Manchester Uniteds neste manager

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2514
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7804
Liker mottatt: 8202

@King Eric, er sikkert litt varierende hva de legger ut selv og hva andre legger ut for de. Uansett må de vel godkjenne innholdet på en måte?

Er ikke så mange store øyeblikk lengre, var mye positivitet da vi vant ligacupen i fjor, ellers er det en og annen kamp, eller en og annen enkeltprestasjon fra spillere som Mainoo, Garnacho eller Højlund som får frem superlativene. Det er rett og slett ikke så mye annet å glede seg over.
post liked by: Pwint, Blodfink
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 893
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 8001
Liker mottatt: 2641

Takk for hyggelig tilbakekomst-meldinger. Fint at flere av dere andre som og tok tjuvperm er tilbake også! :D

Jeg har for det aller meste tenkt at vi må gi managere tid, og vært der med Ten Hag også. Det er et MEN der, Ten Hag har sagt et par ganger at det var "et par episoder på slutten hvor vi hadde marginene mot oss" når beviselig hele omgangen var, om ikke dårlig så ihvertfall under pari. Som noen flere har vært inne på, så ser det ikke ut som han anerkjenner problemene godt nok.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Jan Erik, Rød Pølse, Belfastboy, MektigeTHOR, Pancho P, Pwint, Blodfink, Pangaea
Kong Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3959
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17347
Liker mottatt: 11080

Hyggelig gjensyn @Can2 :thumb_up:
post liked by: Pink Final, Jan Erik, Can2, Pancho P, Pwint, Blodfink
User avatar

Jan Erik
Posts: 2514
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7804
Liker mottatt: 8202

@Can2, jeg håper jo og forsåvidt tror at han snakker som dette vel vitende om at han lyger så det renner av ham...og at han under analyser og på feltet er krystallklar på at dette ikke er godt nok. Hvis ikke, skal jeg personlig være med å bære flyttelasset hans.

For min del koker det ned til 3-4 ting....skader, en del spillere som ikke vil eller kan utføre moderne fotball, tynn tropp på enkelte plasser og kanskje til og med manglende mentalitet. I tillegg til manglende sportslig ledelse, dårlig styring på økonomi og eiere som ikke vet hvordan man driver en fotballklubb.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Rød Pølse, Can2, Belfastboy, MektigeTHOR, Pancho P, Pwint, Blodfink, Pangaea

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

Manager vil nok ikke ha for mye lys på verken seg selv eller spillere han veit skal bort fra klubben. Han merker at spillere resignerer. Jeg kan nesten garantere at INEOS begår en EKSTREM feil ved å erstatte Ten Hag nå uten i så fall å få på plass en arvtager med noe lik filosofi.

Jeg blir bare enda mer deprimert av å lese om potensielle arvtagere osv. Først bytt ut stallen, back manager, bygg opp igjen så kan vi sitte å snakke om å erstatte manager.

Jeg har bank i bordet ALDRI gitt opp en manager i United noensinne noengang.

Det er stor forskjell på å kritisere online kontra å gi opp. Det ser ikke ut på banen men skader, slitasje samt en ledelse og klubb som har famlet i blinde i åresvis må nå endelig ta mesteparten av skylden!

Min jobb er å støtte oppunder klubb, manager og spillere. Jeg kritiserer når det er på sin plass men jeg klarer ikke å gi opp en manager som vant cup tittel som tok oss til Fa Cup finale samt kan kopiere bragden med cup tittel samt Fa Cup finale denne sesongen.

Stand by your manager!
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Pancho P, Pwint, Can2, Jan Erik
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 893
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 8001
Liker mottatt: 2641

Ten Hag er åpenbart en mer stillegående og diplomatisk type, ihvertfall utad. Han er hverken Rekdal eller Pep. Uten sammenligning forøvrig. Hvor hardt han "slår" utenfor kameraet vet man vel ikke helt, men personlig tenker jeg at det og er noe tillitt i og være ærlig på at vi må løfte mentaliteten noen hakk. Så blir Pep varitanten nesten litt klovnete. "Jeg oppsøker kameraet når jeg skal skjelle ut spillerne mine". Hvis det ikke skjer noe helt spesielt, så er det vel sannsynlig at Ten Hag sitter ut sesongen, og jeg håper jo at det blir bedre- og kanskje et trofé! Alternativene er ikke åpenbare pr.nå, heller.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pink Final, Rød Pølse, Pwint, Jan Erik, RedTrafford
Kong Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2946
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13697
Liker mottatt: 8799

Da kan vi kanskje puste lettet ut? Fra united.no:

Mandag 15. april
08.38: Fabrizio Romano var i helga med på en episode av en podkast som heter Men in Blazers, og der skal han blant annet ha sagt følgende:

– Det er ikke noe kontakt mellom Gareth Southgate og Manchester United.

