Ryktetråd 2022

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Siden Martial signerte for oss i 2015 har vi signert Zlatan, Ighalo, Cavani og Ronaldo som gamle kortsiktige løsninger på topp. Noen av disse signeringene var mer logiske og mer vellykka enn andre. Likevel er sannheten at ingen av dem har ført oss nærmere toppen og at Martial den dag i dag fortsatt er førstevalget vårt på spissplass.

Kanskje Arnautovic kunne vært forskjellen på 5. og 6. plass, men hva fører egentlig dette til i det lange løp? Det utsetter bare problemet. Jeg mener at for hver signering United gjør må de ha i bakhodet "Hvordan vil vi at laget skal se ut om 3 år?"

Legger man til at Ten Hag har snakket om at han vil ha de rette typene og at klubben visstnok skulle begynne med grundige bakgrunns- og karaktersjekker av nye signeringer, for så å gå for Arnautovic og Rabiot vet jeg ikke helt hva jeg skal si.

Det som også irriterer meg er at det i løpet av sommeren har vært en haug av tilgjengelige midtbanespillere og spisser for en overkommelig pris som hadde gitt så mye mer mening enn denne duoen, på alle mulige måter.
post liked by: red, Pink Final, Pancho P, RedTrafford, Pangaea

Deleted User 402

Beklager, men dette lukter kortsiktig panikk.
Jeg hadde en viss tro på at nye fjes i ledelsen ville gi nye tanker og mer kompetanse, men neida.

Det er åpenbart at De Jong og den unge spissen ryker og nå har vi hetta.

Spiser gjerne mine ord hvis jeg tar feil.
post liked by: red, Pink Final, Pancho P, RedTrafford
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

Trodde ikke jeg kunne bli mer deppa enn jeg var etter gårsdagens tap.

Men det her er faktisk helt latterlig. Klubben har virkelig ikke hatt noen backupplan for De Jong.

Og skjønner ikke hvorfor det ikke fokuseres på å få til en harmonisk spillergruppe... Dette inkluderer å la spillere som ikke vil være der dra (om dette er tilfelle for Ronaldo). Og det inkluderer å ikke signere rasshøl og rasister…
post liked by: Pwint, Pink Final, Pancho P, Can2, RedTrafford, Pangaea
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 818
Liker mottatt: 2570

Begynner å tru at RR hadde mye rett når han snakket om det måtte 10-12 nye spillere inn for å få MU på rett kurs igjen, nei nu ser det veldig mørkt ut.
post liked by: Blodfink, RedTrafford
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 933
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 829

Rabiot er en god spiller og jeg kan forstå at vi kanskje kjøper han. Men jeg håper ikke at det er eneste midbanespilleren vi kikker på.

Arnautovic er jeg veldig skeptisk til. Zlatan og Ronaldo kan jeg forstå, men Arnautovic er ingen quickfix.
post liked by: Can2, RedTrafford, Schmeichel
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2917

red wrote: 08 Aug 2022, 11:45 Dette inkluderer å la spillere som ikke vil være der dra (om dette er tilfelle for Ronaldo).
Jeg tror Ronaldo får dra på sekundet når han bare finner en klubb som spiller i Champions League og som ønsker å betale for hans tjenester..

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Jada det er lett og sitte å være sofasupporter og si at man må kjøpe ditt og datt, men sett utenfra ser det nesten ut som om en gjennomsnittlig fotballfan kunne komme på bedre alternativer for De Jong enn det vi ser nå i dag. Alle disse er ikke like-for-like alternativer til FdJ eller helt samme type spillere, men her er bare noen spillere som er/har vært tilgjengelige i sommer for en rimelig pris og ville vært klokere signeringer enn Rabiot:

- Fabian Ruiz(1 år igjen på kontrakten, nærmer seg nå PSG)
-Renato Sanches(klar for PSg for ca 10 mill)
-Tielemanns(1 år igjen av kontrakten, trolig tilgjengelig for 20-30 mill?)
-Kamara(gratis til Aston Villa)
-Paredes(fortsatt tilgjengelig, ca 20 mill, men ryktes nå som erstatter for Rabiot i Juventus, ville vært en skikkelig oppgradering for Juve)
- Laimer(er vel fortsatt i Leipzig? 20 mill?)
-Bruno Guimares (riktignok i januar, men uforståelig at han kunne gå til Newcastle uten konkuranse)
-Soumare(vet for å være ærlig ikke hvor god han egentlig er, men hadde utkjøpsklausul fra psv på 36 mill, har nå signert ny kontrakt)

