Manchester Uniteds neste manager

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Hvis Ten Hag kommer inn, hvilke spillere tror vi kommer bra og dårlig ut av det? Her er min antagelse.

Sancho, Bruno, Fred og Shaw er jeg rimelig sikker på vil være viktige brikker de neste årene.

Jeg tror også at han vil sette pris på Maguires evne til å forflytte ball gjennom ledd. Han har vist med f.eks Blind (som forresten er en svært klok spiller som jeg syntes mange undervurderte i United) i Ajax hvordan systemet spiller på styrkene hans og skjuler svakhetene. Lindeløf og Varane vil nok også være viktige brikker i laget, selv om Varane sine skader fort kan by på problemer.

Spillere som De Gea, AWB, Ronaldo(han blir vel ikke så lenge uansett) og Telles tror jeg fort kan slite med å passe inn i systemet hans. Jeg synes AWB og Telles er ganske begrensede backer og dagens versjon av Ronaldo sliter med blant annet press og oppbygningsspill. For Ten Hag er også en keepers kvaliteter med ball særdeles viktig. Kan det være at han mener at De Geas skuddstopping trumfer hans svakheter? Muligens, men det motstrider Ten Hags filosofi. Vil han vurdere å gi Henderson sjansen? Jeg vet ikke, men ser ikke bort fra det. Uansett tror jeg vi har en annen førstekeeper i starten av 23-24-sesongen hvis Ten Hag får viljen sin.

Rashford, DVB, Dalot og McTominay tror og synes jeg absolutt skal få sjansen til å overbevise, selv om det er tvilsomt at alle 4 blir bærebjelker i årene framover. Jeg tror både klubben og Rashford selv er villige til å strekke seg langt for å komme på rett kjøl igjen og den nye manageren får nok i 'oppdrag' å få han i gang igjen. For Donny blir vel dette en siste mulighet. Hvis han ikke får fart på United-karriæren under Ten Hag er det vel bare å pakke sakene. Personlig tror jeg det fortsatt bor mye fotball i mannen. Jeg synes Dalot kan få en hel sesong til å vise hva han er god for på høyrebacken. Her er det mulig å oppgradere neste sommer, men jeg liker tendensene han har vist de siste månedene og han er fortsatt temmelig ung. McTominay mangler de kontrollerende evnene som kreves for å være anker i et Ten Hag-system. Jeg ser likevel for meg at han kan være en grei rollespiller for enkelte kampbilder, og gjerne helst som indreløper, heller enn anker.
post liked by: Pangaea, Pancho P

Deleted User 595

Interessant innlegg, @Mr H!

Jeg lagde denne tråden for å spekulere i det samme: viewtopic.php?f=6&t=884-fremtidens-førsteellever

Ten Hag sin fotball er veldig lik Pep Guardiolas. For å spille denne type fotball trenger man i all hovedsak intelligente spillere som alltid søker rette rom, og som innehar en dønn solid pasningsfot, i alle ledd -- fra keeper til spiss.

På bakgrunn av dette, tror jeg det er flere som etter første sesong vil vise seg å slite med å passe inn i systemet, inkludert:
de Gea
Wan Bissaka
Fred
McTominay (blir aldri et fast anker i et slikt system, men jeg tror han kan brukes mer offensivt)
Bruno (om han ikke endrer spillestil, noe jeg tror han både evner og gjør)
Rashford
Greenwood (om han er aktuell)


Spillere som jeg tror vil passe veldig godt inn, og kan bli fast inventar etter første sesong:
Henderson
Lindelöf
Varane
Shaw
van de Beek
Garner
Sancho
Ronaldo
Bruno (som sagt, tror han må og kommer til å forenkle spillet sitt)
post liked by: Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Noe av det jeg tok med meg fra den nylige United We podcasten on ten Hag, samt de reddit innleggene som ble omtalt i går, er at ten Hag er en pragmatiker. Har ikke nødvendigvis én måte å spille på, og så må alle tilpasse seg det. I tillegg kan han prøve spillere i andre posisjoner. En av disse stedene ble det spesifikt nevnt at kanskje McTominay kunne spille midtstopper, og det har han tross alt gjort en god del for Skottland. Ikke sikkert det blir slik for United selvsagt, men sikkert ikke umulig heller. Kanskje som høyreback?

Fred har egentlig hatt en rimelig bra sesong, og kan se for meg at han får spille en god del under ten Hag også.
Vanskelig å se for meg at Wan-Bissaka får en lys United-framtid. For begrenset og taktisk uklok.