Southgate har tidligere blitt koblet til United-jobben, trolig i stor grad på grunn av en god relasjon med Dan Ashworth fra da de jobbet sammen for det engelske fotballforbundet.
post liked by: 10Hag, Spirograf1, Andtho01, Vidar Dale Fjeld, Tringe, Ryder, Blodfink, Rød Pølse, Jan Erik, RedTrafford, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1517
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3633
Liker mottatt: 4938

Godt å se, da slipper vi å tenke mer på det scenarioet 😄
post liked by: Vidar Dale Fjeld, Pwint, Jan Erik, Can2, Blodfink, Pancho P
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 893
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 8001
Liker mottatt: 2641

Xabi Alonso er kanskje nevnt av noen allerede?
post liked by: Pwint, Blodfink, RedTrafford, Pancho P
Kong Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14652
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23402
Liker mottatt: 19389

Bla tilbake i tråden så dukker han opp @Can2.

Han blir vel i Leverkusen i følge de siste rapportene. Men sånt kan jo brått forandre seg.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Pancho P, Can2
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7628
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27393
Liker mottatt: 17898

Ambivalent til E ten Hag, men heller mest mot at han får fortsette under mer gunstige forhold.
Evt neste manager?
Glad Southgate ikke er aktuell.
Potter?
Flink, men kjedelig type?

Etter Moyes ønsket jeg meg Larry White, aka Laurent Blanc.
Etter van Gaal ønsket jeg meg fremdeles Laurent Blanc.
Etter Mourinho ønsket jeg meg Leon Jardim.
Etter Solskjær hadde jeg vel ingen ønsker.

Blanc og Jardim er neppe aktuelle.
Jeg er fremdeles spent på hva Jardim kunne fått til.
Har ingen preferanser på hvem jeg ønsker om ten Hag må gå.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Jan Erik, Pwint, Belfastboy, Pancho P, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

28FPellistri
Posts: 460
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1592

Har sagt det før, men jeg er nok mest på Emery. Mye karisma og meget bra grunnspill og en klar filosofi. Noe han også klarte å implementere i Aston Villa ganske kjapt.

Southgate hadde vært mareritt så håper det stemmer at vi ikke er interessert der. Potter var den nye vinen som mange var ivrig etter før han feilet i kaosklubben Chelsea. Gode resultater utenom. Jeg er ikke kjempefan, men føler ikke det nødvendigvis er krise, om det er han Ineos-gjengen vil ha. Da antar jeg at han får gode arbeidsforhold.

ETH har jeg svært liten sans for, så håper ikke han fortsetter. Har ikke tro på hans taktiske egenskaper. Samtidig så liker jeg det disiplinære han har og i tillegg har han fortsatt det Solskjær startet på i akademiet, etter at det lå omtrent helt brakk etter managere som ikke brydde seg om det.
post liked by: Blodfink
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

Kan støtte Emery. Syns han virket noe kjedelig da han var i Arsenal. Men han er uten tvil veldig dyktig. Men vil han forlate en klubb på vei oppover for en klubb i total kaos?

Nagelsmann ryktes tilbake til Bayern.
post liked by: Pancho P, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2946
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13697
Liker mottatt: 8799

Bli kvitt noen av de negative elementene (ingen nevnt, ingen glemt) og la Solskjær prøve seg i en veldrevet klubb der alle trekker i samme retning. 😆
post liked by: Pancho P, Andtho01, Pink Final, alfen74, Belfastboy, Rød Pølse, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2767
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5154

Dere får gjerne kalle meg naiv, og jeg tror ikke 100% på det her, men det er noen tanker jeg sitter inne med ang hvorfor Ten Hag ikke legger om til å være mer defensiv.

Tenker han ønsker å spille mer moderne fotball, med høyt press og gjenvinning, og heller ta mer risiko bakover. De aller fleste spillerne blir selvsagt med framover også, så han ønsker å spille inn dette systemet, få spillerne til å oppføre seg slik han vil på banen, nesten uten å tenke seg om. Men per nå har vi ikke de rette spillerne, særlig i forsvar pga alle skadene. Dermed henger ikke laget helt sammen. Men han tenker lenger fram enn til mai.

Kjipt at det tar så lang tid, men jeg har faktisk reelt håp om at når ting virkelig "klikker", så blir vi veldig gode. Klarer å sette mer press på motstander høyt, så de ikke så lett kommer seg ut, samtidig som vi "kveler" noen av overgangene vi per nå får imot.

Det sagt, så ser noe av spillet vårt ganske suicidalt ut, og lag kommer alt for lett til skudd og sjanser. Det er fakta, sorry ETH. Så jeg er litt bekymret, men likevel relativt håpefull for framtida. Men det er store usikre faktorer her. Klarer vi å få inn de rette spillertypene, og "tar" de taktikken raskt nok?

Jeg vil uansett bli veldig skuffet hvis ETH får sparken nå. Han gjør veldig mye riktig i "kulissene", som den store satsingen på talenter og videre oppbygging av akademiet. Han ønsker en mer moderne spillestil. Ikke nødvendigvis 2000 pasninger slik som City driver med, men høyt press der motstander ikke får tid til å puste.

Med noen nye og ungdommelige spillere inn, og støtte fra en sportslig ledelse som vet hva de driver med, og kanskje blir det veldig bra de neste 2-3 årene. Det er lov å håpe vertfall :love:
post liked by: Jan Erik, Belfastboy, Rød Pølse, Pwint, Can2
Post Reply