Manchester Uniteds neste manager

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Deleted User 430

Ser at Jason Burt i Telegraph melder det samme og at det er fart på sakene. Nydelige nyheter og et tøft valg av styret.




Ps!
Tyder på at magefølelsen til Winton bare var noe dårlig fish'n chips fra dagen i forveien...
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pangaea, Pwint
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2570

Liker, er ikke noe annet å si, vist han får tid på seg så trur jeg at MU er et topplag innen 3 år.
post liked by: Pwint

Deleted User 595

Jan Anders wrote: 06 Apr 2022, 19:24 Blir nok ten Hag, ja.
Ser for meg dommedagsprofetiene fra Pochettino-fansen på United.no og i sosiale medier:-)
Jeg forstår de som vil ha Poch, men de Poch-tilhengerne på United.no er heeelt... ja, 'nough said 😅

Og nå blir det Erik ten Hag! Som vi har skjønt hele veien.

Fornøyd med det. Begynner styret å lære...?
post liked by: Pancho P, Pangaea, Pwint

Deleted User 477

Bet meg mest merke i denne jeg. Siste ord hadde Joel Glazer. Så lenge det er Joel Glazer som sitter og bestemmer alt kommer ingenting til og forandre seg!
post liked by: Pangaea
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4428
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2857
Liker mottatt: 9422

At eier har siste ordet i ansettelsen av manager er naturlig i mine øyne. Det er ikke annerledes i City, Liverpool, Chelsea eller Tottenham. I Barcelona og Real Madrid så får presidenten det siste ordet. Forskjellen nå kontra tidligere er at Glazers får sportslige råd fra Murtough fremfor Woodward.

Glazers er uansett noe vi får gjort svært lite med, i alle fall slik omstendighetene er per dags dato. Jeg velger heller å tenke at ten Hag kan bli mannen som snur skuta for vår del. Vi er ikke bortskjemt med gode nyheter om dagen, så jeg tar det jeg kan få!
post liked by: Ryder, Pancho P, Pwint
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

En eier vil alltid ha det siste ordet, @PWD A Devil for life. Snu heller på det og tenk at han faktisk har overlatt ansvaret til Arnold, som igjen har delegert det videre til folk med sportslig kompetanse. At Glazer godtar dette og skriver under på de nødvendige papirene er, om noe, meget positivt.
Endringer skjer ikke over natten, men her har det vært en gradvis utvikling siden OGS kom inn dørene til EW med tavla si og tegnet opp den berømte røde tråden.. Noen glipptak, ala Thiago, har selvfølgelig skjedd, men her viser han at han har tatt nye steg og lytter til folk med kompetanse. Er det ikke det vi ønsker oss?

Steg for steg, stein på stein osv..
post liked by: Ryder, Belfastboy, Pancho P, messilingard, Pwint
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2621
Liker mottatt: 10674

Gode nyheter, spesielt at det skjer så tidlig. Få en viss ro i rekkene i god tid før sesongslutt. Kanskje noen spillere faktisk også skjønner at de har noen de må imponere.
At store deler av stallen er moden for utskiftning, kan nå snus til noe positivt. Mange hull å fylle, men desto større mulighet for ETH å forme sitt lag fra starten av.
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Pwint
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5064

Hele røkla melder det samme virker det som (følger ikke med på Twatter selv), så da får vi gå ut fra at United har briefet dem om at Ten Hag er på vei inn. Da blir det tåpelig å skulle utsette den offisielle annonseringen inntil Ajax har vunnet serien. Viktigere for OSS at vi får manager på plass tidlig, og kan planlegge opp mot neste sesong, transfers, osv.

Bekymret over at eierne fortsatt skal ha et ord med i laget her. Vi snakker tross alt om sportslige avgjørelser. Hvorfor skal de amøbene kunne gi tommel opp eller ned om slikt? De har vist seg komplett inkompetente i snart 20 år.

Krysser fingrene for at dette går i orden, og at United har lysere tider i møte. Må bare håpe at han får støtte av øvrig ledelse (og vampyrene), og at han ikke blir "spist opp" av spillergruppa. Bli heller kvitt dem i så fall. Er så mektig pisslei av player power og at de råtne eplene vi har skal dra oss ned i gjørma år etter år. Nok er nok. Selg de vi kan og start på nytt. La ten Hag bygge et nytt lag, med f.eks. Bruno pluss noen til som kjerne.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
messilingard wrote: 06 Apr 2022, 19:18 Ikke noe "Here we go!", men jeg liker utviklingen!
Ifølge en oversetter er det på nederlandsk: "daar gaan we!"

