Ryktetråd 2022

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Can2 wrote: 31 Aug 2022, 12:23 Så, i korte termer, så selger vi AWB og kjøper igjen "AWB". 🤔
Bortsett fra at Dest visstnok har sine styrker offensivt og er svak defensivt, i motsetning til Wan-Bissaka som gjerne er det stikk motsatte. Som kanskje gjør det hele enda merkeligere, all den tid vi har Dalot fra før. Nærliggende å tro at det er en fordel å ha to forskjellige typer som kan passe til ulikt kampbilde. Men er mulig Ten Hag kun er interessert i å ha offensive høyrebacker til å komplementere Antony.
post liked by: Can2

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Schmeichel wrote: 31 Aug 2022, 12:11 veldig gode spillere eller verdensklasse på førstelaget.
Men me veit alle at det er ingen krav når me har så og seie ingen (før dette vindauga) i denne kategorien og heller ikkje, med unntak av casemiro som har nokon signifikante titlar å vise til (ja, Ronaldo også, men han er jo på veg over toppen).
Når midtbanen, med all respekt har vore besatt av dei me kjenner god til alt så meiner eg at dei fleste både i pl og sikkert champions kunne gjort ein vel så god jobb. Og det kjem frå ein som personleg har sansen for både Fred og Mc Tominay.

Og ja, varane, men han har knapt spelt.
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 886
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7860
Liker mottatt: 2599

Godt poeng @Schmeichel.
Kan jo da virke nesten like greit å beholde de vi har, inntil vi finner en ny Neville eller Silva.
Kong Eric Cantona

Deleted User 595

Da er Garner så godt som solgt, i følge Romano. 15-20 mill, til Everton.

Meget synd, men utelukker ikke at @Schmeichel treffer på analysen. Litt dumt at han aldri fikk en skikkelig mulighet.
post liked by: Can2
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Hvordan er ståa rundt Ronaldo? Noen kilder på om han blir eller drar? Hadde en overgang vært på trappene så hadde det vel vært omtalt i en rekke store aviser….
User avatar

Ryder
Posts: 4664
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2594
Liker mottatt: 10536

Dersom vi f¨år 20 mill for en spiller som knapt har spilt et eneste minutt Premier League, skal vi ikke være altfor misfornøyde.

Hører med i leiren som aldri har blitt helt overbevist av det jeg har sett fra Garner, la oss håpe jeg har rett for en gangs skyld...

Mr H
Posts: 465
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1372

Jeg var i utgangspunktet veldig skeptisk til å selge Garner, men kanskje EtH rett og slett bare ikke er veldig imponert og heller ser på feks Zidane som foran i køen. Da er det for så vidt greit nok med et salg, men mtp. dagens marked skulle jeg tro et det var mulig og få presset opp prisen litt og kanskje inkludere en videresalgs- eller tilbakekjøpsklausul.
post liked by: messilingard
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4413
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2832
Liker mottatt: 9371

Når det gjelder Dest/AWB så er det to forskjellige spillertyper. For min del så håper ikke jeg på Dest, han har skuffet stort i Barcelona og det i en liga hvor man ikke blir straffet for defensivt slurv på samme måte som i Premier League. Da kan vi like gjerne beholde AWB og Williams og heller se an situasjonen neste sesong. Kanskje skal vi hente en sikkelig høyreback eller skal vi for eksempel satse på Laird? Anser i alle fall det som et bedre alternativ enn å hente Dest nå. For å ikke snakke om at jeg virkelig ikke syntes at vi skal hjelpe Barcelona med friske midler inn i deres regnskap.
offside wrote: 31 Aug 2022, 12:51 Hvordan er ståa rundt Ronaldo? Noen kilder på om han blir eller drar? Hadde en overgang vært på trappene så hadde det vel vært omtalt i en rekke store aviser….
Den beste indikatoren på at Ronaldo ikke vil bli solgt er at det ikke er et eneste rykte (som er verdt å lese) om en ny spiss inn. Klubben kommer aldri til å slippe Ronaldo uten en sikkelig erstatter på vei inn. Da sitter vi igjen med Martial og Rashford som det eneste alternativet, noe som vil være alt for tynt.