Tror det blir meget viktig å få inn en taktisk klok, pasningssikker og løpssterk midtbanespiller. For all kritikken mot særlig Maguire denne sesongen, så gis forsvaret vårt dårlig støtte av en midtbane som ofte er borte vekk. Så skal vi prøve å stå litt høyere. Det blir brudd i mot, og løp rett mot Maguire +1. Ta målet til Everton som et eksempel. Midtstopperne våre gjør egentlig ikke noe galt, men likevel kommer det enkelt innlegg fra kant inn i banen, og ingen tar spilleren rett utenfor boksen, som så scorer. Dette er en jobb for backer og midtbane, ikke midtstoppere. Men kritikken kommer gjerne mot sentralforsvaret likevel, for de er på en måte nærmest når målet kommer. Men ja, vi trenger bedre spillere der bak, men også en midtbane som er flinkere til å ta ut trusler tidlig(ere), og en struktur som gjør det enklere å gjenvinne ball, samt ta ut rom.

Men med spillere som ikke gidder å løpe eller høre på manager, så blir det selvsagt klink umulig.

Jeg har litt håp om at Garner kan komme tilbake i sommer og kanskje få sjanser kommende sesong, men også fullt mulig han bør ta et år til på lån, og da særlig til Nottingham Forest hvis de rykker opp.

Så håper jeg inderlig at ten Hag vil ta en seriøs vurdering av Mejbri også. Virker egentlig som Rangnick har totalt ignorert de yngre spillerne på vei opp nå, kanskje fordi han uansett skulle være her bare 6 mnd. Men en spiller som Mejbri bør få noen sjanser synes jeg, og da vertfall neste sesong. Han har mye kvalitet.

Selv om disse er unge, og de som er på lån og ikke heter Garner stort sett har hatt katastrofale lån, så skal vi ikke se bort fra at spillere som Laird og Garnacho kan få sjanser også. Jeg håper vertfall det, og at det blir rom i troppen når forhåpentligvis mange forsvinner i sommer. Ser ikke noe særlig poeng i å fortsette å gi sjanser til Mata, Lingard og Pogba.

Av spillere inn, tenker jeg det blir viktigst å få inn en spiss og 1-2 midtbanespillere. Kanskje Nunez eller Nkunku på topp?

Burde vertfall være gode muligheter til å skinne for Sancho og Bruno. De er gode til å finne rom, og det er særs viktig for ten Hag, og da særlig i det som omtales som "half spaces", litt på siden i banen.

Dette ble vel bare ustrukturerte tanker, men det får stå sin prøve. Akkurat i dag må jeg prøve å tenke positivt og framover, for denne sesongen er over.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, red

Deleted User 595

https://www.theunitedstand.com/articles ... n-jeopardy

Fersk artikkel fullt av godbiter fra David Ornstein (The Athletic).

Verdt å lese.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Hørte, litt forsinket, forrige episode av «Monday, bloody hell». Der ble det nærmest latterliggjort av Langerød og Holth at United hadde hatt to intervjurunder med kandidatene. Hvem andre holder på sånn, liksom?
Jeg vil vel tvert imot si at det skulle bare mangle at klubben hadde mange og grundige samtaler - og med flere enn én kandidat. Skulle vi liksom plukket ut én etter å ha snakket med agenten hans, og faxet over en kontrakt? Så er det bare semantikk hvorvidt det kalles «intervju» eller «samtaler».

Det som imidlertid ER tåpelig, er hvordan dette kommuniseres offentlig. Hvorfor skal klubben briefe at vi har intervjuet den og den manageren, så og så mange ganger, og nærmest komme med en rangering over hvem som har gjort det best? Med tanke på hvem som har rapportert fra prosessen og hva, tyder alt på at klubben ønsker at dette skal komme ut.
Hvorfor? Hva om det skjærer seg med ETH? Sikkert veldig attraktivt for Pochettino å si ja etter å ha lest overalt at han er andrevalg.

Skjønner ikke hva slags strategi som ligger bak. Et behov for å vise fram at vi gjør noe og er handlekraftige?
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Sikkert det siste, @Ryder. Ble vel en del press på at ingenting skjedde, eller det virket sånn på oss utenfor. Jeg heller synes ikke det ser bra ut, men sikkert ikke lett å gjøre det rett her heller. Det handler jo delvis om å kommunisere med spillere vi ønsker oss også, sende et signal om at ting snart er klare.

