Manchester Uniteds neste manager

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2945
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13694
Liker mottatt: 8797

Jeg skjønner de som ser det annerledes, men jeg er fremdeles på EtH siden. Jeg tror ikke spillerne gjør det han ønsker at de skal gjøre, i tillegg til at han har manglet mange spillere gjennom hele sesongen. Gi ham et år til, tenker jeg. Og så heller ha en god backup plan når den tid kommer.
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy, RedTrafford, M.r. Brownstone
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

28FPellistri
Posts: 460
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1592

Jeg var der dere fortsatt er til langt uti sesongen, men det er så grusomt det vi holder på med at det finnes ingen unnskyldninger. At kvaliteten kan gå ned med mange skader er helt opplagt, men at han ikke klarer å sette et grunnspill, eller organisert defensiv struktur er noe man kan få til uansett.

Klopp famlet litt i starten, men man så definitivt hvor han ville med laget. Og de ble bedre og bedre.
Det ETH har prestert i år er skandaløst dårlig. Avkledd taktisk hver uke og om noen sier de ser hva han ønsker med laget så tror jeg de lyver.
post liked by: Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2513
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7798
Liker mottatt: 8199

@Pangaea, Nagelsmann har visstnok bare kontrakt med Tyskland til etter EM. Så sånn sett et alternativ. Har vært ryktet tilbake til Bayern også. Han er en av 2-3 trenere jeg kunne 'akseptert' at de henter, hvis vi skal være realistiske.

Er ikke veldig giret på Potter, Southgate, De Zerbi, Tuchel eller Conte (sikkert helt uaktuell uansett).

Amorin virker som skal til Liverpool, Motta til Juventus? Da kommer ikke jeg på.så mange andre klare alternativer.

Så er det ikke sånn at jeg vil beholde EtH fordi vi ikke har noen bedre tilgjengelig. Jeg tror han kan dette på et helt annet nivå enn denne sesongen har vist. Vi har skader, disiplinære saker, en del spillere i bratt utforbakke (Eriksen, Casemiro), svak organisasjon bak ham og faktisk litt pengetrøbbel pga en del mindre smarte avgjørelser de siste årene.

Det betyr jo IKKE at EtH ikke har noe skyld i det vi ser nå, men det er så mye annet som skurrer at han bør få muligheten til å snu dette.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, RedTrafford, Pancho P, M.r. Brownstone
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2092
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9272
Liker mottatt: 8519

"Alle" som har jobbet med, eller spilt under, EtH sier at det bare er et tidsspørsmål før det "klikker" og spillet sitter. At det tar litt lengre tid enn forventet i et skakkjørt Manchester United er ikke så veldig overraskende.

Vi har store mangler i spillertroppen, helt uavhengig av hvem som er manager. Hvis INEOS-gutta mener at vi er bedre tjent med en annen manager, så kan jeg leve med det så lenge vi slipper å se trynet til Southgate på sidelinja. I utgangspunktet er jeg drittlei av managerbytter.
post liked by: red, Pwint, Andtho01, Jan Erik, RedTrafford, Pancho P, Buchan
Football, bloody hell!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2600
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13514
Liker mottatt: 8731

@Rød Pølse Eg er også drittlei av managerbyte, men om spelarane responderer så dårleg på manageren sin taktikk og disposisjonar ser eg ingen annan utveg. Alternativet er å kaste 20 spelarar på dør, og dét er ikkje akkurat sannsynleg. Likevel hadde sistnemnde scenario kanskje vore å foretrekke...
post liked by: Buchan, Andtho01, Pwint, Rød Pølse, 28FPellistri, Can2
It's Squeaky Bum Time!

M.r. Brownstone
Posts: 89
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 356
Liker mottatt: 450

Ser ingen klare alternativer. Med et mulig unntak Nagelsman. Men mitt foretrukne valg er stadig Ten Hag dog ikke så krystallklart som før.
Vi har skiftet managere i bøtter og spann uten at det har hjulpet. Så har vi hørt om spillergruppa som siden Mourinhos dager har kastet manageren under bussen det er ikke mange igjen av de.
Eller bør vi heller se på hvilket arbeidsted Manchester United har vært? Jeg vet selv hvordan det er å jobbe under en elendig ledelse du gjør din jobb men du gjør heller ikke mer enn hva du må. Ledelsen er grådig du ser at du klarer ikke yte max under de rådende forholdene på jobben. Det skaper misnøye og frustrerte ansatte. Slik tror jeg det har vært i United. Selvsagt er spillerne privilegerte og det vet de nok. De ønsker fansen det beste. Men så var det de kaotiske arbeidsforholdene da. Spør Herrera som elsket klubben og fansen men ledelsen hadde han vel ikke mye godt å si om. Se på avskjeden til De Gea. Slikt påvirker mennesker og et jobbmiljø,bevist eller ubevisst. I samme slengen kan vi ta med fans på sosiale medier som slakter sine egne,spillerne får med seg sånt selv om de ike prøver. Nå er INEOS her som virker sålangt som proffe folk som har klubbens beste som sitt mål. Uavhengig av manager og det vil ta tid men jeg tror vi vil se enn mer harmonisk klubb allerede fra sommeren.
Til slutt Ferguson sjekket alltid bakgrunnen til spillerne etikk og moral var faktorer han vektla høyt og det trengs for å få mennesker til å prestere som et lag.
post liked by: Rød Pølse, Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14652
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23402
Liker mottatt: 19387

