Manchester Uniteds neste manager

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Ja, godt beskrevet @Rød Pølse, jeg kunne tenkt meg Simeone som manager au jeg vøtt, han har utviklet seg en del synes jeg det ser ut som, og spiller på flere strenger enn buss og sabotasje-stil.

Det ble en artig match ut av Michel vs Simeone, to stk spesielle managere. Som gjør det bra på litt forskjellige måter.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2067
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9111
Liker mottatt: 8390

Jeg liker tanken på at managere også kan vokse litt i rollen sin. Mener jo fortsatt at EtH må få mer tid. Ikke minst pga den kaotiske situasjonen som har vært i klubben i hans regjeringstid. Det kan kanskje være en idé å styrke trenerteamet istedenfor å bytte manager? En som kan ta seg av defensiv dødball ville sikkert ikke vært dumt. Litt nye tanker i teamet rundt Erik kan heller ikke skade...
post liked by: Blodfink, Pink Final, Belfastboy, Cola2, RedTrafford, Buchan, urjan, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Erik ten Hag bør vel få litt mer tid, spørsmålet er om det blir avskjed til sommeren. Jeg er 50/50 på det. Har både trua og ikke trua på at han er manager sesongen 24/25. Ineos vil vel vurdere ham frem til sommeren.
Det skrives vel litt om at de har sine kandidater til å erstatte EtH, jeg følger ikke så godt med på alt rundt United for tiden, men Potter sies jo å være en manager Ratcliffe skal ha et godt øye til. Hvem vet, kanskje det kunne blitt bra. I utgangspunktet er i hvert fall jeg skeptisk. Har nok ikke han inne på topp 20 lista en gang jeg altså.
Ser ikke for meg at det blir ham, det blir litt 2013 for min del. Selv om Potter sikkert ville få et bedre apparat bak seg og flere verktøy enn Moyes fikk stakkars.
post liked by: Rød Pølse, Buchan, Andtho01, RedTrafford, Pwint
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2487
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7712
Liker mottatt: 8072

ESPN har, i følge https://www.united.no/nyheter/espn-diss ... -i/1287148, stålkontroll på hvem United skal være interesserte i om ikke ten Hag klarer CL OG FA-cupen (ikke veldig sannsynlig...). Navnene de har på blokken er De Zerbi (tja?), Thomas Frank (stort ?) og Gareth Southgate (herregud...). Hvis det er noe som helst hold i dette, så er jeg lite imponert. Det står de ikke vil vente på at Bayern, Liverpool og Barcelona skal velge først...nei, riktig...

Er det noen som ser på noen av disse som en oppgradering? Eller er det bare flere år med ørkenvandring?
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, RedTrafford, Tringe
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17266
Liker mottatt: 11024

Jan Erik wrote: 06 Mar 2024, 21:00 Navnene de har på blokken er De Zerbi (tja?), Thomas Frank (stort ?) og Gareth Southgate (herregud...).

Er det noen som ser på noen av disse som en oppgradering? Eller er det bare flere år med ørkenvandring?

Enig at De Zerbi er et 'tja'
Virker som en god manager, men syns fartstiden er litt for kort i forhold til hva han har vist.

Frank er nok på sitt beste der han er, og bør fortsette med det. Tipper United blir for stort for han. Kunne sikkert tatt en tredjeplass eller noe. Og fått sparken året etter pga manglene resultater.

Southgate, han får ørken til å fremstå som vått hos meg :yikes:

For å legge til flere som jeg ikke ønsker, som Graham Potter.

Usikker på Nagelsmann også jeg. Hadde en opptur med satsende Leipzig. Fikk vise seg i CL, hvis det er det store.
Han er ung, og utvilsomt et manager talent. Men er nok 15 år for tidlig.

Tuchel og Conte, da blir brodering min store lidenskap. :D

Ikke lett å finne eventuelt erstattere. Miguel i Girona er også spennende. Men spennende er kanskje ikke nok :D
Det er kanskje min største grunn til å la EtH få ut neste sesong.
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, Tringe, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10725

Får ikke vann i munnen av de navnene, nei… RDZ er lovende men fortsatt unproven, Frank er vant til å jobbe i en smart og moderne struktur, men enda litt mindre lovende, enda litt mer uerfaren og for defensiv spillestil?
Southgate? Spar meg, da kommer vel Jordan Henderson også på første fly… 😝
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Jan Erik, Tringe, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2067
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9111
Liker mottatt: 8390

Jan Erik wrote: 06 Mar 2024, 21:00 De Zerbi (tja?), Thomas Frank (stort ?) og Gareth Southgate (herregud...). Hvis det er noe som helst hold i dette, så er jeg lite imponert.
Jeg er på linje med dine vurderinger, @Jan Erik. Hvis jeg skal spekulere så er dette et skudd i blinde fra ESPN. Managere med helt ulik profil og ganske ulike spillestiler. De som er mest like er vel Frank og Southgate. Med en CEO som kommer fra Barca og City blir jeg overrasket hvis man går for en slik løsning. De Zerbi kan kanskje være en kandidat, men jeg tror journalisten(e) i dette tilfellet spekulerer minst like mye som meg.
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

"Andre managere og trenere blir også vurdert, ifølge kildene"

ESPN vil lage litt oppstyr med dette ser det ut til. Plukker ut 3 litt oppsiktsvekkende navn...Det sagt så er jeg ikke sikker på om noen av de hadde gjort det dårligere (eller bedre) enn Erik ten Hag.

