Manchester Uniteds neste manager

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2902
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13495
Liker mottatt: 8672

Jeg føler det er så lite press med å være manager i en klubb som Brighton i forhold til United. Presset kan være nok til å gi enhver manager trøbbel.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, 10Hag, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

BluePink
Posts: 2
Joined: 14 Dec 2023, 17:45
Liker gitt: 8
Liker mottatt: 6

Ten Hag er ikke feilfri, men jeg synes han er den managern United trenger nå faktisk. Pågangsmot, driv, en visjon og en klar plan (selvom det er vanskelig å se en plan i disse tider, da må man se litt lengre). Han har autoritet og lar seg ikke dukke for enkeltspillere (eller media?). Jeg synes han behersker rollen sin så ekstremt bra også.

@10Hag som du sier i alle fall når skadene avtar! Time vil tell
post liked by: RedTrafford, 10Hag, Pwint, Rød Pølse

28FPellistri
Posts: 446
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 468
Liker mottatt: 1565

Det er vel en del av det å vær storklubb, men jeg misliker så sterkt det evige maset om ny manager med engang man får en litt tøff periode med den man har. Man gjorde det samme under for eksempel Solskjær også.

ETH vant tross alt en pokal første sesongen, selv om det bare var ligacupen. Det burde gitt han litt kreditt på kontoen til å ikke lykkes også en periode, særlig når man har slitt så mye med skader også.

Så syns jo jeg han har vært grusom taktisk til tider, men håper inderlig vi beholder han.

Syns ikke alternativene som dukker opp er særlig mye å hoppe i taket over. Klarer ikke å se hva som skal være bedre med de enn den vi allerede har.
post liked by: RedTrafford, Pwint, BluePink, Tringe
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9054
Liker mottatt: 8358

Jeg har ikke endret mening når det gjelder managerspørsmålet. Å vurdere årets sesong uten å sette det i kontekst er i mine øyne rimelig meningsløst. Samtidig har jeg tatt meg selv i å bli litt skuffet over EtH. Det gjelder først og fremst kampledelse og taktiske disposisjoner. Det er likevel så mange formildende omstendigheter som gjør at det er mer enn nok grunner til å frede manageren.

Klubben har spist og spyttet ut managere i et tempo som på ingen måte er bærekraftig de siste 10 årene. Problemene er fortsatt de samme... Strukturen er for dårlig. Vi er satt opp til å mislykkes 💩

Når det gjelder De Zerbi så synes jeg den stjerna har falmet ganske kraftig i løpet av høsten. Hvis du ikke herjer som Brightonmanager ser jeg ikke helt hvordan du skal frelse United. Det har også versert enkelte rykter om at han har begrensninger når det kommer til man-management.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, 10Hag, Pwint, BluePink
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14624
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19265

Rød Pølse wrote: 14 Dec 2023, 19:27 . Det har også versert enkelte rykter om at han har begrensninger når det kommer til man-management.
Yep. Samme rykter går om vår manager au...De Zerbi er jo en aldri så liten skrue, i likhet med EtH. Jeg synes i grunn mange managere er noen skruer på sine diverse måter. Klopp/Pep/Ancelotti/Simeone ++

De Zerbi er knallhard og enormt detaljfiksert, i følge K P Boateng som spilte for ham, sikkert ikke alle spillere som tåler dette. Han har det visst med å klikke totalt om du ikke klarer øvelser på rett måte i trenings-sammenheng etc. Også det litt av det samme som har gått igjen i United de siste 10 åra. Spillere som ikke takler manageren.
post liked by: Rød Pølse, BluePink, 10Hag, Pwint, Ryder, Cola2
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14624
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19265

Mou om Alonso

][/hr]
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Tror nok som ble nevnt i annen tråd at Alonso ender i Real M.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Litt rush på Alonso nå, men artig denne:
post liked by: BluePink, Rød Pølse, Pwint
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2917

Blodfink wrote: 15 Dec 2023, 01:42 Tror nok som ble nevnt i annen tråd at Alonso ender i Real M.
Så lenge han ikke tar over etter Klopp i Liverpool, så er jeg fornøyd. :D
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, Pwint
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9054
Liker mottatt: 8358

Relativt troverdig ang hvordan INEOS har planer om gå frem når de kommer i posisjon. Det skal ikke være umiddelbare planer om å bytte manager, men de har en liste med kandidater til alle viktige posisjoner i det sportslige hierarkiet, inkludert manager. Kjenner at jeg gleder meg til at United skal driftes som en profesjonell fotballklubb.

post liked by: RedTrafford, Blodfink, Pwint, Cola2
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14624
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19265

Ut i fra fotball jeg har sett bittelitt av i 2023 så blir Alonso, Michel og de Zerbi mine kandidater for en evt. ledig jobb i United.