Så tenker jeg at "plutselig" artikler om at ETH er i tvil, kommer med krav osv, kanskje handler om å kjøpe tid slik at han kan fokusere mer på Ajax' avslutning av sesongen, mens det på papiret vertfall er åpent hvem som blir Uniteds nye manager. Vil tro det aller meste er på plass. Samtidig er det en vanlig "greie" i media når det kommer til transferspekulasjoner, så det handler kanskje om å holde oppe interessen for klikk osv også. OFF/ON hele tiden. Men jeg tror at i realiteten så er ETH så godt som klar for United, og at noe av det vi ser (eller ikke ser) handler om å kjøpe tid slik at han kan fokusere mest mulig på å avslutte sesongen godt for Ajax.

Uansett om det er et naivt håp fra min side eller ikke, så har vi vertfall en noe bedre sportslig ledelse nå enn før, så jeg vil tro at ting skjer ifm overganger ettersom vi har Murtough, Fletcher og Rangnick som vet hva de styrer med her. Tror kanskje rollen til Fletcher er grovt overvurdert, men Murtough og Rangnick vil nok være sentrale her -- vertfall hvis planen faktisk er at Rangnick skal fortsette. På det punktet er jeg ærlig talt litt forvirret.
post liked by: Ryder, Pink Final

Deleted User 430

Endelig litt glede i United-hverdagen igjen👏👏👏

post liked by: messilingard, Pancho P, pixma, Belfastboy, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

En bekymring mindre, men det er klart at ten Hag har en STOR jobb foran seg!
post liked by: pixma, Belfastboy, Pink Final, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Helt klart en stor jobb foran seg, men det at han ser muligheter, i klubb og tropp, nok til å ta jobben er en glede i mine øyne.

Tror ikke jeg har kjent på en sånn type lettelse/glede/eufori over en signering, som jeg gjør nå, noen gang. Går mot en sommer med enda mer spenning enn da ryddesjauen skulle starte i 2019..
post liked by: messilingard, pixma, Belfastboy, Pink Final, Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Godt å ha dette avklart, og jeg har stor tro på at ETH, isolert sett, har det som trengs for å gjøre oss bedre.

Hadde dette skjedd for fem måneder siden, ville jeg vært 90% optimist, nå er dessverre optimismen noe mindre. Årsaken er at troppen under Rangnick har vist seg å være totalt motstandsdyktige mot taktisk input. Bortimot null av det han står for vises på banen. Enten fordi spillerne ikke forstår, eller fordi de ikke gidder - og jeg er usikker på hva som er verst.

Klamrer meg til det stusselig håpet om at de ga faen fordi RR var midlertidig, og at de faktisk skjønner at de nå blir nødt til å høre og lære framover for å ikke bli kastet på dør.
Håper på en historisk nådeløs sommer.
post liked by: Pangaea, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Børster støv av denne @RedTrafford :hah:

Kieran McKenna? Bare fjaser, jeg var jo skeptisk til ham når han var ass. i United. Men leder nå Championship og er klar for 4 runde i LC, slo ut Wolves.

Men ikke helt seriøst dette. Beklager på forhånd.
post liked by: Pwint, Pink Final, RedTrafford, Belfastboy, Cola2
LUHG!

Deleted User 744

Jeg forstår at du tullet, men det viser jo litt av problemet i United.
Makenna fikk vel veldig mye negativt mot seg på United.no og andre plasser, han var ikke god nok. Nå har han ført Ipswich fra Leuge one til første plass i Championship.
Det samme med Carrick, gjorde det glimrende i fjor. Og etter en trøblete start på denne sesongen har han startet og vinne igjen.
Sannheten er vel at under rådene forhold nytter det ikke hvem som kommer inn, kreftsvulsten Glazer må bort før det nytter.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Blodfink, Pwint, Belfastboy, Cola2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2598
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7641

Det eneste som er mer deprimerende en denne serieåpningen er at glazers klorer seg fast og fortsetter å ødelegge klubben. Jeg begynner å tro at de aldri vil selge.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Belfastboy
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Pwint wrote: 04 Oct 2023, 09:26Jeg begynner å tro at de aldri vil selge.
Ikke for å gjenta meg selv, men har vel vært overbevist om akkurat det hele tiden.
post liked by: Pwint, Blodfink, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Lanserer Vincenzo Maresca også, nå er det han som leder Championship :hah: , Leicester er re- vitalisert, Maresca har enorm erfaring som spiller og assistent til tross for kun 43, talentutvikler etc.

Spennende type, har gått Pep-skole i tillegg. Seinest som assistent for A-laget 22/23, før det var han innom Parma, en kaotisk klubb, før det var han i Citys akademi.

Erfaring fra hjemlandet Italia pluss Spania, England og Hellas.

Bl.a Sevilla.
LUHG!
Post Reply