Manchester Uniteds neste manager

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4423
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2849
Liker mottatt: 9406

Jeg deler nok kanskje ikke helt den skepsisen med tanke på spillerstallen som mange andre. Rett og slett fordi svært mange i dagens tropp kommer til å forsvinne. Og det vil komme nye spillere inn. Med andre ord så vil dynamikken endre seg i garderoben. Men ja, jeg kan likevel forstå at EtH må vise hvem som er sjefen fra dag 1.
post liked by: Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Ryder wrote: 07 Apr 2022, 12:18 Helt enig, @messilingard, at han stiller krav (og får dem innfridd) er helt sentralt for om han vil lykkes eller ikke.
Kravene handler angivelig om to ting:
A) At han får et trenerteam som gjør det mulig å endre klubbens identitet.
B) At han får full frihet til å håndtere spillerne som han ønsker, og at han kan bruke unge spillere som passer inn.

Begge deler høres svært fornuftig ut i mine ører. Å måtte drasse rundt på trenere noen andre har valgt, og som kanskje ikke deler ETHs syn på ting, er uheldig - uansett hvor mye "United-DNA" de måtte ha i blodet. I det siste punktet ligger det tydelig et krav om å få lov til å sette de kommersielle salgsplakatene, som Pogba, Ronaldo etc., ut av laget dersom det tjener klubben sportslig.
Amen til det!
Høres veldig bra ut. Om vi antar at det stemmer og blir innfridd, så kommer det jo an på hva som skjer når ETH har kommet inn dørene. Jeg har mistenkt en stund at Rangnick har blitt marginalisert eller motarbeidet, og derfor blir jeg ikke noe overrasket om han forsvinner fra klubben i mai/juni uten disse to årene som han egentlig ble lovet. Vi VET ikke noe som helst om hva som virkelig skjer internt, men synes det er så mange drypp og detaljer her og der som ikke gir mening.

La merke til dette innlegget på RedCafe i går. Kan selvsagt være 100% bullshit, men synes det gir mening opp mot hva jeg mistenker er situasjonen internt. Vi håper jo alle at det står bedre til enn de siste årene (err, 10 årene), og det er for tidlig å "dømme" Murtough m.fl. Men dere kan lese selv og vurdere:
The issue with any new manager is that what is required to turn this club around, isn’t one man, it’s systemic root and branch reform. A holistic approach to how the club is run. Now, what we aren’t aware of in any meaningful detail is how much of that work has already happened behind the scenes over the last few months/year. Maybe the manager is the last remaining piece, along with executing an already devised new recruitment strategy.

What I will tell you is that I am very well connected professionally with someone who is a long time friend and colleague of a senior member of the current coaching set up and the word from inside the club is that it is a “complete shitshow”. There are far too many people trying to make decisions and no clear unified direction, voice or strategy. I’ve also been told that Rangnick was marginalised within the first few weeks of taking the job, and the powers that be within the club - executive board, DoF, TD, are not only dissenting amongst themselves but also doing it their own way without listening to external, qualified input. Often competing against one another.

From everything I’ve heard, it makes it sound like the next manager will just be cannon fodder. The club repeatedly promotes from within, to key strategic positions, to avoid having new ideas and voices challenging their hegemonic culture.

However low your expectations are, lower them further.

I wasn’t going to post this because I don’t want to get anyone in trouble, and I can’t be dealing with being labelled an ITK wannabe. I know a lot of stuff from within the club, I’m just not going to get into the habit of sharing it on an Internet forum, because my friendships and business relationships are more important than anonymous internet infamy.

Suffice to say that this is general enough, and I am pissed off enough, to share this particular tidbit. I can almost as close enough as guarantee that we will never see a meaningful change, pattern, strategy, or success, until the owners change. That’s been said by many on here for a long time. Speculating from what they’ve seen from the outside. From what I can tell you from what I know from the inside, is that all those people are correct. That the Glazer power structure, strategy, decision making, is about as unimaginative, uninformed, disorganised, and disconnected from the fans, club, and orthodox expectations of a big club, as you can possibly imagine. Even the Glazers themselves disagree on the direction, timing of the exit strategy, and valuation of the club.