Jeg vet ikke helt hvem jeg ønsker skal ta over. Men en spanjol kunne det vært på tide å prøve kanskje, flere kandidater der.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2487
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7712
Liker mottatt: 8072

Veldig enig med flere av dere her. Jeg tenker at så lenge det ikke er snakk om Nagelsmann eller Xavi (Barca), så kan de beholde EtH. Xabi Alonso ser jeg på som umulig, en del andre navn som Miguel (kan være aktuell pga Berrada?) og Amorin kjenner jeg for lite til. Tuchel, Conte, Poch osv har for mange stolpe-ut treff i det siste.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2590
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13432
Liker mottatt: 8652

Verken Nagelsmann, Potter eller Xavi har bevist at dei taklar å lede storklubbar med urealistisk høge forventningar. Sjølv Ten Hag framstår som karismatisk, sjarmant og tøysete samanlikna med Southgate, så han utgår også noko voldsomt. Den einaste aktuelle kandidaten burde vere Unai Emery, men han er altfor lik vampyren i Hotel Transylvania til at eg klarer å ta han seriøst.
post liked by: Belfastboy, Blodfink, RedTrafford, Ryder, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17266
Liker mottatt: 11024

Vet heller ikke så mye om Amorin.
Har bare regissert at mange såkalte eksperter skryter mye av han. Så noen kvaliteter besitter han no ja.
post liked by: Pancho P, Jan Erik
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17266
Liker mottatt: 11024


Skjønner ikke hva du mener @Pancho P :hah:


[attachment=0]Skjermbilde 2024-03-06 kl. 22.15.41.png
Attachments
Skjermbilde 2024-03-06 kl. 22.15.41.png
Skjermbilde 2024-03-06 kl. 22.15.41.png (646.21 KiB) Viewed 265 times
post liked by: Pancho P, Blodfink, 10Hag, Can2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2590
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13432
Liker mottatt: 8652

Nei, det er sikkert berre meg😂
post liked by: RedTrafford, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2487
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7712
Liker mottatt: 8072

@Pancho P, Emery har vel ikke lykkes med noen klubber (om man ikke teller EL da?). Gjort en bra jobb med Villa, men ikke sikkert det blir noe annet enn EL der også. Nagelsmann ble sparket i Bayern pga en del grinete, eldre spillere og at han lå et poeng eller to bak Dortmund...Xavi har et ligamesterskap og er fortsatt med i CL denne sesongen.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Analyse av Amorim gjort av en Sporting-fan:

we play 343.

He came almost as a no-one, didn't even have the coach certification (don't know how to say it other way in english), coached at 3rd division and Braga B team I believe. Also, he was hired in a really bad period (a lot of key players left, ou team sucked, we were really in a bad spot).

He got us to be champion in a year we expected nothing with a few academy players who were really good and some low key buys. Playing mostly like a small team (deep down, try not to concede and counter attack), but really well and enjoyable honestly. One thing that is constant is the attitude and good atmosphere he gets into players.

Fast forward to nowadays, with some bumps and one mediocre season (last one, but it was because he got really mad for selling Mateus Nunes right before Clássico vs Porto, things escalated and we didn't estabilize at all), we are now very very dominant, 90% time we are at the opponents half and they barely can counter attack because we press really well and barely loose the ball. We are dominant and bossy, prioritize keeping the ball and making the opponents tired, waiting for a glimpse of space that we can attack, while being in the opposition half. Like, our centre backs are always in midfield line or even higher up.

In detail, i'd say something like this:

Centre backs: middle one is the typical defender, while the wide ones are something like full backs that don't push forward;

wingbacks: basically wingers, but usually one is more defensive while the other is more offensive;

central midfielders: double pivot, both can push up and play higher up, but at least one of them needs to stay deep when the other pushes up;

2 inside forwards, they are the main creators;

advanced Forward now with Gyokeres, he's always running and looking to attack space behind defense, can also come help with the build up, but not his best trait. Before him, we played Paulinho here, who is the complete opposite of Gyokeres.

Amorim likes balance, prioritizes not conceding and he's still learning a few things, but seems to have the right mentality that he wants to learn and adapt a few things while keeping his core values. We are really, really, really dominant and bossy nowadays. He also has really good press reputation, he speaks very openly and always with good humor.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Tillegg: Han trente Braga's A-lag i 13 matcher etter Braga B, tok 2,38 poeng pr match på de 13, så henta Sporting ham, som det blir nevnt løfta ham dem fra elendighet til tittel første året.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, RedTrafford, Pancho P
LUHG!
Post Reply