ikke på trær om dagen og Rashford er en av få som har erfaring fra det å spille spiss i PL. Det sagt så tror jeg ikke klubben vil vurdere dette. Vi trenger bredden offensivt.

Rashford får heller fokusere på å ta seg sammen på banen enn å dra til Paris for å spille Farmer-League fotball.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pangaea, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Kan godt selge Rashford hvis disse araberne drar til Qatar for å hente ett stort lass med penger til Manchester.

Tross alt total formsvikt så tror jeg det bor noe i denne gutten fortsatt jeg da, han er fortsatt ung.
Litt mer tid og særlig under ny manager syns jeg han skal få.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Can2
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

RedTrafford wrote: 11 Aug 2022, 19:30 Limer inn fra united.no

17.40: Tyske Sky melder at Ralf Rangnick har frarådet Stuttgart-spiss Sasa Kalajdzic å gå til United. Rangnick, som er østerriksk landslagssjef, sier til kanalen at det viktigste for den østerrikske 25-åringen er å forbli skadefri og spille på høyest mulig nivå, og derfor bør han bli i Stuttgart. Den tyske klubben er villig til å selge hvis summen er rett, og spillerens kontrakt utløper neste sommer.

Syns jeg aner ett snev av ondt blod her jeg😬
Minner en del om van Gaal og bitterhet, ingen tvil om det, men for å se på det med litt andre øyne: han tenker sikkert mest på det østerrikske landslaget, og som alle andre landslagstrenere så ønsker han at spillerne spiller fast framfor å sitte på benken.

Ser en visst fornuft i å "cashe inn" for Rashford, men vil vi virkelig gjøre det når vi allerede er tynt besatt der framme? Det virker som en særdeles dårlig idé egentlig. Ja, han har skuffet i flere sesonger, og jeg føler nesten at denne sesongen er "make or break", men Uniteds stall blir svakere hvis han drar. Er tross alt en god spiller med ekstreme egenskaper i form av fart. Håper bare han kommer tilbake til sitt beste igjen, for det er eneste sjansen han har til å redde sin United-karriere. Fortsetter han som nå, om så i flere sesonger til, så forsvinner han før eller siden. Han MÅ heve nivået og bli mer stabil, og jobbe hardere på banen.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, messilingard, Blodfink, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4549
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Sitter ekstremt langt inne for meg å ønske et salg av Rashford, og er fortsatt ikke kommet helt dit. Mener genuint at han fortjener en siste sjanse denne sesongen, men det er nå eller aldri.

Når det er sagt, har han nok en sesong lik den i fjor, vil nok både summen og interessen stupe, samt at han vil ha kun et år igjen av kontrakten. Da blir det nok en spiller vi kunne solgt for gode penger, men som vi ender opp med å slippe så å si gratis.

Tror uansett ikke det er aktuelt å selge nå, så tynne som vi er på topp. I så fall må det skje mirakler på transfermarkedet de neste tre ukene…
post liked by: Pangaea, Schmeichel

Deleted User 595

Han har fortsatt en høy verdi i markedet, noe jeg er bekymret for vil kunne svinne hen om formen hans vedvarer.

Men når vi er så tynt bekledd på topp, sitter det langt inne. Timingen er sånn sett god - rent verdimessig - og dårlig, med tanke på stallen.

Mener han har fått nok av sjanser allerede. Nærmer seg 2,5 år siden han virkelig var i form. Men det teller og i hans favør at han er et akademiprodukt, som har blitt grovt overspilt over lengre perioder. Det er ikke hans feil.
post liked by: Pangaea, Schmeichel

Deleted User 595

Det som er interessant, er hvordan så og si ingen fordømmer Rashford for å angivelig ville dra, og flørte med PSG. Ser rapporter på at hans nettverk allerede har vært i Paris for samtaler.

Sammenlign det med Ronaldo... Timingen til Rashford er - om mulig - enda verre. Hvis det var rene ord for penga, burde jo Rashford-kritikken begynne å hagle her inne nå. Man kan ikke arrestere Ronaldo for noe som og Rashford gjør, om man ikke skal kritisere Rashford på samme måte. Men, tipper han slipper greit unna her, og i så fall får en heltemodig avskjed.

For å gjøre det klinkende klart: Jeg fordømmer verken Ronaldo eller Rashford. Har full forståelse for at de ser på andre muligheter, uavhengig om de blir værende eller ikke.
Synes det er kjipt, men ikke vanskelig å forstå.
Tror for ordens skyld og at både Rashford og Ronaldo blir.
Ender vel fort med ny kontrakt og nok en lønnsøkning til Rashford. Og selv om jeg hadde vært verdens største Rashford-fan, hadde jeg ikke klart å forsvare et slikt utfall.
Last edited by Deleted User 595 on 11 Aug 2022, 22:43, edited 1 time in total.
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Igjen? Blir du ikke lei av dette opplegget?

Deleted User 595

@Pangaea: Kom gjerne med saklig, og velrettet kritikk. Påpek gjerne hvor jeg tar feil, så skal jeg ta det seriøst og overveie det.

Skjønner at det er irriterende at man påpeker dobbeltmoral. Og du synes sikkert det er kjedelig at jeg gjentar noe jeg har sagt tidligere. Men her er det så åpenlyst at det nærmest påpeker seg selv.