Igjen: Det er jo ingen krise å bytte manager, er det?
Selv om United har har hatt to managere i et halvt liv hver seg, og de 3 beste laga i England denne sesongen har suksess med relativt langtsittende managere, utelukker jo ikke det at noen andre enn EtH kan gjøre det bedre.

LvG gjorde det bedre enn Moyes, Mourinho gjorde det bedre enn LvG, OGS gjorde det omtrent som Mourinho, minus titler. Så egentlig dårligere. EtH legger seg vel godt inn i sandwichen her. Omtrent som Solskjær første året. I år er det foreløpig Moyes-standard. Og det med full oppbækking av klubben, det hadde ikke Moyes. Så kan det være at noen av disse hadde fått det til med en klubb i ryggen, noen personer med fotballfokus...

Det mest negative og viktigste problemet er eierne og kulturen i klubben. Fullstendig horrorshow...Og folka som lot klubben bli overtatt av disse skalla gribbene...Flere av dem er fortsatt i klubben. Få alle de vekk. Så må INEOS få til noe med Glazers kjapt. Få de vekk. Det sier seg selv.

EtH kan gjerne få prøve 1 år til, fyren kan jo fotball, men har ikke impact ser det ut til.

At det er kjempeviktig å ikke bytte manager trur jæ ente på asså.

Tenker det er lite viktig å beholde enn del av spillerne au.
post liked by: 28FPellistri, Pwint, RedTrafford, Can2
LUHG!

28FPellistri
Posts: 460
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1592

Uff, med mindre det er fake så har Garnacho likt to innlegg fra Goldbridge, hvor han kritiserer byttet og hvordan ETH kastet Garnacho under bussen i intervjuet etter kampen.

Neppe smart av Garnacho. Og ETH står igjen også som en idiot når han sier byttet var fordi de manglet energi og Garnacho hadde ikke trent hele uka. Så hvorfor ikke bare hvile han fra start? Er så tåpelig.
post liked by: Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2945
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13694
Liker mottatt: 8797

Jeg syns ikke Garnacho ble kastet under bussen. Han virket sliten og ble byttet ut. Ikke noe galt i det syns jeg. Selv toppspillere kan ha en dårlig dag. Men jeg for min del syns det var merkelig at ikke Rashford ble byttet ut istedet.
post liked by: Blodfink, M.r. Brownstone
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1513
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3631
Liker mottatt: 4933

Litt kontekst.

Goldbridge sin tweet kritiserer Ten Hag fordi han er inkonsekvent. I hele sesongen har Rashford mistet ball og ikke jobbet defensivt på vingen. Men Ten Hag har aldri gått ut og nevnt det ved å vise så spesifikt til Rashford i pk etter kamper.

I går gjorde Garnacho disse feilene. Da gikk Ten Hag langt i å kritisere det, ved å gjøre alt for å presisere hvem det gjaldt, uten å nevne navn.

Min mening: Det Ten Hag sier er jo ikke feil. Men det er heller ikke poenget. Garnacho er tydelig irritert fordi Ten Hag er inkonsekvent og forskjellsbehandler spillerne.
Han må gjerne ta Garnacho når han gjør feil. Men han har hatt nesten 30 muligheter til å ta Rashford på nøyaktig samme måte, og lot da være.

Er dét Goldbridge sikter til. Og jeg er helt enig med ham også.

At Garnacho liker disse tweetene rett etter kamp, sannsynligvis på spillerbussen, er jo en bevisst handling. Kanskje ikke særlig smart, men jeg skjønner ham veldig godt.

Det er dobbeltstandarder i den garderoben, og enkelte spillere beskyttes kraftig ift andre. Og da mener jeg ikke på den smarte måten Sir Alex behandlet spillere ulikt på.

Så isolert sett blir ikke Garnacho kastet under bussen. Men satt i kontekst blir han jo absolutt kastet under bussen, og så til de grader.

