Kilder

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Deleted User 108

Det var mye mer arbeid ja. Det var ikke automatisk plateinnspenning og fargeinnstilling når jeg tok utdanning, men jeg er ikke så gammel at jeg måtte "sette" teksten selv, det gjorde reprografen på en pc 😂
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Synes egentlig det var litt synd at den tråden ble stengt ned. Er jo bedre med en liste på forumet, i stedet for bare en link til en annen side.

Virker som det er noen litt tvilsomme avgjørelser der, og jeg får uansett litt fnatt av alt dette svart/hvitt pratet om "tier" slik og sånn. Alt skal være så forbanna kategorisk. Jaja, får å slenge ut mer kategorisk greier: jeg synes mye av "ryktene" i Twattersfæren bærer preg av "bloke down the pub said...". Men bare nok nyttige idioter repeterer hva den fyren sa, så har det på magisk vis blitt en sannhet. Det brukte å være litt underholdende i "silly season", men nå har de jo utvidet den sesongen til hele året. Det selger jo og tullingene klikker på pisset, så da ble det slik. Kvaliteten falt pladask, men hvem bryr seg om det? Man skal jo tross alt generere klikk og "interesse".

Mye jeg ikke får med meg ettersom jeg ikke følger særlig med på alt det maset, men tror ikke jeg virkelig går glipp av noe.
post liked by: Pink Final

Deleted User 595

Takk, Pangaea. Setter pris på det, og enig i resten :D

Deleted User 430

Mulig jeg er litt kort, men er det ikke bare å lage sine egne lister/oversikter/enkeltnavn, om man ønsker det, med dem man stoler på/anbefaler og skrive det inn her?
Den listen det linkes til har aldri vært beskrevet som verken fasit eller et must å følge, kun tips til kilder. På samme måte som det ble laget en ny liste/oversikt i ny post litt senere..?
post liked by: Pink Final, messilingard
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Hva Luckhurst angår så har han selv fortalt om spillere som har blokkert ham på sosiale medier.
Han mottar visstnok mange tilbakemeldinger her fra Skandinavia pga hvordan han har omtalt Victor Lindelöf.
Det er ting han faktisk selv forteller.
Han har helt åpenbart hatt en agenda mot Solskjær, Lindelöf, de Gea og Pogba med flere.
Tipper han ikke har noen høy stjerne på Carrington.
Var det en kritisk venn av Manchester United han mente Manchester Evening News burde være?

Tror ikke helt Liverpool Echo ville beskrevet seg selv slik ifht Everton og Liverpool.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

@Steinar Stenseth:
Kanskje misforstod du kritikken av listen? Den var ikke til deg, eller noen her. Jeg mente at selve listen er full av feil, og enda verre, oppført og utformet på en skinnhellig måte av de som har laget den. Allikevel presenteres den av de (ikke deg) som en slags objektiv go-to for alle fans. Den er ikke et godt verktøy for å spare tid, eller aggregere kilder heller.

Man kan jo skrive forslag her som du nevner, men det drukner i en flere siders-tråd om det ikke ligger i første post.

Alle nye som kommer inn vil jo defaulte til den lista på reddit. Forsåvidt greit, da den har mye bra info. Men den har ikke samme formålet som det jeg tenkte på mtp å aggregere kilder og spare tid i hverdagen.

Den jobben jeg og flere som ønsker kan legge i en slik liste blir jo da ganske nytteløst i denne tråden.

Var det jeg mente 😄
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
@Pink Final: Hvis det stemmer at Luckhurst er delvis persona non grata blant spillere, kan vi nevne det i oppsummeringen hans, og omskrive for å reflektere det.

Han ender uansett ikke opp på en anbefalt liste over daglige, aggregerte kilder å følge.

