Ryktetråd 2022

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
Post Reply
User avatar

Ryder
Posts: 4697
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2624
Liker mottatt: 10681

Han har spilt én grei fotballkamp på to år.
Men for all del, lykke til, merkeligere ting har skjedd.

En annen årsak kan jo være at det er andre og mer fristende tilbud på bordet som vi ikke vet om.

Ellers, er det bare meg eller er det ekstremt mange flere lån nå enn vanlig? Virker som 80 prosent av alle bevegelser i dette vinduet er lån og ikke kjøp. Kan ikke huske at det har brukt å være sånn. Covid-økonomien?
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446

Jeg er noe bekymret dersom Lingard går på lån. Plutselig ser vi fryktelig tynne ut fremover. I angrepsrekken så har vi Ronaldo, Cavani, Rashford, Sancho, Elanga og Mata igjen, gitt usikkerheten angående Greenwood. På midtbanen så returnerer sikkert Pogba etterhvert, ellers er det Bruno, Fred, McTominay og Matic igjen.

Slik jeg ser det så har Lingard en rolle å spille i United utover våren. Når det gjelder mange av de andre spillerne så har det vært nødvendig å sende en del ut. Martial trenger mer spilletid, Van de Beek trenger mer spilletid og Amad trenger mer spilletid. Men jeg stusser noe på bredden i troppen per dags dato. Også stusser jeg noe på at vi ikke bruker en mulighet til å forsterke allerede nå, når vi vet at mange vil forsvinne til sommeren. Om vi ender opp med ten Hag eller Pochettino evt Ragnick spiller egentlig ikke så stor rolle slik jeg ser det. Veldig mange spillere vil passe inn i deres systemer.

Skal jeg tippe så vil Shoretire og Hannibal få en større rolle rundt førstelaget utover våren. Det er i alle fall spennende, kanskje McNeill får en mulighet her og der.
post liked by: Pangaea
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

United burde ha vært meir på hugget etter ein defensiv midt.
Med Greenwood, Martial, og muligens Lingard og BeBeek ute er vi tynne fra backrekka og fram.
Syltynne.

Spesielt også mtp at vi fjerdeplassen henger i ein tynn tråd.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2570

Nu må vi ikke glemme at 1 av de beste spillere i verden kommer fra et langt skade opphold og han må virkelig vise seg frem skal han få en stor kontrakt med en ny klubb til sommeren, så Pogba blir nok MU sin rednings mann frem til sesong slutt.
post liked by: Pink Final

Deleted User 480

@pixma Håper du har rett. Var vel omtrent på denne tida i fjor (arrester meg hvis jeg tar feil) at vi ledet PL. Det sammenfallt med en Pogba "peak". Så har han også sagt positive ting om RR. Dette gir jo noe håp. Så har vi den "sirkus Pogba" og for mange middelmådige kamper biten... så trua sliter jeg med. Satser på at håpet trumfer trua ut sesongen.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ser litt halvhjertet på "Deadline Day" på TV2. Der er det mye skrik og litt ull. De har "Breaking News" på Dean Henderson/Watford link 45 minutter etter United.no 🙄
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4697
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2624
Liker mottatt: 10681

Tipper Pogba spiller bra i tre-fire kamper etter returen, så slapper han av, blir satt ut av laget og så er det på'n igjen med rykter og Raiola-utspill. 🤷‍♂️
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
messilingard wrote: 31 Jan 2022, 16:23 Jeg er noe bekymret dersom Lingard går på lån. Plutselig ser vi fryktelig tynne ut fremover. I angrepsrekken så har vi Ronaldo, Cavani, Rashford, Sancho, Elanga og Mata igjen, gitt usikkerheten angående Greenwood. På midtbanen så returnerer sikkert Pogba etterhvert, ellers er det Bruno, Fred, McTominay og Matic igjen.
Merkelig vindu av oss. Ja, flere trengte å få spilletid og vi trenger en slankere tropp.
Men utlånene løser jo strengt tatt ingen ting, det utsetter bare problemene (gjør de det strålende vil vi jo antagelig beholde dem, stinker de får vi lite penger om de skal selges). Vi har ikke klart å selge noen av dem på utgående kontrakter og vil miste de fleste av dem gratis til sommeren. Av navnene som nevnes over, regner jeg hele sju av dem som usikre før neste sesong (Lingard, Ronaldo, Cavani, Mata, Greenwood, Pogba og Matic). I tillegg kommer Donny og Martial som er nærmere exit enn fast plass.