Forestill deg at du og en kollega jobber på en arbeidsplass. Kollegaen din gjør ofte en dårlig jobb, men får aldri kritikk fra sjefen på fellesmøter (det nærmeste vi kommer en pressekonferanse på en vanlig arbeidsplass 😅).

Og så har du en dårlig dag på jobben, og DA skal sjefen plutselig ta det opp så alle kan høre det.

Vet ikke med dere, men rent kontekstuelt hadde jeg absolutt sett på det som å bli kastet under bussen.

Hadde sjefen konsekvent behandlet og kritisert begge likt, hadde nok verken Garnacho eller den gjengse ansatte oppfattet det som å bli kastet under bussen.
Last edited by 10Hag on 14 Apr 2024, 11:16, edited 1 time in total.
post liked by: 28FPellistri
User avatar

Jan Erik
Posts: 2513
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7798
Liker mottatt: 8199

Han tok jo ut Garnacho fordi han ikke klarte å gjøre den defensive jobben, det så vi jo i første omgang. Ikke så mange høyrebacker eller høyre stoppere på benken...når da i tillegg Antony ikke var i troppen, var det egentlig en tillitserklæring fra ten Hag til Garnacho at han startet denne foran Diallo hvis han egentlig var halvskadet.

Syns de meldingene fra Goldbridge viser hans verste side, der han skaper støy ut av noe som egentlig er veldig logisk. At Garnacho muligens var skuffet og irritert av å bli tatt av, overrasker meg ikke. Han har helt klart en god dose selvtillit innabords, og det kan være positivt og noen ganger gi unødvendige utslag. Han er ikke den første spilleren som reagerer på den måten.
post liked by: Belfastboy, Andtho01, Ryder, Rød Pølse
User avatar

10Hag
Posts: 1513
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3631
Liker mottatt: 4933

@Jan Erik: Men igjen, kontekst. Hvor mange kamper har ikke Rashford ikke gjort den defensive jobben?

Er jo det den tweeten handler om. Og det er jo unektelig spot on.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Enda mer kontekst, fra en annen ving:



Her er det rimelig lett å forstå hva Amad ønsker å si, men naturligvis ikke kan si.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og eeenda mer kontekst, fra enda en ving:

post liked by: 28FPellistri
User avatar

Jan Erik
Posts: 2513
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7798
Liker mottatt: 8199

I kampen i går så var det på høyre side Bournemouth skapte mest. At Rashford slipper unna, er ikke noe nytt. Hva Diallo prøver å si ved å legge ut et greit bilde av seg selv, vet jeg ikke. Takke supporterne for støtten?

Hvis det stemmer angående Antony, så er det et problem.

LoveBruno&Rashford
Posts: 46
Joined: 26 Feb 2024, 22:59
Liker gitt: 87
Liker mottatt: 187

Luckhurst skriver at Antony skadet seg på siste trening før kamp.
post liked by: Jan Erik, Belfastboy, Pwint, Rød Pølse
User avatar

10Hag
Posts: 1513
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3631
Liker mottatt: 4933

Så, hvem er den éne vingen i United som alltid får spille, og ikke får kritikk på pressekonferanser fra Ten Hag for de nøyaktig samme tingene de andre vingene får?

Sancho kan og legges på denne lista for øvrig. Enda en ving.

Samtlige av våre spillere, inkludert disse vingene, fortjener kritikken de har fått. Det er jo ikke problemet. Men Rashford slipper unna, så fremst han ikke drar på nattklubb før kamp.

Ikke rart at så og si alle vingene våre reagerer.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jan Erik wrote: 14 Apr 2024, 11:35 I kampen i går så var det på høyre side Bournemouth skapte mest. At Rashford slipper unna, er ikke noe nytt. Hva Diallo prøver å si ved å legge ut et greit bilde av seg selv, vet jeg ikke. Takke supporterne for støtten?

Hvis det stemmer angående Antony, så er det et problem.
Det er ikke noe nytt? Okei... Nei, det er jo ikke det. Det er jo poenget. Så hvorfor avskrive det som helt åpenbart er kjernen her?

Ser du den emojien Amad brukte? Den posten handler ikke om å takke fansen for støtte. Den handler om at det er noe han vil, men ikke kan si.

Nå er du vanskelig Jan Erik. 😅
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
LoveBruno&Rashford wrote: 14 Apr 2024, 11:37 Luckhurst skriver at Antony skadet seg på siste trening før kamp.
Link til artikkelen? Denne du sikter til?
https://www.united.no/nyheter/ute-med-skade/1294759

Den er fra i går, før kampen. Ikke noe nytt. Og kun en gjengivelse av den infoen klubben har gitt Luckhurst.
Last edited by 10Hag on 14 Apr 2024, 11:49, edited 1 time in total.
post liked by: 28FPellistri
Post Reply