It is my opinion, and now we are back to uninformed speculation, that the best outcome for us is a Hicks/Gillette type financial meltdown that forces the sale of the club. Either way, we are going to be in the wilderness for a while.
https://www.redcafe.net/threads/erik-te ... t-28684508

Nesten ikke en kjeft som svarte eller siterte på 6 sider etterpå, men kanskje mer enn ett avsnitt ble litt mye å ta inn for klientellet der borte.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4423
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2849
Liker mottatt: 9406

Selv om at jeg, i alle fall deler av det er enig, så sliter jeg med å ta alle slike innlegg seriøst. Alle er (relativt) anonyme på internett, og hevde at man har sentrale kilder inn i klubben uten noe form for bevis gjør at jeg blir skeptisk. Hva som foregår innenfor den innerste sirkelen, med Glazers, Arnold, Murthough og Fletcher er det svært få som vet. I så fall så hadde media vært på det som gribbene engelsk media kan være. Det betyr ikke at denne personen tar feil, jeg bare påpeker at troverdigheten til kilden basert på disse omstendighetene er tilnærmet lik null.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Er 100% enig i det, derfor jeg var tilbakeholden i selve innlegget, men valgte å sitere det slik at andre kan lese og vurdere. Som alle slike innlegg, kan det være totalt oppspinn og tatt fra fri fantasi. Jeg sjekket en del tidligere innlegg fra samme person, og det så rasjonelt ut osv, men det er selvsagt komplett umulig å vite om dette er løgn eller ikke. Så folk får lese og tenke det de vil.

Videre vil jeg tippe at journalister sitter på veldig mye info de ikke kan eller vil "printe" her og nå. Delvis for å beskytte kilder, og delvis fordi timingen er feil. Andre har agendaer trykt i panna, slik som f.eks. Luckhurst, og ting må leses litt med det i minnet. Vil tro at selv United.no-folkene sitter på mye informasjon de ikke kan eller vil trykke akkurat nå. Så er neppe deres kilder like bra som en del andre journalister, men spesielt Dag sier egentlig rett ut at han ikke kan si alt han vet.

Kanskje får vi vite en del mer konkret når sesongen er over og Rangnick er på vei ut (eller "opp"), samt en del spillere har forlatt Old Trafford. Kan virke som det er noe av dynamikken i dagens medieverden.
post liked by: messilingard
User avatar

Ryder
Posts: 4684
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2603
Liker mottatt: 10634

Vi går jo glipp av mye god informasjon ved at managere/trenere/spillere ganske sikkert signerer på en "non disclosure"-avtale, som gjør at de aldri kan fortelle en brøkdel av hva de vet når de slutter/får sparken.

Samme med journalistene også, regner det som sikkert at de får fortalt mye off record, noe som betyr at de ikke kan skrive det rett ut.
Så er vel presseetikken ulik i Norge og England, men i Norge er det i alle fall veldig høy terskel for å bruke anonyme kilder - da skal det være saker av stor samfunnsmessig betydning eller eventuelle varslingssaker der kilden har særskilt god grunn for å beholde anonymiteten. I fotballjournalistikken virker det ikke som terskelen er spesielt høy.

Dette gjør at det vi faktisk FÅR høre fra det interne livet i klubben, sjelden er resultat av gravejournalistikk der man finner ut noe som hele klubben ønsker å skjule. Det er så å si alltid ting som noen ønsker spredt i offentligheten, enten det er enkeltspillere, agenter, eiere, manager eller hvem som helst - og da gjerne anonymt. Det betyr ikke at det som kommer ut nødvendigvis er usant, men det ligger nesten alltid en agenda bak.
post liked by: Pangaea

