Ryktetråd 2022

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2570

Mr H wrote: 09 Aug 2022, 14:08 En aldri så liten gladnyhet:



Skal sies at det er ganske lav terskel for gladnyheter nå til dags, siden dette er en avtale vi aldri burde vært involvert i fra starten av.
Der var det en god rykte nyhet, ikke så mange av dem for tiden.
post liked by: Belfastboy, Pancho P
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2579
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13378
Liker mottatt: 8581

Samtidig er det (om det er sant) langt over grensa til parodisk om klubben droppar å kjøpe ein spelar etter klager frå fansen. Særleg om spelaren har blitt anbefalt av manageren. Dessutan bør jo Arnautovic si fortid vere kjent for dei fleste frå før.

Dessverre forsterkar denne saka inntrykket av at United famlar i blinde. Lurer på kva som er alternativet til Arnautovic. Vi må rekne med at denne må passe inn i 'First Price'-budsjettet til eigarane.
post liked by: RedTrafford, Schmeichel, Pangaea, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 595

Ser at vi har bikket 1000 poster og 70 sider på årets transfertråd. Det sier det meste 🤣

Godt med aktivitet. Har vært mye interessant i denne tråden!
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
@Pangaea: Skulle bare si at jeg fikk svaret ditt, men sliter med å svare tilbake. Slet og med å få sendt den første meldinga. Kanskje noe kluss med systemet. Kort og godt: Np 😄👍
post liked by: RaoulDuke, Pancho P, RedTrafford, Pangaea, Can2, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3938
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17199
Liker mottatt: 10996

Litt bedre rykte lesing idag etter en nedtur igår.
Nå er Sergej Milinkovic-Savic på blokka igjen.
Tenk om det skulle gå en hel sommer uten vi var linket til han.
Om det skulle være noe i det, hadde det ikke vært meg imot.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Men kanskje ikke til den prisen Lazio forlanger.
post liked by: Pancho P, Can2
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

GBailey wrote: 09 Aug 2022, 15:12 Ser at vi har bikket 1000 poster og 70 sider på årets transfertråd. Det sier det meste 🤣
Vi er bare amatørene. RedCafe har over 1400 sider om De Jong :rofl:

For øvrig godt å se at United virker til å ha droppet interessen for Arnautovic. Bekymringsfullt at vi i det hele tatt var interessert, og for så vidt også at interessen forsvinner pga fanreaksjoner. Men uansett bra at han neppe kommer til United.

Hvis Rabiot går gjennom, håper jeg virkelig ikke det blir av typen 5-årskontrakt til 200.000-250.000 pund i uka... Da blir vi aldri kvitt fyren.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pancho P wrote: 09 Aug 2022, 10:00 . Håpar Ten Hag & co veit kva dei gjer, for eg ser ikkje planen med dei to nysigneringane, bortsett frå at overgangssummane er låge.
Er vel en viss fare for at dette er det viktigste kriteriet for de som sitter på toppen av pyramiden vår :(
post liked by: Pancho P, Can2
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Hjelpes! Må vel anta at dette er noenlunde korrekt, og da frykter jeg enda mer at Rabiot får monsterlønn i United :(
https://salarysport.com/football/serie-a/juventus/
Han står oppført med £175.000 der
post liked by: Can2, Pancho P
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Synes ikke ryktet om Rabiot er så fryktelig dumt. Noen grunner:

1) Han har spilt toppfotball for to klubber - PSG og Juventus. I Juventus har han vært fast. Men mer indikativt er det likevel at han er fast for Frankrike (hvertfall frem til Camavinga og Tchouameni kommer inn for fullt). Er du fast inventar på verdens beste landslag så er du ikke dårlig i fotball.

2) Alle som har sett United de siste tolv månedene vet sikkert at Rabiot er en bedre defensiv midtbanespiller enn Fred og McTominay. Derfor vil han automatisk heve nivået der. Han er også en spillertype United bokstavelig talt ikke har i troppen, en type Ten Hag er desperat etter å få inn og Ten Hag mener tydeligvis også at han er den riktige spilleren for å få fremgang.

3) De Jong-ryktene var vel kanskje alltid litt for gode til å være sanne. Han er Bayern, City, Liverpool-materiale. Og Chelsea er nok også mer attraktive enn oss. United kan ikke forvente å handle fra den hyllen når vi ikke har vært relevante på snart 10 år.

4) Prisen er ikke stram. Er som siste poster mer bekymret for lønna hans, for om vi gir han fem år med 200k i uken så er vi i samme søla som alltid.

5) At han har bråkt med det franske fotballforbundet er vel ikke unikt for Adrien Rabiot. Cantona og Benzema er to andre eksempler, og det var jo minst ett VM der halve laget streiket. Er jo nesten et kvalitetstegn i seg selv, det at man har holdt helvete på det franske landslaget.



... så skal jeg heller ikke late som om dette var en spiller jeg hadde tenkt på i det hele tatt, eller at jeg er sikker på at det ikke blir nok en fiasko. Men jeg er i hvert fall mye mer positiv til Rabiot enn det idiotiske ryktet om Arnautovic.
post liked by: Pangaea, pixma, Pancho P, Can2, Schmeichel
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

En annen interessant analyse av potensielle kantspillere til United. Kort sagt er favoritten hans Leroy Sane, men jeg vet ikke om det er realistisk ettersom han spiller for Bayern München. Fra noen korte søk, virker det som han kan være aktuell å selge, og det virker som Arsenal er ganske så interesserte.


