Manchester Uniteds neste manager

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

10Hag wrote: 07 Mar 2024, 14:48 De Zerbi håper jeg vi genuint er interessert i. Men han er en risk. Ekstremt disiplinert spillestil (mer enn Ten Hag til og med), og en som fort kommer på kant med både spillere og ledelse om man ikke følger filosofien. Det ser jeg for meg blir en utfordring med en stor andel av våre spillere.
Det tror jeg stemmer godt.

Jeg liker fyren, og håper han vurderes. Det tror jeg United gjør også.

Men for min del er det mange kandidater som jeg ville anerkjent som spennende valg.

Men monsteret United trenger en manager som kommer inn med autoritet, og har klubben i ryggen om spillere ikke liker strukturen. Det er vel en kultur som skal bygges.

Veldig spent på hvem det blir den dagen EtH er ferdig. Om det er dette året eller neste, eller neste. Who knows.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Ryder
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4879

@Blodfink: Ja samme, har sansen for De Zerbi.

Min beste fotballtrener var for øvrig en taktisk nazist, rett og slett. 4-3-3, spille seg ut bak fra, og slå i bakrom på løpende vinger. Ikke min foretrukne taktikk i dag, men på 90/00-tallet mot taktisk fattige lag, var det dynamitt. Vi ble så taktisk drillet at man til slutt kunne det i søvne. Og så var han jo heldigvis og en utrolig jovial, sosialt utadvent, helsprø, likanes kar. Alle digget ham, selv når han kjeftet oss til Bloksberg. Han kunne minne litt om en krysning mellom Tom Nordlie, Mourinho og Postecoglou. + Et sprøtt touch av Van Gaal 😂

Ten Hag mangler nok den der sosiale biten. Det er viktig å bli likt av spillerne. Man går alltid i krigen for de man liker, uansett om man er taktisk enig eller ikke.

Kanskje vi må se noen pressekonferanser med De Zerbi? For å bli litt kjent med typen? 😎
post liked by: Blodfink, RedTrafford

28FPellistri
Posts: 446
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 468
Liker mottatt: 1565

Blodfink wrote: 07 Mar 2024, 20:18
28FPellistri wrote: 07 Mar 2024, 08:03 Gurban Gurbanov i Qarabaq,
Mannen med det flotte navnet. Han leder 2-1 over Xavi Alonso med 15 min igjen av 1. kamp i round of 16 EL. Det er det ikke mange som har gjort denne sesongen, hehe.

2-0 til pause.
Endte til slutt 2-2, men det er meget imponerende resultat av den lille klubben. Han er veldig inspirert av Pep Guardiola sin fotball, og har imponert stort med den typen fotball både i hjemlig liga og ute i Europa.
Så dyktig er han, men tror ikke jeg hadde vågt å gamblet med å hente han til United. Kjenner vi våre spillere rett så hadde de satt seg på bakbena med engang om en så ukjent kom inn. Det gjorde de i alle fall under Rangnick.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Ser ut som vi kan stryke en kandidat i managerdiskusjonen som forhåpentligvis får ligge i stabilt sideleie etter kampen i dag...

post liked by: Jan Erik, Blodfink, Belfastboy, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

Det var no sjiit, ikke at United skal bytte manager garantert. Men om så hadde vel Motta vært en av kandidatene.
post liked by: Jan Erik, 10Hag, Pwint, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Ville vært problematisk dersom Motta ikke snakker språket. Hadde egentlig liten tro på at det skulle være nestemann inn.