Deleted User 108

Fint intervju med Paul Thomas Clay om Ten Hag på united.no i dag. Ble litt bedre kjent med personen og manageren etter å ha lest det.
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Ryder wrote:07 Apr 2022, 14:06 Dette gjør at det vi faktisk FÅR høre fra det interne livet i klubben, sjelden er resultat av gravejournalistikk der man finner ut noe som hele klubben ønsker å skjule. Det er så å si alltid ting som noen ønsker spredt i offentligheten, enten det er enkeltspillere, agenter, eiere, manager eller hvem som helst - og da gjerne anonymt. Det betyr ikke at det som kommer ut nødvendigvis er usant, men det ligger nesten alltid en agenda bak.
Takker. Nå angrer jeg på at jeg ikke skrev det som en eventualitet over ettersom jeg hadde det i tankene. Men du forklarte det uansett bedre enn jeg kunne gjort.

Kanskje denne videoen passer her, eller evt i tråden om troppen fra 23/24. Vet ikke hvem fyren til venstre er, men sier mye fornuftig.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4423
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2849
Liker mottatt: 9406

Ryder wrote:07 Apr 2022, 14:06 Dette gjør at det vi faktisk FÅR høre fra det interne livet i klubben, sjelden er resultat av gravejournalistikk der man finner ut noe som hele klubben ønsker å skjule. Det er så å si alltid ting som noen ønsker spredt i offentligheten, enten det er enkeltspillere, agenter, eiere, manager eller hvem som helst - og da gjerne anonymt. Det betyr ikke at det som kommer ut nødvendigvis er usant, men det ligger nesten alltid en agenda bak.
For min del så kan jeg være enig i at vi får høre ting når det kommer fra anerkjente journalister, de vet vi i det minste hvem er og at de har reelle kilder inn mot klubben. Men når det er anonym konto på RedCafe så begynner kildekritikk lampen min for alvor å lyse.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Det har vært mye rot fra spillere de siste sesongene, player power, mangel på innsats, ønsker om ditt og datt, motarbeidelse av manager. Fra neste sesong kan det bli andre boller.

"I am the one who knocks."
Image
post liked by: red, Blodfink
User avatar

red
Posts: 1529
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2271
Liker mottatt: 4141

Image
post liked by: Pangaea, Ryder, Blodfink
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7590
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27174
Liker mottatt: 17701

Om det blir Eric ten Hag.
Kan alle i klubben trekke i samme retning please 🙏.
Dette er verre enn 80 tallet.
Liverpool stakk av med pokalene den gang, men da hadde man i hvert fall et håp.
Akkurat nå ser det håpløst ut.
Synes det er et tannløst kaos utpå banen.

Jeg bare må håpe at Eric ten Hag er en slik flink byggmester som ryktet sier.
Både hva spillestil og lagbygging angår.
Denne sesongen har utviklet seg fra vondt til verre.
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Erik, med K 😉😀

Men ja, støttes 100 prosent.

Tror nok spillergruppa er mer giftig enn vi liker å tro. De har feilet under samtlige managere.

Lederstrukturen i klubben er ett kapittel for seg selv...
post liked by: Pancho P, Pink Final, Blodfink
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7590
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27174
Liker mottatt: 17701

Takk @GBailey
K skal huskes.
Eric Cantona
Eric Bailly
Eric Gates.
The Cup
Som anglofil i mer enn 40 år blir det C på ren refleks.
Erik ten Hag - den sitter nå.
K som i The Kop eller i Kippax 😒🤔😅
post liked by: Pancho P, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Pink Final wrote:09 Apr 2022, 16:06 K skal huskes.
Eric Cantona

Erik ten Hag
Der har du svaret på den dårlige joken min i kamptråden også😉
post liked by: Pink Final

Deleted User 595

Det er litt morsomt å reflektere over navn som ofte feilstaves.

Rangnick --> Ragnick
Denne er veldig utbredt, både i Norge og England.

Lingard --> Lindgard/Lingaard/Lindegaard
Det er fortsatt vanlig å se spesielt norske fans forveksle Lingard og Lindegaard.
post liked by: Pancho P, Pink Final
Post Reply