Bayer Lev. scorer 3 mål pr .match, holder tritt med BM der. I tillegg leder Alonsos menn Bundesliga, det er jo aldri noen andre enn BM som leder den ligaen!

Girona og Michel, skal se kampen deres mot Atletico M i kveld btw. Blir interessant å se hvordan Michel og Simeone står til hverandre, første møte mellom disse i årets sesong. (jeg er jo som tidligere vedgått her inne også en beundrer av Simeone, er nok i et stort mindretall blant United-fans etter antall objekter pælma fra tribunen mot ham å dømme, når han slo oss ut av CL i 2022 :hah:)

Brighton er litt opp og ned, men når det flyter så er det moro å se på dem. De scorer ok med mål, slipper inn litt mange kanskje. Men heller det enn scoring i hver fjerde match :hah:
Er ikke i tvil om De Zerbis fotballkunnskap.

Det er ikke totalt usannsynlig at disse 3 er managere for langt større klubber innen kort tid, da kunne 1 av disse gjerne vært United.

Men, jeg er ikke EtH out, han kan jo få en mulighet i tospann med INEOS. Det vil jo uansett ta tid å få snudd skuta. (Selv om jeg tror det finnes managere man hadde sett forandringen i system/spill på kort/kortere tid). Jeg klarer ikke la vær å tvile på EtH, mye pga gjentagende unnskyldninger, gjentagende rar kampledelse, og ikke minst uttalelsen om at det ikke skal spilles 4-3-3 Ajax-style whatsoever. Samtidig liker jeg mye ved fyren au. Hard på disiplin etc. (selv om jeg frykter at flere spillere i troppen ikke liker en sjef som forteller dem hvor skapet skal stå, de skal jo ut av klubben btw).
post liked by: Pwint, RedTrafford, 10Hag, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2902
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13495
Liker mottatt: 8672

Ja gode managere, og Alonso virker ekstremt spennende, men litt uerfaren. Er redd presset hos oss er for høyt for nesten hvem som helst. Det er litt derfor jeg innimellom tenker på Ancelotti. Han er knalltøff og ekstremt erfaren, men får litt Mourinho vibber med tanke på å bringe inn en "proven winner".
post liked by: RedTrafford, 10Hag, Blodfink, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2570

Synes jeg leste en plass at Ancelotti har forlenget kontrakten med RM, så han er vel ikke ledig på markede.
Last edited by pixma on 03 Jan 2024, 20:52, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, Blodfink, Rød Pølse

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Nytter hverken med den snilleste eller den strengeste manager, om vi skulle byttet EtH, med den spillergruppa som klubben råder over.

De trenger en solid oppvåkning av eiere/ledelse om at her tolereres ikke annet enn full gass og profesjonalitet hele døgnet.

Før den tid blir det bare vas å tenke at det skulle bli "bedre" av å bytte ut nuværende trenerstab.
post liked by: Pwint, Blodfink, Rød Pølse, RedTrafford
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2902
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13495
Liker mottatt: 8672

Tringe wrote: 03 Jan 2024, 19:55 Før den tid blir det bare vas å tenke at det skulle bli "bedre" av å bytte ut nuværende trenerstab.
Ja, det har vi jo prøvd på endel ganger uten hell. 😂 Håper sir Jim klarer å reparere det som er galt med klubben og at vi gjør en mye bedre jobb med kjøp og salg av spillere fremover.
post liked by: Tringe, Blodfink, Rød Pølse, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14624
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19265

For de her inne som ønsker "alle" mann i angrep og høy risiko, så må jo Gironas Michel være førstevalget. Makan til hasardiøs satsing selv på 3-1 i går, der de til slutt vinner 4-3 over et godt organisert Simeone-lag (som jo kjørte over Girona i starten av 2.omg. Slik Girona overkjørte Atletico i starten av 1. omg). Det var jo flere her som så kampen i går, hva synes dere?

Jeg ville jo helst sett at Girona tok noen dype pust og tetta igjen litt fra 39. min. Den gang ei.
Men jaggu knaller de inn en fantasi-scoring til slutt og vinner matchen.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Pwint, Pink Final, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9054
Liker mottatt: 8358

Jeg er imponert av Girona, det tror jeg de fleste er. Så synes jeg vi så litt taktisk «masterclass» fra Simeone i går. Ganske åpenbart at han gjorde justeringer i pausen som fungerte. En av de tingene jeg har savnet med vår egen manager denne sesongen.

Så kampen med litt mer enn ett øye i går, men det virket som Michel klarte å finne et mottrekk til Simeones endringer utover i andre omgang og nok en gang fikk bikket en kamp i Gironas favør. Morsom kamp for oss som ikke bryr oss nevneverdig om hvem som vinner, og imponerende av "søsterklubben" til City (🤮)
post liked by: Pwint, 10Hag, Blodfink, RedTrafford
Football, bloody hell!
Post Reply