Ellers så er det et godt poeng fra @Mr H, vi har Zidane Iqbal samt Kobbie Manoo i bakhånd som klubben kanskje vurderer til å ha større potensial enn James Garner. Jeg sitter likevel med en følelse av at vi selger noe som kan bli en fryktelig god fotballspiller.
post liked by: FigoFernandes
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

offside wrote: 31 Aug 2022, 12:51 Hvordan er ståa rundt Ronaldo? Noen kilder på om han blir eller drar? Hadde en overgang vært på trappene så hadde det vel vært omtalt i en rekke store aviser….
Ser ut som han blir.

Har vært mye rapporter på Ronaldo de siste 12 timene fra The Athletic.

1. Når Solskjær var manager og laget ikke presterte, oppfordret han laget i en tale til å ta seg sammen og forsøke hardere. Dette ble og rapportert rundt tiden det skjedde i fjor.

2. Pogba var irritert på Solskjær grunnet lite spilletid, og luftet frustrasjonen i garderoben. Pogba sa han skulle konfrontere Solskjær, og Ronaldo ba ham ikke være aggressiv i møtet med Solskjær.

3. Når Rangnick kom, gikk bl.a. Ronaldo, Varane og Pogba (kun de som nevnes,) til manageren, og ba ham benke Maguire. Rangnick mente det var feil å diskutere uten Maguire tilstede. Spillerne svarte at de mener Maguire ikke er god nok, og får for mye spilletid.

4. Ronaldos frustrasjon og ønske om å dra i sommer har handlet om Uniteds treige transferaktivitet. Med de siste signeringene (angivelig Casemiro og Antony), har han uttrykt at han gjerne blir.

Gjengir bare det The Athletic har rapportert her.
Last edited by Deleted User 595 on 31 Aug 2022, 14:08, edited 1 time in total.
post liked by: messilingard, offside

Mr H
Posts: 465
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1372

Hvis man ser hele Athletic-artikkelen under ett synes jeg personlig at ronaldo ikke kommer fullt så godt ut i fra det som du får det til å høres ut som her.
post liked by: Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Har også lest den artikkelen, og synes ærlig talt Ronaldo kom ganske dårlig ut av det. Absolutt en balansert artikkel med "pros" og "cons", men det var en del elementer der som var mildt sagt alarmerende, som at han allerede driver og motarbeider Ten Hag.

Må bare håpe at han tar seg sammen hvis han ikke får den overgangen han har ønsket i hele sommer, men jeg er nok ikke særlig optimistisk angående det mtp hvordan han har oppført seg mot både Solskjær og Rangnick. Jeg er mer i 'campen' til hva Whitwell (tror det var han) sa i en nylig podcast: Ronaldo må på et tidspunkt erkjenne at han ikke er den samme spilleren lenger, og kan ikke forvente samme status. Tidligere har han kunne gjøre som han ville, og 'alle' måtte sentre til han og han kunne skyte fra alle mulig (og umulige) posisjoner -- og ofte ble det mål av det også. Men der er han ikke lenger, og han må rett og slett prøve å være en bedre lagspiller hvis han skal ha en rolle framover i en klubb som United.
post liked by: Mr H, messilingard

Deleted User 595

Mr H wrote: 31 Aug 2022, 13:15 Hvis man ser hele Athletic-artikkelen under ett synes jeg personlig at ronaldo ikke kommer fullt så godt ut i fra det som du får det til å høres ut som her.
Har ikke tilgang til The Athletic, gjengir det jeg har sett referert på nett.

Forsøker ikke å fremstille det verken positivt eller negativt.

Er for øvrig enig i at Ronaldo og må ta seg sammen, og tilpasse seg ten Hags system. Har aldri sagt eller noe ment annet.