Det er en slags logikk i at de ikke vil hente masse spillere bare måneder før en ny manager er på plass, men med tanke på alle på vei ut vil vi trenge bredde i tillegg til toppkvalitet. Hadde vi gått for én sentral midtbanespiller nå, hadde vi fortsatt trengt minst en til i sommer som den nye manageren kunne fått plukke. Og vi vet jo alle at United bare klarer å forhandle om én overgang samtidig.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ryder wrote: 01 Feb 2022, 09:53 Det er en slags logikk i at de ikke vil hente masse spillere bare måneder før en ny manager er på plass, men med tanke på alle på vei ut vil vi trenge bredde i tillegg til toppkvalitet. Hadde vi gått for én sentral midtbanespiller nå, hadde vi fortsatt trengt minst en til i sommer som den nye manageren kunne fått plukke. Og vi vet jo alle at United bare klarer å forhandle om én overgang samtidig.
Dette er ikkje logisk for meg. Er ikkje ansettelsen av RR-Fletcher og disse eit forsøk på å løsrive seg i fra at kvar manager skal få forme sitt lag?
At sportsdirektør, kven det no enn er, skal sørge for kontinuitet i troppen.

Det blir mykje vanskeligere å skaffe spillere uten CL.
Det blir ekstra vanskeleg å skaffe spille med alt rotet og bråket som er i United for tida.
User avatar

Ryder
Posts: 4697
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2624
Liker mottatt: 10681

Nei jeg er heller ikke enig i tankegangen, men det er den eneste "forklaringen" jeg finner på at vi har vært så passive.

Dersom vi tror vi kan plukke 5-6 spillere samt manager fra øverste hylle uten CL, er jeg redd vi vil bli skuffa. Langtidsplanleggingen synes fortsatt å være ikke-eksisterende, hadde den vært der hadde vi ikke vært i situasjonen med "halve laget" på utgående kontrakt. Nå blir det skippertaks-rekruttering framover. Ideelt sett skal man ikke trenge mer enn småflikking, to-tre inn og ut, hvert vindu. Virker som vi liksom må totalrenovere hvert tredje år, så legger vi beina på bordet helt til det går skikkelig på ræva igjen.
post liked by: Otac, Cola2, Blodfink, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Ryder, enig. Heilt jævlig.

Sannsynligvis må vi handle stort i neste vindauge, med muligens de værste forutsetningene eg kan huske.

Penger har sjølvsagt mykje å sei. Men vi vil jo heller ha de som blør for drakta enn de som går etter pengene. Desse er ikkje lett å fa tak i med det rotet som er i klubben. Nesten alle spillere stagnerer i United, sannsynligvis ingen CL, ekstremt rotete organisert. Rykter om garderobebråk, Greenwoods ulykkelige hendelser, manager rot, ny CEO, og Glazers på toppen.
Herrejemini!!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Ser ingen kjøp og mange utlån som et tegn på at klubben har det trangere økonomisk.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 01 Feb 2022, 12:04 Ser ingen kjøp og mange utlån som et tegn på at klubben har det trangere økonomisk.
Men kvifor utlån og ikkje salg?

Er det eit tegn på at spillerane ikkje er salgbare ift Uniteds prisvurdering og lønn?
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4697
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2624
Liker mottatt: 10681

At vi alltid sliter med å få solgt spillere, i alle fall til en god pris, har nok mye å gjøre med det høye lønnsnivået vårt. Legger merke til at vi prøver å spille mer hardball i salgsforhandlinger nå enn tidligere. Greit det, men i dagens økonomiske klima er det ikke mange klubber som både kan matche lønn og i tillegg hekte på en respektabel kjøpssum.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Otac wrote:01 Feb 2022, 12:59 Er det eit tegn på at spillerane ikkje er salgbare ift Uniteds prisvurdering og lønn?
Det er nok det.
Jeg skjønner meg ikke på lønnspolitikken Manchester United har ført under Ed Woodward.
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Om det stemmer det som står på united.no så skyter klubben seg selv i hodet med sin strategi på spillere som ikke får spille eller som ønsker seg bort...blir spennende å se hvem som tar sjansen på å komme til United når en ser at veien til andre lag er lang og kronglete om du ikke spiller tilnærmet fast. Er du en klassespiller så vil du ikke sitte på benken...så enkelt er det. Flere spillere på benken som tenker andre klubber gir ikke alt...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14624
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19269

Pink Final wrote: 01 Feb 2022, 20:46
Otac wrote:01 Feb 2022, 12:59 Er det eit tegn på at spillerane ikkje er salgbare ift Uniteds prisvurdering og lønn?
Det er nok det.
Jeg skjønner meg ikke på lønnspolitikken Manchester United har ført under Ed Woodward.
En del av strategien - er det nærmeste jeg kommer et svar på det. Spillerne går med på kontrakter som bl.a. innehar punkter om div. sponsoroppdrag og annen markedsføring av klubben. Inntjeningen har vært høy, alle på de to-tre øverste nivåene kunne hente ut, eller kanskje rettere sagt "unnet" seg store summer i utbytte/lønn.
post liked by: Pink Final
LUHG!
Post Reply