Begynner for min del å helle mer mot Nagelsmann eller De Zerbi nå. De to kandidatene jeg kan se for meg at er gode nok, i skrivende stund.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Belfastboy, Pwint, Pink Final
User avatar

Andtho01
Posts: 1108
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3407
Liker mottatt: 3580

Potter som er ryktes til klubben har sagt nei til å bli manager i Ajax.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Belfastboy, Pwint, Pink Final, RedTrafford

Alf banan
Posts: 324
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 652

Potter er nok dessverre en het kandidat til å ta over. Tipper ten Hag går ut kontrakten, så kommer det en ny inn.
post liked by: Belfastboy, Jan Erik, Rød Pølse, Pwint, Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2896
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13476
Liker mottatt: 8636

Syns det blir mer og mer snakk om Potter og at SJR Vurderer å bytte EtH med ham. Det skjønner jeg ikke helt. Hvorfor akkurat ham? Har ikke han bevist i Chelsea at han ikke nødvendigvis er riktig mann i en stor klubb? Sikkert flink, for all del, men jeg føler det fort kan gå galt. Og så er det restart igjen.
post liked by: pixma, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2622
Liker mottatt: 10677

Nå har vel Potters etterkommere i Chelsea gjort det enda verre enn ham, så ikke sikkert han gjorde en så elendig jobb som vi trodde.

Men ja, er skeptisk til Potter selv - jeg betviler definitivt ikke at han er en meget sterk fagmann, men jobben i United krever så mye mer. Veldig usikker på om han har utstrålingen, karismaen og sterk nok personlighet til å fylle rollen. Potter slår meg mer som en innadvendt "tenker", og tror den typen manager passer mye bedre i en mindre klubb der du ikke er i rampelyset 24/7 og der du ikke har de samme giga-egoene å forholde deg til.

Tror fortsatt ryktene først og fremst bunner i koblingene mellom Potter og Nice (der han nok hadde passet veldig bra) og Potter og Ashworth - og at det dermed bunner mest i journalistisk latskap. Samtidig kjenner de jo Potter godt, og er veldig klar over hans styrker og svakheter.
post liked by: Pwint, Pink Final

28FPellistri
Posts: 446
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 468
Liker mottatt: 1565

Til Potter sitt forsvar i Chelsea, så var det ikke akkurat en dans på roser å komme inn der heller. En klubb i like mye kaos som United sånt sett.

Potter gjorde det meget bra i Brighton, og la grunnlaget der. Nå som han har mange av de rette folkene rundt seg i klubben, så har jeg minst like god tro på han som ETH. Kanskje enda mer, men han slår meg ikke som en kjempe karasmatisk fyr han heller. Ikke at det er et must, men jeg er litt lei det kjedelige og 0 humor fra ETH.
post liked by: Pink Final, Ryder, RedTrafford, Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Vi vil ikke være fotballens Disney World, men vi vil ha en morsommere manager... Hva er det jeg ikke forstår?

Det nærmeste jeg kommer humor i tittelkampen er selvlysende tenner og et par tegneseriefigurer på sidelinja. Syns ikke det er så vanskelig å forstå at litt av sjarmen forsvinner når resultatene er dårlige. Det er vel dette britene kaller «clutching at straws».
post liked by: Jan Erik, LoveBruno&Rashford, Pwint, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2896
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13476
Liker mottatt: 8636

Men hva tenker dere om vi skal velge mellom potter og EtH? Jeg tenker EtH. Nagelsmann derimot. Da blir jeg mer usikker.
post liked by: Andtho01, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2460
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7651
Liker mottatt: 8004

@Pwint, er vel enig i det...hvis Nagelsmann er et alternativ, tror jeg ikke det er veldig mange bedre kandidater. Men det vil jo bety enda en ny start i tillegg til den store jobben de har med utskiftninger i troppen. Kan bli bra om rett mann kommer inn, kan bli et mareritt om det skjærer seg igjen.
post liked by: RedTrafford, Pwint
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2896
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13476
Liker mottatt: 8636

Enig @Jan Erik. Føler vi har prøvd den bytte manager, få en liten boost og så back to square one igjen metoden. Kanskje EtH bør få en sesong til. Han glimter jo til innimellom? (Kan godt hende jeg endrer mening etter kampen 😂)

Edit: og så liker jeg utrolig godt det som skjer rundt ungdommen under EtH. Okay så har vi ikke alltid hatt så mye valg, men likevel.
post liked by: RedTrafford, Jan Erik
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply