Ralf Rangnick

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Haha de artiklene er så syke at man nesten bare må le. Denne sesongen har bare vært et rot, så det trengs en fresh start i sommer.

Må likevel si at det virker som Luckhurst og Ogden har smurt på litt ekstra. Etter å ha lest gjennom deres artikler var det et par logiske brister. Kanskje de så hvor populær artikkelen til troverdige Whitwell (som var sjokkerende nok i seg selv) var og hadde lyst til å være med på moroa og komme med sine egne "eksklusive" saker.
post liked by: Pangaea, Ryder, Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

God oversikt på forrige side av @Ryder.

Synes det er vanskelig å komme seg gjennom artikler av Samuel Blowhard i MEN, men jeg klarte det, som var en prestasjon i seg selv. Sprøtt mye sensasjonalisme (er det et ord? :D ) og heftig regnskyll av adjektiver. Endte også opp med å bruke store deler av artikkelen til å stikke kniven i Solskjær. Gamle vaner er vonde å vende... Men innimellom minefeltet av ord-kuruer, var det noen biter av informasjon også, og det ser ikke særlig godt ut. MEN burde hatt en bedre journalist på United, men det er kanskje hele avisen som har gått i dass, heller enn akkurat den fyren.

Artikkelen til Whitwell i Athletic var mye mer seriøs og balansert. Rangnick kommer ikke ut bra der heller, men nei clickbaity United.no, Kornetka er ikke en "ukjent assistent", men en mann som Rangnick har jobbet sammen med i årtier. Synes vertfall at de kunne være litt seriøse og ikke drive med slikt idioti. Hvis de drømmer om å drive sjappa til VG, så får de heller søke jobb der, tenker jeg.

Okay, nå viser jeg vel mer irritasjon til dårlig journalistikk enn til problemene i United :| Etter å ha lest disse artiklene, synes jeg spillerne kommer suverent dårligst ut. Jo, det er mange problemer, men tror ikke det er en manager på denne planeten som kunne kommet inn i den gruppa der og fått de på samme lag. Vi skal være utrolig glade for at noen av dem forsvinner nå i sommer, for ten Hag får en helsikes jobb med voksenopplæringa i United. Jeg misunner ham absolutt ikke den jobben han står framfor nå, og krysser det jeg har for at klubben gir ham skikkelig støtte, inkludert om det blir mer spetakkel fra spillergruppen.

Om vi tar de "åpenbare" og leser litt mellom linjene, så er noen av problembarna:
-Lingard
-Pogba
-Ronaldo
-Rashford
-Cavani
-Maguire
-Telles
-Martial
-Bruno
-Henderson
+enda flere antar jeg

Noen av de forsvinner snart, og forhåpentligvis betyr det at vi kvitter oss med noen av de største problemene. Men Ronaldo blir igjen, og han er ifølge svært mange rapporter nå et stort problem internt, og står ganske sikkert bak det som av noen blir kallet et kuppforsøk. Med Greenwood sikkert fortsatt borte neste sesong/alltid, så betyr det at det er helt essensielt å få inn minst en spiss i sommer. Dermed kan vi med god samvittighet plassere Ronaldo på tribunen (i Portugal?) hvis han lager kvalme nok en sesong.

Rett og slett vanskelig å forstå hvordan det har blitt så ille på bare ca 15 mnd (tar med slutten av forrige sesong også). Godt mulig det har eskalert noe sykt etter at Ronaldo kom inn i gruppa, men der var åpenbart problemer før den tid også, ettersom Solskjær ifølge rapporter har sagt internt mye av det samme som Rangnick de siste månedene har sagt eksternt.

Ikke så helt lett å se fram til neste sesong akkurat nå kjenner jeg :dead: Men journalistene vil vel "tømme seg" nå rett etter sesongen, og så får vi prøve å se framover likevel, og håpe ting blir mye bedre under ten Hag, van der Gaag og McClaren. Kommer vel inn noen flere trenere også vil jeg tro, ettersom vi mistet mye kompetanse når McKenna og Carrick forsvant, og Rangnick egentlig ikke fikk erstattet dem. Armas var sikkert nummer 11 på listen eller noe slikt.

En signering ganske snarlig hadde gjort litt med humøret, særlig hvis det blir f.eks. de Jong (eller Timber).
post liked by: Cola2, Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986



Rangnick er ferdig. Jeg er usikker på om det er på grunn av hans oppgaver som landslagstrener eller om klubben (ten Hag, Murtough) bare ikke vil ha han rundt klubben.
post liked by: Pink Final, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16744

Vg melder for 2 min siden, kl 15.28 at Rangnick er ferdig i klubben.
Han får ingen konsulent rolle.

Må si dette var en merkelig ansettelse av manager.
Jeg forstår lite av ansettelsen, og enda mindre av hvordan RR løste oppgaven.

Men takk likevel Ralf.
post liked by: Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 402

Det lå vel litt i kortene etter alt som er skrevet og sagt, egentlig. Noen mener det er et tap for klubben at han ikke er med videre, mens andre er vel bare glade for at han forsvinner vil jeg tro.
Er bare å takke for innsatsen og ønske lykke til med ny jobb:-)
post liked by: Pink Final, RedTrafford
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Tanken var vel sikkert at Rangnick skulle snu skuta. Så har det vært et havari av en sesong etter at Rangnick kom inn. Med tanke på spillestil så har spillerstallen og Rangnick vært på to forskjellige planeter. Rett og slett en forferdelig match. Når det gjelder kultur og stemning så har de vært i forskjellige solsystemer. Når man leser de sakene til The Athletic, ESPN og MEN så virker det som om det har vært nærmere tredje verdenskrig på Carrington enn i Øst-Europa.

Jeg tror fortsatt at Rangnick kunne vært en god sportsdirektør hvis han faktisk fikk reell innflytelse og tid. Men som vikartrener i 6mnd så har det vært forferdelig. Det mest positive er rapportene som sier at det var Rangnick som pushet Murtough til å signere ten Hag så fort som mulig.
post liked by: Pink Final, Cola2, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 402

Nå driver jeg med ren spekulasjon, men jeg tviler på om ten Hag kjempet så veldig hardt for å ha med seg Rangnick videre.

Så skal jeg med glede holde opp hendene i skam hvis det senere viser seg at jeg tar feil.

Så må jeg spørre de kloke hoder her inn om noe. Inne på United.no ser jeg flere påstå at Rangnick egentlig ikke ble ansatt som manager først og fremst, men som en som skulle rydde opp i klubb og struktur. Noen som vet hvor de tar dette fra? Greit at klubben gjør mye rart, men hvis Rangnick først og fremst skulle jobbe med klubbens struktur er det etter mitt syn merkelig at han da skulle være manager først. Jeg får ikke dette til å gi mening. Hva er det jeg ikke har fått med meg?
post liked by: RedTrafford, Cola2, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Rangnick ble først og fremst hentet for å lede laget. Samtidig så var det en baktanke ved at han skulle jobbe med organisasjon og sportslig struktur i den konsulentrollen sin. Men jeg er enig med deg @Jan Anders, jeg også tror at ten Hag ikke har kjempet knallhardt for Rangnick. Også har vel ikke akkurat Rangnick imponert klubben, så det var sikkert noen krefter der også som tenker at vi klarer oss fint uten. Dette er ren spekulasjon selvsagt.
post liked by: Cola2, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ikke akkurat overraskende.

Sportslig havari er én ting, men rapportene de siste dagene/ukene tydet vel også på at det var personlig krasj både her og der - med spillerne er det jo veldokumentert, så er det helt sikkert mange over ham i systemet som har satt svært liten pris på den offentlige skittentøyvasken.

Det kan jo også skyldes at Ten Hag har såpass tydelige tanker om langsiktighet og struktur osv at de stoler mer på ham også på det området.