Vi har ikke signert en midtbanespiller på 4 år. Vi var for tynne på midten i fjor. Både Pogba og Matic har forsvunnet, noe alle har vært klar over i lang tid. Likevel er vi i situasjonen vi er i nå. Det skal sies at mye av FdJ-sirkuset ikke akkurat er united sin feil, men klubben har nå satt seg i en situasjon hvor den dealen ikke kan mislykkes.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Apropos De Jong:

post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Ryder, Schmeichel
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446

For min del så fremstår det slik at Laporta forsøker seg på regelrett utpressing. Forstår ikke helt hva som det gamle styret i Barcelona eller De Jongs team kan ha gjort som er ulovlig med inngåelsen av den forrige kontrakten. Med mindre det har vært penger under bordet eller lignende, men i så fall så må vel Barcelona koble inn politiet eller spansk økokrim. Det blir veldig rart å skulle gå til strafferettslige skritt uten at politiet eller økokrim vil være involvert. Om det en sivil sak så vil det selvsagt være noe annet. Men så lenge det ikke pågår en etterforskning fra politi/spansk økokrim sin side så virker det som om Barcelona ikke har tatt det steget.

Den mest logiske forklaringen her er vel at Barcelona forsøker å komme seg rundt den skyldige lønnen til De Jong. Stemmer min spekulasjon her nå så må absolutt FIFA, UEFA, La Liga, FIFPRO samt spanske styringsmakter på banen for å stanse Laporta.

Greit å nevne til slutt, at min kompetanse på spanske og EU lover er svært begrenset.
post liked by: Mr H, Blodfink, Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Pangaea, Schmeichel
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Da ser det ut som Rabiot kommer? Meldes fee agreed på div. sider.

Visstnok en trøbbelmaker. Hvis det er back-up for de Jong er det skuffende. Hvis det er i tillegg til de Jong, så er det kanskje ikke feil?

Satser i så fall på at EtH får kontroll på oksen Rabiot.
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2590
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13432
Liker mottatt: 8647

Vi får berre håpe at Ten Hag har ein plan. Klubben ser derimot ut til å vere heilt planlaus. Er det Steve McClaren som skal passe på at Arnautovic ikkje kjem for nær kvinnelaget sine treningar? 🙊
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Belfastboy, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 402

Jeg hadde levd godt med en sesong med mye opp og ned hvis jeg hadde sett at klubben har en plan. Jeg trodde vi hadde det nå, men når jeg ser hvem vi blir linket med så tviler jeg sterkt. Jada, avisene kan ta feil, men den dagen de to vi er linket til nå signerer, og det ikke kommer inn noe bedre og langsiktig, så takker jeg for meg.

Tap for Brighton? Joda, vondt det, men mye verre er det å se hvordan klubben tilsynelatende reagerer. Med full panikk.

Kunne kommet med en lengre rant, men jeg orker ikke. En del av meg håper at vi er på rett vei, men jeg klarer ikke å se det.

Fakta er vel at med dagens eiere og sportslig ledelse så blir det bare mer av det samme. Jeg orker å se de ødelegge klubben jeg elsker mer enn jeg har gjort.
post liked by: Mr H, Pancho P, RedTrafford, Pink Final, Belfastboy
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17257
Liker mottatt: 11013

Når jeg leser siste ryktene nå, så håper jeg det er som det pleier å være med rykter. Nemlig bare rykter.
Blir litt satt ut merker jeg. Bedre å la være å kommentere tror jeg.

Vi har bra ungdom og jeg har stor tro på Ten Hag.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Denne mandagen bare gir og gir...

post liked by: Pancho P
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17257
Liker mottatt: 11013

Når de på kontoret på Old Trafford har tydeligvis innvilget seg 3 måneder sommerferie, så blir det veldig vanskelig skjønner jeg.
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4698
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2625
Liker mottatt: 10683

Rabiot også, ja. Han er jo kjent for å omgi seg med harmoni, akkurat som Arnautovic. Ser mer og mer ut sin full panic mode…
post liked by: Pancho P, Schmeichel
Post Reply