På norsk ble det visst "her gå vi", så spørs hvor nøyaktig den er :joy:
post liked by: Pwint

Deleted User 430

Pangaea wrote:06 Apr 2022, 22:00 Da blir det tåpelig å skulle utsette den offisielle annonseringen inntil Ajax har vunnet serien. Viktigere for OSS at vi får manager på plass tidlig, og kan planlegge opp mot neste sesong, transfers, osv.
Er det noe som hindrer det siste punktet ditt der om alt er klart og det er full enighet mellom alle parter, men den offisielle annonseringen uteblir?
En annonsering er jo egentlig bare til for å skape pr og god stemning for fans og aksjemarkedet. Har fryktelig lite med det fotballfaglige å gjøre😏
post liked by: Pwint

Deleted User 595

I og med at Ajax og United har et så godt forhold, er det rimelig sikkert at Ajax har bedt om minst mulig styr rundt dette, slik at deres jakt på en tredje Treble på rad ikke forpurres.

Dette melder Mark Goldbridge og er grunnen til at det ikke offentliggjøres, etter å ha snakket med flere kilder.

Og selv om det er litt irriterende å måtte vente på en offisiell kunngjøring, er det absolutt forståelig, og en lett pille å svelge.

Ten Hag blir manager, ellers ville aldri pressekorpset samstemt med de mer troverdige journalister, meldt dette nå. Det er tydelig briefet fra klubben.

En gledens dag, i ett sorgens tiår!
post liked by: Pwint
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4428
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2857
Liker mottatt: 9422

Meldes om at ten Hag har en rekke krav før han signerer (ref. ten Hag saken på United.no). I mine øyne svært gode nyheter, vitner om at han forstår situasjonen som klubben befinner seg i. Skal ten Hag lykkes så må han få støtte både gjennom ressurser og tid. Vi har en stall med alt for mange gratispassasjerer, enten fordi de er for dårlige er for gamle og vi har en del spillere på utgående kontrakt. EtH må i utgangspunktet bygge en ny stall over de neste 2-3 årene. Det krever både tid og penger. Ikke minst må han være involvert i alle prosesser når det gjelder spillere inn og ut. Han må få reell innflytelse på lik linje som Pep og Klopp har i sine klubber.

Under forutsetningen av dette går igjennom og ten Hag blir vår neste manager. Jeg tror vi fortsatt må være tålmodige de neste 2-3 årene når det kommer til resultater. I mine øyne så vil fremgangen først og fremst bli målt i hvordan vi ser ut på banen de neste tre sesongene. Dette er selvsagt svært subjektivt og kanskje en noe dårlig metode for å måle fremgang kontra resultater. Men i mine øyne så må vi først utvikle en spillestil før vi kan begynne å tenke på trofeer.
post liked by: Ryder, Pwint, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Enig på alle punkt, @messilingard.
post liked by: Pwint
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2621
Liker mottatt: 10674

Helt enig, @messilingard, at han stiller krav (og får dem innfridd) er helt sentralt for om han vil lykkes eller ikke.
Kravene handler angivelig om to ting:
A) At han får et trenerteam som gjør det mulig å endre klubbens identitet.
B) At han får full frihet til å håndtere spillerne som han ønsker, og at han kan bruke unge spillere som passer inn.

Begge deler høres svært fornuftig ut i mine ører. Å måtte drasse rundt på trenere noen andre har valgt, og som kanskje ikke deler ETHs syn på ting, er uheldig - uansett hvor mye "United-DNA" de måtte ha i blodet. I det siste punktet ligger det tydelig et krav om å få lov til å sette de kommersielle salgsplakatene, som Pogba, Ronaldo etc., ut av laget dersom det tjener klubben sportslig.
Amen til det!
Last edited by Ryder on 07 Apr 2022, 12:30, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, Pangaea
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2892
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13455
Liker mottatt: 8618

Jeg tror dette kan være starten på en massiv opptur. Nå er jeg en optimistisk sjel, og har vel stort sett vært positiv for alle vi har fått inn, men dette føles spesielt. Det jeg har sett av ETH er meget lovende. Første steg i en lang trapp tilbake til toppen. :)
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2621
Liker mottatt: 10674

Svært lovende, ja.
Det største potensielle bananskallet nå er spillergruppa. ETH kan være så dyktig han bare vil, men det hjelper lite dersom han ikke klarer å samle troppen om et felles mål og en felles forståelse av situasjonen. Slutte rekkene og skape lojalitet, rett og slett. En god start vil være å bli kvitt alle som ikke ønsker å være i United fort som f. Men det kreves nok enda mer enn det for å få denne gjengen på gli.

Om det kommer rapporter i pressen om misnøye med laguttak, treningsmetoder og taktikk etter de to første tapene i september, gir jeg opp.
post liked by: Pwint
Post Reply