Deleted User 595

Når vi snakker om å vinkle, så må man ta opp united.no sin artikkel, som visstnok inneholder oversettelser, med tydelige friheter som vrir på sannhetsinnholdet.

Gjengir her Chris Westad sin kommentar på artikkelen på united.no, som fremhever hvordan Fredrik Filtvedt og Eirik Brennhovd Holth har endret små detaljer i oversettelsen for å fremstille Ronaldo som verre, enn opprinnelig beskrevet i kildematerialet:

En liten sammenligning:

«Ronaldo was part of a group of players who went up to Rangnick at Carrington in February this year to voice their displeasure. Raphael Varane and Paul Pogba were also among the group. Ronaldo was unhappy that Maguire had kept his place in the side and wanted him to be dropped. “Maguire is part of the problem,” he is said to have told Rangnick. The Austrian manager was not about to yield to Ronaldo and the group’s demands, though. He branded them ‘inappropriate’ for speaking about Maguire when the player himself was not present. A few players from the group subsequently apologised to the interim boss. It is unknown and not made clear whether Ronaldo was among them.»

United.no-redaksjonen sin vinkling:

«Blant andre Ronaldo, Varane og Paul Pogba. Ronaldo ha vært svært tydelig på flere områder, og gitt uttrykk for at Harry Maguire var en del av problemet og burde benkes. De andre tilstedeværende spillerne skal ha følt seg ukomfortable som følge av Ronaldos budskap og kommet med en unnskyldning til sin daværende manager. Til slutt skal Rangnick ha avsluttet samtalen, som tyskeren mente var upassende uten Maguire til stede.»

Dette viser to HELT forskjellige vinklinger, hvor den engelske snakker om gruppa, mens redaksjonen til supporterklubben vinkler ut Ronaldo spesielt negativt, og at alle de andre nærmest var flaue.

United.no sin versjon fremstiller det og som at gruppa beklaget Ronaldo sitt budskap, men det var alle sitt budskap da de gikk dit som gruppe. Den engelske artikkelen er tydelig på at de beklaget at de tok det opp uten Maguire tilstede, ikke det som ble sagt, samt at det ikke sies hvem som beklaget, Ronaldo kunne like gjerne vært en av de.

The Mirror sin vinkling, som også radikalt bryter med United.no sin valgte vinkling:

«However, Rangnick was keen to deal with the matter professionally and told that it was ‘inappropriate’ to hold discussions about Maguire when he was not even aware or involved in the conversations. Some of the cohort later apologised for the ad-hoc meeting.»

Sitat slutt.
-----------------------------------
Her er et tydelig eksempel på hvordan United.no beviselig har vridd fremstillingen av en sak, for å fremstille Ronaldo i et verre lys enn kildematerialet tilsier. Ganske grov kildebehandling og agendajournalistikk fra den offisielle supporterklubben, spør du meg. Så må dere gjerne være uenig i det, og la meg mene mitt.
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

messilingard wrote: 31 Aug 2022, 13:03 Jeg sitter likevel med en følelse av at vi selger noe som kan bli en fryktelig god fotballspiller.
Jeg er delvis enig med deg i dette. Ihvertfall en god fotballspiller. Samtidig, så har vi på en måte hverken råd eller tid til å slippe til Garner og gradvis la han få opp sin spillerverdi til noe mer mot for eksempel £35-40M. Som kanskje er det mer realistiske. Fortsatt en verdivurdering som knapt nok er god nok for oss, utenom på benk. Jeg er skeptisk til at han kan bli en bedre spiller enn det.
For å bli en bedre/mer verdsatt spiller enn dette, må man gjerne ha litt ekstremferdigheter. Jeg føler ikke at Garner har dette? Har han noe han er veldig god på, eller som han dominerer med i sitt spill?
post liked by: Pancho P

Deleted User 595

Garner solgt. Gode nyheter: Vi har tilbakekjøpsklausul. Så hvis han blir en stjerne, vender han tilbake (for 150++ mill)
post liked by: Pancho P
Post Reply