Tror nok ganske sikkert RR hadde hatt mye å bidra med, men da tror jeg han måtte ha fått faktisk makt. Når det ble som det ble, var dette som forventet.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Dessverre ikke overraskende. Denne konsulentgreia ble jo aldri konkretisert noe som helst, selv om Rangnick fikk 100 spørsmål om det. Nå virker hele ansettelsen helt koko synes jeg, ettersom styrkene til Rangnick er mer som sportsdirektør/etc heller enn som manager. Jeg synes likevel det er positivt at han sa noen "uncomfortable truths" eksternt, men det brant sikkert en del broer for han. Om ikke de var brent allerede, og han bare tenkte "fuck it", jeg sier det som må sies likevel.

Umulig å vite hva som har skjedd her, men hvis det er slik at klubben har lokket med den to-års konsulentjobben for å få Rangnick til klubben, men uten at det i realiteten var "på bordet", så har ikke klubben opptrådt særlig bra. Og hvis tanken hele tiden var å få inn en manager til sommeren uten videre framtidsutsikter, så må det ha vært andre navn der ute som kunne gjort en like god jobb. Rent sportslig har det vært en katastrofe -- selv om jeg mener hovedgrunnen til det er at for mange spillere har gitt faen hele sesongen. Tror Rangnick gjorde sitt beste, men det ble en umulig spagat.
post liked by: Pink Final, Cola2

Deleted User 480

Helt enig i at hele ansettelsen av RR virker meget underlig. Man ansetter altså en mann som har et tidkrevende system å implementere, og planlegger at han skal ha et diffust og kortvarig tidsintervall på jobben. Så har det skjedd mye på mange plan, men ansettelsesprosessen virker som slett håndverk.
post liked by: Pink Final, Pangaea, Cola2

Deleted User 430

*warning* Halmstrå*warning*

Kan det være sånn at det er Rangnick som har tatt denne avgjørelsen og ikke styret/ledelsen? Ifølge artikkelen på united.no i forrige (?) uke så fikk han visstnok tidig beskjed om å konsentrere seg om manager-jobben ut sesongen da det var tydelig at det var høyst nødvendig.
Det ville ikke være første gang en eldre, rutinert mann ble litt furten og følte seg tråkket på av noen de kanskje anser som mindre kompetente enn seg selv, mener jeg, og da tilbudet fra Østerrike kom så hoppet han gladelig på dette for å slippe å forholde seg til de "over han" lengre enn høyst nødvendig.
På den måten vil hans miserable tid forbli en parantes som relativt raskt glemmes, mens presset vil øke desto mer på de gjenværende. I såfall rutinert gjort av en rutinert mann, mens både klubb og ledelse blir (fortsatt) sittende igjen og seende ut som de klovnene de har blitt fremstilt som i lang lang tid..

Tviler selvsagt på at dette er reelt selv, men helt utopisk er det samtidig ikke. (Ihvertfall ikke om man skal beholde et lite snev av positivitet til sportslig ledelse inn mot sommeren😏)
post liked by: Pink Final, Cola2, JørgenT

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

@Steinar Stenseth Har alvorleg talt ingen problem med å sjå at det kan vere sannsynleg at noko liknande det du skreiv er tilfelle.
Om det er noko dei i klubben samt tidlegare ansatte er og har vore gode på er det kaos og "discord". Kanskje han gjorde avgjerdsla basert på at han ønska meir kontroll? Kanskje styret/eigarar kom med for mange "fingrar på fatet" og han ikkje likte det? Kanskje kolliderte personlegheitane? Eller litt av alt?
Til sjuande og sist tenker han vel kva som totalt sett er best for seg i sin jobb så eg trur nok din teori er interessan nok.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tror vel også på at dette er «by mutual consent», ganske sannsynlig at også Rangnick har fått nok og skjønner at den eventuelle konsulentrollen lå an til å bli en liksom-jobb.

Uansett mislykket på de fleste vis, vi vil nok aldri få vite hvor (u)viktig «varslerrollen» hans har vært. En sportsdirektør ble ansatt som manager, fikk ikke lov til å gjøre sportsdirektør-oppgaver, ble fjernet da han skulle begynne på dem og fikk antagelig aldri vite hva de gikk ut på.
post liked by: JørgenT, Pancho P
Post Reply