Vi er tydeligvis ikke enige om min oppfattelse av situasjonen. Jeg har mine meninger, og du har dine. Vi trenger ikke være enige om alt.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7394
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16757

Men hvorfor henge seg opp i brukerne her inne @GBailey?
Ikke første gang.
Er det ikke bedre å bare diskutere spillerne?

Kan Rashford’s situasjon overhodet sammenlignes med Ronaldo?
Sistnevnte har søkt Europa rundt via Mendes etter ny klubb.
Har Rashford gjort det?
post liked by: messilingard, RedTrafford, Can2, red, Belfastboy, Pangaea, Schmeichel
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Kjenner på en ambivalens rundt et eventuelt salg av Marcus Rashford. Ser argumentet med at hvis han skal selges for en god pris, er det kanskje heller nå enn senere. Som andre av dere er inne på, en eventuelt kjøper må åpne lommeboka på vid gap.

Han har ikke vært på sitt beste på en stund, også er det en viss uenighet om han kan bli god igjen eller ikke for Man. United. At han skulle være helt "passé" er vel ikke særlig sannsynlig. PSG ville neppe været interesse for han i så tilfelle, heller.

Rashford er en av mange som har vært bra, men lidd under den "kollektive mentale kollapsen". Kanskje han har møtt veggen i United, men kan blomstre et annet sted? Synes ikke nødvendigvis at svarene er helt åpenbare, her.

For meg er han "Manch born and bread" -og at han talte "roma" midt i mot (les Boris & co.) teller også. Han får hos meg, og sikkert andre, større "slækk" fordi han er den han er.

Nå hender det at jeg gir enkelte spillere mer kred og gir de opp, heller (for) sent enn tidlig. Mine taktiske fotballkunnskaper er svært begrenset, så når det gjelder mine uttalser i så måte har de minimalt med pondus. Jeg er sikkert 90% følelses-fan og 10% taktisk fan eller noe... Men jeg føler at Rashford kan bli den beste utgaven av seg selv igjen. Utfra det jeg sa om taktisk kunnskap, så er dette veldig
synsing
; men mye av fjorårs-sesongen syntes jeg Rashford gikk seg fast rundt og utenfor 16-meteren. Har en følelse av at han de seneste kampene har kommet seg nærmere mål, men sliter med treffsikre (nok) pasninger og skudd. Jeg synes det virker som han nærmer seg, i dobbel forstand. Jeg vil helst beholde han, og det blir vemodig om han drar.

Kom vel noe i ryktemeldingene om at han kunne være villig til å flytte på seg også. Time will show.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Pink Final, Belfastboy, Pangaea
Kong Eric Cantona

Deleted User 595

Pink Final wrote: 11 Aug 2022, 23:01 Men hvorfor henge seg opp i brukerne her inne @GBailey?
Ikke første gang.
Er det ikke bedre å bare diskutere spillerne?

Kan Rashford’s situasjon overhodet sammenlignes med Ronaldo?
Sistnevnte har søkt Europa rundt via Mendes etter ny klubb.
Har Rashford gjort det?
1. Hva er forskjellen? Antall klubber? Ok. Så hvis man vil bort på dette tidspunktet, men bare snakker med én klubb, da er det greit? Har vanskelig for å tro at du ikke ser et snev av dobbeltmoral der.

2. Jeg "henger meg ikke opp i brukere" i innlegget der, og i hvertfall ikke i enkeltpersoner. Jeg snakker om norske fans som et kollektiv, og det inkluderer Unitedforum, eller som jeg sier, "her inne".

3. Du kunne ikke brydd deg mindre når en av dine venner "henger seg opp i" eller regelrett går etter brukere her inne. De kan omså være direkte ufin mot enkeltpersoner uten at du løfter en finger, verken som moderator eller deltaker. Men når jeg sier noe langt mildere, da er du på ballen med én gang.

Men jeg tar deg på ordet; la oss snakke om spillerne.
Hva tenker du om at Rashford angivelig vil vekk? Tar høyde for at rapportene ikke stemmer. Men da må vi og ta høyde for at rapportene om Ronaldo ikke stemmer.
Det gjorde vi jo ikke, så da regner jeg med vi tar disse rapportene og for god fisk.

Da blir spørsmålene mine, basert på hva Ronaldo har fått kritikk for her inne:

1. Er timingen til Rashford grei?
2. Er det i det hele tatt greit at han vil vekk?
3. Gitt at dette stemmer, beholder han status, uavhengig utfallet?

Så må man huske på at i Ronaldos tilfelle, har svarene på disse spørsmålene vært nesten unntak, et rungende NEI.

Du og andre må gjerne kritisere meg, men jeg mener dette er høyst relevante spørsmål, som fortjener reell diskusjon.

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Jakten på riktige karakterer som kan bidra til et positivt garderobemiljø ser ut til å fortsette

post liked by: Belfastboy
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Skal ikke gå inn i denne debatten, -men angående timingen til Rashford vs. Ronaldo: Har et bestemt inntrykk av Ronaldo selv har ønsket seg bort, men for Rashford synes det mer som andre har tatt initiativ til samtaler med PSG. Det er en vesentlig forskjell.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Schmeichel
Kong Eric Cantona

Deleted User 631

Tviler sterkt på det ryktet om Icardi @Mr H. Virker som Ten Hag vil ha inn en stor, sterk spiss. Det er ikke akkurat Icardi. Tror United vil bli koblet til "alle" fram til deadline day.
post liked by: Elkey, Pink Final, Belfastboy
Post Reply