Han var kun oppført fordi han tidvis har breaket viktige nyheter, og da senere blitt plukket opp av bl.a. united.no.
post liked by: Pink Final

Deleted User 108

United blir linket til ca 150 spillere i løpet av et sommervindu og vi kjøper normalt bare 2-3.For meg er overgangsvinduer ren underholdning. Må innrømme at det ikke begynner å bruse innvendig før flere begynner å melde det samme. Da bør The Athletic, Romano og Ornstein f.eks melde det samme. Jeg tråler ikke nettsider etter ryktebørser ihvertfall. Da blir det en lang og skuffende sommer.
post liked by: Pink Final

Deleted User 595

@Mcilroy: Og jeg forventer ikke at du eller andre skal gjøre det heller... Nettopp det du sier der var og utgangspunktet for hvorfor jeg startet tråden. Og så er det kanskje ikke interessant for deg uansett, og det er helt greit. Jeg skjønner godt at de fleste ikke gidder å bruke tid på overgangsrykter...

Personlig finner underholdning i å prøve å "finstille siktet" og se om jeg klarer å peke ut hvilke 10 av de 150 som du nevner, som faktisk er relevant å følge med på. Det synes jeg er gøy. Og da var poenget med tråden å gjøre det litt enklere for alle som liker slikt.

Men, målet med tråden var at de som ønsker det kan ha mulighet til å kanskje holde seg oppdatert på rykter på en mer effektiv og tidsbesparende måte. Det er nok noen av oss her inne som enten liker å bruke tid på sånt nå, eller vil gjøre det i fremtiden.

Og så kan de som er uinteressert ignorere tråden?
post liked by: Pink Final

Deleted User 108

Ja da, jeg kritiserer ikke tråden jeg @GBailey. Alle følger vel ned på rykter, men noen mer enn andre og det er jo greit. Før var jo overgangsvinduer litt spennende med sosiale medier og litt action på sommeren også. Men etterhvert fant man jo ut at det meste ble bare tull og tøys ettersom aviser og journalister fant ut at her har vi en nisje.
Men når flere er på ballen og det ser ut til å nærme seg noe, da er det jo spennende, spesielt hvis man ønsker den spilleren til klubben.
Håper United er tidlig ute, kjøper sine transer mål tidlig så er vi ferdig med det.
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Tror ikke jeg misforstod verken kritikken av listen det lenkes til eller ønsket ditt/deres for en egen liste/oversikt, @GBailey, men i mitt hode blir det bare flere alternativer for det tråden handler om, kilder.
Ingen lister, verken den det linkes til eller en som eventuelt blir laget fra "scratch" vil være en form for fasit, eller "go to", for alle, men det er bare positivt med flere innspill og tips for oss lesere om sider/journalister det kan være verdt å holde et øye med.

Hvis man først er opptatt av kildekritikk så tar jeg det for gitt at folk faktisk er kritiske til alle type lister som lages om disse temaene og da bruker man jo tid på å gjøre sine egne betraktninger også. Samlesider osv er fint det, men hvor mye det forenkler hverdagen er jeg usikker på. Selv om siden generelt sett er bra, eller avisen troverdig, så kan det alltids være noen av skribentene/journalistene som ikke er like bra og troverdige for forskjellige personer. Da er man jo like langt og folk må lete videre.

Når alt kommer til alt så ender det jo opp med personlige preferanser for hva/hvem man ønsker å stole på, og, ikke minst, hva man individuelt sett har interesse av å høre/lese. Derfor tenker jeg også at alt som har med kilder å gjøre fint kan gå under samme tråd. De som er interessert leser i tråden uansett, mens de som ikke er det går videre til neste emne. :)

PS! Who knows, kanskje det kommer mange nok ønsker/tips/forslag i en tråd som dette til at det kan lages en egen "fane" for "tips til kilder" eller noe her inne etter hvert. Da får man unitedforums egen "samleside" og alt er bare velstand :D
post liked by: messilingard, Pink Final

Deleted User 480

De fleste ryktene jeg leser er fra United.no. De refererer til kilden - og sier som regel omtrent hvor mye salt man skal ta ryktene med. Så da blir det som en slags underholdning, for meg, ihvertfall.