Skal likevel sies at han er best på venstrekanten, så vi samler på enda flere venstrekanter, men med Sancho forhåpentligvis planlagt for høyrekant, så kunne det jo være en idé å forfølge vertfall. Må innrømme jeg har blitt mer og mer usikker på Rashford... Nå har han fått en full pre-season og skikkelig hvile, så ingen unnskyldninger denne sesongen, men starten og kamper i pre-season har ikke vært veldig overbevisende :-/
post liked by: Pancho P, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4689
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2610
Liker mottatt: 10650

Pangaea wrote: 09 Aug 2022, 20:36
Skal likevel sies at han er best på venstrekanten, så vi samler på enda flere venstrekanter, men med Sancho forhåpentligvis planlagt for høyrekant, så kunne det jo være en idé å forfølge vertfall. Må innrømme jeg har blitt mer og mer usikker på Rashford... Nå har han fått en full pre-season og skikkelig hvile, så ingen unnskyldninger denne sesongen, men starten og kamper i pre-season har ikke vært veldig overbevisende :-/
Med jakt på Antony og nå (angivelig) Cody Gakpo, enda en høyrekant, kan det virke som ETH også er usikker på Rashford - og at planen på sikt er å flytte Sancho tilbake på venstre.
Rashford har mye å bevise framover, det er i alle fall sikkert.

Bevegelse i den gamle Milinkovic-Savic-sagaen også. God spiller, men nok en 8-er. Fortsatt ingen seriøse rykter om en ren DM-rollespiller…
post liked by: Pancho P, Pangaea, Can2
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Ryder wrote: 09 Aug 2022, 20:53 Bevegelse i den gamle Milinkovic-Savic-sagaen også. God spiller, men nok en 8-er. Fortsatt ingen seriøse rykter om en ren DM-rollespiller…
Vet den 'sagaen' har gått over flere år og sikkert i stor grad har vært agent-drevet, men hvis det er mer reell interesse denne gangen, så er jeg ikke imot det. Han er en god spiller og fortsatt relativt ung, og er kreativ. At han hovedsakelig er en 8er positivt i min bok. Jeg er ikke overbevist om at Ten Hag ønsker en mer typisk DM eller "destroyer". Han lener sikkert mer mot totaalvoetbal, der den mest dyptliggende er nesten mer som en regista for å bruke FM-språk, som vi kjenner best fra de senere årene til Paul Scholes. Eller Michael Carrick. Tror det er derfor United og Ten Har ligger langflate etter De Jong, og det ikke har vært så mange rykter til mer typiske DMs.

Tror Milinkovic-Savic kunne passet godt inn i så måte, og det hadde vært en solid oppgradering fra både Fred og McTominay. Fred har egentlig blitt brukt som den dypeste spilleren (stort sett) i flere sesonger, uten altfor stort hell. Han er strengt tatt bedre når han spiller mer offensivt, litt friere tøyler, men per nå har vi ingen andre som kan gjøre en halv-grei jobb bak i den rollen, så dermed blir det pianobæreren.
post liked by: Can2
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Ryder wrote: 09 Aug 2022, 20:53 Bevegelse i den gamle Milinkovic-Savic-sagaen også. God spiller, men nok en 8-er. Fortsatt ingen seriøse rykter om en ren DM-rollespiller…
Nå er ikke jeg noen Rabiot-ekspert, men ut fra det jeg har faktisk har sett av han, og det jeg tolker fra FBRef så er vel han påtenkt å ta denne rollen. God ballvinner, trygg med ballen og fysisk veldig bra (se for deg en hurtig Matic som kan takle).
post liked by: Pangaea, Can2, Blodfink

Deleted User 430

Ryder wrote: 09 Aug 2022, 20:53 Cody Gakpo, enda en høyrekant
Han er vel primært venstrekant?
post liked by: Pancho P, Pink Final, Pangaea, Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3938
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17199
Liker mottatt: 10996

Nysgjerrig på hva egentlig hva FDJ tenker ærlig for seg selv, ønsker han bli i Barcelona tross all drit som foregår der.
Leste at de har spurt UEFA om de kunne få utbetalt CL inntektene på forskudd. Det virker som det ikke tar noen ende.
Bare lurer på hva det neste blir egentig.
post liked by: Can2, Blodfink, Pink Final, Pancho P
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 886
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7860
Liker mottatt: 2599

Leroy Sane ville vært knallbra å få inn, mener jeg. Rask, gjennombruddshissig og målrettet ( i dobbel forstand.) Jeg så han live for noen få år siden. En av de (ganske få) motspillerne jeg har blitt skikkelig imponert over. De største skjærene i sjøen er vel kanskje 1. Vår generelt manglende gjennombruddskraft på overgangsfronten. 2. At han kom fra City, men der hjelper kanskje at han går via Bayern.
post liked by: Pangaea, Pink Final, Pancho P
Kong Eric Cantona
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 886
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7860
Liker mottatt: 2599

Det er et godt spørsmål @RedTrafford. Man
skulle nesten tro FDJ var drittlei hele klubben med de sprø vendingene de tar. Litt merkelig at det plutselig dukker opp beskyldninger om at han har urent mel i posen, kort tid etter at det tilsynelatende virket som de ønsket han skulle bli.

Å be om forskudd på CL-pengene er jo veldig spesielt. Virker som Barca' har panikk og agerer i tilnærmet desperasjon.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Pink Final, Pancho P
Kong Eric Cantona
Post Reply