Har sett dette med Tier osv. og dannet meg et slags bilde, men tar svært lite for god fisk. Det er vel kun når Fabrizo Romano sier "Here we go!" jeg faktisk stoler på 100% på et rykte.

Som en liten anekdote, så kan jeg nevne at jeg for snart 30 år siden jobbet i en redaksjon som formidlet "lokkemat-overskrifter" innen PL-rykter. Det var en type teletorg tjeneste, og folk betalte virkelig i dyre dommer for lokkende overskrifter. Det var virkelig verdt å ta med sånn ca. en neve salt... Det var en godt voksen artig kar fra Sørlandet som dikterte og jeg (eller andre) skrev lydig inn. "Tottenham-stjerne snuser på United". E a... Han kalte tjenesten for "Clowns" . Uten at jeg noen gang fikk greie på hvorfor han kalte det akkurat det. Nå til dags er ihvertfall mange av ryktene tilnærmet gratis, selv om noe er bak betalingsmur. :D
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Pangaea
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

“Gode” gamle Clowns Tv2 side 295.
Artig at du jobbet der @Canto.
Med tilhørende Teletorgtjeneste, utrolig at folk brukte penger på den type rykter.

Begynte de ikke med bekreftede overganger?
Etter mønster av Tippebladet Tips.
Eller husker jeg feil?
Deretter gikk det mer over i rykter, rykter som bare ble villere og villere når vi nærmet oss millenium skiftet.

Tippebladet Tips der U-S redaktør LM Olsen jobbet på 1980 tallet hadde spalten Ukens overganger.
Det var før transfervinduet ble funnet opp.
Klubbene kunne kjøpe og selge hele året.
Minus fra siste helg i mars og ut sesongen.
Tips ga oss oversikten over bekreftede overganger i alle 4 divisjoner hver uke.

Med opprettelsen av PL og medfølgende kommersialisering ble bekreftede overganger for kjedelig.
Rykter var det som gjaldt.
Clowns hadde vel i likhet med Tips med alle de 4 divisjonene i starten?
Før de spisset det meste på PL.
Og bevisstheten om at klubber i de lavere divisjoner er type pub lag 😃😕
post liked by: Pancho P, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Clowns, ja..? Tror det bringer tilbake noen minner fra ungdommen/barndommen. Viste jo selvinnsikt at han kalte det Clowns, hehe.

Synes å huske jeg og en kamerat ringte til et slikt nummer av og til. Det var hinsides dyrt, men det var vel ikke så mange kanaler til nyheter den gangen. Men som i dag, så var jo det meste bullshit uansett. Ikke at jeg husker noe av det som ble sagt eller skrevet, men virker jo (fra over her) som at det var av den svært spekulative sorten :P

Kanskje ikke så rart jeg ble medlem av US da jeg fikk nyss om dem. Det var jo et Mekka i forhold.
post liked by: RedTrafford, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16324
Liker mottatt: 10526

Clowns vekker minner ja :D
Må være over 30 - 33 års siden jeg ringte inn :blush:
Husker jeg ringte når de villeste om de største stjerne-ryktene dukket opp på text tv.
Kostet en formue så det jeg husker egentlig mest er at den stemmen i den andre enden brukte så lang tid før han kom til de store ryktene.
Ofte ett innslag om været i Manchester mens tele skrittene gikk.
Faens kødd tenkte jeg hehe.

Men men, litt artig minner nå da.
post liked by: Pangaea, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8254

Du er modig som innrømmer at du har jobba for Clowns, @Canto😅. Landeveisrøveri på høglys dag. Eg brukte litt kronasje under Marcelo Salas-sagaen, synest eg å hugse. Reknar med at ex-sjefen din sit på ein yacht utanfor Cayman Islands as we speak...
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Pangaea, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply